VO: téring wat een cijfers!! (Krack x Partout)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:42

Maar krijg je dan geen middelmaat?
Vooral de dressuur is zodanig geëvolueerd denk ik dat winnaars van 20 jaar geleden nu niet meer bij de besten zouden zijn.
Ik zeg niet dat er geen springbloed in mag zitten of dat het zelfs springbloed mag zijn, maar ze moeten wel uitblinken in 1 richting. Hengsten die op 2 vlakken uitblinken zijn schaars.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:45

Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Je hoorde in het publiek ook absoluut terug dat de mensen de slechte cijfers op de springonderdelen heel bedenkelijk vonden.

Verder ben ik het wel met Pipo eens, in die zin, dat ik mij afvraag of er uberhaupt nog wel aandacht wordt geschonken aan het springen bij de dressuurpaarden?
Zijn de cijfers soms gebaseerd op die ene keer wat ze in DB in de kooi hebben laten zien?



Ze schijnen wel gesprongen te hebben maar niet tijdens de tussenbeoordelingen. Dus dat is zonder publiek gedaan. Maar ik zou toch mijn bedenkingen hebben.

De voltaire kreeg een 5,5 op zijn draf. Als je dat puur op papier ziet zou je zeggen, hij kan niet lopen. Live kan hij toch echt heel fijn bewegen en zou ik hem persoonlijk een hoger cijfer hebben gegeven.
[/quote]


Gedragen bewegingen worden niet meer gewaardeerd en derhalve ondergewaardeerd. Verlangd worden onharmonische voorbeenzwiepers en dat gaat ten koste van de gedragen bewegingen. Of zoals Rosie het omschreef: Paarden die de voorbenen bijkans naast de oren leggen.
De goede man heeft zich nog nooit verdiept in het skelet en de verhoudingen van het sportpaard en leutert vanuit zijn selffulfilling prophecy de paarden een bewegingsvorm aan die in geen enkele verhouding staat met de natuurlijke en noodzakelijke elementen van evenwicht. De KWPN hoogmoed gaat zelfs zover dat als het evenwicht compleet verstoord is Rosie dit als een overwinning op Moeder Natuur kwalificeert. Aan journalistieke onzin geen gebrek. Aan anatomische kennis van het sportpaardenskelet des te meer.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:20

Hier wat foto's van de krack x partout..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best een beetje stout.. Haha!
Afbeelding

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:29

Die laaste foto ziet er echt heel vaag uit Haha! Haha! Iig leuk die foto's te zien, al kun je hier de punten niet uithalen die die gekregen heeft Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:30

ja bij die laatste drukte ik af.. en ik keek daarna en zag dit Haha! was wel komisch..
Nee deze foto's laten de helft zien van wat hij heeft gedaan.. Maarja probeer zoiets maar goed op de foto te krijgen..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:35

Nou, als die niet ken zitten weet ik het ook niet meer Haha!

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:52

Ik vind m mooi! Ondanks het feit dat ie een beetje stout was... Vind wel dat ze al erg vroeg beginnen en er redelijk mee doorrijden, ze zijn amper 3. Deze is vlg mij nog niet eens 3. Op de stal waar ik werk gaat er eentje naar het najaarsverrichtsonderzoek (de Metall x Flemmingh), maar dat is echt nog een kleuter. Dat is dan ook de reden dat ie pas in het najaar gaat...

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:55

Sjuimpje schreef:
Nou, als die niet ken zitten weet ik het ook niet meer Haha!


Hij gaat wel een beetje wijd achter hoor Schijnheilig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:57

Hij is gewoon erg lenig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:02

youngster schreef:
Hij is gewoon erg lenig Haha!


Of al heel wat langer onder het zadel dan de andere hengsten

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:07

Van unitair weet ik zeker dat ie nog nooit een zadel van dichtbij gezien had. Overigens wordt die eind deze maand pas 3. Ik vind het nogal nie wat voor die jonge dieren. Gek hè, dat ze een beetje mat overkomen aan het eind van het VO....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:07

In DB was hij nog niet onder het zadel toch??

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:19

youngster schreef:
In DB was hij nog niet onder het zadel toch??


