Poetin show dalhoeve??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:19

Hier wat foto´s van Troy
Troy liet zich in mijn ogen aan de hand goed zien. Onder het zadel was daar IMO nog maar weinig van over. De galop ging nog wel netjes maar de draf en stap kwamen er niet echt uit. Op de foto´s valt het nog wel mee.

Troy aan de hand

Afbeelding

Afbeelding

Troy met Patty

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:26

Gribaldifan: wat vond jij van Troy aan de hand ?
Aan het touwtje vond ik het eigenlijk één van de beste paarden van de avond, veel souplesse en een hele mooie draf.
Hebben ze dan toch touwjes paarden bij KWpN ? Haha!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:30

van hetgeen ik hier zie onder het zadel zou ik niet blij zijn als voormalig fokker of eigenaar van dit paard. Ik denk dat Jacobien hier ook niet blij zal zijn als ze dit ziet. Hij liep beter onder haar op de foto's die ik daarvan heb gezien.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:33

Hahaha tja ik zei al aan de hand liet de hengst zich goed zien. Vond het een mooie aansprekende hengst. Ook rolex viel me aan de hand positief op.
Bij rhodium en rubels was het omgekeerd deze hengsten lieten zich aan de hand niet zien maar vielen onder het zadel zeer postief op. Ik vond rhodium kwa model erg mooi en hij lijk nog meer gegroeid kwa type heel gemodelleerd paard.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:36

petraaken schreef:
van hetgeen ik hier zie onder het zadel zou ik niet blij zijn als voormalig fokker of eigenaar van dit paard. Ik denk dat Jacobien hier ook niet blij zal zijn als ze dit ziet. Hij liep beter onder haar op de foto's die ik daarvan heb gezien.

Heb jacobien ook nog even gesproken... (tja ze valt wel op in haar knal oranje jas Haha! )
Maar iid was het jammer om te zien en dat vondt jacobien ook. Maar ik denk dat in de toekomst de hengst wel naar iemand anders gaat voor de training.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:41

GribaldiFAN"]
[quote="petraaken schreef:
van hetgeen ik hier zie onder het zadel zou ik niet blij zijn als voormalig fokker of eigenaar van dit paard. Ik denk dat Jacobien hier ook niet blij zal zijn als ze dit ziet. Hij liep beter onder haar op de foto's die ik daarvan heb gezien.

Heb jacobien ook nog even gesproken... (tja ze valt wel op in haar knal oranje jas Haha! )
Maar iid was het jammer om te zien en dat vondt jacobien ook. Maar ik denk dat in de toekomst de hengst wel naar iemand anders gaat voor de training.
[/quote]


nou dan hoop ik het voor hem want van dit zal hem toch dekkingen kosten denk ik. Is in mijn ogen ook niet bepaald goed voor het vertrouwen van het paard. Van de hengst kan ik het nog snappen dat ze hem willen tonen en promoten maar Poetin hadden ze beter thuis gelaten en pas getoond als ze een betere combi vormen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:59

Tja het zijn helaas echt allemaal waardeloze foto´s... Helaas kon biebel er niet bij zijn Huilen

Maar hier is rohium aan de hand.
Afbeelding
Aan de hand wilde de hengst zich niet laten zien.
Ik vind Rhodium echter een prachtige hengst en gelukkig liet ie onder het zadel zich stukke beter zien. Op de tribune kreeg je al snel de reactie van pff t is een ferro. Ik kon mij daar echter niet aan storen. Ik heb hem op stal en thuis in t werk mee mogen maken en vondt het een verschikkelijk vriendelijk dier. Rhodium was ook de hengst met de meeste maat van die avond. Hij meet nu 1.74 en is nu ook meer uit de kluiten gewassen.
Er werden ook mooie rhodium veulens getoond.

Afbeelding

Dan hebben we Rolex
Ook deze hengst heeft een postieve indruk op mij achter gelaten. Kwa type en beweging een leuke hengst.

Afbeelding

Natuurlijk was rubels er ook.
Aan de hand was ie iets te enthausiast maar onder het zadel als vanouds. Echt prachtig om die twee aan het werk te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Imke bracht lancet voor een tineke gaf aanvullend comentaar. Dit was zo als gewoonlijk weer erg mooi om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Olivi met bart bax.

Afbeelding

imke met oo7
Afbeelding

Afbeelding

Tot zover de foto´s die ik heb gemaakt. Zeer slecht maar heb ze geplaatst om een indruk te geven.

Ik kan een heel verhaal gaan vertellen dat doe ik niet aangezien er meerdere bokkers geweest zijn.
Overigens heb ik het zelf alleen over de dressuurhengsten aangezien ik van de springers al helemaal geen verstand heb..

Postieve opvallers:
Rhodium, Rubels, Olivi, Rolex, lancet en troy aan de hand.

