Poetin show dalhoeve??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:32

Wouter24"]
[quote="CGJ12 schreef:
Samber.......


Wat heb je toch tegen dat dier CG? Knipoog
[/quote]
Juist helemaal niks.

Samber geeft juist zéér betrouwbare paarden die iedereen probleemloos kan rijden.
(In een groot aantal gevallen kun je er zelfs op rijden als je achterwerk "iets" aan de brede kant is..........)
Ideaal voor de gemiddelde bokker dus.
Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:34

GribaldiFAN schreef:
Nu gaan alle jazz berijders
langs
hun schoenen lopen Cool


Ik loop er meestal naast. Haha!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:46

CGJ12 schreef:

Elke Jazz uit Poëtin mogen ze mij brengen
............. ik heb nog wel een paar stallen vrij Haha!


Bij mij ook! Daar ruim ik wel een stal voor leeg!

Helaas zijn mijn rijkunstige capaciteiten verre van voldoende om eruit te kunnen halen wat erin zal zitten.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:50

De JetSetXPericles van Judith Scholte was er inderdaad ook. Dat vind ik zo'n gaaf paard!!! Die heeft alles wat ik in een paard zoek; maat, front, takt en soeplesse.
Ik kan helaas de filmpjes niet zien van Poetin in Verden maar ik geloof dat ze daar heel bijzonder liep. Maar dat deed ze woensdagavond ook alleen schorte er wat aan de basis in mijn ogen.
Zoals ART-UMA al zei vond ik het ook overduidelijk dat de merrie meerdere keren mega scheef weg liep. En het is nog niet zo erg als ze een keer scheef weglopen maar Patty corrigeerde helemaal niks. Ze liet het de merrie zelf maar uitzoeken en dat ergerde me. Ze heeft prima les dus daar kan het niet aan liggen.
Ik weet ook niet of iemand de changementen is opgevallen die ze reed, allemaal verkeerd gesprongen en scheef!!! Als je het dan niet precies weet of kan doe het dan alsjeblieft niet.
Ik heb ook geen medelijden met Patty. Ze heeft zelf een bepaalde indruk gewekt met deze prachtige merrie en maakt er rijtechnisch een potje van op dit moment. Ze laat de merrie het maar een beetje het zelf uitzoeken.

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:54

spijtig dat Tyrza er niet aanwezig was. Hadden we tenminste de bevindingen van iemand die op GP niveau rijdt.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:05

petraaken schreef:
spijtig dat Tyrza er niet aanwezig was. Hadden we tenminste de bevindingen van iemand die op GP niveau rijdt.


Wat heeft het er mee te maken als iemand op GP niveau rijdt??? Kan die een betere indruk geven van het geheel of zijn zijn of haar bevindingen dan geloofwaardiger?
Lijkt mij dat hier op Bokt genoeg personen rondlopen met verstand van zaken wat betreft beweging en basis en die hoeven echt niet allemaal GP gereden te hebben.
Patty heeft zelf toch ook nog geen GP gereden?

Mijn instructrice was er ook en ook zij vond het net als ik en velen een heerlijke merrie maar Patty reed hem niet genoeg. Deze bevindingen zijn ook bevestigd door haar instructrice (T. Bartels... ik geloof dat die wel GP heeft gereden).

Greetzzz Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:14

Zwelgje schreef:
Mijn instructrice was er ook en ook zij vond het net als ik en velen een heerlijke merrie maar Patty reed hem niet genoeg. Deze bevindingen zijn ook bevestigd door haar instructrice (T. Bartels... ik geloof dat die wel GP heeft gereden).


Ik denk NIET dat het de bedoeling was van Tineke dat dat hier nu gelijk op Bokt werd gepubliceerd............ Haha!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:15

Zwelgje schreef:
Ik weet ook niet of iemand de changementen is opgevallen die ze reed, allemaal verkeerd gesprongen en scheef!!! Als je het dan niet precies weet of kan doe het dan alsjeblieft niet.
Ik heb ook geen medelijden met Patty. Ze heeft zelf een bepaalde indruk gewekt met deze prachtige merrie en maakt er rijtechnisch een potje van op dit moment. Ze laat de merrie het maar een beetje het zelf uitzoeken.