De Krack x Partout was vóór Den Bosch al onder het zadel. Dat verklaarde, volgens de hengstenkeuringscommissie, dan ook hoogstwaarschijnlijk zijn wat minder goede indruk tijdens de tweede bezichtiging (in vergelijking tot de eerste bezichtiging). Behoorlijk vroeg in elk geval!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:58

Als al die hengsten nog maar net 3 jaar oud zijn dan verbaast het mij niet dat velen het verrichtingsonderzoek niet overleven en enkele jaren later toch goede paarden blijken te zijn (als ze dan nog hengst zijn worden dan in veel gevallen goedgekeurd). zo'n verrichtingstonderzoek kort na de selecties van de hengstenkeuring is teveel voor die jonge dieren. Zou het KWPN er niet beter over nadenken om het verrichtingsonderzoek te verplaatsten naar het najaar voor alle hengsten? De jonge dieren krijgen dan wat rust en kunnen dan rustig voorbereid worden op het onderzoek.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:30

Zannekin schreef:
Maar krijg je dan geen middelmaat?
Vooral de dressuur is zodanig geëvolueerd denk ik dat winnaars van 20 jaar geleden nu niet meer bij de besten zouden zijn.
Ik zeg niet dat er geen springbloed in mag zitten of dat het zelfs springbloed mag zijn, maar ze moeten wel uitblinken in 1 richting. Hengsten die op 2 vlakken uitblinken zijn schaars.


Dat is nu weer zo'n uit de lucht gegrepen statement. 20 jaar geleden vertoonden de dressuurpaarden geen kunstjes. Liepen ze met de neus, zoals bij de FEI voorgeschreven, nog voor de loodlijn, was de nek nog het hoogste punt en zag je nog balletdansers inplaats opgekrikte voorbeenzwiepers.
Even het filmpje bekijken van de gouden medaille winnaar Kronos in 1936.
Dat is dressuur (ballet) met een slap teugeltje maar wel een paard met uitstraling en plezier in het werk en niet zo'n in elkaar getrokken skelet met verkrampte spieren en gewrichten dat tegenwoordig ook dressuur heet.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:36

Sjuimpje schreef:
Nou, als die niet ken zitten weet ik het ook niet meer Haha!


Hij moet ook niet gaan zitten. Hij moet dragen. De harmonie tussen voor -en achterbeen ontbreekt. Niet dragen, kan ook niet springen en blijft zitten.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:19

Hij is zeker geen voorbeenloper, op de foto's van het blaadje staat hij beter/vlotter. Volgt integendeel de achter-en voorbeentheorie en ik vind ook dat op de foto's niks aan te merken is. Komt achter mooi mee.

Dus volgens de theorie die ik hier altijd las zou het een goeie moeten zijn Knipoog.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:21

Als er eentje draagt is het deze hengst wel, zoals die kan schakelen is echt ongewoon en dat voor een driejarige.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:31

Zijn er ook foto's van de andere hengsten? Ben benieuwd naar de Oscar en Welt Hit!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:15

United heeft er al 50 opzitten tot nu toe Haha!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:19

Zannekin schreef:
Hij is zeker geen voorbeenloper, op de foto's van het blaadje staat hij beter/vlotter. Volgt integendeel de achter-en voorbeentheorie en ik vind ook dat op de foto's niks aan te merken is. Komt achter mooi mee.

Dus volgens de theorie die ik hier altijd las zou het een goeie moeten zijn Knipoog.


Die theorie begint achter en niet voor. Achter komt dan niet mee maar is met het lendenmechaniek de motor waar alles omdraait.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:23

Afbeelding

Achter komt hier toch wel eerst aan de grond? Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:25

Komt dat achterbeen wel onder de massa?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:32

Meet de afstand eens tussen de voorbenen en de afstand tussen de achterbenen. Wat zie je dan en wat houdt dat in?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:37

Ik heb dat beest in Ermelo zien lopen en ga echt niet meten vanaf foto's,
ik weet genoeg, dit dier is ongelooflijk getalenteerd en ik denk dat hij absoluut grote toegevoegde waarde heeft voor de fokkerij.
Dit dier is amper 3 en kan sluiten en vertrekken waar je u tegen zegt. Met de zelfhouding die dit dier heeft mòet hij achter wel doortreden.