Magazine onderzoek IDS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Magazine onderzoek IDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:03

Krijg ik bij IDS een bijlage om in te vullen.
Prima als het over fokkerij gaat.
Maar de laatste pagina's gaan dus over wat voor auto ik rij, mijn inkomen, wat voor trailer ik heb, wat ik uitgeef aan mijn paarden etc.

Is het KWPN ook een Amerikaanse organisatie geworden???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:45

Haha ja daar had ik dus ook mijn bedenkingen bij, dus ik denk niet dat ik hem ga insturen Haha!

Ze mogen gerust vragen welke artikelen je leest en wat je nog meer in het blad wilt zien, ook hoeveel paarden je hebt en waarom en waarvoor, maar dat laatste gaat mij ook een beetje ver Haha!

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:09

Misschien die vragen dan maar niet invullen en wel insturen? Ik vond het ook niet zo nodig dat gaat ze inderdaad niks aan.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:20

Ik zal me er vandaag ook eens over buigen.... Maar vul denk ik alleen het eerste gedeelte in.... de rest heeft het KWPN helemaal niets mee te maken!

Theun
Berichten: 78
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:02

Even reageren op de posting van Sarabande;

Ach S. je moet het zo bekijken nadat het KWPN zijn wil heeft opgelegd aan andere stamboeken, omdat zij de grootste zijn, daarbij geholpen door het PVE zien ze nu de kans schoon om als Big Brother door alles te willen weten van de fokkers en leden,( hun hele doen en laten) om je later een bepaald nummer op te plakken, waardoor je gedwongen wordt een bepaalde richting op te fokken. Er wordt een hengst voor je uitgekozen. Heb je pech, of bij overproduktie, valt je nummer er uit en mag je een jaar niet fokken.
Zo hou je als grote organisatie je mensen en je ideeen onder de duim. Dit is het begin van het einde, van de vrijheid van de fokkers. Leve de vrijheid.

P.S. denk over bovenstaande maar eens goed na, misschien wel zwart/wit gesteld.

Wie het verleden niet eert, is de toekomt niet weert.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 09:07

Theun fokkers laten zich geen richting op duwen, die kiezen zelf, zie de geschiedenis. En zoals al eerder gezegd als je problemen met die fokkerij hebt dan kies je een andere en laat het verleden achter je.
Is heel slecht voor de energie om je daar zo lang druk over te blijven maken.
Het gedeelte waar ik over val gaat over pure marketing voor de adverteerders en sponsors, daar doe ik niet aan mee.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 04:28

sarabande schreef:
Krijg ik bij IDS een bijlage om in te vullen.
Prima als het over fokkerij gaat.
Maar de laatste pagina's gaan dus over wat voor auto ik rij, mijn inkomen, wat voor trailer ik heb, wat ik uitgeef aan mijn paarden etc.

Is het KWPN ook een Amerikaanse organisatie geworden???


Ivm mijn verhuizing ben ik nog niet bij mijn post in de buurt geweest vandag. Maar.....................Wat is er nou interessant aan om te weten wat ik verdien? Wat voor auto ik rij? Wat voor trailer ik ga kopen?

En wat ik uitgeef aan mijn paarden WIL ik niet eens weten, want de kans is vrij groot dat ik de hele boel dan ga verkopen en op dammen ga...........

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:37

Ik heb die enquete ook gekregen en vond ook er nogal vreemde vragen bij staan, wat voor merk auto je rijdt, hoeveel je verdient.
ik denk dat ik die vragen dan ook niet ga invullen, gaat ze allemaal niets aan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 17:21

Ik vind dat de leden van een vereniging er wel recht op hebben te weten hoeveel de in dienst zijnde functionarissen verdienen, wat voor auto van de zaak ze rijden en hoeveel hun buitenlandse reisjes kosten.,
Die zijn meestal om sportevenementen te verslaan waarvan de rede onduidelijk is want de verslaggeving staat al eerder in andere bladen.
Andersom dat de vereniging weet wat de leden verdienen etc. is niet gebruikelijk zo lang zij hun lidmaatschapsgelden maar betalen.
Dus KWPN geef eerst is even een overzicht van de salarissen, bonussen, pensioensvoorzieningen etc van het KWPN personeel Haha! .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:09

Die buitenlande reisjes vallem toch aardig mee volgens mij! De IDS moet het niet hebben van wedstrijdverslagen van heel de wereld, en er zijn ook andere manieren om aan info te komen los van over de hele wereld te vliegen.

