Stamtafels...........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Stamtafels...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 17:12

Waarom zijn die dingen zo belachelijk duur? En wat krijg je eigenlijk precies?
Ik wil de fokker graag van onze 'oude' fokmerrie een stamtafel geven en er zelf eentje kopen. Maar zit behoorlijk met die prijs in de maag....
Is er geen korting voor JongKWPN leden te verkrijgen? Schijnheilig


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:23

Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje af wat het nou allemaal precies inhield, zo'n stamtafel.... Ik vind ze ook erg duur, zul je wel heel wat voor terug moeten krijgen!! Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:21

De pedigree van je merrie in 8 generaties.

Verder heeft Miss HIS er ook 2 of 3, zij weet het vast wel.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:25

ik snap echt niet over wat dit hier gaat, iemand bereidt om me het uit te leggen? Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:38

Ik heb inderdaad twee stamtafels van mijn eerste twee merries. Wilde van Rilexta ook nog één bestellen, maar ik heb haar afstamming al tot 12 generaties uitgezocht en het is behoorlijk prijzig. Aan de andere kant is het ook wel weer erg mooi, drie stamtafels naast elkaar!

Afbeelding
Het is de afstamming in 8 generaties op groot formaat. 60x40 cm ofzo.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 06:31

wat zijn daar de kosten van dan?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:56

Jammer dat het KWPN geen moeite wilde doen om een 'blauwe' stamtafel te maken Knipoog
Het NRPS doet zoiets dus niet...

Dus ben ik er zelf een aan het fabriceren Haha! Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 08:36

Issy schreef:
wat zijn daar de kosten van dan?


Incl btw geloof ik zo'n 80 euro... En als verjaardagcadeautje vind ik dat aan de prijzige kant... (ben student Bloos )

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:38

Ik dacht dat bij een stamtafel ook aan heel iets anders! (in de kroeg Haha! )


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:43

Zo'n ding maak je toch gewoon ZELF???

De pedigreeen haal je zo van Allbreeds, of anders zoek je die nog even na. Heb je er meteen een leuke hobby bij.
Een originele stamtafel kun je inscannen en bewerken, maar het is mijns inziens veel leuker om zelf zo'n ding te ontwerpen. Beetje Excel prutswerk doet al wonderen. Zelfs het KWPN logo pluk je zo van internet, of maak je in een kwartiertje zelf (zo'n blokjesraster gaat perfect in Excel)
Daarna even een bevriende kennis zo'n ding laten printen op zijn bedrijfs A3 (in gedeelten) of A2 kleurenjet en klaar is Kees........
Wil je zo'n ding nog groter? Voor een prikkie regel je bij een goed reprocenter zo'n ding in kleur vanaf de rol op A0-formaat.

Piece of cake dus.
Bijkomend voordeel is dan meteen dat je predikaatwijzigingen gelijk kunt doorvoeren op zo'n ding als er het een en ander wijzigt.
Kom daar maar eens om bij het KWPN...........


Op eenzelfde wijze kun je zo een afstammelingen-overzicht produceren en je hele kamer er mee behangen.
Voorwaarde is dan wél dat je flink met je merrie(s) fokt natuurlijk, anders blijft het zo kaal..............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:48

Dat vind ik ook nog een een goede tip, op Allbreed staat idd veel en via via kom je wel aan de extra informatie.

Kost wel een beetje creativiteit, maar scheelt een paar euro's.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:51

KOST geen creativiteit, maar LEVERT creativiteit op...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:52

Dat is ook de uitdaging, helaas gaat de repro bij mijn stage plek 9 juli dicht.
Maar je brengt me wel op een fantastisch idee!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:53

adriana schreef:
Verder heeft Miss HIS er ook 2 of 3, zij weet het vast wel.



Nooit gedacht dat er mensen zijn die zo'n ding echt kopen, ik vind het belachelijk veel geld voor een papiertje met daarop 8 generatie's.
Ik heb er ooit 1 als kado door een vriendin laten maken die kalligrafeerd.
Veel goedkoper en het is erg mooi geworden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:04

Die KWPN prijs is gebaseerd op de print- en databasetechnieken van 25 jaar geleden........

Volgens mij zijn ze vergeten dat je tegenwoordig een A0-kleurenprintje kunt maken tegen 0,12% van de prijs van 1979 en dat het vullen van het sjabloon nu niet meer met de hand hoeft te gebeuren door een monnik met een kroontjespen.

