veulens chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:17

Gail schreef:
Al worden al zo'n 15 jaar paarden gechipt. Informatie genoeg dus. Vind de Virbac DA dus een beetje raar. De veulenchipper bij ons in de buurt heeft nog nooit iets meegemaakt. Als je 2 paarden hebt op 1 stal waar ze zijn gaan dwalen, dan is dat héél bijzonder. Als dat zo is dan moet je een rapport door de DA laten opstellen en dat naar de betrokken instanties sturen.

ja hoor je kan er onder uit middels DNA.


2 paarden waarvan ik het met 100 % zekerheid weet... het kunnen er wel meer zijn. En tja, ik geloof niet in zoveel toeval dat het toeval is dat er al 2 paarden zijn in mijn zeer directe omgeving waarbij de chip is gaan dwalen... ik geloof dus persoonlijk niet meer dat chippen volkomen 'veilig' is... daarom neem ik zelf het risico niet bij mijn jonge paard.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:11

Even een vraagje voor jullie; Als er door een DA gechipt wordt, welke organisatie of stamboek geeft dan het chipformulier uit? Ik weet dat er bij een KWPN paard een formulier van het KWPN komt maar het gaat om bijv. de Friezen, haflingers etc.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:02

greetje schreef:
Even een vraagje voor jullie; Als er door een DA gechipt wordt, welke organisatie of stamboek geeft dan het chipformulier uit? Ik weet dat er bij een KWPN paard een formulier van het KWPN komt maar het gaat om bijv. de Friezen, haflingers etc.


Dan kan in principe overal zijn. Maakt dus niet uit, de DA kan gewoon de melding doen bij elk willekeurig stamboek of bij de KNHS.