Henstenshow stal Hexagon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Henstenshow stal Hexagon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 15:50

Vrijdagavond ben ik dus samen met mijn vader afgereisd naar Stal hexagon voor hun hengstenshow.

De show begon met Louisville die als ik goed gehoord heb voor het NES is gekeurd ipv het AES. Hele brave en rustige hengst ondanks het wat nerveuze gedrag van zijn dochter. Later kwam nog een veulentje van Louisville de baan in. Heel mooi veulen. Louisville staat nog ter dekking bij hen totdat hij naar zijn nieuwe thuishaven vertrekt in de VS. Rubiquil kwam dan aan de hand de baan in, waarna de nakomelingen werden getoond. Te beginnen met een veulen genaamd Zidane uit de merrie Latamanda. Dit veulen is een volle broer van Roumanda. Dit veulen en zijn zus roumanda hebben goede bewegingen van Rubiquil niet alleen. Latamanda kan ook heel goed uit de voeten. Daarna kwam een flink uit de kluiten gewassen jaarling binnen die duidelijk met plezier zijn bewegingen toonden. Toen kwamen de 3-jarigen: een ruin en de een 2de bezichtigingshengst bij het NRPS hun kunnen tonen aan de hand en in vrijheid. Leunus toonde dan de 4 jarige Truppa onder het zadel die duidelijk ontspannender was dan in januari op de NRPS hengstenshowdag. En toen kwamen de klasbakken in de baan. Eerst Ollright in een korte kür en toen Roumanda ook in een korte kür. Toen kwam voor mij de apotheose van de avond. Haha! De pas goedgekeurde nog geen 3 jaar oude Radetzky onder het zadel in de baan. Stond er zelf van te kijken hoe rustig hij was. Wel wat kijkerig naar het publiek maar heel braaf. Hij was duidelijk al wat gespierder geworden sedert januari. Ollright en Roumanda kwamen nogmaals de baan binnen waarna ze wat oefening als pas-de-deux gingen rijden wachtend totdat Rubiquil nogmaals de baan in werd gereden door Leunus Van Lieren. Het is duidelijk dat Rubiquil zijn hoefblessure volledig verleden tijd is. De hengst heeft ook al opnieuw 2 wedstrijden gelopen. OK dan! OK dan! . Na de show lekker door de stallen gewandeld en natuurlijk bij Radetzky zijn box blijven hangen. Wat is het toch een groot knuffelbeertje. Mijn handen zaten gewoon onder de olie waarmee zijn hoofd was ingesmeerd. Haha! Nog met wat mensen gepraat. Mochten dit bokkers zijn Hallo en het was leuk je te ontmoeten. Haha! Foto's zullen op in ITP of HAW staan.


Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:22

Haha ik ben er ook met mijn vader heengegaan Haha!

We waren te laat (het is notabene maar een half uurtje rijden Boos! ) dus Louisville en zijn kinderen heb ik net niet gezien. Ik stapte net binnen en toen stond Rubiquil al voor mn neus Haha!

Die Latamanda was inderdaad een schoonheid! Daar heb ik echt met plezier naar gekeken. De jaarling Wannahave vond ik ook leuk, ze leek erg veel op een jaarling bij ons op stal. Alleen inderdaad zoals gezegd werd, een beetje stijf. Ze bleef ook iedere keer stokstijf het publiek aanstaren, zo van "verrek wie zijn dat??" *LOL*

Verder vond ik Update echt heel erg leuk om te zien, die driejarige hengst. Truman vond ik niet zoveel aan, Truppa vond ik weer mooier en die vond ik ook erg vriendelijk op stal (je kent dat wel; beetje kriebelen en dan *LEBBER* *LOL* )

Roumanda vond ik eerlijk gezegd mooier dan Ollright, maarja das persoonlijk want om me heen hoorde ik mensen juist het tegenovergestelde beweren...

Radetsky vond ik erg mooi, en imo een totaaaal ander type dan Rubiquil. Waarschijnlijk zou hij echter niet goed bij mijn merrie passen. Was hij nu degene die nog maar zo kort onder het zadel was of was dat een ander?

Rubiquil vond ik echt ENORM braaf, zo netjes naast zijn dochter lopen, en zijn zoon had wel respect voor hem Haha!