Patty reed inderdaad slordig.....
De appuyementen en changementen kwamen er wel uit, door de goeie africhting van de merrie, maar niet dankzij haar rijkunsten. Het hele beeld was onrustig en slordig. Maar misschien waren dat ook de zenuwen van Patty wel. (al heb ik al van een ex-instructeur van haar gehoord dat ze het gevoel heeft van een pinda-rots)

Maar Patty weet heus wel dat er heel wat jaloerse blikken komen en dat ze héél erg kritisch bekeken wordt! En dan zou ik ook wel even slikken voor ik de ring in moest en gespannener op mijn paard zitten dan normaal.......

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:33

Zwelgje schreef:
Ik weet ook niet of iemand de changementen is opgevallen die ze reed, allemaal verkeerd gesprongen en scheef!!!

Meen je dat nu echt?
Geen zuivere wissels????
Kan ik me écht niet voorstellen.............
In het ander topic staat toch écht een foto van een wissel die zuiver is, recht en héél ver van de grond ......... dacht ik zo..........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:36

Afbeelding

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:37

CGJ12"]
[quote="Zwelgje schreef:
Mijn instructrice was er ook en ook zij vond het net als ik en velen een heerlijke merrie maar Patty reed hem niet genoeg. Deze bevindingen zijn ook bevestigd door haar instructrice (T. Bartels... ik geloof dat die wel GP heeft gereden).


Ik denk NIET dat het de bedoeling was van Tineke dat dat hier nu gelijk op Bokt werd gepubliceerd............ Haha!
[/quote]

Komt ook niet direct van Tineke maar van MIJN instructrice. Ik was er niet bij, dit is wat ik van mijn instructrice heb vernomen. Is ook geen citaat ofzo hoor dus ik denk niet dat TB zich hierover aangesproken hoeft te voelen.
Heb ik me zo genoeg ingedekt Verward Haha! Scheve mond

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:47

CGJ12 schreef:
een wissel ...héél ver van de grond


Dat is niet goed, volgens Bokt-experts Schijnheilig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:49

Zwelgje schreef:
Ik weet ook niet of iemand de changementen is opgevallen die ze reed, allemaal verkeerd gesprongen en scheef!!!

Praat je nu dan óók nog maar even uit deze...................... (kijk ook even naar de foto voor het gemak)
Schaam je niet hoor.
Er zijn genoeg Z2-jury's die het óók niet goed kunnen beoordelen.........

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:03

Tyrza had een objectief oordeel kunnen vellen of poetin inderdaad het GP werk zou aankunnen met of zonder deze amazone.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:46

CGJ12"]
[quote="Zwelgje schreef:
Ik weet ook niet of iemand de changementen is opgevallen die ze reed, allemaal verkeerd gesprongen en scheef!!!

Praat je nu dan óók nog maar even uit deze...................... (kijk ook even naar de foto voor het gemak)
Schaam je niet hoor.
Er zijn genoeg Z2-jury's die het óók niet goed kunnen beoordelen.........
[/quote]

Oh, ik schaam me niet zo heel snel hoor CGJ12. Ik heb goede oogjes en kan goed kijken en schrijf niet domweg wat op als ik het niet aan "waargebeurde" feiten kan staven.
Deze lijkt prima maar ik heb toch echt waar geen wissels gezien die van achteren naar voren zijn gesprongen. So, shoot me Bloos Knipoog
En ik heb ook heus nog geen Z gereden, laat staan gejureerd maar ik zie dagelijks wel correct gesprongen wissels of in ieder geval zie ik hoe het WEL moet. Ik zeg ook niet dat ik het beter had gekund dan Patty, alsjeblieft niet! Maar ik zie iets en ik stel iets vast en registreer dat, niks om me voor te schamen, toch Verward
Was je zelf ook aanwezig CGJ12 of baseer je je bevindingen enkel op basis van deze ene foto waar de wissel praktisch "af" is gesprongen.
Ben zelf ook bezig met de wissels en die van mij zijn 90% van de tijd ook nog scheef Ach gut
Vandaar dat ik dus, samen met lesgeefmens, kritisch naar de wissels heb gekeken en dit heb vastgesteld.
Dus om nou verder nog een ja of nee spelletjes te spelen, lijkt me niet echt verstandig.
Maar als jij vindt dat aan de hand van deze foto de wissels mooi zijn gesprongen, ieder zijn ding en aan ieder zijn eigen mening om dingen te interpreteren. De ene doet dat aan de hand van een momentopname en de andere heeft daar wat praktijkvoorbeelden voor nodig.

