gz: info over connemara hengsten

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tinkaforever

gz: info over connemara hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 18:39

Ik ben op zoek naar een geschikte connemarahengst voor de merrie van een vriend. Het moet een hengst zijn die in Belgie goedgekeurd is en liefst in Limburg, Antwerpen of Vl-Brabant staat. De hengst moet liefst boven de 1m40 zijn

hier wat info over de merrie
Charlotte is een connemara pony van 5 jaar, bijna 6. Ze is ong. 1.47m hoog. Ze is heel rustig, en heel geschikt voor beginners. Mijn zus rijdt er af en toe op, verder wordt ze vooral gebruikt als lespony. Het is de bedoeling het veulen ook als lespony gebruikt wordt.

Afbeelding

Wie kan me informatie bezorgen over connemarahengsten?
alvast bedankt

xxx greetz xxx

Fjorjon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:15

Zoek je iemand om je paard of pony te scheren in omgeving Waddinxveen Gouda Capelle, pb me maar

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:38

Vandaag hebben ze hengstenkeuring !!
Denk niet dat je dat gaat redden .............
Kijk anders even op de site van het Nederlandse Connemara stamboek, www.connemarastamboek.nl

Wat voor ouders zitten erachter dan ??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:39

ik weet niet of diplomat nog dekt?
hele veelzijdige en goede pony, donkerbruin/ zwart van kleur.
hij staat in reek (NB) eigenaresse is anneke kamp ( haar achternaam is nu anders want ze is getrouwd )
ik heb echt superveel nakomelingen van hem gezien, want destijds reed ik op die stoeterij, veulens met goede beweging, veel front en veel springcapaciteit kwamen eruit.
hij fokt wel wat zware pony's , maar dat zie ik eik ook wel graag aan een connemara, een beetje stevigheid en front Knipoog

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:07

crossmonster schreef:
ik weet niet of diplomat nog dekt?
hele veelzijdige en goede pony, donkerbruin/ zwart van kleur.
hij staat in reek (NB) eigenaresse is anneke kamp ( haar achternaam is nu anders want ze is getrouwd )
ik heb echt superveel nakomelingen van hem gezien, want destijds reed ik op die stoeterij, veulens met goede beweging, veel front en veel springcapaciteit kwamen eruit.
hij fokt wel wat zware pony's , maar dat zie ik eik ook wel graag aan een connemara, een beetje stevigheid en front Knipoog

Ja hoor Diplomat dekt nog ........

Ik vind het niet een rastypische connemara, maar wel een sjiek ding.
Gelukkig fokt hij wel rijtypisch door.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:15

nee hij is idd zelf niet rastypisch, idd een sjiek beestje, heeft wat ik weet, M gesprongen en Z dressuur gelopen?
ik weet niet wat ie nu doet?
ik heb echt veel nakomelingen gezien,uit zeer veel verschillende merries, echt leuke beestjes kwamen eruit. wel alle kleuren vd regenboog, maar ja, hij dekte daar schimmels, donkerbruine, valk kleurigen.
er kwamen veel bruine veulens uit, terwijl er daar weinig tot geen bruine fokmerries stonden.zelf is ie donkerbruin/zwart, dus dat was wel grappig.
ik heb nog veel nakomelingen van hem zadelmak gemaakt, fijne beestjes hoor!
ambassadeur, die zou hem gaan opvolgen, maar door omstandigheden, werd de manage verkocht en was er van de stoeterij al snel niets meer over ( is nu stal zwanenberg )
maar kent iemand ambassadeur toevallig?
of heeft iemand een nakomeling van diplo?
delvin, ambassadeur, kelsey.. de rest van de namen weet ik zo niet meer.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:48

Kennis van ons heeft een jonge diplomat gehad, een valk, Meagan.
Maar dat is al een hele tijd terug, is ook niet oud geworden.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:42

Deze connemarahengst heeft op de manege gestaan waar ik vroeger reed. Hij is verkocht naar belgie:

Liberty Westland
Staat ter dekking :
Afbeelding

"Liberty Westland"

Geboren : 4/05/1991
2-jarige leeftijd goedgekeurd, meermaals over-all kampioen in Nederland
1999 : 1ste plaats "bestgaande Connemara" te Oud-Heverlee - succesvol uitgebracht in de springsport o.a. finalist grenslandtreffen te Grote Brogel
Ambassadeur te Mechelen

2000 : Kampioen Connemarahengsten en algemeen reservekampioen

2de plaats "bestgaande Connemara"te Oud-Heverlee
6de plaats " bestgaande rijpony" te Gesves mag hierdoor deelnemen aan de finale te Jumping Mechelen
1ste plaats provinciaal kampioenschap "bestgaande rijpony"

Light Moon , volle zuster van Liberty Westland, werd kampioene bij de merries en tevens algemeen kampioene op het Connemaragebeuren in 2000

van deze merrie zijn volgende veulens te koop :
§ D-Westmoon : donkerbruine merrie geboren in 1999 ; winnaar bij de jaarlingen V: Ashfield Silver Ghost
§ East Moon : schimmel merrie geboren in 2000 V: Garryhinch Finn

Deze bloedlijn geeft allemaal pony's die uiterst geschikt zijn voor de sport zowel springen als dressuur.
Afbeelding

http://www.kifrahorse.nl Gekleurde pads voor diverse boomloze zadels!
Freemax Western boomloze zadels, Lexa & Atcom vitamine brok, Kifra-pads, Burioni pads en nog veel meer! [RIJ-ITP] Met mijn 29 jarige haflo over het Kootwijkerzand

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie