wie kent Ariban xx ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

wie kent Ariban xx ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 14:21

ik heb een nieuw paard en dat is een
Nimmerdor x Ariban xx.
Nimmerdor ken ik wel maar van Ariban xx heb ik nog niet gehoord.
ikweet dat het een volbloed is en dat ie heeft gesprongen maar daar houdt het ook mee op.
weet iemand meer van hem en heeft iemand er misschien een foto van?


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:09

Ariban xx BB 3101
Engels Volbloed
Geboren: 1973
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.67 m

Vlakkebaan: 17 starts
Winnaar: 1 x
Geplaatst: 6 x
Winsom: FF 138.000

Fokker: Mme. P. Wertheimer, Frankrijk

Tarbes xx x (Aliziane xx van Alizier xx) x (Linotte xx van Fastnet xx) x (Vatellino xx van Vatellor xx) x (Finsovino xx van Sansovino xx)

Fam. 12

1980 (februari) bij keuring in beroep goedgekeurd (WPN).

Afstammelingen 1981 (veulens)
Hoewel de ontwikkeling goed is te noemen, konden de veulens iets forser zijn. Dit geldt met name voor het beenwerk. De Ariban-veulens zijn zeer rijtypisch gebouwd, ze vertonen veel ras, ook in beweging weten ze te bekoren. Uit de fraai gevormde edele hoofden spreekt adel. Ook de halzen zijn goed gevormd met een goed ontwikkelde nek. De schoft is goed geprononceerd met een goed verloop naar hals en rug. Zowel de lengte als de ligging van de schouder kunnen als zeer goed aangeduid worden. Rug en lendenen zijn voldoende sterk. De croupe is rijtypisch gebouwd, heeft voldoende lengte en bespiering. De broekspier loopt voldoende ver door. De stand van het voorbeen is goed, toch zou het voorbeen forser uitgevoerd moeten zijn, met name de pijp is vaak te fijn. In meerdere gevallen werd een te lang achterbeen geconstateerd, dat overigens in beweging goed werd gebruikt. Het spronggewricht evenals de voorknie is voldoende droog en het beenwerk is hard. Daarentegen zijn de kogels vaak wat rond en konden deze droger zijn. In stap lieten de veulens ruimte en regelmaat zien. De draf is ruim en elastisch, de achterhand wordt goed gebruikt en ook gaan de veulens goed uit de schouder. De veulens van Ariban kijken blij de wereld in; hun rustige gedrag doet goede karakters vermoeden. Bij hoog in het bloed staande merries lijkt Ariban minder goed te passen. In bijna alle gevallen werd licht overbijten geconstateerd, maximaal een halve tand.
Getoond: 13 veulens uit 33 dekkingen.

Afkeuring 1989
Deze hengst kan niet worden gehandhaafd op basis van zijn lage index (springen 97, dressuur 84, bij een hoge betrouwbaarheid van 74% respectievelijk 62%) die extra aanduidt dat de hengst met betrekking tot het leveren van sportpaarden geen verbeterende invloed uitoefent.

1989 voor NRPS voorgebracht op 17-11, niet goedgekeurd.

Dekstations
1980-1981 Molenruiters, Vrouwbuurtstermolen
1982-1985 H. Post, Middelbert
1986 M. v. Veen, Steenwijkerwold
1987 H. Mensink, Tubbergen
1988 Mts. Heringa, Harkstede
1989 J. Gaasbeek, Randwijk & gebr. Ten Bosch, Driel

Fokregistratie
Totaal ... veulens van 673 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Ik heb nog een tijd een Elberton (Nimmerdor x Lucky Boy xx) x Ariban xx x Komeet gereden....pff wat een karakter! Merrie kon wel super springen.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:28

Een kennis van mij is een tijd de eigenaar van Ariban geweest, maar toen Ariban te oud was om te dekken heeft hij hem verkocht. Misschien dat hij er wel foto's van heeft.

.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:42

Eeen vriendin van mij heeft een meerie van Ariban, zit ook wel eens hier op bokt, Fabiola, zij kan je misschien ook wel meer vertellen.

M2 +1

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:22

Patser, winnaar van de Pavo cup en heeft dit jaar ook meegedaan aan WK in Verden is volgens mij een Jazz x Ariban xx.

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:27

klopt, en hij heeft ook nog een vol broertje.
Wat een karakters bij elkaar Boos!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:31

Summum schreef:
klopt, en hij heeft ook nog een vol broertje.
Wat een karakters bij elkaar Boos!


Wat is daar mis mee dan?

whinny
Berichten: 45
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:35

Ik heb een ruin van Ariban gehad en dat was een super fijn paard .

Hij had een braaf karakter en wilde altijd voor je werken.

Ik heb met hem een aantal jaren lichte tour mogen rijden helaas heb ik hem 2 jaar terug moeten laten inslapen.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:54

Stuur eens een berichtje naar MarianneR. Die heeft een Ariban gereden. Volgens mij is hier ook al een keer een topic over geweest. Kun je vinden via de zoekfunctie.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:23

Ik heb zelf een tijdje een Ariban op proef gehad, erg lief en rustig paard. Was helaas te klein. Een kennis van mij had ook een Ariban en dat was een super paardje, erg werkwillig en zeer braaf, had natuurlijk ook wel eens een uitspatting maar over het algemeen een super karakter. Ze staan in ieder geval bekend om een goed karakter.

^&+ 20 mei 2016

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:59

Ik heb zo'n 5 jaar een hele lieve Ariban ruin gereden. Kan alleen maar zeggen dat het een geweldig paard was. Wel een heethoofd, maar ook echt een schatje. Kon af en toe wel een eitje zijn maar het was een geweldig paard. Helaas is hij 1,5 geleden ingeslapen op 11-jarige leeftijd. (koliek).

:D

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:33

Ik heb zelf een NashuaxLegaat en Nashua is een IrokkoxAribanxx. Het paard wat ik nu heb is een behoorlijke pittige tante met een duidelijk volbloeden hoofdje.

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:09

Wij hebben ook een kleindochter van Ariban xx. Een Nimmerdor x Ariban xx (halfzus van Nashau, beide dezelfde moeder). Een mooi paard om te zien, langelijnd en sterk en ze precies zo'n hoofdje als Nimmerdor. Bavanta (Streepje) moeder van hun beide was ook een erg mooie merrie om te zien. Een merrie waar me opa ook erg blij mee was, hij heeft haar verkocht omdat ze niet meer drachtig werd. Diegene waar ze toen bij is gekomen heeft haar uiteindelijk toch weer drachtig gekregen en daar staat ze nu nog steeds.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 14:40

wat een info allemaal zeg.
hartstikke gaaf. OK dan!

mijn paard is ook een Nimmerdor x Ariban xx

ik zal eens een foto van hem maken, kunnen we kijken of ze een beetje op elkaar lijken...[/b]

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:09

ja het volle broertje van patser staat bij kebie van der heijden, erg fijn paard, wel een karakter Knipoog

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:14

ik heb ook een volle broer van Patser gereden bij Reesink. Pas zadelmak, heel groen, heel groot en zag er niet uit.. maar wat een gevoel dat paard kan geven... heel soepel, losjes, veel power. Paard had gewoon nog wat tijd nodig( was 1 m 78)

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:37

Heel oud topic.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:52

Inderdaad al een topic die al een stevig leeftijd heeft bereikt Knipoog
Daarom een slotje.

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers