Tuschinski

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Tuschinski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 14:53

hoi,
ik was dus ook naar de hengstenshow van Van Uytert geweest en ik was ook helemaal weg van Tuschinksi, zoals vele hier. Nou heb ik alleen niet zo heel erg veel verstand van wanneer hij goed loopt, of hij zijn rug eruit drukt enz, maar ik vroeg me af wat voor soort merries er nou goed bij hem zouden passen. Zelf moest ik op de grond zitten (vanwege de drukte Tong uitsteken )dus heb ik zijn hoogt niet goed meegekregen, maar ik las hier op bokt dat hij niet zo groot is.
Ik vond zelf zijn voorbeen gebruik erg mooi en niet maaierig, maar misschien moet je daar van houden. Krack zelf vond ik ook goed lopen, ondaks dat hij nog niet op topconditie loopt.
Maar als iemand enig idee heeft van goed passende merries op Tuschinski (of ander commentaar/foto's), gooi dat er hier maar uit! Lachen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:26

Niet iedereen vind deze nieuw aangewezen hengst onverdeeld schitterend:

Ik vind hem storend slingeren, Tusch heeft in mijn ogen geen balans, geen body, geen kracht.
IMO (!) beweegt ie als een slap slingerend dier door de baan dat zeer steunt op het 5de been, nl de hand van de ruiter. Menig ervaren fokker heeft het over 'pony' als het dier voorbijdraaft. Zie die borst, die de diepte in de romp...dat is te eng voor een 4 jarige, veel te smal.
Kijk, er zijn mensen die noemen zijn manier van bewegen gummie, maar veel meer nog niet uitgezwaarde paarden zullen op vergelijkbare 'ruime' wijze zwabberen (imo!). Beweging en ruimte heeft hij ogenschijnlijk wel, maar ik ben heel benieuwd hoe hij loopt als hij echt volgroeid is. Ik vind NU dat ie maait en idd ook 'in stukken loopt' met hollere rug.

Ik ben heel benieuwd hoe het dier het in de sport gaat doen; ik geloof er geen biet van dat die zich prettig laat verzamelen; snel fietsen is immers veel makkelijker dan langzaam fietsen.
En dan daarbij nog de blik in de ogen van dat dier... ik vind: foute boel
Maar ik vermoed dat het beestje allang is opgebrand voor hij aan enige prestatie toekomt, daar hij nu praktisch elke avond in zo'n hengstenshow uitelkaar wordt geragt om straks legio dekkingen te verrichten (commercieel is het namelijk wél), terwijl hij eigenlijk met beleid op krachten moet komen.

Ik zou zelf afwachten wat het dier voor nafok gaat brengen. Ik zou hem niet bij heel ranke merries gebruiken, vrees dat het dan allemaal veel te ieletjes wordt.
Wil je perse een Krack-C zoon, vergeet dan Trento-B niet: meer body, beter karakter.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:45

ik vind het een mooi paard maar hij maait wel degelijk.
tja zou hem zelf niet gauw gebruiken. past bij wat grovere stevigere merries

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 16:54

okee, bedankt voor de pittige analyse Knipoog Zoals ik al zei, heb er zelf niet zo erg veel verstand van, maar het is denk ik vaak met jonge paarden waar men veel van verwacht, dat men ze al helemaal kapot rijdt voordat ze echt op goede kracht zijn. Trento-B vond ik ook een mooi paard inderdaad en Krack zelf natuurlijk. Maar bedankt voor de reacties.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:12

[FA] Hengstenshow wim cazemier

staat ook wel wat informatie. Ik zou hem persoonlijk ook niet zo snel gebruiken, was niet weg van hem! En NIET op een merrie met zwakke rug en lendenen partij!!!! (sowieso dan geen Krack of een andere Flemming zoon --> dat is mijn bevinding iig)

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:43

Wat wil je over hem weten?? Stuur maar PB-tje en/of kijk in mn profiel voor zijn zusje. Een Balzlfug uit dezelfde moeder.
Hij past het beste op merries met genoeg bot en maat.