Nakomelingen van Nobility (KWPN)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Nakomelingen van Nobility (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 17:28

Hey,

Heeft iemand hier nakomelingen van Nobility?? Ik heb zelf een (bijna) jaarling hengst van Nobility x Kaistersternxx.

Ik zou graag willen weten wat jullie vinden van de Nobility nakomelingen, hoe ze bij julie in de omgang zijn, en of jullie nog een keer met Nobility zouden fokken???

Ik hoor het allemaal wel!!
Alvast bedankt!!

Grotejes Anja!!

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:34

Hoi Anja,

Ik heb sinds kort een afstammeling van Nobility.

Het is een 3 Jarige bruine ruin Utility genaamd.

Toen hij kwam was hij 4x onder het zadel geweest, ik hebt hem verder zelf opgepakt en pakte dit zeer braaf op. (geen rare fratsen zoals bokken en steigeren) Hij is zeer braaf in de omgang, bij hoefsmid enz.

Hoop dat hier wat aan hebt!

Groetjes,

Sabrina

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:54

Wij hebben bij ons op de pension stal 2 afstammingen van Nobility
2 merries 1 van 3 jaar en 1 van 4 jaar
En het zijn allebei nogal drukke baasjes en dan een klap verkopen en je aankijken van is dit alles wat je kan????....
Niet onder de indruk en zeer eigenwijs niet een hengst waar ik mee zou gaan fokken...

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:01

Ik heb hier geen problemen mee, hij is wel zo dat hij alles wil zien wat ik doe als ik hem aan het borstelen ben.
En dat hij overal aan wil frunneken, maar als ik hem een tik geef of hem even terug op zijn plaats zet luistert hij ook. Dan staat hij ook heel beteuterd te kijken echt als een klein kind. Aan de hand stapt hij heel braaf mee en loopt ook echt geen pas voor mij uit.

Maar dat ligt waarschijnlijk ook wel aan de manier van opvoeden, als je heel concequent ben heb je ook al veel gewonnen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:33

Ik ken er een ruin van, een bruin beestje. Niet veel bijzonders, maar wel echt heel erg braaf en hij springt alles wat je hem voorhoudt. Galoppeert fijn, draaft wat minder Knipoog
Die is nu 4, als hengst zadelmak gemaakt. (Toen was-ie net zo braaf Haha! ).
Werd als 3jarige al bestempeld als een "fijn leerpaard" Haha!

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 17:39

Thnx allemaal!!

Ik ben vandaag met die van mij naar school geweest, omdat een klas een exterieurkeuring had georganiseerd, en wij moesten daar aan deelnemen.
Hij was echt super braaf!!!!!!! Haha! Ik had echt niet verwacht dat hij zo braaf zou zijn! Verder trok hij zn eigen nergens wat van aan; andere hengsten, merries, tractors, (we hebbe ook een afdeling "Groen" op school, en die hadden gewoon les) met de prijsuitreiking kreeg hij een rozet aan z'n halster, hij deed alles echt super!!
Uiteindelijk waren we 5e omdat hij nu druk aan het groeien is natuurlijk, en hij was de jongste, dus stond verder tussen allemaal volwassen paarden!
Mijn hengstje is een flessenveulen, en ik had nooit gedacht dat we het zo voor elkaar zou krijgen vandaag!! *LOL* Na afloop kreeg ik nog de prijs van beste voorbrenger omdat ik de enige was die met zo'n jonge hengst liep, en het ging echt goed!! Dus ik ben weer helemaal trots op onze Whisper!!!! Haha! Haha!

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:01

Super dat hij zo rustig bleef! Die van mij trekt zich ook niet zoveel van andere dingen aan, misschien fok Nobility dat karakter wel door!!

bijv. Ik was een keer aan het rijden en toen waren ze een springconcours aan het op zetten, maar trokt ie zich helemaal niks van aan! OK dan! Mijn vorige paard van 13 jaar vond dat nog spannend zeg maar!!

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:04

Jah inderdaad!!! Zijn moeder was echt helemaal geen makkelijk paard!! En hij gedraagt zich echt voortreffelijk!! Thuis heeft hij natuurlijk weleens teveel lef, maar daar is hij natuurlijk jong en hengst voor!! Haha!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:00

bedoel je de ponyhengst nobility? want dan kan ik je nog wel wat meer info geven.

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 20:15

Nee, de KWPN hengst Nobility van Lux x Wagenaar bedoel ik...
Maar toch bedankt!! Haha!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:28

waarom geven ze toch ook die hengsten dezelfde namen?! vind het maar verwarrend Knipoog

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 17:30

Haha Jah inderdaad!!!:D Very confusing!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:34

Ik heb maar even in de titel gezet dat het om de KWPN-hengst Nobility gaat, aangezien veel mensen (incl. ikzelf) blijkbaar denken dat het om de NRPS-hengst gaat. Knipoog

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 18:00

Jah, dank je wel, k wou het zelf ook al gaan doen!!! Lachen

vesta
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:10

Hoi,
Mijn schoonmoeder heeft een nobility merrie van 2 jaar oud het is een redelijk mooi type maar de bewegingen zijn heel matig.
Op het begin hebben we er best wel mee af gezien.
Maar nu is het een heel rustig beestje geworden.

groetjes linda