Jazz afstammeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:42

Ja, dat zou ik ook zeggen..... je wilde zeker 9 intypen, maar toen schoten je vingers net uit naar de 1 en toen wilde je op backspace drukken en typte je per ongeluk de 0 in. Maak dat iemand anders wijs.

hANKY
Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:58

dan gloof je het tog lkkr niej

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:19

Kunnen we ook in dit topic normaal tegen elkaar doen?
Hanky graag geen msn taal.
Graag weer ontopic, anders ga ik alles splitten.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:16

haha volgens mij kan het nog erger, wij hebben nu een Jazz X Balzflug X Uniform, het is echt een heel sjiek paardje, wel een hittepit, is nu 4 jaar, merrie, en een schimmel, gaat waarschijnlijk dit jaar ook mee doen aan de pavo selectie

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:02

rockey schreef:
haha volgens mij kan het nog erger, wij hebben nu een Jazz X Balzflug X Uniform, het is echt een heel sjiek paardje, wel een hittepit, is nu 4 jaar, merrie, en een schimmel, gaat waarschijnlijk dit jaar ook mee doen aan de pavo selectie



Heb je een nieuw paard Rockey??

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:11

rockey schreef:
haha volgens mij kan het nog erger, wij hebben nu een Jazz X Balzflug X Uniform, het is echt een heel sjiek paardje, wel een hittepit, is nu 4 jaar, merrie, en een schimmel, gaat waarschijnlijk dit jaar ook mee doen aan de pavo selectie


Zeker bij Jordan Stables gekocht?? Haha!
Super mooie merrie!!!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:21

rockey schreef:
haha volgens mij kan het nog erger, wij hebben nu een Jazz X Balzflug X Uniform, het is echt een heel sjiek paardje, wel een hittepit, is nu 4 jaar, merrie, en een schimmel, gaat waarschijnlijk dit jaar ook mee doen aan de pavo selectie



Auch, liever jij dan ik zou ik zeggen. Ach je moet van die karakters houden. Ik dus niet. Heb liever de wat koelere koppen dan die schrikbeesten die voor ieder blaadje wegrennen. Ik heb nu een koele merrie uit mijn Uniform kleindochter maar het is echt geen dooie donder. Heb ik vrijdag ondervonden. Ze was op en top hengstig en verdraagt dan haast geen been Haha! . dus elke keer dat ik haar wat wilde doen bijkomen vanachter kreeg ik een bokje of sloeg ze op mijn been. Heb haar eerst maar eens laten lopen en op het einde deed ze toch wat wij wilden. Cool . Zondag er voor het eerst onder het zadel meegesprongen. Kreeg 1 bokje toen ze de balk raakte. Cool

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:44

Ik heb een 4 jarige Jazz. Een heethoofd, maar goudeerlijk. Ze zal niet zomaar bokken, steigeren of wat dan ook. Aan de hand een fijn paard. Af en toe weer even de grenzen goed duidelijk maken en dan accepteert ze dat weer weken.
Ik vind het een prachtpaard en ben helemaal weg van haar. Maar er zijn ook mensen die moeite met zulke paarden hebben.

Op ieder potje past een dekseltje.
Als jullie gelukkig zijn, dan moet je de rest lekker laten kletsen.

Heerlijk, dat staartje erop, dat showen als het druk is, net dat beetje extra, waardoor ze meer uitstraling krijgt. Een ander zal het zien als druk doenerij en hebben liever een paard wat inkakt.

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 11:59

Kleintje: ik herken het!!!
Paradiso kan ook zoooo gaaf lopen. Als ik 'm longeer voor het rijden en hij hoort een paard... Meteen staart erop, hengstennek, en die knieeen die bijna z'n neus aanraken!!! Dan heb ik echt zoiets van: "die's van mij!".
Hihihi

Citaat:
Kleintje Geplaatst: 07-06-04 11:44 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Op ieder potje past een dekseltje.
Als jullie gelukkig zijn, dan moet je de rest lekker laten kletsen.




Tja, ik ben zeker gelukkig nu. Het rijden gaat top Haha! En we boeken echt vooruitgang... Maar... Ik ben zooo bang dat zodra we op wedstrijd gaan, hij opeens flipt ofzo. Hopeloos...

