Hengst Rubels iemand ervaring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:58

Ik weet of je perse KWPN papieren wilt maar stal Hexagon heeft ook nog een goedgekeurde hengst Radetzky dat is een zoon van Rubiquil die gekeurd is bij het NRPS. dekgeld 450 euro. Foto's van hem staan op m'n website of anders heb je hem misschien al gezien bij stal Hexagon.

moeilijk kiezen he soms *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:17

Rubels is helemaal geen klier, en helemaal niet lastig maar gewoon een hengst. En tijdens die shows worden die beesten gruwelijk opgefokt, vind niet dat je daar je mening op moet baseren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:21

Onzin,
Ermelo 2 weken geleden was weer een goed voorbeeld.
Een Oscar die als een volleerd koppaard braaf zijn rondjes door de baan marcheerde en de Sandro Hit x Jazz die gewoon onhoudbaar was.
Allebei 'gewoon' hengsten, beide 'gewoon' opgefokt geweest voor keuringen, maar eentje die dat wel allemaal kan plaatsen en de ander die bang wordt en zich tegen de ruiter keert.

Daar moet je juist wel je mening op baseren en je voordeel meedoen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:23

Haaaaaai Rubels

Afbeelding

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:02

Rubiquil en Rubels zijn bij mijn weten beide 900 euro excl.
Het verschil is dat je bij Rubiquil enkel betaalt wanneer de merrie drachtig is. Bij Rubels krijg je van die 900 euro 650 euro terug als de merrie niet drachtig wordt.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:35

petraaken schreef:
Ik weet of je perse KWPN papieren wilt maar stal Hexagon heeft ook nog een goedgekeurde hengst Radetzky dat is een zoon van Rubiquil die gekeurd is bij het NRPS. dekgeld 450 euro. Foto's van hem staan op m'n website of anders heb je hem misschien al gezien bij stal Hexagon.

moeilijk kiezen he soms *LOL*


oeps type fout moest Ik weet niet worden

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:44

Als je een in de buurt bent mag je mijn Rubeltje wel eens bekijken hoor. Ik heb in ieder geval mijn profiel een beetje ge-update.

Over die ruggen: wat betreft exterieur ben ik het er helemaal mee eens. Maar volgens mij geeft zo'n weke rug op de een of andere manier wel weer elasticiteit in het lopen... het is niet wat het KWPN wil zien, en op zich denk ik dat het inderdaad geen fokdoel zou moeten zijn, maar het is wel leuk om op te letten. De meest elastische paarden in de ring hebben vaak een wat weke rug...

En ach een Rubels x Grib... het was geloof ik gewoon liefde op het eerste gezicht Bloos! Wat het type betreft zijn de Rubels nakomelingen stuk voor stuk plaatjes om te zien OK dan! Maar goed ik zal mijn bevooroordeelde mond nu maar weer eens gaan houden ... Haha!

Oja, Matty hier op bokt heeft ook en Rubels jaarling, misschien heeft zij ook nog foto's voor je [FA] Wie heeft er ook een nakomeling van Rubels? en hier nog wat meningen na de nakomelingenkeuring vorig jaar: [HAW] Veulens Rubels

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 08:49

petraaken schreef:
Ik weet of je perse KWPN papieren wilt maar stal Hexagon heeft ook nog een goedgekeurde hengst Radetzky dat is een zoon van Rubiquil die gekeurd is bij het NRPS. dekgeld 450 euro. Foto's van hem staan op m'n website of anders heb je hem misschien al gezien bij stal Hexagon.

moeilijk kiezen he soms *LOL*



Ik hoef niet perse KWPN papier, maar NRPS is voor mij al goed genoeg...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:33

Heb je al keus kunnen maken?

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 17:00

Tja ik denk toch dat het RUBIQUIL Gaat worden..

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:19

Nou veel succes dan. OK dan!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 22:15

Sprintje schreef:
Als je een in de buurt bent mag je mijn Rubeltje wel eens bekijken hoor. Ik heb in ieder geval mijn profiel een beetje ge-update.

Over die ruggen: wat betreft exterieur ben ik het er helemaal mee eens. Maar volgens mij geeft zo'n weke rug op de een of andere manier wel weer elasticiteit in het lopen... het is niet wat het KWPN wil zien, en op zich denk ik dat het inderdaad geen fokdoel zou moeten zijn, maar het is wel leuk om op te letten. De meest elastische paarden in de ring hebben vaak een wat weke rug...

En ach een Rubels x Grib... het was geloof ik gewoon liefde op het eerste gezicht Bloos! Wat het type betreft zijn de Rubels nakomelingen stuk voor stuk plaatjes om te zien OK dan! Maar goed ik zal mijn bevooroordeelde mond nu maar weer eens gaan houden ... Haha!

Oja, Matty hier op bokt heeft ook en Rubels jaarling, misschien heeft zij ook nog foto's voor je [FA] Wie heeft er ook een nakomeling van Rubels? en hier nog wat meningen na de nakomelingenkeuring vorig jaar: [HAW] Veulens Rubels



Ik wil graag een keer je Rubelkindje komen bekijken. Ben heel benieuwd.. Hoe ben jij aan hem gekomen wat trok je aan aan deze hengst?? James!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 22:17

petraaken schreef:
Nou veel succes dan. OK dan!



Tja ben heel benieuwd.. THANX iig... Ga eerdaags even een afspraak maken op Stal Hexagon en praten met de heren daar vooral met Laurens. Leuke gozer is dat.. En nee niet op dat gebied maar gewoon een sympatieke knul..

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:48

Ja hé, en eentje die voor zijn jonge leeftijd heel wat ziet in jonge paarden. Die komt er wel hoor. OK dan!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:27

james100 schreef:
Ik wil graag een keer je Rubelkindje komen bekijken. Ben heel benieuwd.. Hoe ben jij aan hem gekomen wat trok je aan aan deze hengst?? James!


Vorig jaar wilde ik een veulen of jaarling kopen, dus toen ben ik rond gaan kijken wat er zoal te koop was.
Ik vond Rubels gewoon een gave bok in de dressuur. Als dekhengst had ik hem eigenlijk nog niet zo bekeken of bewonderd. Toen ik een advertentie zag staan voor een Rubels veulen werd ik best nieuwsgierig. En tja, toen was het echt liefde op het eerste gezicht. Gewoon zo'n mooi type!
En eerlijk is eerlijk, omdat dit pas de eerste jaargang van KWPN veulens is was/ is het natuurlijk best een gokje, maar dat vond ik juist ook wel weer heel erg leuk Wat ik eerder al zei, ik ben niet allergisch voor weke ruggen, en het is nog maar de vraag of hij dat door gaat geven. Verder ben ik wel een voorstander van hengsten die zelf goed lopen in de sport. Dat zegt in mijn ogen ook wat over de mentaliteit die zo'n dier heeft, en dat kan hij dan ook weer doorgeven aan zijn nakomelingen.

Als je een keer wilt komen kijken kan je even een pb-tje sturen om een afspraak te maken.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:03

Tja, ik durf het risico niet nemen met Rubels. Ik heb zelf een merrie die neigt naar een diepe rug. Fok dus liever met een hengst die het zelf niet heeft. Verder vind ik Rubels als sportpaard fantastisch. Anders had hij niet 2 x wereldkampioen geweest.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:25

petraaken schreef:
Tja, ik durf het risico niet nemen met Rubels. Ik heb zelf een merrie die neigt naar een diepe rug. Fok dus liever met een hengst die het zelf niet heeft. Verder vind ik Rubels als sportpaard fantastisch. Anders had hij niet 2 x wereldkampioen geweest.



Tja, ik denk dat de weke rug van Rubels niet echt een probleem hoeft te geven als je een merrie hebt met een correcte rug. Maar idd als je een merrie hebt met hetzelfde "zwakke" punt dan kan je misschien beter voor een andere hengst gaan. Een hengst moet natuurlijk wel passen bij de merrie!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 12:38

Tja precies het moet een goeie combie met je paard zijn en aangezien mijn pony een goede bouw heeft ben ik daar niet heel erg bang voor hoor..
Maar ik zal je wel even een foto mailen van pony..

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 14:14

Ik heb je een paar foto's gemailed..

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:21

Mooi paardje hoor, heb je ondertussen teruggemaild. Weet alleen niet meer voor wie je nu gaat. Rubels of Rubiquil?

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 09:24

Rubiquil natuurlijk...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:25

james100 schreef:
Rubiquil natuurlijk...



OK dan! OK dan! OK dan!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:22

hahaha nog een Rubiquil fan erbij Haha! Oe ik hoop dat Roxette opnieuw drachtig is van hem. Ik hoop op een vol broertje of zusje van Radetzky. Het belangrijkste is dat ik volgend jaar een gezond veulen heb. Lachen

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:28

Pipo schreef:
Rubels is helemaal geen klier, en helemaal niet lastig maar gewoon een hengst. En tijdens die shows worden die beesten gruwelijk opgefokt, vind niet dat je daar je mening op moet baseren.


ben ik het mee eens, er zijn hele lieve hengsten die in de stal superlief zijn, en als ik ze dan aan de hand zie lopen o de hengstenshow bijvoorbeeld, vraag ik me ookk af of 't dezelfde is. dus helemaal mee eens

en ik vind dat jullie ook wel allemaal een beetje snel een oordeel hebben, en dit oordeel is bij de meeste nog vrij negatief.

Ik vind rubels een leuk beest, maar als anderen dat niet vinden, dan mag dat maar dan moet je je mening wel ergens op kunnen baseren. Bijvoorbeeld door eigen ervaring.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 20:44

Laat ik even voorop stellen dat dit NIET de oorzaak is geweest dat ik toch gekozen heb voor Rubiquil.. Ik denk dat je het niet zo moet zien.. Tuurlijk begrijp ik wel dat ze voor zon dag helemaal fris zijn... Dus ik wil even rechtzetten dat dit absoluut niet om negative reklame gaat voor RUBELS.. Maar Rubiquil word het hoe dan ook....