Poetin show dalhoeve??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 14:38

Aimee schreef:
Het komt er op neer dat het me geen zak interesseerd wie er nou een Jazz uit deze geweldige merrie wil. Het interesseerd me meer wie er wél weloverwogen fokkerskeuzes maken.

Wijs gesproken aimee dus weer allemaal netjes ontopic!! OK dan! Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:38

Die keuze van Jazz vind ik anders zéér weloverwogen.....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 14:40

CGJ12 schreef:
Die keuze van Jazz vind ik anders zéér weloverwogen.....

Motiveer!!! Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:45

GribaldiFAN"]
[quote="CGJ12 schreef:
Die keuze van Jazz vind ik anders zéér weloverwogen.....

Motiveer!!! Verward
[/quote]
Succes is een kéuze.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:52

Dus CGJ, volgens jou is: Popie Jopie x Popie Jopie = altijd succes

Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:54

Popie Jopie x Jazz = succes.............. Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:54

Tis in iedergeval een commercieele keuze..

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:06

Commercieel gezien had ik er dan nog eerder Krack of Ferro opgezet. Punt is dat er met Jazz weinig mis kan gaan......



....denkt waarschijnlijk deze keuzeheer.....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:08

Keuzeheer is de belangrijkste eigenaar van Jazz

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:14

Precies, hij weet dus ook wel dat Jazz bijna op elke merrie wel kan, dat het niet snel écht fout uitpakt. Een veulen uit Poetin kan alleen maar super reclame voor 'zijn' hengst worden.
Ook al is dat niet de ideale partnerkeuze voor Poetin, dát is namelijk wat mij interesseerd. Commercieel verantwoord is dat veulen toch al door de moeder.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:16

Aimee, hoezo kan er met Jazz dan weinig mis gaan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:16

Aimee schreef:
Precies, hij weet dus ook wel dat Jazz bijna op elke merrie wel kan, dat het niet snel écht fout uitpakt.


Nee dat hoopt hij hij weet heel goed dat dat niet zo is.

Maar Poetin is niet elke merrie.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:25

chantal1 schreef:
Aimee, hoezo kan er met Jazz dan weinig mis gaan.


Dezelfde vraag Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:29

Ehum, Jazz op elke merrie niet verkeerd gaan? Ach, ze bewegen misschien wel leuk als je in een flits kijkt, maar sommige hebben toch een lelijke kop, niet normaal meer. Plus een karakter die gewoon te gevaarlijk is voor de 'normale' ruiter (heb ik meerdere van gezien). Een aantal jazzen die ik heb gezien zijn dan ook niet echt voorzichtig met zichzelf en hebben nogal eens moeite om heel te blijven. Tja, Jazz altijd goed? Niet voor iedereen lijkt me, dus dan ook niet altijd goed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:32

Eleonoor schreef:
Ehum, Jazz op elke merrie niet verkeerd gaan? Ach, ze bewegen misschien wel leuk als je in een flits kijkt, maar sommige hebben toch een lelijke kop, niet normaal meer. Plus een karakter die gewoon te gevaarlijk is voor de 'normale' ruiter (heb ik meerdere van gezien). ....



Ach hou toch op. Hier spreekt een hele normale ruiter, en die heeft met veel plezier een zooi Jazzen zadelmak gemaakt en gereden. Ze zijn wat vlugger dat het gemiddelde paard. En ze pikken niet dat je het ruk en plukwerk vertegenwoordigt. Dus je leert er een stuk handiger van rijden. Je moet juist blij zijn met dat soort paarden.

Gelul dat Jazzen zo verschrikkelijk moeilijk zijn! Echt eerste klas gelul. Als je er niet mee overweg kan dan moet je die fout bij jezelf zoeken en niet bij het paard. Koop dan een FJord of zo.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:32

Door de rittigkeit van Poetin past ze dus bij uitstek bij Jazz (als je de partnerkeuze omdraait....)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:33

Pipo schreef:
Koop dan een FJord of zo.

Samber.......

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:34

Daar wil ik best mijn mening over ventileren, maar mag ik eerst even vragen wat jullie denken dat er echt mis kan gaan met de combi met Jazz?
- ten eerste in combinatie met Poetin
- ten tweede in combi met een willekeurige andere merrie.

Stel; je hebt een merrie met kwpn papier, er is niets echt mis mee maar het is ook geen bijzonder dier. Je weet nog niets van de nafok, ze komt niet uit een bekende lijn. Wat kan er mis gaan wanneer je er Jazz opzet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:36

Ik zie eigenlijk wel de positieve dingen van Jazz x Poetin. Zou nog weleens een heel goed beest uit kunnen komen!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:37

Pipo schreef:
Ik zie eigenlijk wel de positieve dingen van Jazz x Poetin. Zou nog weleens een heel goed beest uit kunnen komen!

Waarom?

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:39

Eleonoor schreef:
Tja, Jazz altijd goed? Niet voor iedereen lijkt me, dus dan ook niet altijd goed....


Het ging er toch ook niet om voor welke mensen Jazz altijd goed is. Het ging erom voor welke merries.

Overigens ben ik het volledig met Pipo eens. Bovendien denk ik dat een paard niet van nature moeilijk is, maar moeilijk wordt gemaakt.
Wanneer een ruiter al denkt; "oei, dit is een Jazz." en er direct anders mee omgaat dan met andere paarden (lees: rukken en plukken aan de voorkant, meestal omdat zo'n ruiter bang is) heb je inderdaad al gauw een probleem. Maar dat zal niet alleen met Jazzen zijn!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:39

Eleonoor schreef:
Ehum, Jazz op elke merrie niet verkeerd gaan? Ach, ze bewegen misschien wel leuk als je in een flits kijkt, maar sommige hebben toch een lelijke kop, niet normaal meer. Plus een karakter die gewoon te gevaarlijk is voor de 'normale' ruiter (heb ik meerdere van gezien). Een aantal jazzen die ik heb gezien zijn dan ook niet echt voorzichtig met zichzelf en hebben nogal eens moeite om heel te blijven. Tja, Jazz altijd goed? Niet voor iedereen lijkt me, dus dan ook niet altijd goed....



daardoor heb ik ook mijn twijfels of dit wel een zo'n terecht combi is. Commercieel gezien dan misschien wel als je alleen aan de Geld, geld! denkt. of het paard zo goed zal zijn heb ik toch wat bedenkingen bij.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 15:43

Ik hoop niet dat dit weer een topic wordt dat uitdraait op het karakter van jazzen die zijn er genoeg geweest! Daarvoor kun je in de zoekfunctie kijken...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:44

Inderdaad laten we het bij Poetin houden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:45

ceasario"]
[quote="Pipo schreef:
Ik zie eigenlijk wel de positieve dingen van Jazz x Poetin. Zou nog weleens een heel goed beest uit kunnen komen!

Waarom?
[/quote]

Je kunt natuurlijk discussiëren over de term "een heel goed beest", maar als ik in dit geval uitga van een nakomeling met bovenbalk 75+ / 75+ en een sportresultaat van GP-dressuur dan maakt Jazz statistisch een grote kans om succes te boeken bij het halen van dit doel.
Slechts erg weinig hengsten kunnen deze verwachting op basis van empirie (in het verleden behaalde fokresultaten*) benaderen of verbeteren........

* in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.