Wie kent deze nrps hengst (v. Gribaldi)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Wie kent deze nrps hengst (v. Gribaldi)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 16:37

Ik zag onderstaand artikel staan op de vwf site:

ERMELO - De herkeuringscommissie van het NRPS heeft nog een rijpaardhengst aan het bestand toegevoegd, om precies te zijn de driejarige Gribaldi-zoon die op de reguliere voorselecties het hoofdstelnummer 63 droeg.

Deze donkerbruine hengst heeft een stokmaat van 1.66 m en werd gefokt door C. Harthoorn in ‘s Gravenpolder. De eigenaar is M. de Jong in Made. De nog naamloze hengst stamt van de Trakehner kampioenshengst Gribaldi (Kostolany x Ibikus). De moeder van de veel bloed voerende, op prestatie gefokte jonge hengst stamt van Pion uit een stermerrie van Ramiro en daarachter zit weer een preferente dochter van de Ramzes-zoon Ramano. Dat hij voor de sport geboren is, toonde de nog net geen driejarige hengst - hij is van 26 april 2001 - door nu al met het grootste gemak de drie basisgangen te demonstreren onder het zadel van Hans Peter Minderhoud. Ook het vrijspringen ging de hengst opvallend makkelijk af.

Gribaldi x Pion x Ramiro x Ramano

Wie kent deze hengst en kan mij er meer over vertellen? Heeft iemand eventueel foto's?

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:52

deze foto vond ik op de nrps site bij het nieuwsberichtje.

Afbeelding

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:14

Thanx! Zijn er ook mensen die deze hengst kennen?

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:05

Blijkbaar niet en ik kan mij ook niet herinneren of ik hem op de 2de bezichtiging heb gezien. Hij lijkt wel wat op de Gribaldizoon die ik zo rustig zag staan wachten maar zeker of het hemzelf was ben ik niet. Verder heb ik geen van de Gribaldi's zien lopen noch op het harde noch in de binnenbak. Spijt me dat ik je niet verder kan helpen.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:51

De andere Gribaldi (die van de 2e bezichtiging) is niet aangenomen bij het NRPS, Gubaldi (Ubaldi) is nu AES goedgekeurd, leuk paard, beetje pony-achtig, maar hij groeit erg mooi de laatste maanden

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:12

Er waren een stuk 4 gribaldi's aanwezig op de 2de bezichtiging.