Als je mag kiezen NRPS of KWPN paspoort???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:29

Begin vorig jaar had ik Engels Volbloed merrie met paspoort van de NDR en zonder chip. De NDR wilde de boel niet registreren omdat er een handtekening van een van de vorige eigenaren miste op het stukje over eigendomsoverdracht . Toen heb ik het paspoort + formulier + barcodes opgestuurd naar de KNHS en ik kreeg gewoon het al bestaande paspoort gewijzigd terug.

Ik heb nog nagevraagd of het nodig was om haar in een ander (KWPN) stamboek over te laten schrijven. Bij het KWPN kon dat niet makkelijk (100% engels volbloed), maar het was ook niet nodig. Wilde ik trouwens met deze merrie fokken, kreeg ik gewoon een VB papier mits KWPN goedgekeurde hengst en geen engels volbloed.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:24

simba schreef:
Mijn paard is afgelopen week gechipt en heeft nu nog een Duits paspoort, (Oldenburger stamboek) en moet dus veranderd worden in KWPN of NRPS.
Wat zou jij kiezen en waarom want zoveel verschil zit er toch niet meer in behalve de prijzen dan, die verschillen nogal zeggen ze.

Groeten Monique.


Je kan en mag helemaal niet kiezen voor een ander paspoort. Het Equiden paspoort is een een EU dokument dat slechts eenmaal mag worden afgegeven. Een Duits paspoort blijft bij het paard en is in alle lidstaten van de EU geldig. Ingeval het paard wordt aangeboden bij een ander stamboek dan kan het betrokken stamboek alleen in paspoort en op het stamboekformulier aantekenen dat dit paard ook bij dat stamboek is ingeschreven onder het hetzelfde levensnummer. Richtlijn van de Raad 26 juni 1990 (90/427/EEG.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:35

Heb je er al een echt paspoort bij of is het een FEI paspoort? Want pas als er gechipt wordt dan wordt het paspoort afgegeven. En jij kunt volgens mij het beste bij het KNHS je paspoort aanvragen. Dan hou je gewoon het duitse papier.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:47

Lees even goed wat Anna42 heeft geschreven. Er is al een Duits paspoort afgegeven en dus mag er geen nieuwe worden afgegeven.

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 13:43

Chronos schreef:
Heb je er al een echt paspoort bij of is het een FEI paspoort? Want pas als er gechipt wordt dan wordt het paspoort afgegeven. En jij kunt volgens mij het beste bij het KNHS je paspoort aanvragen. Dan hou je gewoon het duitse papier.



Dank je Chronos denk dat ik dat ook ga doen bij het KNHS.