Volgens mij is het gewoon commercieel om adverteerders meer info te (kunnen) verstrekken.

Maar ik hou me gewoon bij het eerste deel, dat vul ik graag in. De rest laat ik blanco.

Culemborg here I come!!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:22

Ze willen neem ik aan gewoon weten welke inkomensgroepen welke bladen en artikelen interesant vinden. Als je het niet in wilt vullen doe je dat toch gewoon niet?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:25

sarabande schreef:
Ik vind dat de leden van een vereniging er wel recht op hebben te weten hoeveel de in dienst zijnde functionarissen verdienen, wat voor auto van de zaak ze rijden en hoeveel hun buitenlandse reisjes kosten.,
Die zijn meestal om sportevenementen te verslaan waarvan de rede onduidelijk is want de verslaggeving staat al eerder in andere bladen.
Andersom dat de vereniging weet wat de leden verdienen etc. is niet gebruikelijk zo lang zij hun lidmaatschapsgelden maar betalen.
Dus KWPN geef eerst is even een overzicht van de salarissen, bonussen, pensioensvoorzieningen etc van het KWPN personeel Haha! .


Ik zag laatst een van de inspecteurs in de auto stappen en dat viel reuzemee. In dat hondehok wil ik echt niet rijden Haha! Denk dat de auto's heel normaal zijn.

Salarissen vallen denk ik ook nog wel mee. Vaak in dit soort branches is liefhebberij veel belangrijker.

Tja.........die reisjes op kosten van KWPN ........is volgens mij alleen Verkerk die regelmatig de zee overgaat.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 18:32

Ik denk toch niet hoor dat er zo weinig verdient wordt door de vaste mensen. Als je een aantal jaren terug gaat en ziet voor hoeveel geld ze diverse mensen hebben moeten afkopen en overkopen, heeft dat weinig met liefdewerkoudpapier te maken.
Gail ik ben het met je eens dat IDS het daar niet van moet hebben, ik verbaas me er dus altijd weer over dat ze overal in het buitenland erbij zijn.
De nieuwe trend is dus hele pagina's over ruitersportdingen auto's etc.
Dat heeft naar mijn smaak ook niks met fokken te maken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:43

sarabande schreef:
De nieuwe trend is dus hele pagina's over ruitersportdingen auto's etc.
Dat heeft naar mijn smaak ook niks met fokken te maken.


Nou daar ben ik het echt volkomen met je eens. Ik irriteer mij suf aan al die kledingadvertenties en hele kledinglijnen waar zelfs artikels over geschreven worden. Lekker belangrijk! Als ik dat wil lezen koop ik de Bit wel of zo.

Maar wat die mensen verder verdienen zal mij worst wezen. Ze hebben een baan die heel wat meer uurtjes is dan 40 uur per week. Zeer onregelmatig omdat ze sávonds regelmatig cursussen, evenementen enz. moeten bijwonen of geven. Ik vind het prima..........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 18:45

Eens maar wat ik verdien zou hen dan ook worst moeten wezen, daar ging het over.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:49

Och, ze willen gewoon weten of er nog bij de leden financiele ruimte is,
om het OCD onderzoek te bekostigen.

Anders moeten ze zich tevreden stellen met het onderzoek gedaan door andere.

http://elib.tiho-hannover.de/dissertati ... s_ws03.pdf

Citaat:
Algemene Ledenvergadering

Het bestuur van het KWPN Regio Noord-Brabant nodigt al haar leden uit om de komende voorjaarsledenvergadering bij te wonen:

Tijdstip: dinsdag 27 april a.s.
Aanvang: 20:00 uur

Locatie: Motel Eindhoven (Van der Valk-Waalrezaal),
Aalsterweg 322 te Eindhoven.
(gelegen aan de A2/A67/E34, afslag 33 Waalre / Valkenswaard)


Lezing/discussie "OCD, wat moeten we ermee".

