ik heb dekadvies gekregen van het KWPN!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:31

Wat denk je van een hengst als Houston voor de Gabor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:37

MissHIS schreef:
Wat denk je van een hengst als Houston voor de Gabor?



Moet de merrie wel voldoende lengte in de hals hebben. Maar verder heb ik afgelopen weekend weer wat Houston nakomelingen bewonderd ( veulentjes) en ik was toch weer zeer gecharmeerd!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 23:38

even gekeken op stallion.com. Hij lijkt wel te kunnen op de Gabor merrie, hij vult aan waarin de merrie tekort komt.
Heb jij de hengst wel eens gezien of weet je waar hij staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:40

Suzan1 schreef:
even gekeken op stallion.com. Hij lijkt wel te kunnen op de Gabor merrie, hij vult aan waarin de merrie tekort komt.
Heb jij de hengst wel eens gezien of weet je waar hij staat?


Hij staat bij Riekus Veninga. Annegti van bokt hier zit regelmatig op "haar" leermeester Houston Haha! Je kunt haar ook voor meer info pben.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:45

Ik ken er ook een aantal goede nakomelingen van, doen het ook goed in de sport (en vaak ook vooral goed op de keuringen). Vind het met die halslengte eigenlijk wel meevallen, en hij scoort ook duidelijk positief op de index bij halslengte (dus duidelijk langer dan gemiddeld). Wel zijn het vaak wat propperige plaatjes, maar met een merrie met zo´n rechthoeksmodel (speciaal voor de fans Knipoog ) kan je dat prima hebben. Fijne karakter van de merrie past Houston ook wel.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:13

En voor de Goodtimes; neem aan dat je Indorado teveel inteelt vind? (Twee keer Caletto I v. Cor de la Bryere in vierde gen, één keer Cor de la Bryere in derde gen.). Is wel een hengst die maat, lengte én springaanleg vererft. Hoor en zie de laatste tijd steeds meer goede nakomelingen van deze hengst.
Karandasj fokt ook lengte, en in wat mindere mate de maat. Fokt wel fijne karakters, maar ook daar zit je met inteelt (Meridiaan). Ik zou hem zelf denk ik niet kiezen om deze punten (maat, inteelt op Meridiaan).

Wellicht iets met Burggraaf-bloed? Bv. Sam R, die heeft zelf maat en lengte genoeg, blijft natuurlijk nog even afwachten in welke mate hij dit gaat vererven. Ik heb enkele veulens gezien, die niet bijzonder aan de maat waren, maar nogmaals: dit blijft afwachten. Met Sam heb je via Mermus wel iets inteelt op Ramiro (in 3e en 4e gen), maar dat is zeker met oog op de maat waarschijnlijk niet zo´n slecht idee.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:41

Suzan1 schreef:
Snel he? Vrijdag gebeld, vandaag antwoord!!

Nou, wat vinden jullie ervan? Onderstaande info heb ik doorgegeven aan de KWPN:
GaborxArmstrongxVoltaire merrie, 1.73 mtr, langgelijnde merrie die goed in het rechtshoekmodel staat, mag verbeteren in de hals (is daar wat iel) haar hoofd mag edeler, voorbeen mag beter gestrekt en over het algemeen wat meer souplesse. Haar karakter is zeer goed te noemen, werklustig en gehoorzaam.Heb gevraagd om een dressuurhengst.

advies KWPN : Krack C, Rodium, Rousseau of Tango.

GoodtimesxRamiroxMeridiaan merrie, 1.65 mtr. wat beknoptere merrie, die iets in het rechtshoekmodel staat, haar karakter is vrij heet.
Is een hengst nodig die maat doorgeeft. Gevraagd om een springhengst.

advies KWPN: No Limit , TolanR, Silverstone, Karandasj of Lupicor
advies van 2 commissionairs (helemaal los van het KWPN): Indoctro

Reacties zijn van harte welkom!



Je hoeft toch niet meer verder te vragen !

Je hebt waarschijnlijk je keus al lang gemaakt.

