Gezocht:nakomelingen van Neron

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:36

naadje24 schreef:
daar ben ik het absoluut mee eens!
mijn bonte was superlief,maar af en toe dan.... Stoom uit je oren
bestond ik dus absoluut niet,walsde over me heen enz... en heel nijdig stampen als ie zijn zin niet kreeg,apart karaktertje



dat heb ik nu dus ook met mijn pony.
ze walst over me heen, duwt me aan de kant, met rijden gaat het ook al niet lekker.. steeds om haar heen kijken niet opletten, rare sprongen maken enz. ze heeft een enorme eigen wil

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:22

Ik heb ook een Neron, schat van een paard Lovers (behalve in de box, wat ik ook al heb gelezen is dat neron ook zo zou zijn, graag wat privicy).Hij is werkwillig maar als het niet hoeft dan is dat natuurlijk helemaal super Tong uitsteken .We mogen nu M1 starten (dressuur) en zijn net begonnen met springen. Voo meer foto's kijk even in mijn profiel.

Afbeelding

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:19

Ik heb een jaarling van Neron, uit een welsh C merrie..
super lief beest, hij was nogal eigenwijs en bijdehand, heb hem nu al een tijdje niet gezien, hij staat namelijk in de opfok, maar hij deed het daar erg goed.

Crista

Berichten: 3024
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:48

ace1987 schreef:
:D Hey mensen, Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!En wat zijn die nakomenlingen van Neron mooi sjeg!! Tong uitsteken Als jullie er nog meer weten zet het hierop of stuur mij een pbtje...Hier een foto van mijn oude pony Shaneequa ook eentje van Neron.
Hier staat ze al op de manege in Rijswijk waar ze meeloopt bij kinderparty's
[image]
Als ik dit zie had ik echt liever gewilt dat ze bij mij was gebleven Huilen [b]
[image]
[b]Ik mis haar verschrikkelijk maar kon haar niet houden i.v.m. atrose Verdrietig


Nou hoop op meer reacties!!!
xxxxjes angelique



sorry hoor maar heb net je profiel ff snel bekeken en ik snap het niet helemaal. Een paard met Artrose verkoop je toch niet aan een manege?????? en dan daarna nog zeggen dat je er spijt van heb ook......daar kan ik met mijn verstand niet helemaal bij, had haar dan lekker wel zelf gekocht....en ik las dat ze ook nog iets aan haar hart had, nee dan is op een manege werken lekker goed voor d'r....
Ookal hoeft ze misschien niet veel te doen, ze was beter af geweest bij een prive eigenaar hoor dus je moet nou niet geen zueren dat je spijt hebt! dat had je moeten bedenken voor je d'r weg deed.....
sorry dit is mijn mening en ik kan er echt niet tegen als mensen achteraf spijt hebben dat ze hun paard hebben verkcoht aan een manege, wie daar anders over denkt moet dat zelf weten maar dit is mijn mening hierover.........
[/b]

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:02

hoi, een briendin van mij heeft ook een Neron, beetje vervelend met poetsen, maar gaat al veel beter, en met rijden gaat het ook erg goed *LOL* ze is van de week kringkampioen noord holland noord geworden 162 en 183 punten!!!! (B dressuur) en mag nu ook L1 starten!!! vet leuk voor dr. in het begin was het echt een draak, ze was er eens afgevallen met de wedstrijd, duzz ik er op, en binnen 5 minuten lag ook ik er naast, ik er weer op en heb de eerste 15 min. alleen kunnen galloperen met m omdat ie niet ophield!!! Verward maar zoals ik al zei t gaat nu veel beter met m, en de wedstrijden gaan Super!!! zal kijken of k een foto van m kan krijgen!!! XXX

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:21

ace1987 schreef:
hay mensen,
Ik zoek mensen die een nakomeling hebben van Neron van De Nieuweheuvel (NRPS) en die hun ervaringen willen vertellen en misschien ook foto's hebben van Neron of hun eigen paard. Dit omdat ik vroeger er ook eentje van Neron heb gehad en er misschien weer eentje wil en ik wil graag weten hoe het karakter is van de nakomelingen van Neron..
groetjes....


Ik heb een Neron Merrieveulen van 2 maanden, de moeder iseen andalusier van 1.54m bruinschimmel. Jessebel was de eerste tijd erg terughoudend maar nu is het echt een Schatje!!!!
Ze is er mooi qua type en tekening en kan charmant bewegen.
Persoonlijk ben ikerg gek van Neron, lief karakter en mooi model.Heb zijn oude amazone ook gesproken en die is ook erg gek van hem.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:12


ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 21:54

Citaat:
sorry hoor maar heb net je profiel ff snel bekeken en ik snap het niet helemaal. Een paard met Artrose verkoop je toch niet aan een manege?????? en dan daarna nog zeggen dat je er spijt van heb ook......daar kan ik met mijn verstand niet helemaal bij, had haar dan lekker wel zelf gekocht....en ik las dat ze ook nog iets aan haar hart had, nee dan is op een manege werken lekker goed voor d'r....
Ookal hoeft ze misschien niet veel te doen, ze was beter af geweest bij een prive eigenaar hoor dus je moet nou niet geen zueren dat je spijt hebt! dat had je moeten bedenken voor je d'r weg deed.....
sorry dit is mijn mening en ik kan er echt niet tegen als mensen achteraf spijt hebben dat ze hun paard hebben verkcoht aan een manege, wie daar anders over denkt moet dat zelf weten maar dit is mijn mening hierover.........

misschien heb je mijn verhaal verkeerd gelezen...Ik had Neequa van haar eigenaresse op proef voor 1 maand en als zij dan niet goed gekeurd zou worden dan zou ze weer terug gaan naar haar eigenaresse(dat was gewoon een particuliere vrouw hoor!Zij werd 2x klinisch niet goed gekeurd(door die atrose) met een negatief koopadvies door de Faculteit in de uithof dus mocht ik haar niet kopen. Toen is ze terug gegaan naar haar huidige eigenaresse en die heeft haar toen doorverkocht aan de manege waar ze stond zonder te zeggen van die Atrose!. Dat hoorde ik ook pas een paar maanden geleden van een meisje...

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 21:56


gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 01:06

Wij hebben ook een neron stermerrie, tis een echte merrie beetje kattig.
Ze heeft behoorlijke voedernijd maar tis een 100% eerlijke pony!
Dat platwalsen heeft ze ook gedaan hier maar t is na een goed gesprek helemaal goed gekomen. Veder wel temperamentvol maar ook heel lief eigenlijk, totaal niet neurotisch Haha!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:18

Leuk paardje zeg!Ik heb nog nooit die kleur bij neronkindjes gezien volgends mij....Super OK dan!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:43

dit is een broer of een nakomeling van Neron (ben vergeten wat mn zus er ook alweer over zei ik was helemaal in trans toen ik deze foto zag Tong uitsteken )Afbeelding

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:47

ace1987 schreef:
dit is een broer of een nakomeling van Neron (ben vergeten wat mn zus er ook alweer over zei ik was helemaal in trans toen ik deze foto zag Tong uitsteken )[image]

dat is een nakomeling
hij heet nickie en is goedgekeurd dekhengst Haha!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:49

okey thnks!!Wat een lekkerding zeg wooowie Kwijl

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:20

Bij Buster in de kudde heeft ook een jonge Neron gestaan.
Moeder een Welshje, hartstikke leuk beest.
Tot z'n derde hengst gebleven en gewoon super lief en werkwillig!
Ik heb gezocht, maar kon jammergenoeg geen foto's van hem vinden, en ondertussen is ie ook verkocht, maar het was een leuk beest!