Gewoon aanloggen als KWPN-medewerker, dan naar het juiste menu via [1] [3] [7] [1].......
...... dan gewoon het stamboeknummer intoetsen........[enter]
.......controleren van de naam......
...... SHIFT F6 en Voila....
...... de Océ spuwt het ding eruit binnen een minuut.
Even oprollen in de poststraat, frankeerstempel en kassa 80 euro.........


Mensen .......... ik maak zo'n ding voor pak 'm beet 75 euro........... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:07

Hmm,
wel een idee,
ik heb hier een A0 kleurenplotter en frankeermachine tot mijn beschikking Haha!

Handeltje beginnen CGJ?
Jij levert de bestanden, ik zorg voor het uitprinten en verzenden *LOL*

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:30

In 1983 verkocht ik mijn eerste stamtafels voor 25 Gulden per stuk. Leuke business. Ik deed toen alles op een ouderwets typemachine en gebruikte A2 papier. best wel groot, in 7 generaties. Vermelding met kleur, stamboeknummer, geboortedatum.

Zo leerde ik dus mijn eerste stamboompjes uit mijn hoofd. Met mijn commodore 64 bouwde ik toen mijn eerste stamboom software (handig hulpje, hoewel ik geen A2 printer had..) Dat heb ik toen geport naar een DOS omgeving in begin jaren 90. Midden jaren 90 dat weer op Windows overgezet. Al sinds 1998 plannen op het op het internet te zetten, maar toen DelMar uitkwam, zag ik daar het nut niet meer zo van. Wie weet bedenk ik wel eens een concurrent Knipoog

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 09:49

Mooi, ik heb komende stage een stage bij o.a. een Reclamebureau en Copyshop. Nou daar moet wel iets te regelen zijn Haha!

Ik vroeg me dus af waarom het zo duur is, mss was er nog iets extra's bij ofzo. Maar dat is dus niet zo.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:07

paasei ze zijn echt gek idd op allbreed kan je veeeeeeeeeeel verder dan 8 generaties. echte oplichters zijn het.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:13

Jeetje is dat alles voor zo'n hoop geld. Jeetje dat maak ik in een halve dag zelf en print het hier af op m'n werk of copycenter voor slechts een paar euro.

Ik heb al een stamboom van Ramona van 7 generaties ver. Wel met de hand geschreven. Ik heb nog geen tijd gehad om die op computer te zetten. Misschien binnenkort toch maar eens. In kleur en al

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:17

Alikesflame schreef:
paasei ze zijn echt gek idd op allbreed kan je veeeeeeeeeeel verder dan 8 generaties. echte oplichters zijn het.


Eén "klein" verschil: van KWPN krijg je een gecertificeerde stamtafel, van DelMar krijg je een redelijke vrijblijvende, vaak incomplete en zeker niet betrouwbare stamtafel. Ook iets waar je misschien over na wil denken..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 10:18

petraaken schreef:
Jeetje is dat alles voor zo'n hoop geld. Jeetje dat maak ik in een halve dag zelf en print het hier af op m'n werk of copycenter voor slechts een paar euro.

Ik heb al een stamboom van Ramona van 7 generaties ver. Wel met de hand geschreven. Ik heb nog geen tijd gehad om die op computer te zetten. Misschien binnenkort toch maar eens. In kleur en al


Daarom had ik zoiets: er zal wel iets bijzitten om tot zo'n prijs te komen! Maar dat is blijkbaar niet zo.... nou dan maak ik hem zelf wel! En kan ik ook nog de foto's erbij in zetten... Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:29

Tsjah dat kan natuurlijk ook! Ik heb geen spijt van mijn twee stamtafels, ik kon op geen enkele wijze meer informatie over die bloedlijnen vinden. En het staat erg mooi in mijn fokkerijkamer. Cool

Ik heb de pedigree van Rilexta en van het toekomstige veulen in 12 generaties uitgeprint (inderdaad via Excel), ideaal!

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:31

Inderdaad, zo'n ding maak je beter zelf en maak je hem naar je eigen smaak.

Gelukkig bestaan er ook nog de hengstenboeken en kan je veel zelf opzoeken.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:32

petraaken schreef:
Inderdaad, zo'n ding maak je beter zelf en maak je hem naar je eigen smaak.

Gelukkig bestaan er ook nog de hengstenboeken en kan je veel zelf opzoeken.


En er bestaan hele betrouwbare databases zoals HIS! Ik verwerk daar alleen niet de predicaten in, want dat is niet te doen ivm actualiteit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaarleeen en 46 bezoekers