Don Schufro (Donnerhall x Pik Bube)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 20:19

Ik heb vandaag een video van Schockemöhle gezien, en ik denk dat we inderdaad voor Schufro gaan. Lachen

Eind van de week moet ze hengstig worden, dus we houden het in de gaten!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:27

Ik vind hem ook erg aansprekend!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:34

Zannekin schreef:
Don Schuffro heeft nog maar één bal, niet altijd onbelangrijk voor de kwaliteit van het sperma Knipoog


Op zich kan dat toch meevallen Zannekin?
Als het goed is maakt hij meer dan genoeg aan in die ene bal.
Zelf heb ik een volbloedhengst gekend die maar met een bal dekte: Mantelano, een zoon van Ercolano op zich was hij vruchtbaar genoeg maar ik moet er dan wel bij zeggen dat hij natuurlijk dekte.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:44

ja het aantal is gewoon minder. Ze kunnen het wat minder verdunnen.
Ik hoorde trouwens dat hij in Zweden was afgekeurd door die bal, omdat liesbreuken ev.erfelijk zouden zijn: iets van overdreven gezondheidsbeleid Lachen

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:51

Mijn keus zou het op basis van dit filmpje niet zijn. Bij de piaffe is bij vertraagd afspelen duidelijk dat het paard zich via het voorbeen omhoog duwt en niet via een goed ondertredend achterbeen het bekken kantelt. Het ziet er niet juist uit. In de (uitgestrekte) draf lijkt het heel wat, maar ondanks het wapperende voorbeen blijft het achterbeen duidelijk achter.
Het kan aan de ruiter liggen..

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:26

Lovely schreef:
Diamond Hit is een nakomeling van Don Schufro.


Naar mijn idee is Diamond hit misschien nog wel een sterkere keuze dan zijn vader, Don Schufro. Dit voornamelijk door z'n moederlijn, hij komt namelijk uit de zelfde merrie als Sandro hit, namelijk Loretta (Ramino x Welt as x Luciano x Weidmannsheil).

Jacobien had een tijd geleden een heel goed stuk over hem gevonden, waarin de nafok van Diamond hit werd besproken, in relatie tot die van Sandro hit. Vooral het meer krachtige achterbeen bij de Diamond hit nakomelingen viel in het oog. Helaas kan ik het artikel niet meer terug vinden Verdrietig .

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:12

Hoi Tyrza,
Zelf heb ik een merrie van Davignon, dus ook de bloedvoering Donnerhall-Pik Bube.
De merrie beschikt over heel goeie bewegingen, zeer goed karakter en is heel bereidwillig om te werken. Het beste paard dat ik ooit gehad heb. Ze beweegt zich zeer lichtvoetig, en heeft ook een mooi exterieur.
Heeft een super galopade. Nu heb ik haar ongeveer 6 maanden en ze leert bijzonder snel.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:09

Zannekin schreef:
Ik hoorde trouwens dat hij in Zweden was afgekeurd door die bal, omdat liesbreuken ev.erfelijk zouden zijn: iets van overdreven gezondheidsbeleid Lachen


Mijn mond valt open, liesbreuk erfelijk?
Enne, beter wat minder van goede kwaliteit dan wat meer van een slechtere kwaliteit.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 20:04

Bucephalus schreef:
Mijn keus zou het op basis van dit filmpje niet zijn. Bij de piaffe is bij vertraagd afspelen duidelijk dat het paard zich via het voorbeen omhoog duwt en niet via een goed ondertredend achterbeen het bekken kantelt. Het ziet er niet juist uit. In de (uitgestrekte) draf lijkt het heel wat, maar ondanks het wapperende voorbeen blijft het achterbeen duidelijk achter.
Het kan aan de ruiter liggen..


De merrie die hiermee gedekt gaat worden heeft een extra, snel, goed ondertredend achterbeen wat ze goed doorgeeft aan haar kinderen. Dit is dus niet de eerste prioriteit voor de merrie. De passage en piaffe zijn ook zeker niet correct, maar het gaat me met name om het voorbeen- en ruggebruik, alsmede lengte.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:29

Aimee schreef:
Jacobien had een tijd geleden een heel goed stuk over hem gevonden, waarin de nafok van Diamond hit werd besproken, in relatie tot die van Sandro hit. Vooral het meer krachtige achterbeen bij de Diamond hit nakomelingen viel in het oog. Helaas kan ik het artikel niet meer terug vinden Verdrietig .


Op speciaal verzoek Haha!


