STV presentatie v. veilingpaarden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:58

*Snif* *snif* Huilen

Junior-gekke Aimee zou zo graag willen weten wat er met hem gebeurd (is), zit helemaal niet in spanning hoor, maak me nergens druk om.... Schijnheilig Bloos Verdrietig

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:58

Gefeliciteerd Jan!
Je gaat het weer druk krijgen.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:05

Ik denk dat Junior via de gewone verkocht zal worden en niet via de veiling.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:09

Aimee schreef:
*Snif* *snif* Huilen

Junior-gekke Aimee zou zo graag willen weten wat er met hem gebeurd (is), zit helemaal niet in spanning hoor, maak me nergens druk om.... Schijnheilig Bloos Verdrietig


Ik was gisteren ook op de veiling en heb gehoord dat Junior naar van Olst is, omdat van Olst nog heel wat geld tegoed had van STV en dat met Junior een beetje heeft geind.

Wat me gisteren heel erg opviel is dat alle paarden * op 3 na* allemaal wel een OCD hadden. Of in iedergeval niet goed op de foto's.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:25

Jan_VT schreef:
Jeetje!! Nou wij waren best te spreken over de kwaliteit! Zijn er meteen eentje rijker ook! Haha! (Ik, mijn vader, en een vriend des huizes die het biedwerk deed)

Nr.12
4 jr Topgun
Zwart
Hengst
1.69 m
Olivi x Argus

We zijn ZEEEER tevreden Haha! Haha! Wat zit ik te wachten tot ik erop mag... Tong uitsteken Cool


Gaaf! Dus jij hebt Topgun nu. Gefeliciteerd hoor! Ik zat altijd op de website te kijken of hij al verkocht was. Maar helaas, sinds ik Tivoli (z'n halfbroertje) heb is de grote zak met geld nogal leeg... Haha! Ga je er ook mee PAVO-cuppen?

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:50

werden de rontgen resultaten dan bekend gemaakt?

Zou HP Minderhout dan Junior opnieuw niet meer mogen rijden?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:50

32 PAARDEN IN DE VERKOOP

'Die mensen hebben een duur pèrd'

Door WIM POELS

Woensdag 19 mei,

Telkens als een bezoeker met zijn veilingboekje zwaait, houdt een van de vier heren in de zandbak van de stoeterij een spiegelei omhoog. En telkens stijgt de opbrengst van de hengst Up Seven met duizend euro. 'Die mensen hebben een duur pèrd', grapt één van de toeschouwers als het dier voor 24.000 euro van de hand gaat. Lang niet alle bezoekers van de veiling van Stoeterij 't Vierspan in Handel hebben een budget dat dergelijke aankopen toelaat.



Gelukkig hadden ze een grote keuze. De stoeterij die zichzelf na 25 jaar opheft, deed gisteravond 32 paarden in de verkoop. Het goedkoopste dier ging voor 500 euro van de hand, andere dieren brachten vijftig keer zoveel op. Enkele bieders zijn speciaal voor de veiling uit Engeland of Canada naar Handel gekomen. Een klant van 't Vierspan uit Zuid-Afrika biedt telefonisch.
De veiling trekt heel wat bekijks. Aan twee kanten van de manege is een tribune voor de honderden bieders gebouwd, maar het blijkt niet genoeg. Tientallen mensen moeten blijven staan. Ze zien hoe de dieren één voor één onder een stralend zonnetje in de bak worden geleid. Terwijl de toeschouwers bieden op de paarden, draven die onder begeleiding rondjes. En omdat de conditie van een paard nu eenmaal beter is dan die van een mens, zijn er zes begeleiders nodig die elkaar voortdurend aflossen. Een merrie en haar veulen brengen afzonderlijk elfduizend euro op. Verkocht als duo wordt de prijs dertienduizend euro. Een andere merrie is hoog drachtig. 'Misschien bent u morgen al eigenaar van een veulen', weet de veilingmeester. De man toont soms humor. Soms heeft de veiling een grillig verloop. Het bieden op Nevermind bijvoorbeeld begint bij 2500 euro. Te veel, oordelen de bieders, want niemand gaat erop in. De veilingmeester doet maar vijfhonderd euro van de prijs af. Dan barst het bieden alsnog los. Uiteindelijk brengt het dier toch nog 4100 euro op. 'Zo'n veiling is vaak een emotionele toestand', bevestigt Karin Retera uit Nuenen. Deze keurmeester is zojuist voor een dikke vierduizend euro eigenaar geworden van de merrie Thalyta. Zelf probeert ze de verkoop rationeel te benaderen. 'Voor mij zijn vooral kwaliteit en beweging van belang', zegt ze. Tijdens de bezichtiging voor de veiling heeft ze de dieren al bekeken. Thalyta was haar toen niet opgevallen. Maar zodra de merrie de ring in liep, beviel het dier haar. De Nuenense denkt dat ze een redelijke prijs betaald heeft. 'Maar natuurlijk blijft een veiling een gok, het kan mee- of tegenvallen. Je kent het dier immers niet.' Met een beetje geluk kan de keurmeester Thalyta opleiden en met winst verkopen.
Voor een aantal paarden wordt naar haar smaak een te fors bedrag betaald. Daar staat tegenover dat andere dieren vandaag wel heel goedkoop van eigenaar wisselen. Soms vinden eigenaars Mark en Ad Biemans van 't Vierspan dat ook. Een paar dieren houden ze liever nog even zelf, omdat ze denken er meer voor te kunnen krijgen.