Aansluitend aan de regiovergadering zullen de heren Erwin Koenen en Hans van Tartwijk een lezing verzorgen met als titel "OCD, wat moeten we ermee".

De problematiek rondom OCD is momenteel zeer actueel. Haast elke fokker heeft wel eens meegemaakt dat bij één van zijn dieren OCD is vastgesteld. Hoewel dit zeker niet per definitie betekent dat het paard daarmee waardeloos geworden is, heeft de vaststelling van OCD toch vaak (kostbare) ingrijpende gevolgen. Gezien de schaal waarop OCD voorkomt en de financiële gevolgen die het voor de fokkers met zich meebrengt, is het KWPN van plan om d.m.v. nakomelingenonderzoek vast te stellen, welke hengsten in meer of mindere maten OCD vererven.

Erwin Koenen is geneticus en zal deze avond wat meer vertellen over de genetische achtergronden van OCD. Welke genetische merkers zijn er en hoe kun je moleculaire genetica gebruiken in de strijd tegen OCD.

Hans van Tartwijk is verbonden aan de inspectie van het KWPN en zal met name ingaan op de vraag hoe je in een fokprogramma om kunt gaan met populatie genetica. Het is zeker de bedoeling om deze avond ook praktische vraagstukken te behandelen.

Vragen als:
Hoe groot is het probleem nu eigenlijk?
Moeten we wel kostbaar onderzoek doen om het tegen te gaan?
Wat is de relatie tussen OCD en geschiktheid voor de sport?
Welke invloed hebben milieu omstandigheden?.
Als ik een merrie die zelf OCD heeft, dek met een KWPN hengst, wat is dan de kans dat het veulen het ook heeft?.
Is een merrie met OCD waardeloos voor de fokkerij en kun je die maar beter verkopen?

Kortom: Veel ingrediënten voor een boeiende discussie.

Alle leden en overige belangstellenden worden uitgenodigd voor het bijwonen van deze lezing en forumdiscussie.
Het is zeker de moeite waard om deze datum, dinsdag 27 april a.s in uw agenda te noteren!!!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 18:52

Je hebt niet goed gelezen, het is een marktonderzoek, om goederen, verzekeringen etc te slijten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:53

Citaat:
Erwin Koenen is geneticus en zal deze avond wat meer vertellen over de genetische achtergronden van OCD


Die komt niet. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:54

sarabande schreef:
Eens maar wat ik verdien zou hen dan ook worst moeten wezen, daar ging het over.



Gewoon niet invullen Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:54

sarabande schreef:
Je hebt niet goed gelezen, het is een marktonderzoek, om goederen, verzekeringen etc te slijten.


Ik heb helemaal niet gelezen.
Want bij ons zat hij er niet bij.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:57

ceasario schreef:
Want bij ons zat hij er niet bij.


Verdien je zo weinig dan Haha!:D:D:D

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:58

Pipo"]
[quote="ceasario schreef:
Want bij ons zat hij er niet bij.


Verdien je zo weinig dan Haha!:D:D:D
[/quote]

Hij heeft geen last van OCD denk ik Pipo Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:01

Pipo"]
[quote="ceasario"]
Want bij ons zat hij er niet bij.
[/quote]

Verdien je zo weinig dan Haha!:D:D:D
[/quote]



[quote="ceasario schreef:
Citaat:
Erwin Koenen is geneticus en zal deze avond wat meer vertellen over de genetische achtergronden van OCD


Die komt niet. Knipoog




Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:02

greetje schreef:

Hij heeft geen last van OCD denk ik Pipo Haha!


Ik heb mijn lijf al een tijd niet meer op de foto gehad, maar als ik dit zo lees zal ik dat dus toch moeten doen Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:05

Pipo"]
[quote="greetje schreef:

Hij heeft geen last van OCD denk ik Pipo Haha!


Ik heb mijn lijf al een tijd niet meer op de foto gehad, maar als ik dit zo lees zal ik dat dus toch moeten doen Haha!
[/quote]

Zit een goeie arts in het Belgische Malle.
Daar Belgen geen last hebben van OCD en daarom ook geen wachtlijsten wordt die Hollander direkt geholpen. Haha! Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers