Welke hengst voor onze Burggraaf merrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:30

Sjuimpje schreef:
Roven!
Hele beste volbloed binnen het KWPN.


Waar baseer je dit op? Op het lovende rapport van het KWPN of eigen bevindingen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:05

Op het exterieur van de hengst zelf,
op zijn eigen prestaties,
op zijn afstamming,
op zijn verrichtingsonderzoek,
op zijn lovende afstammelingenrapportage,
op de lovende woorden welke ik van fokkers vernam en
op de enkele nakomeling die ik zelf gezien heb.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:29

GertJan schreef:
Citaat:
598 Orame x Burggraaf 2e bez.
596 Orame x Corland 2e bez.
599 Orame x Damiro ster
585 Orame x Jimtown ster
600 Oramé x Nimmerdor pref 2e bez.
597 Orame x Notaris 2e bez.
590 Orame x Utrecht 2e bez.


29-32-249-321-358-559-560-598-658-703-704-727-735-752-762-787 (verrichtingsonderzoek)
Uitgenodigd voor de kampioenskeuring dressuur: 560-704-393-545-363


Zegt toch genoeg of niet voor de eerste jaargang. Of de hengst voor deze merrie geschikt is is weer een andere vraag.

Edit: De Oramé x Nimmerdor mocht ook naar het verrichtingsonderzoek, maar is niet aangeleverd. De Oramé x Burggraaf doet na de tussenbeoordeling ook niet meer mee aan het onderzoek.



En uit hoeveel dekkingen wel niet ?
Denk niet dat er veel over blijft van de nafok van die hengst, ,springt zelf ook lang niet goed genoeg, nooit gedaan ook.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:33

In 2000 358 dekkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:36

GertJan schreef:

. De Oramé x Burggraaf doet na de tussenbeoordeling ook niet meer mee aan het onderzoek.



[/quote]

Gelukkig doet die inderdaad niet meer mee. Dat beest leek meer op een kruising tussen een nijlpaard en een ijslander dan op een sportpaard.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:28

Zo slecht zal hij ook wel weer niet geweest zijn. Ik ken zat beesten die wel goed waren maar niet goed genoeg om het verrichtingsonderzoek te halen. En die mensen bij het KWPN zijn vast niet zo stom om een nijlpaard naar het verrichtingsonderzoek te laten gaan.

En dat aantal dekkingen zegt niks, want er zijn ook genoeg hengsten die ook een gelijkwaardig aantal dekkingen hebben met minder nakomelingen door naar de 2e bezichtiging of verrichtingsonderzoek. Bovendien als hij zo slecht is, waarom laten er dan zoveel mensen hun merrie door die hengst dekken?

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 17:44

Juist, Oramé dus niet Lachen
Wat denken jullie van Nassau bij deze merrie ?? Ik vind het opzich wel een mooie hengst en de veulens lijken ook wel okee. Kennen jullie ook al een paar oudere paarden van Nassau en zien die er een beetje okee uit??

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:20

Citaat:
En dat aantal dekkingen zegt niks, want er zijn ook genoeg hengsten die ook een gelijkwaardig aantal dekkingen hebben met minder nakomelingen door naar de 2e bezichtiging of verrichtingsonderzoek.


Nou uit 358 dekkingen mag ik toch hopen dat er minstens 1 goede van komt!
En aantal dekkingen is dus zeker wel relevant.

Citaat:
. Bovendien als hij zo slecht is, waarom laten er dan zoveel mensen hun merrie door die hengst dekken?


Omdat het gros van de fokkers (no offence) , er totaal geen verstand van heeft en als een kudde schapen achter elkaar aanlopen en achter wat de bladen schrijven.
Gaan in het voorjaar naar hengstenshows en zien daar zo'n knol op 1 sprongetje over 1.80m knallen, nou WOW, ten eerste het zegt nix, ten tweede springt ie er nog op een verkeerde manier over.
Verder zie je die fokkers nergens heel het jaar door, niet op een wedstrijd waar je die hengsten ook op een natuurlijke wijze aan het werk kunt zien, waar dus veel meer informatie te halen valt.

Zolang het zo'n kudde schapen blijft hoeven ze niet te zeuren dat fokken niets oplevert.

Zo, weer ff me gal kwijt Tong uitsteken

Verder heb ik zo ff geen suggesties Haha!

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:55

Jij zegt dat er niet 1 goede van die dekkingen is gekomen. Ik vindt 2 naar het verrichtingsonderzoek voor de eerste jaargang niet slecht. Nogmaals, heel veel andere redden dat niet bij hun eerste jaargang, en ook anderen met net zoveel dekkingen niet. Natuurlijk maakt het wel uit hoeveel hij dekt, want hoe meer dekkingen hoe meer kans op een goede. Maar hij had wel een groot aandeel in het aantal hengsten naar de 2e bezichtiging.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:02

Ik zou persoonlijk zeker een hengst nemen die veel volbloed in zich heeft, zeker op een burggraaf ( van het lompe type) Niet rottig bedoeld want ik heb zelf 2 burggraaf-en.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:05

Painters Row XX misschien? Is een hele goede volbloed! Staat ter dekking bij Nijhof en bij de Watermolen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:05

Pascha schreef:
Painters Row XX misschien? Is een hele goede volbloed! Staat ter dekking bij Nijhof en bij de Watermolen

Zijn daar al nakomelingen van bekend?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:14

Als je dan toch richting volbloed wil (maak ik op uit reactie Sjuimpje trouwens) dan is French Buffet xx wel een leuk beest; daar zie je tegenwoordig echt hele chique nafok van. Veel veer ook.