Citaat:
sandro hit macht in erster linie schön und schmelz - nicht unbedingt das letzte an bewegung oder ausgesuchten takt. hinsichtlich der grösse eher fein - ich habe auch unter den jungen championatspferden auf dem bucha von ihm noch keine ausgesprochen grossen gesehn. allerdings bewies das letzte bundeschampionat eines ganz deutlich: mit brentano II scheint sandro hit ne echte passer-paarung zu sein! da waren mehrere wirklich gute junge pferde aus brentanoII-müttern, das waren aber in der regel auch alles gut durchgezüchtete stutenstämme. und damit wären wir beim thema:
weil sandro hit so schön und vor allem so schön schwarz ist (...) ist er naklar razz-fazz zum modehengst nummer eins avanciert - ich finde so etwas immer sehr gefährlich, ob er sich wirklch als "vererber" beweist oder letztendlich nur schöne endprodukte liefert kann man noch gar nicht sagen. dagegen spricht, dass er eben selber nicht das letzte an bewegung, schub, takt und kadenz mitgibt - jedenfalls bei all den fohlen, die ich entweder auf dem fohlenchampionat oder dann und wann auf fohlenauktionen im direkten vergleich erlebt habe. und damit wäre der kritische punkt in der zuchtanpaarung der, dass wenn man nicht wirklich ne gute stute hat, die all diese eigenschaften mitgibt, man eher mehr zu verlieren hat als zu gewinnen (ganz vor allem an decktaxe...)....
ich glaube nach all den fohlen, die ich dieses jahr gesehn habe, dass die qualität seiner nachzucht zum grössten teil der meist überdurchschnittlichen qualität der ihm zugeführten stuten entspricht die wiederum mit seinem muterstamm (ramino x welt ass, der selbe welt ass, der auch bonfire geliefert hat) gut korrespondieren -
den hat er gemeinsam mit seinem halbbruder diamond hit (v. donnerhall). und diamond hit-fohlen sind eher charmant-propper (das macht die wucht vom donnerhall im gegensatz zum höher im blut stehenden sandro), insgesamt mehr pferd und meist auch taktvoller. ich bin überzeugt, dass die qualität derer beider nachzucht zunächsteinmal dem mutterstamm zu verdanken ist.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:32

chantal1 schreef:
Mijn mond valt open, liesbreuk erfelijk?


De breedte van het lieskanaal is erfelijk. Je kan dus zeggen dat hengsten met een breed lieskanaal en meer kans op liesbreuken (door de extra ruimte) dat zouden doorgeven.
Blijkbaar in Zweden een reden tot afkeuring...

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:45

Tyrza schreef:

De merrie die hiermee gedekt gaat worden heeft een extra, snel, goed ondertredend achterbeen wat ze goed doorgeeft aan haar kinderen. Dit is dus niet de eerste prioriteit voor de merrie. De passage en piaffe zijn ook zeker niet correct, maar het gaat me met name om het voorbeen- en ruggebruik, alsmede lengte.


Zoals je in het stukje van Jacobien al kunt lezen over Sandro Hit heb je meer te verliezen dan te winnen als je een hengst gebruikt die op een aantal belangrijke punten duidelijk minder is dan de merrie. Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet zo'n keuze zou maken, maar er zijn er zat die dat wel zouden doen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:53


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:21

Bucephalus"]
[quote="Tyrza schreef:

De merrie die hiermee gedekt gaat worden heeft een extra, snel, goed ondertredend achterbeen wat ze goed doorgeeft aan haar kinderen. Dit is dus niet de eerste prioriteit voor de merrie. De passage en piaffe zijn ook zeker niet correct, maar het gaat me met name om het voorbeen- en ruggebruik, alsmede lengte.


Zoals je in het stukje van Jacobien al kunt lezen over Sandro Hit heb je meer te verliezen dan te winnen als je een hengst gebruikt die op een aantal belangrijke punten duidelijk minder is dan de merrie. Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet zo'n keuze zou maken, maar er zijn er zat die dat wel zouden doen.
[/quote]

Ik denk dat je alleen een keuze kan maken als je de merrie hebt gezien Scheve mond
Bovendien betreft het hier Sandro Hit, geen Schufro...

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:08

Bedankt Jacobien voor het ophalen van het stukje OK dan! Haha!

Maar wel goed lezen Tyrza!

Citaat:
ich glaube nach all den fohlen, die ich dieses jahr gesehn habe, dass die qualität seiner nachzucht zum grössten teil der meist überdurchschnittlichen qualität der ihm zugeführten stuten entspricht die wiederum mit seinem muterstamm (ramino x welt ass, der selbe welt ass, der auch bonfire geliefert hat) gut korrespondieren -


Hier gaat het inderdaad om Sandro hit

Citaat:
den hat er gemeinsam mit seinem halbbruder diamond hit (v. donnerhall).
und diamond hit-fohlen sind eher charmant-propper
(das macht die wucht vom donnerhall im gegensatz zum höher im blut stehenden sandro), insgesamt mehr pferd und meist auch taktvoller.


Maar hier gaat het over de moederlijn van Sandro hit, en wel dat uit die zelfde moeder ook Diamond hit is gekomen, waarvan de vader trouwens Don Schufro is. De auteur van dit stukje geeft in de vetgedrukte gedeelten aan wat de positieve eigenschappen van de Diamond hit-veulens zijn ten opzichte van die van Sandro hit.