Na de show ben ik alle stallen afgegaan, ik keek op den duur scheel van alle naambordjes... Toen stond ik in de gang van Rubiquil en hij kwam er net aan om afgezadeld te worden (even los in de gang staan om de bandages af te doen) dus ik had mooi de kans om hem even over zijn neusje te aaien en hem eens van dichtbij te bekijken.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 18:16

Radetzky is inderdaad pas 2 maanden onder het zadel. Ik snap best dat Radetzky niet bij iedere merrie past maar ik vind het al heel wat dat hij is goedgekeurd. Zijn moeder heeft nog maar 2 nakomelingen waarvan hij er een is en de eerste was een merrie die ik nog altijd heb en nu rijdt. Deze halfzus van Radetzky heeft een veulen van Rubiquil. Dus ik zit op dit moment met een 3/4 zus van Radetzky Haha! . Dat knuffelig is iets typisch voor Rubiquil nakomelingen. Radetzky is ook heel graag geknuffeld. Hoe meer, hoe liever en hij staat er dan zo bij te genieten met zijn ogen dicht. Heb ik vrijdag zelf gezien Lovers

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:57

Petra, reed Laurens Ollright?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:50

Ik vind het zo jammer dat het voor ons te ver weg is om even heen en weer te rijden Scheve mond
Dat geknuffel weet ik alles van;Ik heb er zowat een dagtaak aan om Fahreza en Raggazzo even veel aandacht te geven.Als ik met Flair bezig ben,voel ik mezelf constant bespied en laat ik niet het lef hebben om voorbij te lopen zonder die twee ook de aandacht te geven die ze willen
Tong uitsteken Wel leuk hoor...... *LOL*

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:01

chantal1 schreef:
Petra, reed Laurens Ollright?


Gister in Weert reed een één of ander grietje hem! Verward

geen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:03

Heee familie van mijn paard gemist Huilen . Ik heb een Matador II x (Hamanda) Belisar x (Amanda) Doruto. Lisenka is een dochter van Hamanda, de half zus van Indymanda. Latamanda, dochter van Indiamanda, en Lisenka hebben dezelfde vader Matador II. Roumanda is weer een 3/4 zusje van Lisenka. Of zo iets Verward
Roumanda en Lisenka lijken veel op elkaar, tenminste dat vinden mijn man en ik. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 06:58

chantal1 schreef:
Petra, reed Laurens Ollright?


Laurens reed inderdaad Ollright zelf. Thamar Roumanda, Leunus Rubiquil en Radetzky werd bereden door zijn vaste verzorgster. Die duidelijk apetrots was dat ze hem mocht rijden. Aanvankelijk was het waarschijnlijk de bedoeling dat Radetzky door Thamar of Laurens werd gereden maar Raz mocht hem rijden. Je had dat gezicht moeten zien na de schow. Wat was de meid gelukkig zeg dat ze hem had mogen rijden. Haha! Ze mocht ook mee naar de IJzeren Man om Radetzky daar te rijden.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 08:15


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:19

Bedankt Petra, ik stond namelijk versteld dat Laurens hem niet zelf reed bij De IJzeren Man.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 10:55

Met wie reed hij dan? Rubiquil?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:57

Nee, hij was er niet bij volgens mij.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 11:03

Dat is wel hoogst uitzonderlijk dan. Hij had misschien wedstrijd met een ander paard. Wie reed er Radetzky ook? een donkerharig jong meisje?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:06

Ja, ik denk dat het hetzelfde meisje was.
Ik had ook al zo'n gedacht.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 11:11

Hoe deed hij het met al dat publiek. Vrijdag was hij heel braaf maar ik denk dat er bij de ijzeren man wel 5 keer meer publiek zal geweest zijn. Al snap ik nog steeds dat Sarabande hem voor een merrie zag. Haha!

nini
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:30

laurens wat naar een feestje van zijn vriendin dus daardoor kon hij niet kommen en had overdag ook een wetstrijd gereden.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 13:37

Ach zo, Ja dan snap ik het wel. Tja vriendin moet ook aandacht krijgen natuurlijk . Al heb ik lang gedacht dat Thamar zijn vriendin was. Haha!

Zijn er nog mensen geweest naar de Ijzeren Man? Ik had graag geweten hoe Radetzky liep.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:13

Radetzky was braaf hoor, was wat loperig maar welk paard zou dat niet zijn. Ik dacht dat het zijn ontgroening was, niet dus Haha!

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 07:08

fijn om te horen dat hij ook weer zo braaf bleef. Dat bewijst dat zijn karakter net zo goed is als dat van Rubiquil.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 07:39

Mocht Zidane de volle broer van Roumanda ooit goedgekeurd worden als dekhengst, willen wij daarvan echt een veulen hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, SentiBot en 4 bezoekers