Slechte ruiters, goede paarden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:16

Lieve beste Anna 42 zeg je lidmaatschap bij dat pokke stamboek toch op, dan hoef je je niet meer te ergeren aan DWR, dat de Arab's belangrijk zijn (geweest) voor de fokkerij heeft nog nooit iemand ontkent.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:18

Op zich niet zo'n dom plan Lachen

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:00

jullie hadden het erover dat miss montana een lastig paard is, nou heb ik toevallig de clinic van emiel takke tijdens de pinkster clinc van Tinike Bartels gezien.
En hij zei dat het eigenlijk een heel lastig paard is maar eigenlijk ook weer de makkelijkste van allemaal.
Dit omdat je eigenlijk niks met der kan doen behalve rondjes rijden en springen, maar aan de andere kant je hoeft er idd alleen maar rondjes ter rijden en te springen, hoe gemakkelijk wil je een paard kunnen trainen?
Ik vond dit echt een leuke instelling, het is maar net hoe je ertegenaan kijkt Haha!

MikeMartens
Berichten: 19
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:54

greetje"]
[quote="Missouri schreef:
PS Greetje, Halla was ook niet de makkelijkste en Miss Montana ook niet Haha!




Dat doet me denken aan de woorden van Piet Raymaker destijds;

Paarden met talent worden vaak niet ontdekt. Veel ruiters hebben in de lagere klassen zelfs problemen met deze talenten; ' Hij springt veel te hoog, hij springt helemaal door zijn lijf, ik kan dat niet volgen in de landing'
Dan gaan ze achterover zitten en trekken het paard uit balans, zo'n paard stopt na een tijdje wel met springen. Veel getalenteerde paarden worden per parcour slechter. Ze worden gewoon tegengewerkt.
Goede paarden hebben ook zoveel over dat een laag parcours ze gewoon niet genoeg interesseert, ze letten op andere dingen, zijn gauw afgeleid of gaan gewoon fratsen uit halen. Pas als het hoger wordt, dan gaan ze zich meer concentreren op het springen. Maar eer het zover is, hebben ze al naam gemaakt als lastig paard. Het karakter van zulke paarden wordt onderdrukt en juist daardoor komen ze niet meer aan de top.

Dit artikel heb ik uit de Hoefslag van 5 januari 1995
Springserie (22)
De titel; Wat onderscheidt een topper van een Gewone Ruiter?
[/quote]


Ik vind dit een mooi stuk!En idd iedere krack heeft zijn gebrek Haha!

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:51

Inderdaad, en met dressuur is het al net zo.Een paard met veel beweging wordt gelijk op de handrem gereden, want dat voelt veel te machtig aan, ze zijn vaak te bang om die dieren eerst eens lekker voorwaarts op eigen benen te laten lopen.Het gevolg is aanleuningsproblemen waaruit weer verzet voortvloeit.Het is jammer dat veel goede paarden niet meteen bij de juiste ruiter terecht komen, waarschijnlijk is dat niet mogelijk, want er zijn meer goede paarden dan ruiters. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:43

Ik vind dit wel het eerste goed leesbare stuk van Anna OK dan!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:43

Sjuimpje schreef:
Ben je boos?
Pluk een Roos


*LOL*

zet 'm op je hoed, dan is morgen alles weer goed Haha!

Sall

Berichten: 6756
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:02

Toedeledoki schreef:
Inderdaad, en met dressuur is het al net zo.Een paard met veel beweging wordt gelijk op de handrem gereden, want dat voelt veel te machtig aan, ze zijn vaak te bang om die dieren eerst eens lekker voorwaarts op eigen benen te laten lopen.Het gevolg is aanleuningsproblemen waaruit weer verzet voortvloeit.Het is jammer dat veel goede paarden niet meteen bij de juiste ruiter terecht komen, waarschijnlijk is dat niet mogelijk, want er zijn meer goede paarden dan ruiters. *LOL*


idd uit eigen ervaring gemerkt, paardje net gekocht, had totaal geen vertrouwen in mijn 'handen' (hoefde maar contact te maken en ze flipte al bijna)
Ben toen uiteindelijk ook met haar achterover geklapt.
Nu heeft ze steeds meer vertrouwen en gaat lekker door d'r lijf lopen, en voor me werken. Niet dat ik zo'n top ruiter ben, maar het feit dat ze op zo;n paard met stang èn slof hebben zitten frutten, maakt het er niet beter op en krijgt zo'n dier al heel snel een stempel van 'lastige k*tknol'..