Citaat:
ich bin überzeugt, dass die qualität derer beider nachzucht zunächsteinmal dem mutterstamm zu verdanken ist.


m.a.w. de moederstam van zowel Sandro hit als Diamond hit is enorm sterk, maar de vaderlijn van Diamond hit geeft volgens deze auteur enkele positieve eigenschappen beter door.


Wat ik duidelijk wilde maken:
Waarom Don Schufro als je ook zijn zoon kunt gebruiken die uit een enorm sterke, bewezen moederlijn komt.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:10

Zannekin schreef:
ja het aantal is gewoon minder. Ze kunnen het wat minder verdunnen.
Ik hoorde trouwens dat hij in Zweden was afgekeurd door die bal, omdat liesbreuken ev.erfelijk zouden zijn: iets van overdreven gezondheidsbeleid Lachen



Diamond Hit heeft ook nog maar een bal
Vorig jaar geopereerd.

De videoband van Schockemohle toont een passage van Don Schufro die mij niet overtuigt , ik was er zelfs verbaasd over dat dit het "visitekaartje" zou moeten zijn, hij tikt constant bij met een achterbeen.
Overigens heb ik zelf een nakomeling van Diamond Hit waar ik niet ontevreden over ben.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:11

ceasario schreef:
Don Primero is toch het zelfde bloed en de zelfde stam.
Is daar ergens een video van?

http://www.classicsires.com/don_primero.htm


Die zou ook op de video van Schockemoehle moeten staan, als het een recente is.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 23:14

Aimee schreef:
Wat ik duidelijk wilde maken:
Waarom Don Schufro als je ook zijn zoon kunt gebruiken die uit een enorm sterke, bewezen moederlijn komt.


Dat is zo... en hij is ook een stuk goedkoper. Alleen het paard sprak me minder aan dan Schufro.

Sir Donnerhall kan ook best bewegen! Voor een 3 jarige heeft deze enorm beweging, lenigheid en balans. Iemand dit paard nog gezien?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:02

ik vond het filmpje ook absoluut indrukwekkend. Erg goede passage en die uitgestrekte draf inderdaad ook wel, maar beetje traag achterbeen, maar zoals je al zei, dat kun je dus compenseren! Ik zou voor deze hengst gaan!

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:02

Al eens aan Don Romantic gedacht (Don Schufro x Romancier)?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:04

sjaantje schreef:
ik vond het filmpje ook absoluut indrukwekkend. Erg goede passage en die uitgestrekte draf inderdaad ook wel, maar beetje traag achterbeen, maar zoals je al zei, dat kun je dus compenseren! Ik zou voor deze hengst gaan!



dat kun je dus compenseren

Ja dat is fokken?.
1 + 1 = ieder de helft. Huilen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 17:37

LDRD schreef:
Al eens aan Don Romantic gedacht (Don Schufro x Romancier)?


Oeh, dat klinkt als Kwijl bloed! Ervaring hiermee?

[img]http://www.bluehors.dk/images/2003%20romantic%20h%20m%20æresb.jpg[/img] Afbeelding Afbeelding


http://www.bluehors.dk/images/Don%20Romantic.mpg

De hengst is van '99.

Citaat:
Blue Hors Don Romantic by Don Schrufro Posted by Holly Simensen 06:41:16 08/26/2003
I just received a telephone call from Martin Determann, also known as Marathon Martin (because he can run horse after horse in important qualirications and such, without ever slowing down). As the head man at the important stud farm of Ludwig Kathmann,Holtrup Germany, he manages a miriad of in house stallions but also brokers the semen of foreign stallions. One of these foreign stallions that they handle is the top Danish - Don Romantic, by the outstanding Oldenburg Stallion Don Schrufro.

Don Romantic was in a show on the weekend of August 25th and earned the following scores.

9.5, 9.5, 9.0, 10.0, 10.0

This is a remarkable score in anyone'w books, regardless of the registry. Those who have seen this 4 year old are in awe of his very elastic gaits and extraordinary ridability. As a still 3 year old he was able to do perfect flying changes and half passes, not because he was pushed but because ir was easier for him to remain in balance. His degree of suppleness is amazing. His first crop of foals will arrive in 2004 and they are anxiously awaited
[/quote]
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 19-03-04 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:43

Nog geen ervaring mee, maar dat ga ik volgend jaar opdoen, want ik ben van plan deze hengst te gebruiken dit jaar.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:55

Hallo,

Ik heb een zoon van Donnerschlag. Donnerschlag is een Donnerhall x Pirola en Pirola is de volle zus van Pik Bube 1. De vader van de moeder van mijn paard is Weltmeyer. Donnerstorm is donkerbruin en het is een heel fijn paard, niet altijd even makkelijk maar goudeerlijk en altijd bereid om te werken. (Hoe meer kwaliteit het paard heeft, des te meer kwaliteit hij van zijn ruiter eist!). Hij word dit jaar 6. Ik ga binnenkort M1 met hem starten. Hij was wel erg laat rijp.
Ik zou zeker gaan voor de Donnerhall bloedlijn! Schoonheid, bereidheid om te werken en elegantie, alles zit in deze bloedlijn!
Succes met je keuze!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:49