Olympic Concorde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Olympic Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 17:49

Wie heeft er allemaal een Concorde afstamming ?
Ik heb er eentje, nog jong maar heeft de springsmaak alvast te pakken!
En ze is echt superbraaf in de omgang.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:11

Jolinque is een afstamming van Concorde, jammer dat ze bepaalde delen mist, anders zou ze zo voor stand-in kunnen gaan Haha! . Ze is echt een Concorde-look-a-like. Ze heeft wel een fijn karakter, is erg fel op de sprong, ruime goede gangen. Ze is wel heel errug trots...

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:25

Ik ken een nakomeling van Concorde! Mijn baas rijdt hem. Het is een goed gekeurde dekhengst. Mijn baas springt er op het moment Z mee, en de laatste tijd gaat dat heel erg goed. Op zich is hij vrij braaf (voor een dekhengst dan), en het is een en al elastiek!!! Erg lenig, maar ook veel vermogen!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:49

ik heb heel erg veel concordes gereden en ben helemaal concordefan!!!
het liefste wil ik alleen maar concordes
dus wie wil ruilen tegen mijn ircolando merrie Schijnheilig

in mijn profiel kun je lazy zien
dat is een concorde x persian path
superfijn beestje
apart karakter , maar daar houd ik juist van
je moet ze niet beledigen , dan doet ze alles voor je
super springtechniek
en heel goed van het hout Knipoog

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:53

Hoi,
Ik heb een Jumbo-Jet afstamming(vader Concorde) Hij is M-springen en op het moment L1 + 8 wp Haha! !
Groetjes Linda.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:02

We hebben hier op stal net eentje binnen gekregen. Vos met 4 witte benen en een bles. Heel mooi type. Voor wat ik heb gezien heel braaf en makkelijk te rijden. Heb hem alleen nog niet zien springen, mag eerst eventjes wennen op zijn nieuwe stal Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:20

bijna alle concordes kunnen springen , dus hou je maar vast yvetje Haha! Tong uitsteken

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:18

Die van mij is een Climax (Climax is een wat onbekende hengst v. Concorde x Nimmerdor).

Maar ze is ook een typische Concorde, wat grover gebouwd, 'lekkere bek' erop zitten, súper springen!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:23

wat bedoel je met een lekkere bek?
mariek?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:28

Veel Concorde's kunnen nog zo lekker los in het lijf zijn, maar als ze de kop verkeerd hebben staan, zo lekker hun bek erop zetten en heerlijk doordrammen. Zo een is die van mij er dus ook, superfijn los in het lijf, maar wil in het parcours nog wel eens haar bekkie erop zetten en héérlijk doordrammen Boos!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:29

mm ik heb juist de ervaring dat ze heel gevoellig zijn in de mond ....
door een te harda hand worden ze wel idd stug
maar over het algemeen zijn ze juist heel losjes te rijden en uiterst gevoelig....
denk eerder dat die van jou dat dan van zijn overgrootopa heeft ?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:35

Dat vraag ik me af, dit is toch wel mijn algemene ervaring met Concorde's.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:06

ik heb echt superveel concordes gereden
ik snap denk ik wel wat je bedoelt hoor, t zijn vaak wel drammers, maar ze zijn juist erg gevoelig in de mond, je moet ze weten te rijden en dan luisteren ze perfect
ik wil dus niet zeggen dat je niet kan rijden hoor Bloos!
maar ik bedoel, doordat ze zo gevoelig zijn pakken ze eerder het bit vast ... snap je ?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:12

Ja, ik snap wel wat je bedoelt, en ik bedoel ook niet dat er een harde bek op zit, want dat is niet zo, maar ik bedoel gewoon dat ze zo heerlijk eigenwijs is, en ze dan dr bek er zo op kan zetten, ik kan me niet voorstellen dat dat wat met handgebruik te maken kan hebben, want ik ben zwaar tegen met harde hand rijden Verward

Ik denk dat wat wij bedoelen ongeveer op hetzelfde neerkomt, maar we leggen het op een andere manier uit.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:16

haha ja ik denk het

maar ik heb ook concordes gezien ( en ook andere paarden ) die met een grove ruiter echt zwaar de stop in gingen ...
die van mij, al mijn paarden trouwens, die kan ik op twee pinkies rijden , zelfs in de cross komen ze perfect terug op mijn zit, geen hand daarvoor nodig .
maar ik snap denk ik ook wel wat jij bedoelt, ze hebben vaak een korte sterke nek en een groot hoofd, die spieren zijn kort waardoor ze ze makkelijker vast kunnen zetten;)
maar concorde als opa zit toch wel even een stukje verder weg, mag hopen dat nimmerdor wat meer lengte in die hals heeft gegeven aan climax Knipoog

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:20

Vriendin van mij heeft een zwarte Concorde van 180cm. Het paard heeft ontzettend veel inzet wel gevoelig.Hij loopt ZZ-zwaar en kan natuurlijk ook geweldig springen. *LOL*

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:53

crossmonster schreef:
haha ja ik denk het

maar ik heb ook concordes gezien ( en ook andere paarden ) die met een grove ruiter echt zwaar de stop in gingen ...
die van mij, al mijn paarden trouwens, die kan ik op twee pinkies rijden , zelfs in de cross komen ze perfect terug op mijn zit, geen hand daarvoor nodig .
maar ik snap denk ik ook wel wat jij bedoelt, ze hebben vaak een korte sterke nek en een groot hoofd, die spieren zijn kort waardoor ze ze makkelijker vast kunnen zetten;)
maar concorde als opa zit toch wel even een stukje verder weg, mag hopen dat nimmerdor wat meer lengte in die hals heeft gegeven aan climax Knipoog


Ik ken Climax zelf helaas niet, maar mijn paard heeft wel weer wat lengte meegekregen, komt uit een moederlijn van Lector (dressuurbloed van de oude stempel, mijn paard heeft toch meer weg van vaderskant Haha! )

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:42

crossmonster schreef:
mm ik heb juist de ervaring dat ze heel gevoellig zijn in de mond ....
door een te harda hand worden ze wel idd stug
maar over het algemeen zijn ze juist heel losjes te rijden en uiterst gevoelig....
denk eerder dat die van jou dat dan van zijn overgrootopa heeft ?


Die bij ons schijnt ook op de pinken te rijden te zijn

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:37

Ik heb dit topic maar op slot gedaan, zodat jullie in het nieuwe topic verder kunnen praten over Concorde.