Afbeelding

* De tribunes zijn overvol met belangstellenden die op de veiling zijn afgekomen. Terwijl de gegadigden bieden, draven de dieren hun rondjes.
(Foto Kees Martens)

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:09

Je had ook dit zinnetje vet kunnen maken Verward :

Daar staat tegenover dat andere dieren vandaag wel heel goedkoop van eigenaar wisselen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:16

EmEm schreef:
Je had ook dit zinnetje vet kunnen maken Verward :

Daar staat tegenover dat andere dieren vandaag wel heel goedkoop van eigenaar wisselen.


Dat hoort bij de "uitverkoop" Haha!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:21

Olrike schreef:

Ik was gisteren ook op de veiling en heb gehoord dat Junior naar van Olst is, omdat van Olst nog heel wat geld tegoed had van STV en dat met Junior een beetje heeft geind.



Is dit waarheid of zijn het geruchten?

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:33

petraaken"]
[quote="Olrike schreef:

Ik was gisteren ook op de veiling en heb gehoord dat Junior naar van Olst is, omdat van Olst nog heel wat geld tegoed had van STV en dat met Junior een beetje heeft geind.



Is dit waarheid of zijn het geruchten?
[/quote]

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kan me wel indenken dat ie naar van Olst is, maar tja, aan de andere kant.... wat moet die er nou mee? Bloos!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:34

Snap ik ook niet goed vandaar mijn vraag. Hengsten heeft hij zat.

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:42

gefeliciteerd Jan met topgun, je heb zeker een plaatje gekocht !!

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:44

En jan_vt wordt Topgun een Pavo-cupper of krijgen we hem in België ook es te zien? (nationale cyclus jonge dressuurpaarden)

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:11

Noble-Girl"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Zoveel mensen,
en niemand die daar wat van zegt?
Persoonlijk vind ik het misselijkmakend dat ze dat beest lieten lopen, maar ook dat niemand er wat van zei! Scheve mond


Er is wel wat over gezegd....ook door mij....ik kon het echter maar nét
opbrengen om niet heel erg kwaad in de ronde te gaan schreeuwen Bloos , vond het echt een aanfluiting om zo'n merrie te laten lopen voor het geld Boos!
[/quote]Ik ben (ook) nog naar Biemans gegaan om te zeggen dat het er niet helemaal goed uit zag. Het antwoord:
Het is een spatader welke bloed, die kan eenvoudig "gebrand" worden, maar dan heeft ze er last van met veulenen. Vandaar dat er niets aan gedaan word, het is geen prettig gezicht maar doet geen pijn.

Verder was ik persoonlijk wel in de race voor Tactiek, maar het ging toch mijn begroting te boven. Deze merrie was wat mij betreft de topper, met een erg goed keuringsrapport.
Zoals eerder wel gezegd waren er een behoorlijk wat paarden met een aanmerking op OC, qua prijzen was dat niet te merken trouwens.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 21:09

Citaat:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Jan!


Knipoog Lachen

Citaat:
Nou Jan, gefeliciteerd! Echt leuk voor je!
Ik denk dat je een prima beest hebt gekocht! De meiden op stal zullen het leuk vinden dat hij stalgenootje van Gavotte wordt!


Lachen Lachen

Citaat:
Gefeliciteerd Jan!
Laten jullie hem nog hengst?


Knipoog Haha!

Citaat:
Gefeliciteerd Jan!
Je gaat het weer druk krijgen.


Knipoog Haha!

Citaat:
Gaaf! Dus jij hebt Topgun nu. Gefeliciteerd hoor! Ik zat altijd op de website te kijken of hij al verkocht was. Maar helaas, sinds ik Tivoli (z'n halfbroertje) heb is de grote zak met geld nogal leeg... Ga je er ook mee PAVO-cuppen?


Lachen

Citaat:
gefeliciteerd Jan met topgun, je heb zeker een plaatje gekocht !!


