Hengst GULDENBERG in ere hersteld!!...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:19

ceasario"]
[quote="Stephany schreef:
je bent mij voor ...wilde net een verwijzing plaatsen... Haha!


Zijn afst. staat in de Delmare . Knipoog

Maar wat is er nu zo bijzonder aan die pedigree? Huilen
[/quote]

Het bijzondere aan Guldenberg is zijn evenwichtstype, de goede verhoudingen, zijn mannelijke voorkomen, uitstraling, fundament en bewegingen.
Dit dankt Guldenberg aan zijn klassieke moederlijn. Met andere woorden Guldenberg als F1 hengst vertegenwoordigt in alle onderdelen zijn moederlijn met een vleugje 'ueberguss' van de Volbloed Appolonius. Als driejarige leek Guldenberg nog iets op Appolonius vanwege de vroegrijpe genen van de Volbloed. Op latere leeftijd staat Guldenberg geheel in een type van een sportpaard met de onvervangbare waarden en eigenschappen van de oorspronkelijke warmbloed. Guldenberg heeft veel meer van Farn dan van Appolinius en heeft die verwachting ook als sportpaard waar gemaakt. Deze elementen maken hem met name interessant voor de sportpaardenfokkerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:26

Anna42 schreef:

Het bijzondere aan Guldenberg is zijn evenwichtstype, de goede verhoudingen, zijn mannelijke voorkomen, uitstraling, fundament en bewegingen.
Dit dankt Guldenberg aan zijn klassieke moederlijn. Met andere woorden Guldenberg als F1 hengst vertegenwoordigt in alle onderdelen zijn moederlijn met een vleugje 'ueberguss' van de Volbloed Appolonius. Als driejarige leek Guldenberg nog iets op Appolonius vanwege de vroegrijpe genen van de Volbloed. Op latere leeftijd staat Guldenberg geheel in een type van een sportpaard met de onvervangbare waarden en eigenschappen van de oorspronkelijke warmbloed. Guldenberg heeft veel meer van Farn dan van Appolinius en heeft die verwachting ook als sportpaard waar gemaakt. Deze elementen maken hem met name interessant voor de sportpaardenfokkerij.


Ik heb zo eens zitten spitten mbt Guldenberg............en de berg waarop ie geprezen word door jullie.

Ik persoonlijk vind dat een hengst een goed sportpaard moet zijn, of dit vererven. Guldenberg kwam nog niet fatsoenlijk een 1.20 parcourtje rond. Misschien dat dit bij sommige mensen als bijzonder word beschouwd. Maar er zijn stamboeken die de lat wat hoger leggen Haha!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:31

Laten we Guldenberg een eerlijke kans geven, die heeft hij nooit gehad..en hij is het waard..

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:37

Pipo schreef:
Ik heb zo eens zitten spitten mbt Guldenberg............en de berg waarop ie geprezen word door jullie.

Ik persoonlijk vind dat een hengst een goed sportpaard moet zijn, of dit vererven. Guldenberg kwam nog niet fatsoenlijk een 1.20 parcourtje rond. Misschien dat dit bij sommige mensen als bijzonder word beschouwd. Maar er zijn stamboeken die de lat wat hoger leggen Haha!


Er zijn ook mensen die de eerste de beste goedkeuring meteen het bewijs vinden van dat "hetgene dat hem en zijn eigenaar in het verleden overkomen is" ten onrechte is gebeurd. Tsjonge, die zijn snel tevreden!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 23:48

Pipo schreef:

Ik heb zo eens zitten spitten mbt Guldenberg............en de berg waarop ie geprezen word door jullie.

Ik persoonlijk vind dat een hengst een goed sportpaard moet zijn, of dit vererven. Guldenberg kwam nog niet fatsoenlijk een 1.20 parcourtje rond. Misschien dat dit bij sommige mensen als bijzonder word beschouwd. Maar er zijn stamboeken die de lat wat hoger leggen Haha!


Je moet je huiswerk toch beter doen Pipo...GULDENBERG heeft meer dan een jaar 1.40 m parcoursen gelopen, nationaal en internationaal. Ik noem daaruit o.a.:

-Zwolse Paarden Dagen 1997(Nationaal 1.40m, toen hoogste nationale rubriek) Guldenberg 4e, VOOR b.v. De Sjiem/Dubbeldam 7e, Riviera Z/Lansink 16e, en Burg's Gracia/Romp 19e...