Nakomelingen van jetset D.
Jet set x cocktail erg mooi paard. Ook on top van judith scholte maar de jet set x pericles van stephanie peters sprak mij het meest aan.

Ook de nakemelingen van olivi deden watertanden!

Verder vond ik de aesers Tip Top (jazz x contango), Showtime (contango x democraat) en Travolta v. olivi ook positief opvallen.

Nero en OO7 wisten mij minder te bekoren.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 12:00

Misschien lopen ze thuis in training de sterren van de hemel....??

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:16

Novelle schreef:
komt hij ook de 24 ste in nijkerk Tong uitsteken


Nee, dit was eenmalig

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:21

Afbeelding

Afbeelding


Verdrietig doodzonde Huilen

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:24

Wat maar weer eens bewijst dat of een goed paard of een goede ruiter/amozone nog niet persé ook een goede combinatie hoeft op te leveren.

Uiteindelijk is het de som van de afzonderlijke delen en als één van die delen het andere dusdanig beïnvloed zal de som ook niet super zijn.

Ik was gisterenavond ook op de Dalhoeve heb veel vrienden in de KWPN kringen zowel sport als fokkerij maar ben zelf helemaal Fries-minded. Toch ga ik graag kijken naar die in mijn ogen ordinaire WPN'ers (exuseer, ieder z'n meug) en ben breed geïnteresseerd in alles wat het paard en de sport aangaat, ongeacht kleur en merk Haha! .

Moet alleen even van mijn hart als ik hier zo lees en het commentaar op de tribune hoorde gisteravond dat de beste stuurlui blijkbaar nog steeds aan wal staan! Schijnheilig Bloos

Geef mij zo'n vent als Patty heeft! Ik vond het dapper van haar om in dit stadium beide paarden voor te stellen onder het zadel. Of ze een grote mond heeft gehad vantevoren, durf ik niet te zeggen, heb ik niet gevolgd ook maar daarnaast heb ik ook zoiets van "geloof niet alles wat je leest en hoort" tenzij je er zelf bij was.

Neemt niet weg alles relativerend dat als ik Patty was gisteren en met mijn r**t op een paard van zoveel euri's alle critici de ogen uit kon steken, ik toch een vette bigsmile op m'n gezicht zou hebben DAT heb ik nou bij Patty gemist gister Knipoog .

Ik beoordeel iemands kwaliteiten niet graag op alleen een momentopname, hoewel het daar in de dressuur wel op neerkomt, afin, de tijd zal het leren. Ik wens de combinatie veel succes toe!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:25

Rubels kan aan de hand inderdaad enorm klieren maar zodra hij een zadel op z'n rug heeft is net alsof er bij hem een knopje wordt omgedraaid en is hij braaf. Dat is wat al heb kunnen constateren op de voorbije NRPS hengstenshows.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:28

petraaken schreef:
Rubels kan aan de hand inderdaad enorm klieren .


Weet nog goed twee jaar geleden geloof ik in Den Bosch.... Oh my god, dat dier sprong letterlijk bijna door het stalen hekwerk heen Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:29

xx_hanneke"]
[quote="Novelle schreef:
komt hij ook de 24 ste in nijkerk Tong uitsteken


Nee, dit was eenmalig
[/quote]

Jammer, zeg. Ik was namelijk wel van plan om in Nijkerk te gaan kijken.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:29

Ik was er gisteren ook. Bij mij zijn vooral opgevallen; Rhodium en Rolex. Ik vond Troy een leuk paard om te zien maar ik vond de draf zowel aan de hand als onder het zadel echt onder de maat. Onder het zadel was het helemaal janken met de pet op. Je kon gewoon zien dat hij constant achter het been van Patty schoot. Vooral de overgangen van galop naar draf waren triest te noemen. Wel heeft de hengst een fijne galop erop zitten maar de draf is wat te gewoontjes voor mijn idee. Hij mist ook wat afdruk. Maar qua bouw vind ik hem wel heel mooi.
Ik vond 007 persoonlijk ook niet zo uit de verf komen en ook onder het zadel met topamazone Imke kon hij me niet echt bekoren. Lancet vond ik onder het zadel wel helemaal top! En natuurlijk de drafreprise van Tineke was geweldig Knipoog
Ik vond Jet Set lekker door de baan stormen, soms even net iets te hard maar er zaten mooie stukken tussen. Ook de nakomelingen vond ik erg mooi. Maar misschien voel ik me bevooroordeeld omdat ik zelf nog een Jet Set veulen verwacht dit jaar.
Rhodium vind ik een heerlijk dier om te zien lopen en hij is zo mooi massaal! We kwamen gisteren eigenlijk voor Rhodium en Rolex qua hengstenkeuze maar het wordt dit jaar toch Rhodium. Ik vind Rolex een super mooi dier om te zien maar ik mis wat massa bij de hengst, ik vind de halsspier persoonlijk ook niet al te ontwikkeld. En dat maakt natuurlijk ook niks uit maar het is denk ik persoonlijke smaak en voorkeur. Ik houd van massale hengsten en die heeft mijn merrie ook nodig.

Natuurlijk hebben we ook nog naar het optreden van Patty met Poetin gekeken. Ik kan alleen maar bevestigen wat er al geschreven is. Patty kon haar handen geen sec. stil en op dezelfde hoogte houden en haar benen zwiepten onbeheerst heen en weer... net zoals op Troy eigenlijk.
Ik vind Poetin een prachtige merrie die alles in huis heeft om het te maken en het lijkt me een feest om daar op te rijden!!! Heerlijk lichtvoetig bewegen maar ik miste zo nu en dan wat ruimte en verruimingen. Maar dat zal niet het probleem van de merrie zijn denk ik! Prachtig dier, werkelijk waar. Mooi hoofd erop, mooie bespierde hals en prachtige bouw. Ik kan alleen maar beamen en zeggen dat het een geweldige merrie is en als je die op stal hebt mag je jezelf gelukkig prijzen. Maar ik vond de amazone te wensen overlaten. Een Tineke had er wel wat moois uit kunnen krijgen.
Ik weet ook niet op welk niveau Patty nu start met de merrie of wat het trainingsniveau is op dit moment maar ik vond de basis zo nu en dan wat wankel. Ze kantelde meerdere keren haar hoofd en liep scheef over de hoefslag wat Patty in mijn ogen niet corrigeerde. Ik vond het aangalloperen hectisch en de merrie werd onrustig met haar hoofd, ook weer bij de overgang naar draf.
Maar dat zijn fouten bij de amazone, ik weet zeker dat die merrie bij de juiste ruiter tot zijn recht komt. En met zo'n verschijning zou het zonde zijn als we hier nooit meer iets van horen. Ik hoop haar nog vaak te mogen bewonderen!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:35

Die laatste foto van 007 is ook weer veelzeggend.............

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:37

petraaken schreef:
Rubels kan aan de hand inderdaad enorm klieren maar zodra hij een zadel op z'n rug heeft is net alsof er bij hem een knopje wordt omgedraaid en is hij braaf. Dat is wat al heb kunnen constateren op de voorbije NRPS hengstenshows.



Ik heb toch ergens ook wel foto's gezien waar hij spaanse rijschool oefeningen deed onder het zadel. Bij een een of andere prijsuitreiking Haha! Haha!

Maar prachtpaard, mij hoor je verder geen negatief woord zeggen. Bevooroordeeld Schijnheilig vond ik het stiekum wel de leukste hengst van gisteravond Cool Tong uitsteken Haha! Clown

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:43

Wouter24 schreef:
[

Recht gezet.


Afbeelding

Afbeelding


Verdrietig doodzonde Huilen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:45

even de 4e pagina volmaken Ceasario ????? Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:47

Die foto's zijn trouwens ook niet te vergelijken..... !!!

Patty zit in galop, en zo gek gaat dat niet.
Alleen is die foto op een wat beroerd moment gemaakt.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:47

ceasario schreef:
Recht gezet.


Dan nog..... Hoofd scheef, hectisch aangaloperen, benen en handen niet stil kunnen houden, zelfs in het landelijk Z krijg je daarvoor op je noten....

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:49

CGJ12 schreef:
Die foto's zijn trouwens ook niet te vergelijken..... !!

Zo beter?

Afbeelding

Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:51

CGJ12 schreef:
even de 4e pagina volmaken Ceasario ????? Haha!



Nu zie je waar de meeste aandacht naar uitgaat. Knipoog

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:55

Sprintje"]
[quote="petraaken schreef:
Rubels kan aan de hand inderdaad enorm klieren maar zodra hij een zadel op z'n rug heeft is net alsof er bij hem een knopje wordt omgedraaid en is hij braaf. Dat is wat al heb kunnen constateren op de voorbije NRPS hengstenshows.



Ik heb toch ergens ook wel foto's gezien waar hij spaanse rijschool oefeningen deed onder het zadel. Bij een een of andere prijsuitreiking Haha! Haha!

Maar prachtpaard, mij hoor je verder geen negatief woord zeggen. Bevooroordeeld Schijnheilig vond ik het stiekum wel de leukste hengst van gisteravond Cool Tong uitsteken Haha! Clown
[/quote]


Oh ik wil niet beweren dat hij het niet doet hoor. Ik weet welke foto's je bedoelt heb ze ook gezien. Mijn idee was liever HP dan ik op dat moment. Denk alleen dat Rubels bij HP goed onder de duim zit bij het eigenlijke werk en bij prijsuitreikingen kunnen soms zelfs de braafste paarden verdacht klierig uit te hoek komen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:56

Afbeelding

Zelfs met 1 hand had de vorige amzone nog zijn hoofd recht Haha!