Gewoon hun (KWPN) raad opvolgen en volgend jaar ga je met die veulens
naar een KWPN veulenkeuring. Haha!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 09:08

Indorado zal met zijn karakter wel op de merrie passen, qua hengst vind ik hem minder.
Karandasj is mij al afgeraden, met jou erbij 2x afgeraden dus: exit Karandasj.
Ik denk dat ik Roelofs ook eens ga bellen, omdat er 2 hengsten tussen zitten die van Roelofs zijn.
En VDL, omdat daar de Goodtimes vanaf komt. Knipoog
Bedankt in ieder geval voor jouw info. OK dan!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 09:09

Citaat:
Je hebt waarschijnlijk je keus al lang gemaakt.



echt niet, ik ben gewoon een grote twijfelkont

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:22

Suzan1 schreef:
Indorado zal met zijn karakter wel op de merrie passen, qua hengst vind ik hem minder.
Karandasj is mij al afgeraden, met jou erbij 2x afgeraden dus: exit Karandasj.
Ik denk dat ik Roelofs ook eens ga bellen, omdat er 2 hengsten tussen zitten die van Roelofs zijn.
En VDL, omdat daar de Goodtimes vanaf komt. Knipoog
Bedankt in ieder geval voor jouw info. OK dan!


Roelofs gaat zeker zeggen dat het past. Net als dat de ijzerenman je gaat vertellen dat Samba Hit er beter op past, en Joop van Uytert zal Gribaldi beter vinden passen.

Tis maar welke hengst ze hebben staan Haha!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 23:20

Je hebt gelijk Pipo. Maar ik kan altijd het verhaal aanhoren waarom ze vinden dat een hengst van hun, bij een van mijn merries zal passen.

Vanmiddag hebben we het besluit genomen de Gabor merrie te laten dekken door Krack C.
Toch wel door de verrichtingen van de hengst zelf en de resultaten van het onderzoek op zijn nakomelingen. Deze lijken het beste bij de Gabor merrie aan te sluiten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:28

Suzan ik belde laatst een van de hengstenhouders op. En vroeg daar: Wat voor soort merrie heeft die hengst nodig? Antwoord: Uh....uhh hoe bedoeld u mevr? Nou u heeft vast veel nakomelingen van de hengst gezien, en bij welke bloedaansluiting vond u de hengst het beste passen?

Uhh ja hij heeft van alles wel gedekt, wat voor merrie heeft u dan? Dus ik: Wat voor merrie ik heb doet er niet veel toe. Als hij van alles al heeft gedekt, lijkt mij dat u helemaal kunt zeggen met welke merries hij de beste nakomelingen liet zien?
Nou nee dat wist de beste man niet Scheve mond

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 23:49

ha,ha,ha dus ik hoef me niet te schamen dat ik als fokkertje niets van bloedlijnen weet?

Gelukkig het sterkt mn ega! Schijnheilig

Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal gaat uitpakken, maar ik vind die stallion.com toch wel een uitkomst.Het geeft een stukje informatie waar je als fokker wat mee kunt doen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 00:24

Suzan1 schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal gaat uitpakken, maar ik vind die stallion.com toch wel een uitkomst.Het geeft een stukje informatie waar je als fokker wat mee kunt doen. Lachen


Ik vind het ook een uitkomst. Alleen moet ik bij het openen van de IDS eens mijn lidnr opschrijven ipv het omhulsel gelijk weg te gooien Scheve mond Zo word dat lidworden nooit wat Scheve mond

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 06:57

Suzan1"]
ha,ha,ha dus ik hoef me niet te schamen dat ik als fokkertje niets van bloedlijnen weet?

Gelukkig het sterkt mn ega! Schijnheilig

Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal gaat uitpakken, maar ik vind die stallion.com toch wel een uitkomst.Het geeft een stukje informatie waar je als fokker wat mee kunt doen. Lachen
[/quote]
Huilen Huilen Huilen Huilen




[quote="Suzan1 schreef:

Vanmiddag hebben we het besluit genomen de Gabor merrie te laten dekken door Krack C.
Deze lijken het beste bij de Gabor merrie aan te sluiten. Lachen




Citaat:
GaborxArmstrongxVoltaire merrie, 1.73 mtr, langgelijnde merrie die goed in het rechtshoekmodel staat, mag verbeteren in de hals (is daar wat iel) haar hoofd mag edeler, voorbeen mag beter gestrekt en over het algemeen wat meer souplesse.


