Fokadvies NRPS gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:00

Enige voorwaarde voor de rijpaarden is minimaal 12,5 % (anglo-) arabisch bloed. Dit is met alle soorten paarden mogelijk.
Dat wil echter niet zeggen dat een hengst daarmee ook gelijk goedgekeurd wordt voor de dekdienst........

Makelp

Berichten: 146
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:08

Ik zou voor Disconto gaan

Disconto
Goudvos 1.69 m. prestatie sport

Na goedkeuring in Westfalen is de Rheinlander Disconto op jonge leeftijd naar Nederland gehaald waar hij ook werd goedgekeurd bij het NRPS. In Münster-Handorf lefde Disconto een uitstekende verrichtingstest af met een goede beoordeling voor zowel de spring- als de dressuuronderdelen. Vervolgens werd Disconto in Nederland uitgebracht in de dressuursport tot de klasse ZZ-licht en in de springsport op Z-niveau. Disconto kreeg een zeer positief afstammelingenrapport waarin de producten worden gekenmerkt als paarden met veel takt, balans en zelfhouding in beweging waarbij hij tevens verbetert in type als beweging. Om een indruk te krijgen van de nakomelingen van Disconto moet u hier klikken.

Vader Diamantino kennen we ook als de vader van de succesvolle Grand Prix-dressuurhengst Albführen's Dunhill van Francoise Cantamessa. Disconto zelf is gefokt uit de staatspremiemerrie Frühlingssonne, een dochter van de springpaardenvererver Frühlingstraum (Frühling) en de staatspremiemerrie Romana (Romadour II). Ook de goedgekeurde hengsten Paradiso (Pilot) en Frederiko (Furioso II) stammen rechtstreeks af van Romana. Uit deze van oorsprong Hannoveraanse familie komt een groot aantal goedgekeurde hengsten waaronder Graditz (Gardehusar), Latent (Lanthan), Graphitan (Graphit), Orlando (Orbis xx), Remoir (Remus II) en Faveur (Florestan I).


Diamantino xFrühlingstraum II x Romadour II

Dekgeld : 550 euro

Meer info kijk op www.jboeve.nl

Veel succes met je keuze!

MVG Makelaar in Paarden

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:08

Je woont in groningen zie ik waarom geen duitse hengst? In Emsland heb je hengsten staan die echt de nodige bloed voeren en presteren en mooi zijn! Op 3 jarige leeftijd kun je het dier bij het nrps in het hoofdstamboek op laten nemen.
Van alle suggesties hier vind ik cantos en hele beste optie maar of je daarmee eentje fokt boven de e maat durf ik niet te zeggen... Lachen