Een lief kindje uit mijn Farrington merrie TIPS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:11


GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:16

Die site heb ik ook de foto's van, maar ik kan het dekgeld niet vinden...
maar 1500 euro is wel een fors bedrag voor zo'n jonge hengst.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:27

Hohenstein x Donnerhall x Temple Wind xx

Afbeelding

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:28

Wat een mooi veulen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:28

Phoe dat veulentje wil ik wel hebben Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:33

GertJan schreef:
Die site heb ik ook de foto's van, maar ik kan het dekgeld niet vinden...
maar 1500 euro is wel een fors bedrag voor zo'n jonge hengst.


Dat stond ergens op Horse-gate vermeld. In het begin was het 1000.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:50

Jammer dat we niet meer in het begin zijn... Dat is inderdaad een mooi veulentje. Ik zag op zo'n deense site dat het dekgeld van His Highness 11250 kronen was. Aangezien Muenchhausen ook 11250 kronen koste en hohenstein 9400, lijkt me 11250 kronen omgerekend 1500 euro te zijn.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:21

Mettetje schreef:
Eerlijk waar! Ik wist ook niet wat ik las! OK ik overdreef een beetje hij is 75% gelders. Farn is zelfs 100% gelders. Juist moeders kant (ramona) is half gelders.

Kijk eens op www.gelderlanderhorse.nl

Leuke site!


Ik snap de verwarring al. Op die site staat het volgende:

- met 75% Gelders/Groninger bloed
- Nimmerdor (Farn NWP x Koridon x Senator NWP), Nederland, internationaal springen en vererft dit ook.
- (Sgldt = Gelders paard; NWP = Groninger paard)

Farn is inderdaad ook ingeschreven in het groninger stamboek, of hoe je dat ook noemt.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:27

GertJan schreef:
Kun je met Rubinstein nog dekken? OO Seven is ook een goede hengst met Rubinstein bloed.



denk het niet. Hij staat niet meer op de website sedert een jaar na zijn dood. Mocht er nog sperma zijn dan houden ze het voor hun eigen merries denk ik. Maar Rubinstein zonen of kleinzonen genoeg. Ook in Nederland.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:34

En als je het nog zou kunnen krijgen zou het vast erg duur zijn. En er zijn inderdaad hele goede Rubinstein zonen en kleinzonen beschikbaar. In Duitsland bijvoorbeeld Rubin Royal, dat is een hele goede.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:35

hengsten mogelijk kunnen aansluiten op de bloedlijn en hetgeen je wilt maat + lief karakter en beweging.

Florencio NRPS
Sultano NRPS
Rubiquil NRPS en KWPN
Radetzky NRPS

Duitsers,

Rubinstein zonen of kleinzonen
Donnerhall bloed
in mindere mate Weltmeyer bloed.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:41

...met aanvulling van de eerder genoemde hengsten.
Rubinstein nafok: OO Seven, Rubiquil, Rubin Royal
Donnerhall nafok: Diamond Hit, Don Schufro. Don Picardi

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:55

GertJan"]
[quote="Mettetje schreef:
Eerlijk waar! Ik wist ook niet wat ik las! OK ik overdreef een beetje hij is 75% gelders. Farn is zelfs 100% gelders. Juist moeders kant (ramona) is half gelders.

Kijk eens op www.gelderlanderhorse.nl

Leuke site!


Ik snap de verwarring al. Op die site staat het volgende:

- met 75% Gelders/Groninger bloed
- Nimmerdor (Farn NWP x Koridon x Senator NWP), Nederland, internationaal springen en vererft dit ook.
- (Sgldt = Gelders paard; NWP = Groninger paard)

Farn is inderdaad ook ingeschreven in het groninger stamboek, of hoe je dat ook noemt.
[/quote]



Farn voert totaal geen Gelders bloed aangezien hij een Holsteiner is. Hij kan wel geaccepteerd zijn maar dit betekent nog niet dat hij origineel Gelders bloed voert.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:09

Dat is eerder in dit topic al besproken. Farn is 100% Holsteiner, en in het Groninger stamboek geaccepteerd. Maar dat zo'n site ermee gaat pronken dat Nimmerdor 75% Groninger bloed voert, is erg misleidend. Maar daar gaat het hier in het topic verder niet om...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:17

Klopt GertJan maar zo'n rekenfoutje brengt al snel 5x125 Euro op.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:19

Waarom 5x125 euro?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:21

Subsidie Zeldzame Huisdieren

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:28

Sorry dat ik een beetje dom overkom, maar dan snap ik nog niet wat zeldzaam is en waarom 5 keer.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:29

petraaken"]
hengsten mogelijk kunnen aansluiten op de bloedlijn en hetgeen je wilt maat + lief karakter en beweging.

