Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:03

AfbeeldingAfbeelding
Is K2 misschien iets staat bij Gestut Sprehe, maar ook schijnt ook via station Drent uit hoogeveen beschikbaar.
STRADIVARI (met Pancho AA en Ibikus) x INSCHALLAH AA x MAHAGONI.

of Sapros (V Pepel), hiervan heb ik een paar jaarlingen gezien met extra beweging. Gestut Vogelsangshof
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:34

ART_UMA schreef:
AfbeeldingAfbeelding
Is K2 misschien iets staat bij Gestut Sprehe, maar ook schijnt ook via station Drent uit hoogeveen beschikbaar.
STRADIVARI (met Pancho AA en Ibikus) x INSCHALLAH AA x MAHAGONI.

of Sapros (V Pepel), hiervan heb ik een paar jaarlingen gezien met extra beweging. Gestut Vogelsangshof
Afbeelding


Men wat een coole paarden!! *zucht* Lovers Echt mijn type diertjes!
Hebben die wel een goed achterbeengebruik?

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 20:38

K2 heb ik gezien. Ik vind het een beetje eng met dat AA bloed. Op zich is daar niets mis mee maar ik wil absoluut niet meer bloed toevoegen. Bovendien maakte hij toen niet zo'n goede indruk als bijvoorbeeld Kapriolan en Cadeau. Ik hou hem toch in gedachte.
Sapros weet ik niet zo veel van. Ik weet dat hij al een aantal jaar erg geliefd is bij de nederlandse trakehnerfokkers. Ik heb wat verhalen gehoord over vervelende karakters en heb daarom niet echt meer naar hem gekeken bovendien zit op de moederlijn aardig wat bloed. Maar ook hem hou ik in gedachte.

Arja, wat bedoel je trouwens met "kan goed strooien.." ?

Tot nu toe vind ik Munchhausen de beste suggestie. Ik denk echter dat ik dan echt nog wel wat moet sparen Haha!

Misschien moet ik toch eens naar Kasparow gaan kijken als hij toch in Nederland staat.....

Kent iemand nakomelingen van Sapros?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:30

Ik heb het ook niet op Sapros, twijfel idd ook aan karakter: hij geeft me het gevoel van mooie diertjes zonder prestatie, iets waar we beter vanaf stappen.
K2 viel me ook tegen in Münster en vind hem ook wat te weinig vooruitgegaan. Daar hoort ook een gebruiksaanwijzing bij....

Solero al gezien Sioux? Ook GP.
http://www.gestuet-tannenhof.net/die_he ... solero.htm

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 15:18

Ik heb solero in Muenchen gezien, maar ik kan me hem niet meer herinneren. Bloos! Misschien omdat we ook op het punt stonden naar huis te gaan en zo lang mogelijk nog even wat probeerden op te vangen van de hengstenshow terwijl we eigenlijk al lang weg hadden moeten zijn. Ik zal de band nog eens terug kijken... Ik vind hem namelijk op de video beelden van de bovenstaande link leuk bewegen en de lijnen liggen ver van die van mijn merrie zonder al te veel volbloed... dekgeld is dan wel weer € 1.000 En hij heeft GP gelopen?
Mensen die Solero kennen of even hun commentaar op de bewegende beelden willen geven... natuurlijk zal ik niet mijn keuze laten afhangen van die twee minuten filmmateriaal, maar toch...
Commentaar a.u.b.!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:26

"In his first Grand Prix season in 2003, Solero placed and won in over 19 international competitions."
Hij staat ook op de deelnemers lijst voor Athene (ik weet niet of de selectie zelf al bekend is).
Hij staat samen met Münch op mijn deklijstje Lachen
Ik vond hem nu in Münster beter bewegen dan in het filmpje te zien is (zal al een ouder filmpje zijn veronderstel ik).

Solero:
Afbeelding

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:09

Zannekin schreef:
Ik heb het ook niet op Sapros, twijfel idd ook aan karakter: hij geeft me het gevoel van mooie diertjes zonder prestatie, iets waar we beter vanaf stappen.
Ik heb ze alleen jong gezien. Was best een "vlot" beestje en sprong makkelijk (in iedergeval uit de buitenbak met een hek van ongeveer 140 hoog). Of ze makkelijk of moeilijk zijn, geen idee.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:09

Donaufels is gekort.

Citaat:
Ergebnisse der Trakehner Frühjahrskörung am 17. und 18. April 2004 auf dem Gestüt Domselshof in Kerken

Gekört und prämiert:

Donaufels
3j. Db. v. Hohenstein a.d. Donaufürstin vom Klosterhof v. Sokrates
Z.: Gudrun Wahler, 29549 Bad Bevensen
B.: Dirk Müller, 51580 Reichshof

Gekört:

Lossow
3j. Swb. v. Suchard a.d. Lossainen v. Louidor
Z.: Hedwig Korioth-Hermes, 52156 Monschau
B.: Bayerisches Haupt- u. Landgestüt Schwaiganger, 82441 Ohlstadt

Karolinger
3j. R. v. Latimer a.d. Kadenz IX v. Hohenstein
Z.: Friederike Holst, 22869 Schenefeld
B.: Burkhard Wahler, 29549 Bad Bevensen

Anerkannt:

Brioni
3j. B. v. Friedensfürst a.d. Bagheerah ox v. Bagdad ox
Z.u.B.: Dr. Marliese Dobberthien, 29413 Abbendorf

