Welke hengst voor onze Burggraaf merrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Welke hengst voor onze Burggraaf merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 15:46

Eindelijk een foto van onze 4jarige Burggraaf merrie. We zijn bezig weer een hengst voor haar te zoeken voor dit jaar. Eerst even wat gegevens over haar:
Naam: Tavanta VTH
Afstammeling: Burggraaf x Nimmerdor x Ariban xx x Farn
Stokmaat: 1.68m
Ingeschreven in het stamboek, ze is nog geen ster.

Op dit moment is ze drachtig van de hengst Lupicor en ze verwacht 30 juli pas haar veulen. Eigenlijk denk ik dat ze wel een hengst kan gebruiken die wat meer bloed doorfokt, ze is nogal stevig gebouwd en mijn idee is dat Lupicor eigenlijk iets te groot voor haar is. Ik dacht zelf aan de hengsten: Tygo, Cantos, Casantos of Nassau.
Hebben jullie nog andere ideeën voor een hengst die misschien past bij deze merrie? Graag onderbouwd, waarom juist die hengst bij deze merrie.

De foto van de merrie:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwCLAoIag5RLxi07ZO37nTy2E8wT**qEgJxdfNe0aRUheNaYFyVw9HoG02Y8WM!DFNqGCeg3YWuzkScAZ1RXU4fw6AUeZ7Yy!6AURVxGGjdAuEQvagrSLivaZBamFUnX/Toetsie%202%20(stand).jpg?dc=4675472023524566860[/img]

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:49

Misschien Odermus, er liep een leuke Odermus X Burggraaf mee op de hengstenkeuring.

Makelp

Berichten: 146
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:39

Als ik jou was zou ik een hengst zoeken die wat langer in zijn rug is want de merrie is nog al kort in de rug

Je moet gewoon kijken naar de merrie hoe is ze onder het zadel en wat wil ik verbeterd hebben aan haar en dan ga je kijken naar welke hengsten hebben dat.

En dan kies je de degene die het meeste bij jou eisen ligt.

MVG Makelaar in Paarden

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:46

Makelp, ik denk dat Neel dat wel weet hoor Knipoog
Ze is wel een typische Burggraaf voor zover ik kan zien. Odermus vind ik ook een erg leuke hengst, kan ook nog eens leuk bewegen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:50

Mijn hengst Knipoog Haha mijne is een hengst van de hengst olivi. Zitten allemaal top dresssuur paarden in die bloedlijn. Haha alleen mijn hengst is nog maar net 3 dus laat hem voor lopig nog niet beginne met merries dekken. Haha! weet trouwens niet eens hoe oud een hengst moet zijn voor hij mag dekken Verward

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:17

Breitling schreef:
Mijn hengst Knipoog Haha mijne is een hengst van de hengst olivi. Zitten allemaal top dresssuur paarden in die bloedlijn. Haha alleen mijn hengst is nog maar net 3 dus laat hem voor lopig nog niet beginne met merries dekken. Haha! weet trouwens niet eens hoe oud een hengst moet zijn voor hij mag dekken Verward


Wat voor moederlijn heeft het paard, zitten daar ook van die toppers in?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:23

uhm juweeltje is zijn moeder. Weet zo uit mijn hoofd niet wat er verders in zit, alleen octaaf en ramona weet ik zo. Zit van zijn moeders kant zit er wat gelders bloed in

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:24

misschien is het dan zowiezo niet zo'n goed plan om met hem te gaan dekken!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:27

Samsam schreef:
misschien is het dan zowiezo niet zo'n goed plan om met hem te gaan dekken!


Ik weet t bijna wel zeker. Knipoog Het onderschrift Olivi (v. Jazz, vv. Cocktail ) x Jazz x Cocktail zegt ook al wel weer genoeg over het inschattingsvermogen naar de kwaliteiten van de hengst. Maar goed, we gaan offtopic.

Welke punten had de Burggraaf op de keuring? En hoe springt ze? Wil je er een springhengst bij, of een "allrounder". Ben wel benieuwd naar de Lupicor, snap nog steeds niet waarom die keuze vorig jaar is gemaakt. (Nou jaa...Daan Horn....).

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:57

Lijkt mij handig om eerst dit veulen te beoordelen en dan pas gaan bedenken wat er beter kan........

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:15

Makelp schreef:
Als ik jou was zou ik een hengst zoeken die wat langer in zijn rug is want de merrie is nog al kort in de rug


Dan Tygo maar niet. Die vind ik iets beknopt in zijn hele lichaam. Zware hals.

Matterhorn, dat bloed voeren wij volgend jaar toe als alles goed gaat. Maar die is natuurlijk wel ietsjes duurder....

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:00

Ik ben echt niet dom als jullie dat soms bedoelen. ik heb jazz en cocktail er achter staan omdat veel mensen die naam bekend voor komt maar niet weet dat olivi daar een zoon van is. Ik heb hier voor ook een kwpn paard en een kwpn pony gehad, met hele goede papieren en ik heb genoeg verstand van de papieren. Dus lijkt me verstandig als jullie je oordeel niet te snel maken ergens over als je niet eens weet waarom het er zo staat. Mensen die er genoeg van af weten hebben nu al gezegt dat mijn paard heel veel waard gaat worden ook met dekken dus ik weet wel beter!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:01

Je bent bang dat wij niet weten dat Jazz een Cocktail zoon is, Maar je weet zelf niet wie moedersvader is van je eigen paard? Duh!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:06

Breitling,
zoals je nu je onderschrift hebt opgesteld lijk je niet bijster slim, maak er dan van; Olivi v. Jazz vv. Cocktail.
Of nog beter, zet er alleen Olivi neer. Het gros van de bezoekers van Fokkerij & Afstamming kan je zo vertellen wat er achter Olivi zit.
(En no offence, maar wanneer jouw hengst echt heel getalenteerd zou zijn, dan had je hem nooit niet kunnen kopen, want dan had hij nu in Ermelo gestaan voor het verrichtingsonderzoek.)
Als je serieus genomen wilt worden, zal jij dat eerst zelf moeten doen bij de andere gebruikers.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:41

Dames , rustig aan hier, volgens mij ging het hier over de keuze van een hengst en niet over het gekibbel over die heerlijke Cocktail afstammelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:43

In ieder geval welkom Breitling Haha!

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:50

Als je een springhengst zoek dan moet je echt eens naar ORAME kijken dat is echt een SUPERSPRINGER!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Enjoy_s op 14-05-04 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:53

Patser schreef:
Als je een springhengst zoek dan moet je echt eens naar ORAME kijken dat is echt een SUPERSPRINGER!


Orame Scheve mond Noem eens een goede nakomeling........

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 00:02

Hengst is zelf ook niet zo braafjes volgens mij.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:14

Citaat:
598 Orame x Burggraaf 2e bez.
596 Orame x Corland 2e bez.
599 Orame x Damiro ster
585 Orame x Jimtown ster
600 Oramé x Nimmerdor pref 2e bez.
597 Orame x Notaris 2e bez.
590 Orame x Utrecht 2e bez.


29-32-249-321-358-559-560-598-658-703-704-727-735-752-762-787 (verrichtingsonderzoek)
Uitgenodigd voor de kampioenskeuring dressuur: 560-704-393-545-363


Zegt toch genoeg of niet voor de eerste jaargang. Of de hengst voor deze merrie geschikt is is weer een andere vraag.

Edit: De Oramé x Nimmerdor mocht ook naar het verrichtingsonderzoek, maar is niet aangeleverd. De Oramé x Burggraaf doet na de tussenbeoordeling ook niet meer mee aan het onderzoek.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:23

Neel schreef:
Afstammeling: Burggraaf x Nimmerdor x Ariban xx x Farn
Stokmaat: 1.68m
Ingeschreven in het stamboek, ze is nog geen ster.

Code
Géén foto's quoten. Zie post van Neel hierboven. Joostvangestel



Ze staat volledig in het KWPN type (hals),dus ze had gemakkelijk Keur kunnen worden

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:42

Hoi Breitling en anderen: als jullie de hengst van Breitling willen bespreken, open daar een apart topic voor. Hier wordt met name gevraagd voor een hengst voor de Burggraaf merrie van Neel

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:23

ceasario schreef:
Ze staat volledig in het KWPN type (hals),dus ze had gemakkelijk Keur kunnen worden


Volledig in het KWPN type? Licht dit eens toe? Ik ben het namelijk niet met je eens.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 12:24

ceasario schreef:
Ze staat volledig in het KWPN type
(hals),
dus ze had gemakkelijk Keur kunnen worden


Ja, dat zei diegene die hem klaar had gemaakt ook. Die zei dat ze makkelijk ster kon worden. Mja bij de keuring had madame opeens geen zin meer om over de hindernissen te springen. Eerst sprong ze een paar keer heel erg goed en netjes, maar toen had ze het opeens gehad en was haar enige doel: "zoveel mogelijk hindernissen omver lopen Extreme duivel ". Het is ook zo'n schat (uhm uhm..)

Maar goed anyway, mijn zusje hobbelt er nu vrolijk op rond en die brengt haar de beginselen van het rijden bij.
Merrie heeft een mooie ruime draf en een goede krachtige galop. Ze is alleen soms wat lomp in haar bewegingen, dan lijkt het net alsof er een tank door de bank loopt Haha!
We zoeken een springhengst erbij (dus geen Olivi x Cocktail). Zouden jullie de gok wagen en er een volbloed op zetten?? En zo ja, welke??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:27

Roven!
Hele beste volbloed binnen het KWPN.