Legaat/Winner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Legaat/Winner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 16:36

Mijn merrie Maare is 9 bijna 10 en een dochter van de hengst Legaat.

Ik heb haar pas en ben dus een beetje wezen zoeken op internet, en kwam erachter dat haar vader een tophengst is geweest. Wist ik dus niet dus was best leuk om te lezen..... *LOL*

Maar over haar moeder, Winner, kon ik niet zoveel vinden. Heb nog niet heel actief gezocht dus kan nog komen.

Maar misschien herkent iemand hier de namen van deze KWPN paarden? Vind het wel leuk om meer over Maare's achtergrond te weten te komen.

Dan hoor ik het graag..... Knipoog

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:41

Legaat 92 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 17-05-1970
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.70 m

Verrichting 1973
Rijproef (x3) 6.43
Springen vrij (x4) 8.5
Springen ohz (x1) 9.5
Aangespannen (x1) 7
Terreinproef (x3) 8
Karakter (x3) 8
Trainingsrapport (x5) 8

Totaal: 157.79 punten
Plaatsing: 8e van 25

Fokker: W. Oosterbaan, Leeuwarden

Marco Polo Pref x Lanita Model Pref Prest v. Sinaeda Pref x Anita Model Pref van Godin Pref x Tosi Ster van Egmont x Tolly Ster van Gilo.

Verrichting Sleen 1973
Rijproef matig. Onttrekt zich aan ruiterhand en rolt zich op. Springmanieren best, bascule goed, keuring parcours. Aangespannen wat nerveus. Goed terreinpaard, ruime bewegingen, goed door op de hindernissen. Karakter goed en betrouwbaar, stalgedrag normaal. Gewillig en attent, plezier in het werk. Kruipt achter het bit en heeft neiging diep te lopen.

Afstammelingen 1976 (volledige collectie)
Veulens: goed ontwikkeld, sterk gebouwd. Totaalindruk kon iets typischer. Vaak kootstand achter en voor wat steil. Ruime draf, achterhand wordt beter ondergebracht dan in stap. Enters beter dan veulens. Harder, minder afwijkende beenstanden. Twenters goed ontwikkelde sterke fokpaarden, die als eindproduct iets rijtypischer konden zijn. Bewegingen van enters en twenters ruim en opvallend elastisch. Legaat geeft zijn goede bewegingsmechanisme onverkort door.

Keurverklaring 1987
Reeds in een eerder stadium heeft Legaat op basis van zijn exterieurvererving een goedkeuringstermijn gehad van 3 jaar. Thans bestaat ook een gefundeerd inzicht omtrent zijn prestatievererving, voornamelijk gebaseerd op de reeds gepubliceerde hengstenindex. Vastgesteld is dat hij voor het springen duidelijk boven het gemiddelde scoort. Ervaringen met zijn goedgekeurde zonen onderbouwen deze gegevens.
Bovendien vertegenwoordigt hij de waardevolle bloedlijn van Marco Polo, zowel wat de springvererving betreft, als de gunstige karakterologische geaardheid. Enkele exterieurmatige tekortkomingen die de nafok van hem niet kan worden ontzegd, worden hiermee duidelijk gecompenseerd.

1995 (november) overleden (leverziekte)

Sportgegevens
1997 Levenswinsom Duitse nakomelingen DM 27.852

Dekstations
1973-1988 G.F.M. Zwartjens, Raalte
1989-1993 G.F.M. Zwartjens, Raalte & G. Griemelink, Geesteren
1994-1995 G.F.M. Zwartjens, Raalte

Fokregistratie
Totaal 1.892 veulens uit 2.770 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 16:42

Wauw!!!!!! OK dan!

Bedankt!!!! Haha!