Nou, jij weer Haha! Knipoog Cool

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:56

Zwelgje"]
Deze lijkt prima maar ik heb toch echt waar geen wissels gezien die van achteren naar voren zijn gesprongen.
[/quote]
Jij had het over "verkeerd" gesprongen.
Dat impliceert nagesprongen / voorgesprongen
nu heb je het ineens over "van achter naar voren springen" (bedoel je niet doorspringen? Zelfs dát doet ie op de foto prima.....)

[quote="Zwelgje schreef:

Was je zelf ook aanwezig CGJ12 of baseer je je bevindingen enkel op basis van deze ene foto waar de wissel praktisch "af" is gesprongen.

Je zei dat ALLE wissels fout waren.
Dat weerleg ik met 1 foto. Falsificatie heet dat.

Als Poetin echt al die wissels had nagesprongen ben ik er van overtuigd dat dit hier breeduit op Bokt was gezet door diverse Z-bokkers.
Daarom vroeg ik ook of ze écht waren nagesprongen (met veel vraagtekens). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat slechts 1 bokker dit had geconstateerd.........

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:32

Sorry hoor, maar ook vanaf deze foto kan ik niet zeggen dat deze wissel helemaal correct is hoor. Knap dat jij dat wel kan. En misschien ben ik die ene bokker die er extra op gelet heeft omdat ik dat nou net een interessant onderwerp vind waar ik zelf intensief mee bezig ben. En nogmaals, ben ik niet de enige die het geconstateerd heeft maar dat zijn geen bokkers dus die tellen voor jou natuurlijk niet mee in het eindoordeel!
En ik vraag me ook echt stellig af of er een hemelsbrede discussie was ontstaan hierover hoor. Iedereen heeft het alleen nog maar gehad over de rijkunsten van Patty en ik heb in de overige topics nog maar weinig terug kunnen vinden dat ook maar iemand dat belangrijk vond.
Maar blijkbaar wil jij deze vaststellingen staven aan meerdere aanwezigen die avond want hoe kan 1 Bokker dat nou weten.
Jij impliceert met je laatste zin dat ik fout zit en er helemaal naast zit, dus uit mijn nek zit te kletsen... vind ik van jou kant ook kortzichtig.
Je hoeft me ook echt niet te geloven hoor. Ik vraag echt niet om bevestiging, die heb ik al gehad Knipoog

Misschien kan je een volgende keer je bevindingen staven door persoonlijke aanwezigheid, heb je toch een wat eerlijker beeld.

En bovendien impliceer ik niet na-of voorgesprongen wissels maar wissels die of niet recht waren, of niet goed gesprongen waren, dus wissels die niet rijtechnisch correct zijn. En misschien is het muggenzifterij maar ik heb hier nou eenmaal op gelet, en niet alleen want mijn instructrice heeft ook duidelijk uitgelegd waarom ze niet goed waren zodat ik dat ook goed kon zien dus ik zit echt niet uit mijn nek te kletsen. Ik wil er ook van leren om het met mijn paard zo goed mogelijk te doen.
Instructrice rijdt ZZ-licht, maar dat is misschien net te min om wissels goed te beoordelen.
Als ik daar alleen had gestaan had ik dit ook niet DURVEN melden omdat ik dan geen bevestiging kan hebben van een "meer ervaren ruiter".
Maar goed, ik heb verder ook geen zin om me verder te verdedigen want ik heb het gezien.
Misschien zijn er nu nog wel meer Bokkers die zich e.e.a. kunnen herinneren maar misschien ook niet. Dan blijf ik die ene.... THE ONE Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 49346
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:42

Zwelgje schreef:
Sorry hoor, maar ook vanaf deze foto kan ik niet zeggen dat deze wissel helemaal correct is hoor. Instructrice rijdt ZZ-licht, maar dat is misschien net te min om wissels goed te beoordelen.