pintara
Berichten: 30
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: rijkevorsel- belgium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:31

naadje24 schreef:
ace1987 schreef:
dit is een broer of een nakomeling van Neron (ben vergeten wat mn zus er ook alweer over zei ik was helemaal in trans toen ik deze foto zag )[image]

dat is een nakomeling
hij heet nickie en is goedgekeurd dekhengst

Deze hengst heet Nikie NL en is de vader van mijn merrieveulen 2005 ( te koop, hogere prijsklasse) zie profiel
De hengst staat bij al shama arabians in belgie ter dekking

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:00

Hier nog enkele foto's van Nikie NL, die zoon van Neron NL:
Afbeelding

Hij is de vader van mijn 2,5 jarige merrie, hier een foto van haar:
Afbeelding

Nikie NL heeft ook een website http://www.pinto-stallion.com, is wel nog niet af, maar je kan al contact opnemen via email *aanrader*. Is echt waar een prachtig én lief beest!

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gezocht:nakomelingen van Neron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:25

bij ons op stal staat een ruin van neron, hij lijkt best wel op die van nerootje....

ook een goede sportpony, wil lekker werken, op stal is het een schat...

zal effies een fototje zoeken van em...

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:34

hier wat fotos :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jammergenoeg geen dressuurfoto...

pintara
Berichten: 30
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: rijkevorsel- belgium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:02

tweety_be schreef:
Hier nog enkele foto's van Nikie NL, die zoon van Neron NL:
Afbeelding

Hij is de vader van mijn 2,5 jarige merrie, hier een foto van haar:
Afbeelding

Nikie NL heeft ook een website http://www.pinto-stallion.com, is wel nog niet af, maar je kan al contact opnemen via email *aanrader*. Is echt waar een prachtig én lief beest!


kan iemand wat meer info geven over de afstamming van deze hengst, van de moederlijn vind ik niet zoveel terug
de moeder ( is daisy) en haar moeder is rasja uit rasjid rida en Sadirka. vooral deze laatste twee intereseren mij
weet iemand wie ze gefokt heeft en of ze nrps zijn, hebben ze arabisch bloed en hoeveel ????

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Gezocht:nakomelingen van Neron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:12

Ik dacht dat nikie sjapoer en baccarat in zijn moederlijn had zitten die dus niet op de site worden vermeld, de eigenaar even mailen zou ik zeggen.

pintara
Berichten: 30
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: rijkevorsel- belgium

Re: Gezocht:nakomelingen van Neron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:46

ik heb een dochter staan van Nikie en mijn eigen volbloedmerrie
dus de volledig vindbare pedigree heb ik al
van neron kent iedereen de pedigree al maar nikie's moeder is daisy, en daar is heel wat minder van te vinden
Daisy is een dochter van sjapoer, ( arabisch volbloed hengst uit saoud van de jonker en potasja ) , perfect traceerbaar,
en Rasja, halfbloedmerrie uit Rasjid rida en Sadirka
Van deze paarden is echter stamboekgewijs niets meer terug te vinden ( misschien gekend maar niet geregistreerd ) ook niet bij de eigenaar van Nikie
als iemand een van deze paarden kent laat het dan aub weten
het gaat over
Rasja ( rasjid rida en sadirka )

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Gezocht:nakomelingen van Neron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:39

Ik denk dat hij een nrps moeder heeft kan het voor je navragen maar je kan zelf ook het stamboekkantoor bellen.

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:10

Ik heb ook een Neron(kijk voor foto in profiel)! Er staan voor mij erg herkenbare karakter eigenschappen beschreven in voor gaande berichten, grappig om te lezen. Mijn pony is een palomino die kleur komt volgens mij niet veel voor bij Neron nakomelingen.

myrtje
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: wijk bij duurstede

Re: Gezocht:nakomelingen van Neron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:59

ik heb zelf nu ook een merrie van neron.

Afbeelding

Afbeelding