hoe herken je een springer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

hoe herken je een springer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 15:05

mijn paard zelf is sping gefokt maar wat is nou het belangrijkste verschil tussen een springer en een dressuur paard in de bouw? want een springer kan toch net zo goed dressuur gaan lopen en soms zelfs ook andersom..
en dan nog een vraag (beetje nieuwschierigheid) wat vinden jullie van mn paard. qua extrerieur?

http://images.cu2.nl/cu2.nl/155/338/5/pics/0.jpg

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:25

Niet ieder springpaard kan dressuren en niet ieder dressuurpaard kan springen.

Er zijn nogal meningsverschillen over wat een spring- van een dressuurpaard onderscheidt.

Ikzelf vindt bij een springpaard een wat korter voorbeen en horizontale halsinzet (ook dit is een behoorlijk discussiepunt, wat je kunt vinden in een ander topic) springkenmerken.

Jouw paard vind ik een leuk, kloppend paardje, lijkt alleen wat strak in de lendenen, rug, achterhand en halsinzet lijkt goed, op deze foto lijkt ze voor wat onderstandig, maar ze lijkt ook een beetje naar voren te leunen.

Leuk paardje, wat is het er voor een?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 15:29

het is van vaders kant almedeux>>alme Z
moeders kant >>omar, Naturel.
op die foto staat ie nogal gespannen jah maar dat komt denk ik omdat dat hij net een uur bij ons op stal was :p .

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:23

Dressuurpaarden hebben toch meestal langere voorbenen zodat het lijkt dat ze een beetje bergopwaards gebouwd zijn.
Het viel me laatst heel erg op toen ik de nieuwe lichting GGK hengsten bekeek, je kon zo heel makkelijk de dressuur en spring hengsten van elkaar onderscheiden zonder dat je naar bloedlijnen keek
Ik had er nooit zo op gelet eigenlijk Verward