Randell STV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Randell STV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 19:37

Zoals een paar hier wel weten zit ik er al een hele tijd over om Ivanka te laten dekken. Had een hengst gevonden, maar die laat ik Ivanka niet meer dekken, omdat hij niet helemaal aan mijn eisen voldoet (hij springt, ik wil dressuren bijv. Knipoog).
Kijk, ik hoef geen Z-wedstrijden, Grand Prix's, EK's (oke oke, ik overdrijf Tong uitsteken) te rijden. Dus ik wilde ook geen hengst die een hoog dekgeld had. Dus ik allemaal zoeken, zoeken en nog eens zoeken..

En vanmiddag kwam ik opeens (ik weet niet eens meer hoe) uit bij Randell STV. Hij sprak me eigenlijk gelijk aan zo op de foto, ik vind het een mooi paard, mooi gebouwd *zegt degene die bijna geen verstand heeft van paardenbouw Schijnheilig *

Een stukje wat op de site staat:
Randell STV is nauw verwant aan Junior STV (v. Uniform), de goedgekeurde hengst die onder Anky van Grunsven topscores behaalt in de Lichte Tour. Randell STV heeft een echt dressuurmodel en toont in draf ruimte en souplesse, en heeft zeer veel balans in de galop. Zijn moeder bracht meerdere Z-kinderen via haar dochters. De stam staat bekend om de bewegingskwaliteit en heeft bovendien meerdere keuringstoppers gebracht. Bonieks halfzus Identiek was onder andere UTV kampioen. Randells vader Clavecimbel staat in de top van de dressuurindex, nadat hij zelf op Grand Prix niveau is uitgebracht.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hij is 1.65m hoog, in 1998 geboren en hij is van Clavecimbel x Boniek STV. (AES) En het dekgeld is niet absurd hoog. Nu vroeg ik me af wat jullie ervan vinden..

Voor degenen die Ivanka niet kennen. Ivanka is een (bijna) 12-jarige merrie van 1.63m hoog, rijd voornamelijk dressuur met haar of ik maak buitenritten. KWPN merrie, zonder papieren helaas.
Hier een foto van Ivanka:
Afbeelding
Voor meer foto's, zie profiel.

Afbeelding
(om even te laten zien hoe erg ik me verveel tijdens de paasdagen Clown, let trouwens niet op Ivanka's hoeven, ik had haar toen nog maar net en dat moest toen nog allemaal gedaan worden Knipoog)

Dus nu ook gelijk de vraag of jullie het ook een goede match vinden?
Ik ben benieuwd !
Laatst bijgewerkt door Tinne op 12-04-04 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:46

Nouu het lijkt me een super leuke combi. De hoogtes verschillen ook niet zo veel, dus dat is ook weer een grotere zekerheid.
En die hengst vind ik echt een stoer ding OK dan!
Gewoon doen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:13

Als het een veulen voor jezelf wordt, zou ik het doen. Maar ik vind zowel Ivanka als ook de hengst wat lang in de rug...zou zelf naar een korter en compacter paard kijken.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 01:17


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 07:17

Nee, zou mijn keus niet zijn, hij trekt zijn achterbenen wel een end van de grond waardoor het lijkt alsof hij er achter goed onderkomt, maar hij blijft erg hoog in het kruis en ik vind dat hij zijn rug erg slecht gebruikt. Hij heeft ook een lang en recht achterbeen, iets wat jouw merrie ook heeft.
Zou mijn keus nooit wezen, voor geen enkele merrie.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 10:41

Hmm.. nu heb ik dus 2x een 'ja, doen!' en 1x een 'nee, niet doen!'.
Ik zit nog steeds in twijfel eerlijk gezegd. Die dingen die Sjuimpje zegt, neem ik allemaal wel op... Maar Randell blijft in mijn achterhoofd rondlopen Knipoog.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:45

Nou ik zou zeggen: kies zelf.
nu hoor je allerlei verschillende meningen. en ga je't misschien ook eens anders bekijken , maar uiteindelijk beslis je zelf wat je doet.

als het enkel is om recreatief te rijden en een beetje te dressuren. je zegt zelf dat je geen Z-dressuur ermee hoeft te worden, waarom niet?

Ok, echte fokkers gaan kijken naar beweging, bouw, ....

( hiermee wil ik je niet beledigen, maar die 'echte fokkers' willen toch een goed paard fokken qua exterieur, interieur, karakter en beweging )

als jij met je combi van randell stv x je eigen paard, een paard kunt fokken met een aangenaam karakter, niet te moeilijk is, gezond is, zou ik zeggen: licht op groen!

dat dan dat achterbeen of die rug wat minder zijn, is dan niet zo heel erg.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:41

Kijk goed naar het karakter van je merrie en naar dat van de hengst zelf maar ook van beide paarden naar de voorouders wat voor karakter die hebben/hadden.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:33

Ik ken de moederlijn van Randell heel goed.
Dat van die lange rug is wel iets waar je rekening mee moet houden. Dat zit wel in de moederlijn van Randell. Van de andere kant heb ik met een lange rug niet zo'n probleem als deze maar genoeg souplesse heeft.

Over het karakter van de moederlijn van Randell kan ik alleen maar heel lovend zijn. Randell zelf ken ik niet voldoende, maar zijn moeder (Boniek) en overgrootmoeder (Monic) heb ik beide gereden. Super meewerkende karakters en altijd willen werken. Mijn merrie komt uit dezelfde moederlijn.

Bedenk vooral voor jezelf wat je graag wilt fokken en wat je zou willen verbeteren bij je merrie. Neem naast je gevoel ook zeker de 'feiten' mee in je beslissing. Ik zou de hengst ook zeker een keer 'live' gaan kijken voordat je een beslissing neemt! Is je gevoel dan nog steeds goed: ga er dan voor!
Succes ermee!