Pling Pling

Citaat:
En jan_vt wordt Topgun een Pavo-cupper of krijgen we hem in België ook es te zien? (nationale cyclus jonge dressuurpaarden)


Lachen

Alvast allemaal HEEL hard bedankt voor de leuke reactie's Haha! Haha! Ik ben eigenlijk net terug van bij STV! Heel de dag onderweg geweest, maar Top Gun staat nu al rustig wat hooi te knabbelen hier in de stal. Hij is echt HEEL rustig en braaf. Paar keer geroepen maar daar bleef het dan ook bij! Moet hij doen he, dan weten ze hier onmiddellijk dat ie hier is.

De rit naar huis was best wel spannend, maar is goed verlopen! het is toch altijd even afwachten met een nieuw paard, en dan een 4-jarige...

Het is de bedoeling dat hij gewoon hengst blijft *LOL* *LOL* Vraagt wel een bepaalde aanpak, maar dat maakt het net leuk he Knipoog

Voor de rest moeten we is even nadenken hoe de toekomst eruit ziet! Hebben we eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Het zou wel kunnen dat we misschien een voorselectie rijden van de PAVO-Cup,... maar dat weten we echt nog niet. Jullie brengen me eigenlijk net op het idee Haha! Haha!

Eerst er is lekker gaan opzitten, en is kijken hoe ie aanvoelt! Is bekijken hoe we hem het beste trainen... Hij hoeft niet onmiddellijk buiten te komen hoor. Ik zit er niets mee in om hem een jaartje thuis door te trainen, tot we mekaar goed aanvoelen! We zullen wel zien. Ik kan jullie wel zeggen dat het allemaal HEEEEL spannend is Knipoog Knipoog

Echt leuk die toffe reactie's van jullie! Houd zeker op de hoogte Knipoog Haha! Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:12

Hmm ik heb wel een voorselectie plaats in mijn hoofd, maar dat ligt een beetje uit de richting *LOL*

Is het gips er nu al af?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:03

ART_UMA schreef:
Zoals eerder wel gezegd waren er een behoorlijk wat paarden met een aanmerking op OC, qua prijzen was dat niet te merken trouwens.


Ik heb toch het idee dat je bij een paard met een bemerking een beter prijs krijgt op een veiling dan als je hem gewoon te koop aanbiedt. Als je hem zo verkoopt, valt echt iedereen over een bemerking.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:44

janna schreef:
Ik heb toch het idee dat je bij een paard met een bemerking een beter prijs krijgt op een veiling dan als je hem gewoon te koop aanbiedt. Als je hem zo verkoopt, valt echt iedereen over een bemerking.
Het kan ook zijn dat niet iedereen het rapport goed leest. De conclusie ging alleen over de huidige stand van zaken en daar stond dat er voor de sport, op een uitzondering na, geen probleem mee was. (Ik heb alleen naar voor mij interessante merries gekeken).
1 - had bolspat, artrose en OC (mogelijk geopereerd)
2 - had advies voor operatie aan OCD
3 - had OC op twee sprongewrichten, klasse 2+ op kogel
4 - had 2-3 voor straalbeentjes

De prijzen varieerden voor deze merries van boven de 7000,- tot tegen de 15000,- euro. Het is echt wat de gek ervoor geeft. En nee ik noem geen namen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:50

Als je op deze merries weer een KWPN- hengst op zet ,is er niks meer aan de hand.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:16

gefeliciteerd jan VT !!! als je hem volgend jaar de wedstrijden jonge paarden laat mee doen, dient ie wel al M dressuur te zijn.

goed voor biemans dat ie er zo'n prijzen van kan maken.
je hier druk maken heeft toch geen zin?
als die mensen nou geld willen geven voor een paard vandaar doen ze maar. ik hoop dat de kopers er nog veel plezier aan beleven.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:24

Als er zoveel OCD voorkwam is het daar wel interessant om eens na te kijken hoe de opfok en voeding daar was.
Er zijn ook bedrijven waar OCD gewoon niet voorkomt.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:35

GEFELICITEERD jan! Dat ziet er heel erg veel belovend uit. Ben wel benieuwd hoe alles gaat, je houdt ons wel beetje op de hoogte van de vorderingen he? Foto's zijn ook altijd meer dan welkom!
Ik kon helaas er niet bij zijn, waarom is denk ik wel bekend, maarja thats life als je met levende dieren werkt.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:26

veel plezier met je nieuwe hengst Jan. Laat alleen je arm wel goed genezen hoor. Haha! houden jullie hem hengst omdat hij dan beter presenteert in de ring of denken jullie erover om hem op de hengstenkeuring te brengen in de loop van de tijd.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:47

Zannekin schreef:
Als er zoveel OCD voorkwam is het daar wel interessant om eens na te kijken hoe de opfok en voeding daar was.
Er zijn ook bedrijven waar OCD gewoon niet voorkomt.
Toevallig heb ik nog even staan kijken toen de "voerman" bezig was. Ik kon z'n dialect moeilijk verstaan, maar volgens mij werd er geen merrie brok gevoerd aan de drachtige paarden. Mischien toch wat te weinig koper??