De Amerikanen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

De Amerikanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 15:53

Het valt mij op dat er nog wel eens neerbuigend over de Amerikanen en hun warmbloed/sportpaarden fokkerij wordt gedaan. Hebben ze echt geen benul wat dressuur en springen inhouden en hoe je daar voor fokt? En welk bloed je daar het beste voor kunt gebruiken? Of zullen ze in de toekomst steeds meer aan de weg gaan timmeren, zowel op het gebied van hun sport prestaties als hun fokkerij?
http://wwwarmbloods.com/forums/foals/foals04.php
http://www.americanwarmblood.com/atwork1.htm

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:01

Wat wil je zelf eigenlijk hierover kwijt? Ik denk dat er steeds meer Noord Amerikanen heel goed weten wat ze willen. De Nederlandse en Duitse paarden zijn zeer in trek (en terecht) De NA/WPN groeit elk jaar.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 16:04

Ik heb zelf het idee dat ze steeds beter weten waarmee ze bezig zijn en dat er nog wel eens e.e.a. uit die hoek kan gaan komen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:06

De fokkerij daar groeit enorm, dat is in de handel in Nederland te merken. Vroegah kochten ze hier alles wat los en vast zat, en daar zat een heel aantal beste merrie's en hengsten tussen. Tegenwoordig is die handel veel minder het is voornamelijk nog doorgereden dressuur/springpaarden omdat het nogal wat schort aan de africhtingskwaliteiten aldaar.Maar ook dat word daar goed oplgelost door de beste trainers uit Europa over te laten komen.

Ze hebben het gewoon heel slim gedaan door hengsten als Roemer en Contango aan te schaffen

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:12

Ik denk dat het allemaal te maken heeft met dat paardrijden in Amerika een elitesport is, de meeste mensen die in Amerika paardrijden/wedstrijden hebben gewoon veel geld, de paardesport is daar zo verschikkelijk duur, dat iemand met een normaal loon daar gewoon geen twee of drie paarden kan onderhouden, en al helemaal geen wedstrijden kan rijden.
Die mensen willen maar een ding, en dat is een heel mooi en een heel goed paard waar zoon/ dochter mee bovenaan kan rijden, maakt niet uit wat het kost, dus ruiter, trainer, mama, papa, komen naar Nederland om voor zoon/dochter een duur paard aan te schaffen, en het laatse waar die mensen zich druk om gaan maken is wie de vader van dat paard is.

Maar wat wouter al zei, er worden nu toch af en toe wat fijne hengsten aangeschaft, en gaan er steeds meer Amerikanen met nederlandse of duitse hengsten fokken.
Maar niets is voor hun makkelijker om ze hier kant en klaar te kopen, want per slot voor rekening kost een maandje training hier 500 euro, en in Amerika 3500 Dollar, en ze gaan ze daar echt niet zelf klaar maken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:39

Ruchet schreef:
Ik denk dat het allemaal te maken heeft met dat paardrijden in Amerika een elitesport is, de meeste mensen die in Amerika paardrijden/wedstrijden hebben gewoon veel geld, de paardesport is daar zo verschikkelijk duur, dat iemand met een normaal loon daar gewoon geen twee of drie paarden kan onderhouden, en al helemaal geen wedstrijden kan rijden.
n.


Je hebt dat over welke paardensport?? Huilen

Citaat:
dat iemand met een normaal loon daar gewoon geen twee of drie paarden kan onderhouden


Kennen ze dat hier wel

x 80% = ongeveer Euro.

http://www.freehorseads.com/class/quarterhorse.html
Laatst bijgewerkt door ceasario op 11-12-04 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:44