-Indoor Brabant 1997 (Internationaal Hengstenspringen, hoogste categorie): een paar dagen daarvoor kwam Guldenberg verreden uit het zgn. verkort verrichtingsonderzoek, desondanks bleek het KWPN zeer bevreesd voor het presteren van Guldenberg, en heeft getracht Guldenberg uit die wedstrijd te houden; ondanks alles eindigde Guldenberg VOOR CalvaroZ/Jos Lansink, Animo/ Morten Aasen, Furore/ Hilde Boorsma en Trudo Cardinale/ Ludo Philippaerts....

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 00:20

Hohoho.... De Sjiem heeft nooit een heel parcours gesprongen tijdens de ZPD!!! Over huiswerk gesproken... Alleen GGK hengsten mogen deelnemen aan de hengstenrubrieken. Dus hieruit valt dan te concluderen dat Guldenberg al wel GGK was bij een stamboek?

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 10:50

annegti schreef:
Hohoho.... De Sjiem heeft nooit een heel parcours gesprongen tijdens de ZPD!!! Over huiswerk gesproken... Alleen GGK hengsten mogen deelnemen aan de hengstenrubrieken. Dus hieruit valt dan te concluderen dat Guldenberg al wel GGK was bij een stamboek?



HOHOHO Annegti! Over huiswerk gesproken...Deel van de Zwolse Paardendagen 1997 was (nogmaals gezegd) een NATIONAAL CONCOURS 1.40m*: dwz. een wedstrijd op het hoogste niveau destijds in Nederland, een wedstrijd dus die open stond voor de top van de Nederlandse springsport, waarbij deelname mogelijk was door- daartoe gekwalificeerde- merries, ruinen, eventueel hengsten...zoals GULDENBERG...wiens deelname (daarnaast) aan het springen voor ggk dekhengstenspringen (op lagere hoogtes) door het KWPN geblokkeerd was!!...

De uitslag daarvan vermeldt o.a.:

Op plaats 4 cat.no 408Dion van Groesen/GULDENBERG punten 0,00 tijd 43,35...
Op plaats 7 cat.no 405 Jeroen Dubbeldam/V&L Groep De Sjiem ,punten 4,00 tijd 46,71...
Op plaats 16 cat.no 403 Jos Lansink/Riviera Z,punten 4,00 tijd 65,24...
Op plaats 19 cat.no 418 Bert Romp/Burg's Gracia,punten 8,00 tijd 60,89..

....En om het springverhaal compleet te maken: De eigenaar van Guldenberg heeft tijdens Indoor Brabant een voorlopige inschrijving (als prestatie-dekhengst) gekregen van het NES**: daardoor werd het voor het KWPN (toen) onmogelijk om Guldenberg te weren uit de internationale wedstrijd voor ggk dekhengsten in de hoogste categorie

** Daarna heeft de eigenaar van Guldenberg geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om Guldenberg in 1997 definitief in te schrijven als dekhengst bij het NES, aangezien hem weldra bleek dat er sprake was van grote verdeeldheid (over andere zaken) binnen het NES (ES contra NES?)
De eigenaar van Guldenberg wilde daar niet bij betrokken raken; hij had meer dan genoeg aan zijn hoofd door de ellende waar het KWPN hem- zeer ten onrechte- mee opgescheept had...

Daarbij merk ik dan ook maar meteen op:
...Dat net na het verkorte onderzoek in Ermelo in 1997 Ger Geertsen (top dressuurtrainer) en Wilco Bouwmans (lid van de Nederlandse dressuurploeg bij de Olympische Spelen in Seoul) Guldenberg gereden hebben....En BEIDE EXPERTS wilden Guldenberg wel hebben om er mee naar de dressuurtop te gaan...

In Vrij Nederland d.d. 28 augustus 1999 staat daarover (op pagina 24 en 25) in het artikel "Gekuip en gekonkel in de paardenfokkerij":

...op de dag van de herkeuring heeft de heer Geersten, Guldenberg gereden. Uit zijn mond tekende de heer Toebosch (de onderzoeks-journalist) op: " Het stugge (in het korte rapport stond:de hengst is stug en mist souplesse) viel mij mee en kwam volgens mij door de africhting in Ermelo...Ik had graag met het dier doorgewerkt!"...

Wilco Bouwmans, die Guldenberg enkele dagen later reed, verklaarde aan Theo Toebosch: "Guldenberg is soepel, elegant en heeft veel front. Hoewel hij getraind was voor springen- hij sprong al internationaal- kon ik merken dat hij ook zeer geschikt is voor de dressuur.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:14

Nationaal 1.40 is niet op het hoogste nivo Stephany, hoe graag je ook wil. Inderdaad heeft Zwolle een rubriek voor niet hengsten.

Meningen van journalisten en ruiters zijn niet echt relevant in dit verhaal.

