Afstammelingenkeuring United

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Afstammelingenkeuring United

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:47

Beknopt verslag afstammelingenkeuring RP 12-09-2005

United

De hengstenkeuringscommissie geeft haar bevindingen van de afstammelingenkeuringen middels een korte samenvatting van de rapportage. De uitgebreide rapportages zullen over enkele weken in ‘In de Strengen’ worden gepubliceerd.

United (Krack C x Partout)

Collectie goed ontwikkelde rijtypische veulens met uitstraling.
De hals wordt verticaal gedragen, meerdere malen was er sprake van een onderhals.
De rug is gezonken.
In beweging wordt het achterbeen goed gebruikt, hebben de veulens veel souplesse en kunnen goed schakelen.

(KWPN Persbericht: overname toegestaan)

Best ok! Maar wel net als halfbroertje Trento veulens met wat onderhals dus. Wie is er geweest en hoe was het??

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re: Afstammelingenkeuring United

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:09

Ben er helaas niet geweest.
Zo klinkt het nog niet echt verkeerd vind ik, maar ben wel benieuwd naar het hele rapport.
Toevallig nog iemand foto's gemaakt?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Afstammelingenkeuring United

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:36

Klinkt aardig goed! Ik ben er niet geweest maar ben wel erg nieuwsgierig aangezien ik een merrie drachtig heb van hem.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Afstammelingenkeuring United

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:53

Viel me eigenlijk er mee, vooral dat "goed ontwikkelde" heb toch al wel wat beknopte exemplaren gezien.

Dat "rug gezonken" lees je bijna in alle verslagen.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Afstammelingenkeuring United

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:04


Zidalgo
Berichten: 159
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Afstammelingenkeuring United

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:21

Ik vond de meeste veulens goed ontwikkeld, het zijn allemaal veulens die na half mei geboren zijn. Er liepen idd ook een paar beknopte tussen. Ik vond dat de veulens het achterbeen wat meer mogen buigen en soms ook wat beter ondertreden. Ik heb er geen 1 echt bergop zien lopen. Die gezonken rug maak ik me niet echt druk om. 1 veulen had dat duidelijk van de moeder. En er zijn nog 5 andere hengsten met diezelfde bemerking. Ik vond het fundament sterk. De beenstanden waren correct, ik heb geen afwijkende standen kunnen ontdekken. Alle veulens droegen de hals er mooi op. Het viel me op dat het over het algemeen stevige, ronde halzen waren en mooi van lengte, ik had ze wat korter verwacht. De veulens galopeerden gemakkelijk aan.