Een bekende hengst is een must voor een goed paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ik kies alleen paarden met een bekende vader of bloedlijn

Ja, daar twijfel ik niet aan!
9 (15%)
Ja, maar het is geen must
27 (45%)
Nee, dan betaal je alleen maar de naam van de hengst, het zegt niks over het paard zelf
10 (16%)
Nee, ik let daar nooit op
4 (6%)
Nee, ik heb er geen verstand van
2 (3%)
Anders, namelijk.....
7 (11%)

Totaal aantal stemmen: 59


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:53

Ik ben het volledig met je eens Missouri, ik kijk ook eerst naar het paard. Maar sommige stammen, bloedcombinatie's zijn behoorlijk bewezen.
Hoe dan ook, ook bij een jonge hengst kan je het zeker proberen, je ziet wat het dier op dat moment zelf waard is en je hebt de voorouders. Topverervers zijn o.a. topverervers geworden doordat ze de kans hebben gekregen om te mogen dekken. Ik vind ook zeker dat dat zo moet blijven anders hebben we over 10 jaar niks meer. Als het ware neem je met een jonge merrie nog een grotere gok omdat ze veel minder nakomelingen kunnen brengen.
Je weet overigens wel wat ik van Nevado vind he Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:59

chantal1 schreef:
Je weet overigens wel wat ik van Nevado vind he Knipoog


Nevado is de BESTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha! Haha!

Nee hoor, hij draaft als een Welshpony onder het zadel sinds zijn ongeluk.
Maar hij is wel echt de topper aller tijden: 100% van de ter keuring aangeboden dochters is ster, prov. kampioen en Nationale reserve. Dat heeft nog geen enkele andere hengst gepresteerd!

Als we het dan toch over indexen gaan hebben Schijnheilig kun je niet om hem heen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:02

Missouri schreef:
. Dat heeft nog geen enkele andere hengst gepresteerd!




Hengst?

Toen ik hem laatst ff in de wei zette heb ik nog gekeken. Maar geen ballen hoor Schijnheilig Tong uitsteken Tong uitsteken

Hoeveel Nevado's zijn er trouwens op de aardbodem?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:05

Haha, oja, ik vergat zijn ontmanning. Maar toen hij Silly's papa werd was-ie nog wel hengst hoor Schijnheilig Knipoog

Hoeveel Nevado's? Toch wel een stuk of 80. Er staan er een paar in Amerika en vier zover ik weet in Duitsland. Eentje in Westbroek, eentje in Heukelom, eentje in Nuland, eentje in Well... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:06

Missouri schreef:
Haha, oja, ik vergat zijn ontmanning. Maar toen hij Silly's papa werd was-ie nog wel hengst hoor Schijnheilig Knipoog

Hoeveel Nevado's? Toch wel een stuk of 80. Er staan er een paar in Amerika en vier zover ik weet in Duitsland. Eentje in Westbroek, eentje in Heukelom, eentje in Nuland, eentje in Well... Haha!


Dalfsen vergeet je Haha! En die ga je vast nog weleens ergens terugzien. Bij de Ian en als ie zijn best blijft doen hopelijk in Lanaken.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 07:58

Ligt eraan. Wil je sportgericht gaan dekken dan wil je presteren dus maakt de hengst en afkomst cq nakomelingen zeker wel uit!!

Wil je een veulen voor de lol... Dan kies je gewoon voor het oog leuke hengst zonder al die poespas van bloedlijnen.

Het is maar net met welk doel je fokt Knipoog