O jee dan moet ik me er ook eigenlijk buiten houden he?? Knipoog

Ik vind die wissel er eigenlijk wel knap uitzien zo. Beetje rotmoment genomen maar deze ziet er puik uit. Iig in eenen!

Maar dat het best dramatisch was met Patty is wel duidelijk. Men wat was die Poet apart in Verden....*snif* dit wordt nostalgie.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:43

Ondertussen heb ik verschillende bokkers gesproken die het ook hebben gezien en jouw mening grootendeels delen.
8 van de 10 wissels bleken erg matig.
Je waarneming blijkt dus wel juist, maar je drukte je nét even verkeerd uit met het woordje "alle" en de zinsnede "verkeerd gesprongen".

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:44

En die ene mooie wissel op die foto ziet er uit voor een 9 trouwens....

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:45

CGJ12 schreef:
Ondertussen heb ik verschillende bokkers gesproken die het ook hebben gezien en jouw mening grootendeels delen.
8 van de 10 wissels bleken erg matig.
Je waarneming blijkt dus wel juist, maar je drukte je nét even verkeerd uit met het woordje "alle" en de zinsnede "verkeerd gesprongen".


Dan "verexcuseer" ik me voor mijn onduidelijke taalgebruik. Blij dat we het licht hebben gezien. Toch moeilijk, taal.... *LOL* Haha!

Greetzzzz

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:47

LuvdaTossa"]
[quote="adriana schreef:
Op de andere pagina's in dit topic staan veel foto's.



Maar alle foto's van Gribaldifan doen het niet Verward Kan alleen maar eentje zien van 007 en Olivi..... maar ben benieuwd naar de rest!
[/quote]

ja ik kan ze ook niet zien, ben best wel; benieuwd Pling

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:12

hmm ik vind de smoes van de druk die op haar staat echt onzin, aangezien ze deze druk zelf op zich heeft gelegd. Als ze dat paard had gekocht en er verder geen publiciteit bij had gezocht (of op in was gegaan) tot ze met het paard prestaties heeft neergezet, komt de publiciteit vanzelf wel.
Echter als je van te voren gaat verkondigen anky te willen verslaan, ja dan gaat iedereen ook kritisch naar je kijken en kan je zeker commentaar verwachten.

Als ze niet tegen het kritische publiek kan, moet ze zeker geen olympische ambities hebben, aangezien ze in de loop ernaartoe zeker wel kritiek zal krijgen. Ik hoop voor haar dat het nog aan elkaar wennen is, en dat ze wel relaxed op haar paard rijd, ongeacht publiek. (natuurlijk kan een btje gezonde spanning geen kwaad, maar ik begrijp hier dat de spanning invloed heeft op haar rijkunsten.)

O en wat de laatste foto betreft, ik vind het een knappe wissel... Maar wat valt er te zeggen over een momentopname?

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:32

Pipo schreef:
Wat een onsmakelijk topic is dit geworden. Vanuit de Dalhoeve gezien vind ik het een zeer commerciele zet om Patty uit te nodigen met Poetin.
Als ik hier alleen het commentaar lees dan krijg ik het sterke gevoel dat iedereen gisteren is gegaan om eens eventjes flink fouten te kijken. Het idee was er al om Patty flink af te branden en met in het achterhoofd naar een show gaan om de fouten te vinden is natuurlijk zeer onsmakelijk, op en tophollands en daarnaast krijg ik een sterk vermoeden dat jaloezie ook meespeelt.

Vervolgens worden de meest slechte foto's hier neergezet onder het momn: Zie je dat het niets is.............


Hoe zielig kan je zijn..........laat haar toch lekker op dat paard rijden!


Helemaal mee eens !!!!! OK dan!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:08

Magique schreef:
Jazz kan ieder geval verruimen, dat heb ik bij Poëtin niet gezien, maar denk dat dat ergens anders door kwam



Afbeelding

Wordt het niet te ruim dan.
Vandaar mijn niet voorkeur van Jazz.
Want dan kon het produkt wel eens op het voorbeen bijven hangen.

Poetin heeft ook een moeder en een zuster. Haha!