wie kent de merrie wilroodnoot????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

wie kent de merrie wilroodnoot????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 18:16

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand hier de merrie wilroodnoot kent? Als het goed is moet deze merrie nog leven(wel is ze 20 plus) Ik zou het leuk vinden om een foto van haar te zien. Het is de moeder van mijn paardje..
Als je iets weet zou ik het leuk vinden om te weten...

Ook vroeg ik me af of iemand mijn paardje kent. Hij heet internallflame en werd door de vorige eigenaar flame genoemd. Ik weet dat hij bij de vorige eigenaar als springpaard gebruikt werd. Ik wil graag weten of iemand toevallig nog foto s van dit paard heeft.. En ik heb eigenlijk nog wel wat vragen...

wie kan me helpen???

groetjes dolfijntje

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:22


piahorse
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Genk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:26

deze roodnoot is een bekende sportstam in nederland Er zijn al heel wat goede sportpaarden uit gekomen
OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:28

Ik heb zelf een Lord Roodnoot maar deze merrie staat niet in het pedegree.
De roodnoot stam komt van Stal van Bortel, eigenaar Willem Hamoen uit Putten. Ze hebben een eigen site. Misschien kun je hen vragen om info.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:45

www.stalvanbortel.nl
ROODNOOT & HUNE


Het idee om met een bepaalde moederlijn te fokken is in 1935 ontstaan. Dit is het begin van de Roodnoot-stam.


Het consequent doorfokken in 'n bepaalde moederlijn heeft uiteindelijk vruchten afgeworpen. Vanaf 1975 kregen alle afstammelingen als toevoegsel Roodnoot bij hun naam.

misschien kun je bij deze mensen eens informeren?

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:08

roodnoot komt van door en toon, de eigenaren van het eerste roodnootpaard. Als je door en toon omdraait krijgt je roodnoot. Ik heb zelf een paard van sunroodnoot