Maar ach, ik moet er ook gewoon nog effe aan wennen. Mijn vorige was echt een sloom knolletje hahaha

x

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:06

Paradiso... thuis loopt Treasure de sterren van de hemel. Gaat het echt lekker. Op wedstrijd is alles eng. Schapen, bomen, gras wat opeens de verkeerde kant op waait.... ze is gewoon kijkerig. Maar ze is nog jong. We gaan voor de ervaring en pakken we een puntje mee, dan is dat mooi meegenomen. Maar door thuis te blijven doe je geen ervaring op met 'vreemde terreinen en enge dingen'.

Ik kom regelmatig terug met ergens in de 140 punten. Maar heb ook geregeld 154 punten. Dus dan is het net niet.
Het ligt nog aan de spanning. Gewoon gaan en laat maar een keer flippen, je moet daar toch mee leren omgaan.

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:54

Orlando is een Jazz x Doruto en net wat kleintje al zegt: een heethoofd maar goudeerlijk!!! (op de foto's rijdt mn trainer 'm trouwens)
vader en zoon:
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UwATA8AYUyGVveqJzXBV*MoCiuZzOmvEbVGsEZqFNi51a54BBAJe*cdbBhqO3d5!riorOXZ47f0VD8aOSq78DYSqRO4Pkkg7b7kBnZ998KAVWKlMDbvq4gkRizQFktHv/foto's%20019klein.jpg?dc=4675475430249878396[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TwDtAt8Xh72VveqJzXBV*JJ1s9aPHLHiyqnwHzEVAmbXmp0H5uSi79HqxvBQarbBYhJ8O1Im9lfR7nrHGedLo1lQlq7ogvly*RzBa4cVgmxCdKG3oHvC3w/foto's%20020klein.jpg?dc=4675475430274089286[/img]

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:50

saluut schreef:
Zeker bij Jordan Stables gekocht?? Haha!
Super mooie merrie!!!


Knipoog prachtig paard ja

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:04

2 vriendinne van mij hebben een Jazz de ene is nu 7 en weet niet wat er verder achter zit maar weet wel dat ze er heel veel problemen mee heeft gehad maar het gaat nu *na 4jr* eindelijk steeds beter.. en die andere is een Jazz x Rubinstein *4jr* en dat is nu ook een schat op het begin totaal niet alleen maar steigeren en bokken en debiel doen maar nu gaat eht goed en gaat ze dermee naar de Pavo cup. *uitgebracht door Laurens v Lieren*.. zij heeft toen heel veel info gezocht over Jazz.. en daar kwam wel uit dat sommige *dus neit allemaal* Jazz-en heel moeilijk zijn maar na een jaar of langer echt super zijn..!!
Wel moet ik zeggen dat ik bijna alle Jazz-en op elkaar vind lijken.. Ik kan het zo zien als er ergens een Jazz nakomeling staat ka ik zo zien dat het erin zit... haha Haha!

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:31

Paradiso gaat idd erg showen op wedstrijden, zeiden de mensen waarvan ik hem wou kopen. Zij longeerden hem eerst altijd even, dan was de energie eruit!

Succes ermee!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:58

Ik heb ook een Jazz. (x Ulft) In het begin veel problemen mee gehad. De eerste maand. Niet dat ze gemeen was, maar ze moest haar plekje nog vinden. Inmiddels zijn we dikke maatjes en gaat het echt super! Een klein kind brengt en haalt haar van en naar de wei. In de omgang is het echt een goedzak!

Met rijden is ze minder makelijk, maar nog steeds geen gemeen dier. Ze is erg slim en maakt er met veel plezier misbruik van Haha!