Ik denk toch ook dat dat vooral opgaat voor mensen die hier paarden komen kopen, die daar genoeg geld voor hebben. Uiteraard zijn dat de mensen met veel geld.
Kijk naar de hele westernsport daar, mensen met 1 paard die recreatie doen. Dat is een heel ander volk.
Om hoge pensionkosten te vinden moet je niet zo ver gaan, in Engeland bv is 500 euro nog niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:47

ceasario schreef:
Kennen ze dat hier wel



Ik denk dat een persoon met een normaal salaris in Nederland ook geen drie paarden kan onderhouden, maar vermoed ook dat Ruchet het niet zo bedoeld.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:02

Wouter24 schreef:
De fokkerij daar groeit enorm, dat is in de handel in Nederland te merken. Vroegah kochten ze hier alles wat los en vast zat, en daar zat een heel aantal beste merrie's en hengsten tussen. Tegenwoordig is die handel veel minder het is voornamelijk nog doorgereden dressuur/springpaarden omdat het nogal wat schort aan de africhtingskwaliteiten aldaar.Maar ook dat word daar goed oplgelost door de beste trainers uit Europa over te laten komen.

Ze hebben het gewoon heel slim gedaan door hengsten als Roemer en Contango aan te schaffen


De bedrijfsleider van de Iron Spring farm waar o.a. Contango staat gaf een lezing bij de opening van de niewe verbouwing van Emmeloord.
Als je ziet hoe alles daar wetenschappelijk gedaan wordt, het wegen van veulens, bloedonderzoek om de constitutie te bepalen, regelmatig temperaturen om ziektes op tijd te spotten, etc etc.
Ik ben uitgenodigd en omdat mijn zoon daar vlak bij woont overweeg ik echt om dat eens te bekijken.
Ook de manier van sperma afnemen en bewaren is totaal anders dan wat hier gebruikelijk is, maar dat is dus nu ook in Nederland geintroduceerd

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:25

Citaat:
De fokkerij daar groeit enorm, dat is in de handel in Nederland te merken. Vroegah kochten ze hier alles wat los en vast zat, en daar zat een heel aantal beste merrie's en hengsten tussen. Tegenwoordig is die handel veel minder het is voornamelijk nog doorgereden dressuur/springpaarden omdat het nogal wat schort aan de africhtingskwaliteiten aldaar.


Volgens mij worden hier nog bergen paarden gekocht door amerikanen. Natuurlijk wel wat minder, maar lijkt me meer te komen door de Euro/Dollar koers.........

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:33

Franske schreef:
Volgens mij worden hier nog bergen paarden gekocht door amerikanen. Natuurlijk wel wat minder, maar lijkt me meer te komen door de Euro/Dollar koers.........


Daar de Amerikaan hier 20 % meer moet betalen
Dus het zou anders-om geloofwaardiger zijn.

Kun je beter in Pounds naar de UK verkopen. Knipoog

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 13:35

ik ben afgelopen hersftvakantie in amerika geweest, en in tegenstelling tot wat hier is gezegt barst het daar van de paarden(tenminste waar ik was) alleen het waren zulke prutje beesten. ik kan hardstikke goed begrijpen dat ze de paarden ergens anders vandaan halen, ik ben op zo'n paardeboerderij geweest, 2 van de 11 waren ingereden. ik kreeg zo de indruk dat dat overal zo was

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 13:39

Het houden van paarden in Amerika is een stuk minder duur dan in Nederland, helemaal als je een stukje land hebt. En als je naar Quarter Horses gaat kijken kom je hele leuke dieren tegen. Het zal bij de Amerikanen wel net zo zijn als hier: wij kunnen de KWPN-ers tegenwoordig niet meer slijten, en zij de Quarters...
Op het moment dat je een wat exotischer ras hebben wilt, moet je zowel in Amerika als ook in Nederland erg diep in de buidel tasten.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:21

Cassidy schreef:
Op het moment dat je een wat exotischer ras hebben wilt, moet je zowel in Amerika als ook in Nederland erg diep in de buidel tasten.



Zo is het ook met uit eten. Haha!

Exclusiviteit heeft altijd een prijskaartje.
Zeker als iets een Rariteit gaat worden.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:03

ceasario schreef:
Kennen ze dat hier wel

x 80% = ongeveer Euro.

http://www.freehorseads.com/class/quarterhorse.html


Het is hier voor een heleboel mensen wel mogelijk om een of twee paarden te onderhouden, en ook met die paarden weekelijks op concour te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:08

Ruchet schreef:
Het is hier voor een heleboel mensen wel mogelijk om een of twee paarden te onderhouden, en ook met die paarden weekelijks op concour te gaan.



Maar mensen met een normaal salaris en een gezin redden dat niet hoor!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:10

Pipo schreef:
Maar mensen met een normaal salaris en een gezin redden dat niet hoor!



Ken er toch zat hoor .

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:10

Pipo schreef:
Maar mensen met een normaal salaris en een gezin redden dat niet hoor!



Tweeverdieners met een schuld van 3 verdieners redden dat inderdaad niet.

[ON] 13,5 % meer komen pieken tekort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:16

ceasario schreef:
Tweeverdieners met een schuld van 3 verdieners redden dat inderdaad niet.

[ON] 13,5 % meer komen pieken tekort.


Er van uitgaand dat iemand de paarden in pensionstalling heeft staan a 220 euro per maand. Jan Modaal is ong 2000 tot 2250 BRUTO per maand, netto zal je daar ong. 16 a 1700 euro per maand aan overhouden. Als je dan een gezin hebt met 2 kinderen en een huis. Dan kan je daar echt niet van rondkomen. Dat geloof ik niet. Misschien als je de paarden aan huis hebt. Maar van Jan modaal met een heel gezin................

Als je 2 verdieners hebt met beide JanMOdaal en geen kinderen, dan zal dat echter wel lukken, maar dat was volgens mij niet de uitgangspositie.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:18

Dan redden ze het in Amerika nog niet om een shetlander te onderhouden.
In Amerika kost een hoefsmid al 500 dollar.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:19

Ruchet schreef:
Dan redden ze het in Amerika nog niet om een shetlander te onderhouden.
In Amerika kost een hoefsmid al 500 dollar.


Wie gaat er nu ook met een shet naar de smid.
Zelf bijhouden zonder ijzers.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:20

Pipo schreef:
Er van uitgaand dat iemand de paarden in pensionstalling heeft staan a 220 euro per maand. Jan Modaal is ong 2000 tot 2250 BRUTO per maand, netto zal je daar ong. 16 a 1700 euro per maand aan overhouden. Als je dan een gezin hebt met 2 kinderen en een huis. Dan kan je daar echt niet van rondkomen. Dat geloof ik niet. Misschien als je de paarden aan huis hebt. Maar van Jan modaal met een heel gezin................

Als je 2 verdieners hebt met beide JanMOdaal en geen kinderen, dan zal dat echter wel lukken, maar dat was volgens mij niet de uitgangspositie.


Misschien niet jou of mijn uitgangspositie, maar er zijn er genoeg die er krom voor liggen, en er alles aan doen om een paard te onderhouden, en misschien met de gevolgen van dien.
Laatst bijgewerkt door Ruchet op 11-12-04 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:22

Ruchet schreef:
Dan redden ze het in Amerika nog niet om een shetlander te onderhouden.
In Amerika kost een hoefsmid al 500 dollar.


Daarom zullen normaal verdienende amerikanen zich ook geen paard kunnen veroorloven. Jan Modaal ligt in de Us ook wat hoger dan in Nederland.

De productiviteit van de Nederlanders ligt echter stukken hoger dan van de Amerikanen Haha!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:24

ceasario schreef:
Wie gaat er nu ook met een shet naar de smid.
Zelf bijhouden zonder ijzers.



Die van mij niet hoor, die staat op aluminium ijzers, zooltjes met siliconen ertussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:25

Ruchet schreef:
Die van mij niet hoor, die staat op aluminium ijzers, zooltjes met siliconen ertussen.

Haha! Haha! *LOL* *LOL* OK dan!