Verder; met zo'n merrie moet het toch eigenlijk wel goed gaan: Burggraaf x Nimmerdor x Ariban toch?
ik kwijl bijna....

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:34

Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------

Jij zegt dat er niet 1 goede van die dekkingen is gekomen.


Dat zeg ik niet, ik zeg : ik mag hopen dat er 1 goede van komt, ik heb hem dus nog niet gezien,maar misschien zijn het er ook wel 20, dat weet ik niet.

Citaat:
Ik vindt 2 naar het verrichtingsonderzoek voor de eerste jaargang niet slecht. Nogmaals, heel veel andere redden dat niet bij hun eerste jaargang, en ook anderen met net zoveel dekkingen niet. Natuurlijk maakt het wel uit hoeveel hij dekt, want hoe meer dekkingen hoe meer kans op een goede. Maar hij had wel een groot aandeel in het aantal hengsten naar de 2e bezichtiging.


Ja maar wat er naar het verrichtingsonderzoek mag, vind jij daar iets aan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:38

Ik snap uberhaupt niet hoe die mislukte ijslander bij de verrichting is gekomen.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:20

Ik vind daar natuurlijk niet altijd iets aan, maar er zitten wel vaker goede paarden bij. Maarja ik heb die Orame's niet gezien, dus kan ik daar ook geen oordeel over geven.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:30

Pipo schreef:
Gelukkig doet die inderdaad niet meer mee. Dat beest leek meer op een kruising tussen een nijlpaard en een ijslander dan op een sportpaard.


Is dit hem misschien?

[CB] [FB] Nijlander

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:43

Ik zat ook eigenlijk gelijk aan roven xx te denken dit is een hele fijne hengst. goed karakter en zeer goede spring manieren.
Ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat ik nog geen nakomelingen heb gezien van deze hengst dus ik weet helemaal niet wat hij doorfokt.
Afbeelding
Afbeelding

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:49

Pascha schreef:
Painters Row XX misschien? Is een hele goede volbloed! Staat ter dekking bij Nijhof en bij de Watermolen


Volgens mij is painters row xx toch echt een dressuurhengst en ze is op zoek naar een springhengst.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:57

GertJan"]
[quote="Pipo schreef:
Gelukkig doet die inderdaad niet meer mee. Dat beest leek meer op een kruising tussen een nijlpaard en een ijslander dan op een sportpaard.


Is dit hem misschien?

[CB] [FB] Nijlander
[/quote]

Haha goeie s h i t Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:47

GertJan"]
[quote="Pipo schreef:
Gelukkig doet die inderdaad niet meer mee. Dat beest leek meer op een kruising tussen een nijlpaard en een ijslander dan op een sportpaard.


Is dit hem misschien?

[CB] [FB] Nijlander
[/quote]

Haha! Haha! *LOL* *LOL*

komt in de buurt

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:29

Ik weet nog wel een paar zeer unieke hengsten die goed bij deze merrie zouden passen, dan zou je iets heel ergs unieks fokken, maar daar moet je me maar over PBen...

het is dat ik geen merrie heb.....baal...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:38

Wat dacht je dan van Favoritas XX?? Dat is wel echt springbloed. Is erg exclusief, ik heb 1 veulen gezien, en die zag er goed uit. Super gebouwd, en hetzelfde "dappere oog"als Favoritas XX. Dit jaar heeft hij al meer merries gedekt. Hij staat nu weer in Denemarken, maar hij is wel gewoon beschikbaar via diepvries.Ik heb nog nooit een paard zo makkelijk zien springen als Favoritas XX. Wat een talent, en wat een vermogen voor een paardje van maar 1.60m. En dapper als een leeuw!!

Afbeelding

Ideetje misschien?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:38

Waarom komen jullie alleen maar met volbloeden aanzetten? Er past toch ook nog wel wat anders op een Burggraaf? In een ander topic wordt aangehaald dat de meeste mensen niet met "bloed" overweg kunnen en vervolgens wil iedereen op een burggraaf (die zelf al voor de helft engels volboed is) een engels volbloed zetten...

Waarom geen No Limit, phin phin, tampa, tygo of een van de vele andere hengsten waar je uit kan kiezen die ook hun portie "bloed" wel voeren?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:23

annegti schreef:
Waarom komen jullie alleen maar met volbloeden aanzetten? Er past toch ook nog wel wat anders op een Burggraaf? In een ander topic wordt aangehaald dat de meeste mensen niet met "bloed" overweg kunnen en vervolgens wil iedereen op een burggraaf (die zelf al voor de helft engels volboed is) een engels volbloed zetten...

Waarom geen No Limit, phin phin, tampa, tygo of een van de vele andere hengsten waar je uit kan kiezen die ook hun portie "bloed" wel voeren?


Denk dat er inderdaad wel een hengst met bloed bij moet, want met bv. Phin Phin krijg je waarschijnlijk echt een buffel. En dáár zit ook niemand op te wachten. Bovendien kan de hengst Burggraaf zelf ook wel bloed gebruiken, en gezien de merrie zelf is dat ook bepaald geen slecht idee wanneer je een wat moderner type wilt fokken. Maar ik ben het zeker met je eens dat er betere opties zijn dan een rechtstreekse volbloed.