Amethist afstammelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Amethist afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 22:49

Mijn bijrijdknollie is een Amethist (14-jarige merrie, weet niet wat er van moederskant achter zit, moet ik ff navragen)
Ze is erg wakker, maar wel goudeerlijk en braaf, kan wel heet worden met buitenritten en in het parcours, maar bokken/stijgeren, nooit. Lachen
Nog meer mensen met een Amethist? Ik weet echt helemaal nix van deze hengst! Bloos

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:19

Amethist heeft tot zijn dood bij Zwartjens in Raalte gestaan. Hier in de buurt lopen er heel veel. Ik vind het over het algemeen wel fijne veelzijdige paarden al zou voor dressuur de kop er iets meer op moeten staan. Springen gaat ze over het algemeen aardig af en de bewegingen zijn ook de beroerdste niet.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 23:40

Hundine heeft best wel een mooie hals, vrij veel kap (helemaal voor een oude ongetrainde merrie)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

thafalonie

Berichten: 94
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:29

Hoi,

Ik heb ook een Amethist gehad op mijn stoeterij.
Het is echt een super lief paard, uitstekend karakter.
Inderdaad zijn de Amethist Afstammingen zeer goede springers, maar kunnen ook erg leuk dressuurmatig gereden worden.
De meeste Amethisten zijn erg mooi gebouwd, zijn mooi om te zien.
Helaas heb ik hem verkocht omdat ik geen tijd meer had om met hem te springen, en dat vond hij super, vond dat hij daar recht op had.
Met dressuur werd hij alleen maar sjaggo.
En aangezien er alleen maar dressuur paardjes bij ons staan, heeft hij nu een nieuw baasje die hoop ik nog heel ver met hem in sport komt.
Hij is echt een springkanon!!

Je zou eens op de site van het KWPN kunnen kijken, daar staat vast wel info over de hengst Amethist met foto's.
Ik heb er als ik mij goed herinner in het verleden ook info over de hengst met foto's afgehaald.

Hoop dat je wat vind.

Ik zou wel foto van hem willen plaatsen bij dit bericht, maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet... *LOL* Tong uitsteken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:39

Hoi,

Een vriendin van mij heeft een AmethistxLegaat, een 11-jarige vosruin. Het is een bloedeerlijk paard, hij heeft zijn streken maar hij beweegt helemaal niet slecht en leert graag.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:01

de amethist die wij bij ons op stal hadden gehad was was echt een ontzettend slome knol. Maar wel heel mooi gebouwd.

Er komen steeds meer mensen met paarden maar steeds minder paardenmensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:10

Ik heb een Amethist merrie gehad uit een Zeoliet moeder. Mijn merrie was een lastige tante en ik was op dat moment niet vaardig genoeg om haar te rijden. Ze kon enorm goed bokken en steigeren en was ook zomaar heel erg heet. Weet niet of het voor alle Amethisten geldt, maar wat ik wel eens gehoord heb is dat ze niet allemaal even "makkelijk" gebouwd zijn en daarom zichzelf nogal eens in de weg zitten met dressuur oefeningen etc. Mijn merrie kwam trouwens via P. Wilten uit Zwolle bij Zwartjens vandaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers