dutchboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

dutchboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:17

wij hebben 2 veulens van Dutchboy gehad en dat waren echt super beestjes. nu ben ik eigenlijk op zoek naaer wat fotos en informatie van deze hengst.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:41

Dutchboy 85.1677 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 07-04-1985
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.62 m
Pijpomvang: 21,5 cm

Verrichting 1988
Stap 6,5
Draf 6,5
Galop 6,5
Rijproef 6,5
Springen ohz 6
Springen vrij 6,5
Terreinproef 7
Karakter 7
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal: 69,5 punten
Plaatsing: 18e van 25 (16)

Fokker: H. ten Hoor, Langedijke

Lucky Boy xx Pref x Virginia Keur van Amor Pref x First Lady Keur van Courville xx x Ramona I Model Pref van Brillant x Theresa Model van Loszberg III

Verrichting Ermelo 1988
Attent, eerlijk met goed humeur, vriendelijk en gehoorzaam. Hengst is vaak gespannen. Bij begin onderzoek groen. Eerste weken stijf. Later is dat beter geworden. Steekt af en toe tong uit de mond. Stap niet erg elastisch maar regelmatig en voldoende ruim. Draf regelmatig. Klauwt in draf te veel wat overigens de laatste paar weken duidelijk is verminderd. Galop tactvol en krachtig maar niet erg ruim. Toont bij springen voldoende kracht en weinig ruggebruik, springt graag vanuit snelheid en maakt sprong slecht af. In terrein toont hij geen uitgesproken terreingalop. Veel bereidheid om te werken, erg veel looplust, ervaart werk als licht. Voldoende aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal. Rustig stalgedrag.
Op 09-05 last van pijnlijke rug. Uit bloedonderzoek bleek geen verhoogde waarde van spierenzymen. Is fysiotherapeutisch behandeld en heeft enkele dagen aangepaste arbeid verricht.

Afstammelingen 1990 (veulens)
Van de hengst is een collectie goed ontwikkelde veulens gezien, die -op een enkele uitzondering onder de geprikte veulens na- rijtypisch zijn gebouwd. Het hoofd is lang en matig gevormd. Bij de uitgezochte veulens sprak het hoofd meer aan. De hals heeft voldoende lengte, maar is soms iets diep aangezet en zou ook idealer aangesloten kunnen zijn op de schouderpartij. Bij de uitgezochte veulens was halsvorm en -aanzet beduidend beter, met name wat betreft de vertoonde oprichting. De lang doorlopende schoft is voldoende ontwikkeld. De schouder heeft vrijwel steeds voldoende lengte. Bij de uitgezochte veulens was de ligging goed, bij de geprikte veulens zou de ligging nog wel eens beter kunnen. De rug is sterk gespierd, de sterke lendenpartij sluit goed aan. De croupe is in het algemeen iets kort en afgerond. Het voorbeen is goed gesteld en voldoende ontwikkeld. Het achterbeen is goed gesteld. De stap is best, ruim, gemakkelijk en tactmatig. In draf moet er duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen de geprikte en de uitgezochte veulens. De geprikte veulens draafden enigszins gehaast en op de voorhand met matig ondertredende achterhand. De uitgezochte veulens vertoonden een betere oprichting, meer kracht en balans, terwijl enkele veulens een zeer goede draf lieten zien. De hengst heeft opmerkelijk beste merries gehad, waarvan enkele van nationale gehalte. In zeven gevallen is vastgesteld dat de ene voorvoet kleiner en steiler is dan de andere. Het rapport van één geprikt veulen, dat thuis is geïnspecteerd, omdat de moeder niet kon reizen, is goed.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens, die zeer goed stappen. In draf is er een onderscheid te maken tussen de groepen geprikte en uitgezochte veulens.
Getoond: 31 veulens uit 193 dekkingen.

Competitie
1989/1990 Springen Cat. A -- 268 punten, 9e plaats

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 12:35

weet je ook op welk dek stantion hij staat en of daar een site van is? zijn er ok fotos op internet te vinden?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:58

Afbeelding

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:26

corland schreef:
weet je ook op welk dek stantion hij staat en of daar een site van is? zijn er ok fotos op internet te vinden?


Ik zie dat ik per abuis ben vergeten te vermelden dat de hengst Dutchboy in 2002 afgekeurd is.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:20

MissHIS"]
[quote="corland schreef:
weet je ook op welk dek stantion hij staat en of daar een site van is? zijn er ok fotos op internet te vinden?


Ik zie dat ik per abuis ben vergeten te vermelden dat de hengst Dutchboy in 2002 afgekeurd is.
[/quote]

Daarom is dit springpaard ook het visitekaartje van het KWPN>


54. 52 Anthem Kraut, Laura USA
B 13-j.W v.Dutchboy/6971/KWPN

Wat eten jullie hier veel over de sport. Huilen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:26

Wat weet het kwpn veel over sport, zul je bedoelen. Ik word niet graag generaliseerd, zeker als het niet van mij van toepassing is Haha!.
Er zijn wel meer zonen van lucky Boy waarvan ik niet snap dat die zijn afgekeurd.