Oude eigenaar (oudere paardenfokker, heeft altijd het rijden uitbesteed) vroeg laatst aan me, of ze me er al af heeft proberen te werken Verward

Zijn schoonzoon stond laatst helemaal enthousiast(verbaasd?) aan de kant van de bak, te vertellen, hoe lekker we gaan, en hoeveel enthousiastme ervan straalt!

Nogmaals niet om mezelf nu op te hemelen, maar het is een feit dat niet iedereen voor hetzelfde paard geschikt is. Heb jaren op een redelijk flegmatiek dier gereden, en daar had ik toch veel meer moeite mee.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 13:26

hanna schreef:
Lieve beste Anna 42 zeg je lidmaatschap bij dat pokke stamboek toch op, dan hoef je je niet meer te ergeren aan DWR, dat de Arab's belangrijk zijn (geweest) voor de fokkerij heeft nog nooit iemand ontkent.


Daar heeft de KWPN fokleiding heel andere gedachten over en ventileert dat ook.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 14:49

Franske schreef:
Op zich niet zo'n dom plan Lachen


Daar zouden Rosie c.s. waarschijnlijk erg blij mee zijn, maar de paarden zijn er niet meegediend. Dus ga ik nog maar even door als je het niet erg vindt.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:06

In het land der blinden is eenoog koning. Alle hulp en kritische noten om ons dwalende KWPN-ers weer op het goede spoor te krijgen is welkom. Misschien dat er ooit een dag komt dat een landenploeg uit alleen KWPN-ers bestaat.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:31

Anna42 schreef:
Daar heeft de KWPN fokleiding heel andere gedachten over en ventileert dat ook.


Tja, dat is natuurlijk een nadeel van een democratische samenleving (iedereen mag zijn mening hebben EN deze ventileren), of was dat nu weer een voordeel Verward

Wat wel zeker en vast een voordeel is, is dat als je er niet mee eens bent, je het ook niet hoeft te volgen OK dan! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:33

Excuseme schreef:
In het land der blinden is eenoog koning. Alle hulp en kritische noten om ons dwalende KWPN-ers weer op het goede spoor te krijgen is welkom. Misschien dat er ooit een dag komt dat een landenploeg uit alleen KWPN-ers bestaat.



Zo kan het nog negatiever Verward

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:59

De Duitsers hebben ze al nodig en die andere Duitse stamboeken dan?

Ludger Beerbaum - Goldfever - hannoveraner
Lars Nieberg - Lucie - hannoveraner
Marco poedersuiker - Montender - kwpn
Goldfever - hannoveraner - Shutterfly- hannoveraner

(arme Marco, zijn naam wordt niet eens geaccepteerd Haha!)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:34

De Contenders doen het erg goed dit jaar, dat is ook te zien aan de dekkingen.
Daar waar Contender staat zijn de dekkingen met 45 % gestegen tot nu toe.
Contender is Hot op dit moment.
En Montender mag de eer hebben om Contender als vader te hebben Lachen

Het is idd een goede vraag waar de Holsteiners op dit moment zijn voor Duitsland, maar de Holsteiners zijn wel aanwezig voor andere landen.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:45

Net als het KWPN dat ook aanwezig is voor andere landen en dat is ook wat waard.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:57

xx_hanneke schreef:
Ik vond dit echt een leuke instelling, het is maar net hoe je ertegenaan kijkt Haha!


Ik was er ook en heb het ook gezien en gehoord.
Dat is positief er tegen aan kijken en een paard op zijn kwaliteiten weten te schatten en daarmee aan het werk te gaan. Ik denk ook dat het daarom zo goed klikt tussen die 2 (niet te moeilijk denken en positief!).

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:00

GertJan schreef:
Marco poedersuikerscher - Montender - kwpn


*lig echt helemaal dubbel onder de tafel*

Sorry voor het off-topic gaan....

Suzanne F.

Berichten: 49346
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:11

LuvdaTossa schreef:
*lig echt helemaal dubbel onder de tafel*

Sorry voor het off-topic gaan....



Hahahaa, ja idd!! Haha!