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:01

Wij hebben bij ons op stal een Jazz merrie in training staan, de eigenaresse is M2 dressuur met haar.
Bij ons loopt ze nu L-parcoursen en ze heeft vreselijk veel talent voor het springen. (slag erin, kont eruit en voorzichtig)
Het is wel zo dat ze kijkerig is maar toch springt ze op concours alles.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:45

Ik heb een 2-jarige Jazz uit een Erato merrie (en daarachter Naturel). Ben een klein beetje met haar bezig, en keer een hoofdstel in en een zadel op. Ze is echt zo braaf.
Ik vind gewoon dat als je wat wilt in de sport (Z of hoger) dan heb je een paard nodig met pit en uitstraling die alert is. Met een dooie kom je er niet! Knipoog

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:13

ik ben niet zo gecharmeerd van jazz-paarden. wel qua uiterlijk maar zeker niet qua karakter. ik weet ook wel dat ze niet allemaal hetzelfde zijn en dat er vast wel goeie bij zullen lopen, maar de jazz-afstammelingen die ik meegemaakt heb waren stuk voor stuk geen eerlijke paarden. maar begrijp me niet verkeerd, ze zullen vast niet allemaal zo zijn! Mama kan ook nog iets meegeven!

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:56

Waar ik gewoon niet over kan is dat waar je ook bent, iedereen bij de eerste de beste vos die gek doet direct fluistert: das vast een Jazz!
Er zullen heus wel Jazzen zijn die inderdaad niet eerlijk zijn, maar dat heb je van alle hengsten! Ook mama kan een rol spelen bij het doorgeven van een niet zo fijn karakter.....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:03

obelixje schreef:
ik ben niet zo gecharmeerd van jazz-paarden. wel qua uiterlijk maar zeker niet qua karakter. ik weet ook wel dat ze niet allemaal hetzelfde zijn en dat er vast wel goeie bij zullen lopen, maar de jazz-afstammelingen die ik meegemaakt heb waren stuk voor stuk geen eerlijke paarden. maar begrijp me niet verkeerd, ze zullen vast niet allemaal zo zijn! Mama kan ook nog iets meegeven!

Vraagje... is de ruiter in deze dan wel eerlijk? Want een paard is meestal zo eerlijk als de ruiter.
Treasure is niet makkelijk, maar zeker niet gemeen of oneerlijk.
Als je ernaast loopt kan ze erg veel hebben en vertrouwt ze volledig op mij. Maar als ik haar laat vallen dan is ze ook zeker niet eerlijk naar mij, logisch.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:03

rockey schreef:
haha volgens mij kan het nog erger, wij hebben nu een Jazz X Balzflug X Uniform, het is echt een heel sjiek paardje, wel een hittepit, is nu 4 jaar, merrie, en een schimmel, gaat waarschijnlijk dit jaar ook mee doen aan de pavo selectie


Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:04

rockey schreef:
[image]


Mooi beest! Is ze van jou Rockey??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:06

Viennanova schreef:
Waar ik gewoon niet over kan is dat waar je ook bent, iedereen bij de eerste de beste vos die gek doet direct fluistert: das vast een Jazz!

Mijn Jazz-je is geen vos, thank god. Als je goed kijkt dan zie je wel dat het een Jazz is, het is zeker aan het hoofd te zien, maar ze wordt niet gelijk als vos herkent.
Thuis is ze heel eerlijk, op wedstrijd erg kijkerig en als ik dan gestresst ga doen, dan is zij het ook en dan komen er sprongen uit waarvan ik zou willen dat ze het niet zou doen. Dat is Treasure. We moeten samen 1 worden, ik niet meer stressen en zij moet mij vertrouwen.
Maar vals, gemeen of oneerlijk, dat is ze zeker niet.
Ze is jong, jolig en kijkerig.
Maar aan de andere kant durft ze alles, want vrachtwagens, tractoren, bladblazers etc. zijn niet eng. Maar een schaap aan de andere kant van de bak of een grassprietje wat net teveel naar links buigt is wel eng. Sja... dan zal het ook aan mij liggen hoe ik haar rij op dat moment!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:06

Mooi beestje Rockey. Mijn schimmeltje is met haar 4 jaar nog een stuk donkerder.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:07

op de vraag of de ruiter dan wel eerlijk was: ja, dat was ze.
dit paardje viel je letterlijk aan op stal en met rijden was ie echt niet te vertrouwen. ik ken de ruiter die hem reed goed en zij is altijd heel oprecht met haar paarden, dus ik ga er vanuit dat daar het probleem niet lag.

Gaaf paard, die jazz x balzflug x uniform! Petje af als je een paard met zo'n bloedlijn goed kan rijden!! ik denk dat als je die aan het lopen hebt, je er een geweldig paard aan hebt!!