Florencio NRPS
Sultano NRPS
Rubiquil NRPS en KWPN
Radetzky NRPS

Duitsers,

Rubinstein zonen of kleinzonen
Donnerhall bloed
in mindere mate Weltmeyer bloed.
[/quote]




[quote="GertJan schreef:
...met aanvulling van de eerder genoemde hengsten.
Rubinstein nafok: OO Seven, Rubiquil, Rubin Royal
Donnerhall nafok: Diamond Hit, Don Schufro. Don Picardi


Petraaken,GertJan
Ik wil graag leren.
Waar is deze filosofie van aansluiting op gebaseerd.?

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:48

Wil je serieus leren, of heb ik wat stoms gezegd? In ieder geval noemt zij een aantal hengsten die in haar ogen bij deze merrie zouden kunnen passen. Omdat het wordt gepresenteerd als een lijstje van alle mogelijke keuzes, heb ik er even bijgezet dat de andere hengsten in dit topic (zij het niet allemaal) ook nog steeds tot de keuzemogelijkheid horen. Verder voeg ik daar een aantal nakomelingen van Rubinstein en Donnerhall bij, omdat Rubinstein en Donnerhall bloed een vrij abstract gegeven is.

Ik wil ook graag leren. Komt de naam ceasario van de hengst Caesario (Caretino x Merano x Ladykiller XX)?

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 23:12

Greetje schreef: Klopt GertJan maar zo'n rekenfoutje brengt al snel 5x125 Euro op

Greetje jij begrijpt het net zo goed als ik. Die subsidie is lekker, vandaar dat ik heb overwogen een gelderse hengst te gebruiken. Maar je hebt het risico dat als je met een gelderse hengst fokt, het veulen door kan slaan naar het tuig, of juist een verschrikkelijk goede beweger is. Groot risico, en dat vind ik het niet zo waard.

Over Rubintstein: ik bedoelde Rubiquil, dus de afstammeling Lachen

Een voordeel is dat als je met Rubiquil fokt je kunt kiezen voor het stamboek NRPS of KWPN (of is dat niet zo?)
Wat Kost een dekking van Rubiquil?
Wat weten jullie trouwens verschrikkelijk veel van al die hengsten!!
Leuk hoor! OK dan!

Maar klein puntje: Ik vind 1000 euro toch echt maximaal voor een dekking, vandaar mijn eerdere lijst Amsterdam, Democraat, Inspecteur (prijzen rond de 800 euro) Geld, geld!

En dan nog een lichtpuntje. BELISAR. Vind zijn zoon Houston (en in mindere mate kroonjuweel) erg mooi. Alleen schijnen houstons etters te zijn. Ervaringen? Je hoort zoveel van die onzin. Belisar staat nog steeds ter dekking en heeft aardige kindertjes voortgebracht en dekt ook nog natuurlijk en dat voor maar 500 euro. Ik heb contact met meneer Morssink gehad en deze dacht dat mijn Mette wel bij Belisar zou passen. Dit zijn natuurlijk de woorden van de eigenaar, die zijn hengst (die nog maar 10 dekkingen per jaar doet, alleen in Duitsland schijnt hij nu in trek te zijn) probeert op te hemelen. Is dat iets?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:22

Houston is een schatje!!!! Alleen met een Houston moet je wel kunnen omgaan want het zijn geen domme paarden. Houston zelf kun je een klein kind op zetten, superbraaf (kijk maar eens in mijn profiel) Of anders het verhaaltje uit mijn onderschrift... (ik ben gek van Houston OK dan! )

Dekgeld Houston is 850

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:41

Dus Hohenstein en zijn nafok vallen bij deze af. Evenals Rubin Royal en Don Schufro. We hebben nog o.a. Stedinger en OO Seven. Is Don Picardi niet wat? En fokt Houston wel genoeg maat door?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:45

Ik weet niet hoe groot ze wil. Houston is 1.68 dacht ik. Krijg je dus geen groot dressuurkasteel maar een normale maat paard van ca. 1.66.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:47

Volgens de website is Houston 1.66. Maar het kan natuurlijk zijn dat hij groot fokt. Het hangt natuurlijk ook van de merrie af, in hoeverre ze haar (kleine) maat doorfokt.