En degene die mij info verschafte vertelde mij dat het 1.20 al nergens op leek! Dus misschien is het beter om Dion eens te huldigen.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:24

Pipo schreef:


Meningen van journalisten en ruiters zijn niet echt relevant in dit verhaal.

En degene die mij info verschafte vertelde mij dat het 1.20 al nergens op leek!

Wie is dan degene die deze wel relevante informatie heeft verschaft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:47

AWvL"]
[quote="Pipo schreef:


Meningen van journalisten en ruiters zijn niet echt relevant in dit verhaal.

En degene die mij info verschafte vertelde mij dat het 1.20 al nergens op leek!

Wie is dan degene die deze wel relevante informatie heeft verschaft?
[/quote]


Nee Haha!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 12:03

Pipo schreef:
Nationaal 1.40 is niet op het hoogste nivo Stephany, hoe graag je ook wil. Inderdaad heeft Zwolle een rubriek voor niet hengsten.




Pipo, ik heb harde feiten gegeven, en de objectieve mening van ter zake zeer deskundigen, daarbij heb ik mijn bronnen vermeld!!...jij maakt je belachelijk/ongeloofwaardig door het tegengestelde te doen...

Daarbij moet je opnieuw je huiswerk overdoen...Nationaal 1.40m. was in 1997 de hoogste nationale categorie...en die rubriek stond open voor alle paarden die dat gehaald hadden!!...

Dat is dus ALLES meer, dan "een rubriek voor niet-hengsten"...dat is simpel gezegd gewoon kletskoek...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:06

Laten we het wel bij de hengst Guldenberg zelf laten en zijn eventuele waarde voor de fokkerij. Ik heb de hengst zelf op de keuring te Ermelo gezien, en moet eerlijk zeggen, deze hengst heeft ondanks zijn 16 jaren nog niets van zijn goede bewegingsmechanisme moeten inleveren evenals de vijftienjarige vos Copernicus die eveneens zijn zeer ruime gangen los in de baan toonde. Beiden hengsten tonen veel draagkracht, waar menig jonge hengst puntjes aan kan zuigen.

Overigens heb ik ook kennis mogen maken met de Hr. v.d Hoek en ik kan hem niet anders zien als een zeer rechtvaardig en goed mens.
Laatst bijgewerkt door greetje op 12-04-04 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:08

Stephany schreef:


Pipo, ik heb harde feiten gegeven, en de objectieve mening van ter zake zeer deskundigen, daarbij heb ik mijn bronnen vermeld!!...jij maakt je belachelijk/ongeloofwaardig door het tegengestelde te doen...

...


Haha!:D:D:D Ik maak mij hierbij belachelijk en ongeloofwaardig...........ja tuurlijk.

Als je objectieve mening geeft, dan doe je ook de negatieve. En niet alleen de positieve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:09

greetje schreef:
Laten we het wel bij de hengst Guldenberg zelf laten en zijn eventuele waarde voor de fokkerij. Ik heb de hengst zelf op de keuring te Ermelo gezien, en moet eerlijk zeggen, deze hengst heeft ondanks zijn 16 jaren nog niets van zijn goede bewegingsmechanisme moeten inleveren evenals de vijftienjarige vos Copernicus die eveneens zijn zeer ruime gangen los in de baan toonde. Beiden hengsten tonen veel draagkracht, waar menig jonge hengst puntjes aan kan zuigen.



Inderdaad ontopic. Hoeveel merries heeft de hengst de afgelopen jaren gedekt?

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 12:11

Pipo, heb jij dan zelf de hengst in actie gezien? Zoals Greetje en nog een paar anderen hier op Bokt?
Dan, vind ik, kun je pas een objectieve mening geven!!!....

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 12:14

greetje schreef:
Laten we het wel bij de hengst Guldenberg zelf laten en zijn eventuele waarde voor de fokkerij. Ik heb de hengst zelf op de keuring te Ermelo gezien, en moet eerlijk zeggen, deze hengst heeft ondanks zijn 16 jaren nog niets van zijn goede bewegingsmechanisme moeten inleveren evenals de vijftienjarige vos Copernicus die eveneens zijn zeer ruime gangen los in de baan toonde. Beiden hengsten tonen veel draagkracht, waar menig jonge hengst puntjes aan kan zuigen.




Je hebt gelijk Greetje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:15

Stephany schreef:
Pipo, heb jij dan zelf de hengst in actie gezien? Zoals Greetje en nog een paar anderen hier op Bokt?
Dan, vind ik, kun je pas een objectieve mening geven!!!....


