Karakter Kennedy's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:30

Ach het komt niet alleen bij mensen en paarden voor zo hebben wij ook van die koeien gehad. Die zijn ook bij de slager beland. Dus waarom met een paard wel verongelukken?

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 13:34

Ze heeft de merrie inderdaad als 5 maanden oud veulen gekocht, maar ze heeft wel gewoon tot ze ruim 2 was in de opfok gestaan. Wel is ze toen ook regelmatig in de hand geweest.

Dit paard heeft echt een schroefje los, er is ook erg moelijk 'contact' mee te krijgen.
En om het even cru te zeggen, je kunt haar helemaal verrot slaan, ze geeft geen krimp.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:39

Supertje schreef:
Ze heeft de merrie inderdaad als 5 maanden oud veulen gekocht, maar ze heeft wel gewoon tot ze ruim 2 was in de opfok gestaan. Wel is ze toen ook regelmatig in de hand geweest.

Dit paard heeft echt een schroefje los, er is ook erg moelijk 'contact' mee te krijgen.
En om het even cru te zeggen, je kunt haar helemaal verrot slaan, ze geeft geen krimp.



kijk dat is wat ik bedoel met dat het paard goed autistisch zou kunnen zijn !

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:41

crossmonster"]
[quote="Supertje schreef:
Ze heeft de merrie inderdaad als 5 maanden oud veulen gekocht, maar ze heeft wel gewoon tot ze ruim 2 was in de opfok gestaan. Wel is ze toen ook regelmatig in de hand geweest.

Dit paard heeft echt een schroefje los, er is ook erg moelijk 'contact' mee te krijgen.
En om het even cru te zeggen, je kunt haar helemaal verrot slaan, ze geeft geen krimp.



kijk dat is wat ik bedoel met dat het paard goed autistisch zou kunnen zijn !
[/quote]

En wat wou je ermee doen?? Helpen? Vraag me ook af of het paard het wel zo leuk vind..het zijn nog altijd geen mensen..

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 13:42

Autistisch denk ik niet, dit paard is namelijk veel slimmer dan goed voor haar is, als je begrijpt wat ik bedoel.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:45

Supertje schreef:
Autistisch denk ik niet, dit paard is namelijk veel slimmer dan goed voor haar is, als je begrijpt wat ik bedoel.



mm dat is dus een typisch belisar trekje...
misschien dat iemand anders het wel voor elkaar krijgt?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:45

youngster"]
[quote="crossmonster"][quote="Supertje schreef:
Ze heeft de merrie inderdaad als 5 maanden oud veulen gekocht, maar ze heeft wel gewoon tot ze ruim 2 was in de opfok gestaan. Wel is ze toen ook regelmatig in de hand geweest.

Dit paard heeft echt een schroefje los, er is ook erg moelijk 'contact' mee te krijgen.
En om het even cru te zeggen, je kunt haar helemaal verrot slaan, ze geeft geen krimp.



kijk dat is wat ik bedoel met dat het paard goed autistisch zou kunnen zijn !
[/quote]

En wat wou je ermee doen?? Helpen? Vraag me ook af of het paard het wel zo leuk vind..het zijn nog altijd geen mensen..
[/quote]


autistisch vlees smaakt ook goed ....

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 13:46

2 verschillende profs hebben het geprobeerd, die hebben het ook niet voor elkaar gekregen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:47

crossmonster schreef:
autistisch vlees smaakt ook goed ....


Vast wel, denk niet dat hier iets aan te doen valt eerlijk gezegt..

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:39

ALs je het paard nog een kans wil bieden zou ik hem naar suzanne brengen. Zo niet naar de slager maar iig geen beest voor de handel.

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 15:10

Die beslissing is niet aan mij.... Maar de handel gaat ze zeker niet meer in.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:01

GribaldiFAN schreef:
ALs je het paard nog een kans wil bieden zou ik hem naar suzanne brengen.


Volledig mee eens. Als ik zelf ruimte had zou ik het proberen maar ik denk dat je met Suzanne haar kennis meer kans hebt om nog wat van dit paard te maken.
Wat ik overigens wel even kwijt wil is dat bij psychische problemen er toch vaak trauma's van vroeger een zeer grote rol spelen.
Ik zou zeggen geef haar een kans!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:13

Ben benieuwd of Suzanne haar nog zou krijgen... Heb je het doorgegeven Supertje?
Hoewel ik het precies niet echt zie zitten om deze rotbok nog een kans te geven...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:19

Ik hoop van wel

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:32

Klinkt idd als een levensgevaarlijk beest waarvoor nog maar 1 oplossing is.
Ik ben benieuwd of ze nog naar Suzanne gaat en of zij er nog wat van kan maken.
Ik geloof niet dat het zo zeer aan Kennedy ligt, dat is zelf een hele lieve hengst.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 04:54

Dat paarden gemeen geboren worden geloofde ik eerst niet. Totdat ik een tijdje met een 6 jarige Belisar ruin had gewerkt. Ik geloofde mijn ogen niet, dat paard probeerde me gericht om niets te trappen! Ook als ik met hem dicht langs een muur liep, liet ie zich in een keer vallen zodat ik tussen de muur en het paard geplet zat. De eigenaar had dit paard zelf gefokt (uit een normale merrie) en hij was altijd heel netjes behandeld. Absoluut niet verwend door de eigenaar maar gewoon eerlijk opgevoed. Er zat dus duidelijk een draadje los bij dit paard. Nou denk ik nogs steeds dat het bij 99% van de gevallen aan de eigenaar ligt, maar er zijn dus wel degelijk uitzonderingen. Overigens kan een hele goede/handige ruiter met veel ervaring met dit soort paarden er waarschijnlijk best wat van maken, maar zulk soort dieren moeten ten alle tijden uit de handel gehouden worden.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:20

Ik ken een Kennedy en dat is juist een ongelovelijke loerderd!! Die ziet alles en wordt daarbij heel gespannen! Wat ik wel is van dat meisje heb begrepen is dat ie erg moeilijk te rijden is en ze heeft in het begin dan ook echt opstartproblemen gehad! Nu loopt ie L2 met elke week winst!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:43

Ik heb ook een paar keer een Kennedy gereden, sjiek beestje, maar nogal een klier. Maar als je hem gelijk aan het werk zet is dat ook meteen over, verder wel een lief en eerlijk paard hoor.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:26

Ik vind dat het niet aan de vader hoeft te liggen, moeder is net zo belangrijk en ook opvoeding speelt erg mee.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:22

Bij ons op stal staat ook een Kennedy. Dat is een druk pittig paard. Maar kwaad zit er niet in, wel heeft hij consequentie nodig. Bij andere paarden kan hij trouwens niet in, maar dat is puur opvoeding.
Zag het paardje op marktplaats staan en mooi is ze zeker!

Wat gebeurt er nou met dr, gaat ze naar Suzanne F. of naar de slager?

Marjoo
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:01

Wij hebben een kennedyxnabuur gefokt en een lastige merrie maar hij is zeer braaf en erg werkwillig, zijn nadeel is vooral dat ie bijna te aanhankelijk is (bij bv alleen op stal staan) maar slaan, bijten, trappen en zelfs bokken onder het zadel heeft hij nog nooit gedaan.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:49

Is er geen optie dit paard in de natuurreservaten bij andere paarden te plaatsen!? Of is dat ook te gevaarlijk!? Daar hoeven ze niks met mensen...