Lichtblick
4j. F. v. Nerv a.d. Lissett v. Sixtus
Z. u. B.: Dr. Manfred Klötzer, 09221 Neukirchen

Ostermond xx
4j. Db. v. Tempeltanz xx a.d. Outarde xx v. Königsstuhl xx
Z.: Wolfgang G. Hartmann
B.: Bayerisches Haupt- und Landgestüt Schwaiganger, 82441 Ohlstadt

Faberger xx
8j. Db. v. Dashing Blade xx a.d. Friedrichslust xx v. Caerleon xx
Z.: Gestüt Etzean
B.: Gestüt Wiesenhof, 47802 Krefeld

Sheik Mandu ox
8j. R. v. El Aszud ox v. Malina ox
Z.: Sabine u. Rainer Memme, 26939 Ovelgönne
B.: Carola u. Klaus-Udo Messerschmidt, 38228 Salzgitter

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:55

Brioni al bekeken uit dit lijstje? Hij voert via moeder Bagheerah OX ettelijke malen de voorvaderen van Hockey. Zeer mooi bloed, zeer mooi paard.

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:10

OK dan! OK dan! IK BEN GEK OP TRAKEHNERS OK dan! OK dan!

Ik vind dat je haar echt door hem moet laten dekken!!
Je hebt het idd helemaal uitgezocht, het klinkt allemaal zo logies en goed!
ik zou het doen als ik jou was! maar dat moet je zelf bepalen!

*LOL*

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:31


mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:32

herzruf is ook een mooie trakhener

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:29

Herzruf ken ik wel, zijn grootvader Prince Ippi xx heb ik vrij goed gekend, die had een gouden karakter. ik heb ook een foto van Herzruf die ik nu hopeloos aan het zoeken ben maar niet kan vinden. Boos!
Hij is toegelaten voor; Hannover; Trakehnen, Rheinland, Westfalen & Süddeutschland. Hij heeft 1 goegekeurde zoon; Linne, m. Livonne St. Pr. (Hyalit x Avignon x Heros). Herzruf komt uit de Familie der Herbstzeit. Ik heb over deze familie wel wat info die ik kan vertalen voor je. Mocht je geïnteresseerd zijn in de hengst Herzruf.[

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:08

hoi herzruf is de vaser van mijn paardje enne leuk dat je er nog informatie over hebt ...en dat plaatje ben ik ook heel erg benieuwd naar .
ik weet namelijk nog niet zoveel over herzruf.
zou je dat mij willen toesturen?? Lachen
alvast bedankt

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:08

vaser ik bedoel vader

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:51

mikolaiki schreef:
hoi herzruf is de vaser van mijn paardje enne leuk dat je er nog informatie over hebt ...en dat plaatje ben ik ook heel erg benieuwd naar .
ik weet namelijk nog niet zoveel over herzruf.
zou je dat mij willen toesturen?? Lachen
alvast bedankt


Ja hoor, stuur me maar even een mailtje dan heb ik een herinnering Haha!

Marlonne

Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Best

Re: Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:57

ik heb een trakehnerhengst van Biotop en dat is een volle broer van Goldschmidt. De nakomelingen van Biotop die ik heb gezien zijn allemaal heel mooie paarden. en dat van die grote en lelijke hoofden is ook niet waar. ze hebben allemaal prachtige kleine hoofden. kijk maar naar die van Goldschmidt en Monte castello van tommie visser. we hebben net een paar dagen geleden een KWPN merrie gedekt met Goldschmidt en verwachten er veel van.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:29

oud topic!

Marlonne

Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Best

Re: Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:31

is dat erg dan? ze staan er toch nog steeds op en kunt nog steeds reageren! ook is dit nooit oud voor iemand die wel een trakehnerhengst zoekt!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:17

Topic's zakken vanzelf weg. Die worden niet automatisch gesloten door een mod oid. Het is dus niet zo dat alle oude topics die nog 'open' staan, nog behoefte hebben aan een antwoord. Dit topic is van 2004. Staat 'open' omdat het zo zelf is weg zakt.

Er staat bij een reply met koeien letters weet je zeker dat je bijdrage nuttig is. Iemand die opzoek is naar een trakehnerhengst opent dan vanzelf wel een eigen topic waarin je dan desgewenst kunt reageren.

Zie ook FAQ e.d.

Marlonne

Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Best

Re: Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:19

is ook goed maar als jij het dan niks vindt moet je het niet lezen en geen berichten sturen dan zakt ie vanzelf weg zoals jij zegt! deze keer wilde ik reageren en dat mag volgens mij ook! en dus hoefde ik geen nieuw topic te openen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:27

Afbeelding

Ik zie een groot hangslot aankomen

Marlonne

Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Best

Re: Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:29

ben hier net de eerste keer en meteen begint iemand mij al af te zeiken! ik dacht dat mensen wel een beetje aardiger zouden zijn

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:36

Ik zit je niet af te zeiken, ik leg je netjes uit hoe het zit met oude topics ophoog schoppen. Luister daar dan ook gewoon na en lees de FAQ eens door. Daar wordt het nóg beter uitgelegd. In plaats van eigenwijs door lopen typen en slimme opmerkingen denkt te maken kun je wellicht beter dat advies accepteren en de FAQ door lezen.

Hier houd ik het bij. Het lijkt mij verstandig als jij hetzelfde doet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:20

Op slot. als je op een oud topic reageert krijg je eerst een waarschuwing of het wel erg relevant is. Ik neem aan dat de topicstarter al een jaarling heeft van een Trakehner hengst heeft of er gewoon van af ziet.