Wat voor veulen krijg je dan in type ??
Behalve een hengst of merrie.

http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... loggedin=0


Afbeelding
Zwaar ingeteeld met Ladykiller xx
nl. Lorenz is ook van Ladykiller.
Moet het KWPN eens vragen? Haha! Haha! Huilen

Hij is 5 cm kleiner dan Painted Black. Knipoog

Zoiets heb je niet via stallion com maar via
www.DataHorse.nl

Had je toch beter Solitair kunnen nemen.

Zie.


http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 08:33

waarom kom je hier niet eerder mee? Verward Heb je een Pb gestuurd Knipoog

Pipo vind het ook al niet een juiste keuze. Kijk, zo blijf ik twijfelen. Moet wel dit weekend beslissen......

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:35

Suzan1 schreef:
waarom kom je hier niet eerder mee? Verward Heb je een Pb gestuurd Knipoog

Pipo vind het ook al niet een juiste keuze. Kijk, zo blijf ik twijfelen. Moet wel dit weekend beslissen......



waarom kom je hier niet eerder mee

Wat weten wij ouwe za.. van fokkerij. Knipoog Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:28

Oh je hebt nog niet beslist, mooi! Cool Krack C zou ook niet mijn keuze zijn, vind dat hij ook nog al eens strooit.

Ceasario, jij vind dus Solitair een goed idee begrijp ik? Waarom? Suzan1 had toch duidelijk om een dressuurhengst gevraagd (hoewel... een springhengst kan ik hem ook niet noemen Cool )? Wat vind jij van Houston voor bij deze merrie?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:55

MissHIS schreef:
Oh je hebt nog niet beslist, mooi! Cool Krack C zou ook niet mijn keuze zijn, vind dat hij ook nog al eens strooit.

Ceasario, jij vind dus Solitair een goed idee begrijp ik? Waarom? Suzan1 had toch duidelijk om een dressuurhengst gevraagd (hoewel... een springhengst kan ik hem ook niet noemen Cool )? Wat vind jij van Houston voor bij deze merrie?


Miss His als je nog steeds niet verder kijkt dan heeft het geen zin het uit teleggen.

Als je de pedigree bekijkt van het te verwachte veulen met Krack is, moet jij me eens vertellen waar dat dressuurbloed zit.

Met Solitair heb je nog kans op beweging met Furioso II.


Maar pedigreekennis in lijnen is blijkbaar nog steeds niet aan je besteedt.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:32

Pipo schreef:
Joop van Uytert zal Gribaldi beter vinden passen.

Volgens mij is dat nu PB geworden Knipoog Haha!

Btw ik heb al wel tango veulens gezien en die zagen er erg veelbelovend uit. Misschien kun je daar eens na gaan kijken als je interesse hebt in die hengst.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:23

Citaat:
ceasario schreef:
Als je de pedigree bekijkt van het te verwachte veulen met Krack is, moet jij me eens vertellen waar dat dressuurbloed zit.

Met Solitair heb je nog kans op beweging met Furioso II.

Maar pedigreekennis in lijnen is blijkbaar nog steeds niet aan je besteedt.


Ik vraag alleen om uitleg... Het gaat ook niet om de discussie of Krack C een dressuurhengst is, of Solitair een springhengst.
Maar jij vind dus dat je met Solitair via Furioso II (Solitair is van Voltaire (Furioso II x Gotthard) x Libero H x Ulster) meer kans op beweging hebt dan via Krack C (vader van paarden als Terlia, Revanche, Trento etc), zoon van Flemmingh (bracht paarden als Lingh, Kwebbel, Rilena, Kevannie, Likina Field etc) x Beaujolais x Ulrich? Waarom?
Bovendien pleit ik niet voor Krack C, maar hij lijkt me wel een stuk voor de hand liggender dan Solitair.
Heb je nog meer sublieme suggesties?