Hengst Czar Welsh K gezocht......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Hengst Czar Welsh K gezocht......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 20:18

Hallo bokkers,

Via via ben ik er achter gekomen dat de vader van mijn pony Czar is. Het is een Welsh K.
Nu ben ik op zoek gegaan op internet naar info. Nu ben ik wel een hengts tegenkomen die Czardas heet. In zijn info staat dat hij een vos is en ik hoorde dat de hengst die ik bedoel donker grijs of inmiddels wel wit moet zijn.
Ik kan verder geen foto's of andere dingen vinden....... Cheese!

Misschien kunnen jullie mij helpen?? Lachen

Groeten van Jessica


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:29

Hoi, hoe oud is je pony? Dat zou helpen om de vader te zoeken. Ik ken zo 1,2, 3 geen Czar, maar met een beetje zoeken lukt van alles. We zoeken waarschijnlijk dus naar een hengst die een jaar voor de geboorte van je pony ter dekking stond..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:50

Enigste Czar die ik ben tegengekomen zijn engelse volbloeds. Zal ook nog eens rondkijken maar kan natuurlijk ook een wilde dekking zijn geweest.

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 11:22

joostvangestel schreef:
Hoi, hoe oud is je pony? Dat zou helpen om de vader te zoeken. Ik ken zo 1,2, 3 geen Czar, maar met een beetje zoeken lukt van alles. We zoeken waarschijnlijk dus naar een hengst die een jaar voor de geboorte van je pony ter dekking stond..


Hij is van 1994.
Ik weet trouwens ook niet of ik het zo schrijf, maar je spreekt het uit als tsaar. En een meisje bij ons op stal heeft hem gekend. Het is een schimmel. En zij zegt dat het een welsh is, dus ook dat weet ik niet helamaal zeker.

Groeten van Jessica

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:10

Ik ken ook geen Czar... Czardas wel, die is behoorlijk bekend...

Ohw wacht... heb even via Google gezocht...
Dit staat op een site: "HOLYOAKE CZAR
Approved by I.H.B.
DAVID MAHER GOLDEN GROVE ROSCREA CO. TIPPERARY 087 9554766"
Tussen Welsh hengsten...
http://www.irishequimarkets.com/studsandstallions6.htm op deze site... maar veel kan ik er ook niet van maken...

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 08:50

Tha_Niekje schreef:
Ik ken ook geen Czar... Czardas wel, die is behoorlijk bekend...

Ohw wacht... heb even via Google gezocht...
Dit staat op een site: "HOLYOAKE CZAR
Approved by I.H.B.
DAVID MAHER GOLDEN GROVE ROSCREA CO. TIPPERARY 087 9554766"
Tussen Welsh hengsten...
http://www.irishequimarkets.com/studsandstallions6.htm op deze site... maar veel kan ik er ook niet van maken...



Ik zal eens even gaan kijken, bedankt in ieder geval.... wie weet komen wat wat nuttig tegen... Haha!

Mariska82
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-12-08

Re: Hengst Czar Welsh K gezocht......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:50

Hallo,

Ik weet niet of je na zo'n lange tijd nog op een reactie zit te wachten (en of je die nog leest), maar het zou goed kunnen dat mijn pony de vader is van die van jou. Hij heet officieel Orchard Czar en is een Welsh K schimmel uit 1989. Hij is tot 1993 hengst geweest en heeft enkele malen gedekt.
Grappig als het zo is. Ik heb al eerder een dochter van hem gezien, ook een appelschimmel en als twee druppels water.

Groetjes,

Mariska

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Hengst Czar Welsh K gezocht......

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:00

Slotje. Topic is 3 jaar oud.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver, KDonna en 91 bezoekers