Nee nog nooit gezien op tv. Of bij een grote nationale of internationale springwedstrijd. En ik ben daar altijd veelvuldig aanwezig.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:48

Heeft ie al kinderen rondlopen ?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:23

Vast wel! Heb laatst nog met een fokker gesproken die een dochter van hem wist te staan. Alleen wie, wat en waar weet ik niet precies. Maar ja, het kunnen net zo goed roddels zijn......

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:27

Pipo schreef:
Nationaal 1.40 is niet op het hoogste nivo Stephany, hoe graag je ook wil. Inderdaad heeft Zwolle een rubriek voor niet hengsten.

Meningen van journalisten en ruiters zijn niet echt relevant in dit verhaal.

En degene die mij info verschafte vertelde mij dat het 1.20 al nergens op leek! Dus misschien is het beter om Dion eens te huldigen.

Dion van Groessen is een goede ruiter, maar als hij met Guldenberg ruiters als Lansink, Dubbeldam en Philippaerts met hun toppaarden verslaat zijn dat prestaties boven zijn normale niveau en is er dus alle reden om daarvoor zeker ook Guldenberg te huldigen.
Wie daar anders over denkt mag dat uiteraard zeggen, maar dan niet met achterbakse insinuaties maar met open vizier en argumenten.
Welke andere bij het KWPN gefokte hengsten hebben dergelijke sportprestaties geleverd en hoeveel zijn er momenteel goedgekeurd die dit niet bereikt hebben?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:47

AWvL schreef:
Welke andere bij het KWPN gefokte hengsten hebben dergelijke sportprestaties geleverd en hoeveel zijn er momenteel goedgekeurd die dit niet bereikt hebben?


Welke sportprestaties doel je op, foutloos in de 1.40? Ik denk toch dat ook een heel aantal kwpn hengsten dat lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:01

AWvL"]
[quote="Pipo schreef:
Nationaal 1.40 is niet op het hoogste nivo Stephany, hoe graag je ook wil. Inderdaad heeft Zwolle een rubriek voor niet hengsten.

Meningen van journalisten en ruiters zijn niet echt relevant in dit verhaal.

En degene die mij info verschafte vertelde mij dat het 1.20 al nergens op leek! Dus misschien is het beter om Dion eens te huldigen.

Dion van Groessen is een goede ruiter, maar als hij met Guldenberg ruiters als Lansink, Dubbeldam en Philippaerts met hun toppaarden verslaat zijn dat prestaties boven zijn normale niveau en is er dus alle reden om daarvoor zeker ook Guldenberg te huldigen.
Wie daar anders over denkt mag dat uiteraard zeggen, maar dan niet met achterbakse insinuaties maar met open vizier en argumenten.
Welke andere bij het KWPN gefokte hengsten hebben dergelijke sportprestaties geleverd en hoeveel zijn er momenteel goedgekeurd die dit niet bereikt hebben?
[/quote]

Dion van Groessen mocht mee naar de Olympische spelen in Seoul. Daarnaast keurt hij paarden voor het kwpn. Die man kan paarden heel knap laten springen. Net als een aantal andere ruiters.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:04

Samsam"]
[quote="AWvL schreef:
Welke andere bij het KWPN gefokte hengsten hebben dergelijke sportprestaties geleverd en hoeveel zijn er momenteel goedgekeurd die dit niet bereikt hebben?


Welke sportprestaties doel je op, foutloos in de 1.40? Ik denk toch dat ook een heel aantal kwpn hengsten dat lopen
[/quote]
Ik doel op de informatie die je eerder in dit topic hebt gelezen. Van welke hengsten kan dit nog meer gezegd worden en hoe zit het met de rest:

"GULDENBERG heeft meer dan een jaar 1.40 m parcoursen gelopen, nationaal en internationaal. Ik noem daaruit o.a.:

-Zwolse Paarden Dagen 1997(Nationaal 1.40m, toen hoogste nationale rubriek) Guldenberg 4e, VOOR b.v. De Sjiem/Dubbeldam 7e, Riviera Z/Lansink 16e, en Burg's Gracia/Romp 19e...

-Indoor Brabant 1997 (Internationaal Hengstenspringen, hoogste categorie): een paar dagen daarvoor kwam Guldenberg verreden uit het zgn. verkort verrichtingsonderzoek, desondanks bleek het KWPN zeer bevreesd voor het presteren van Guldenberg, en heeft getracht Guldenberg uit die wedstrijd te houden; ondanks alles eindigde Guldenberg VOOR CalvaroZ/Jos Lansink, Animo/ Morten Aasen, Furore/ Hilde Boorsma en Trudo Cardinale/ Ludo Philippaerts...."

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:09

Das een keer 4e en een keer ??

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:13

Samsam schreef:
Das een keer 4e en een keer ??


Idd wat zijn zijn verdere prestaties Verward