iemand foto en info over hengst bismarck

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

iemand foto en info over hengst bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 10:41

hallo allemaal

ik heb een merrie waarvan de afstamming bismarck X doruto is nu vind je genoeg info over doruto maar kan over bismarck niet veel vinden
zijn er mensen die iets over hem weten en mij er iets over zouden willen vertellen en mischien een fototje OK dan!

alvast bedankt ben erg beniewd


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:50

Bismarck is een Trakehner hengst, was kampioen van zijn jaargang in Duitsland en heeft daarna in Nederland ter dekking gestaan maar is inmiddels al weer een paar jaar terug naar Duitsland.
Hij heet in het echt Kupferberg Gold en over hem kan je info vinden via het Trakehner Verband. Zannekin kan je vast aan de juiste link helpen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:05

Bismarck 83.7740 Stb (ex Kupferberg Gold 09.02034.83 Trak)
Rijpaardtype
Geboren: 08-04-1983
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.63 m
Pijpomvang: 20 cm
HK Trak 163-188-20.2

Verrichting 1986
Stap 7
Draf 7.5
Galop 7.5
Rijproef 7.3
Springen ohz 7
Springen vrij 7
Terreinproef 6.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal: 75.8 punten
Plaatsing: 8e van 24 (17)

Fokker: J. von Gierke, 2815 Langwedel-Etelsen, BRD

Mahon Trak x Kupferschwalbe v. Schwalbenzug x Kosima III v. Kampfgeist x Kabira v. Maigraf xx x Kabinda v. Altan Trak.

Trak Fam. 35 (Kordel, Fürst du Dohna)

Verrichting Emmeloord 1986
Evenwichtig, vriendelijk, gehoorzaam, erg eerlijk, tamelijk laconiek. Bij begin onderzoek nog groen. Gaat in alle gangen goed gesloten maar zou krachtiger mogen zijn. Laat zich goed bewerken en is fijn te rijden. Stap ruim en lichtvoetig. Draf kent veel regelmaat, loopt in draf te veel op de voorhand. Zou in galop de achterhand meer onder mogen brengen, galop heeft zeer goede regelmaat en veel ritme. Laat bij het springen goede manieren zien. Voldoende vermogen, springt vooral op braafheid. Pakt in terrein braaf aan, terreingalop weinig ruimend. Ervaart de eerste weken het werk als tamelijk zwaar, heeft er later minder moeite mee en ervaart het werk dan als tamelijk licht. Ruim voldoende bereidheid om te werken. Tamelijk veel aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als springpaard en voldoende aanleg als terreinpaard. Bij aankomst rijke voedingstoestand. Is tijdens onderzoek krachtiger en meer paard geworden. Reageert sterk op meer of minder voer. Zeer rustig stalgedrag.

Hengstleistungsprüfung Adelheidsdorf 1986
118.28 punten, 9e van 53 deelnemende hengsten (wettelijk minimum 70 punten, minimum voor Trakehner Verband 90 punten); "Rittigkeit" (= aanleg als zadelpaard) 114.24 punten, 14e van 53; springaanleg 117.22 punten, 8e van 53.

Afstammelingen 1988 (veulens)
Uniforme groep, goed rijtypische gebouwde veulens met veel ras en kwaliteit. De hengst verbetert het type goed. De getoonde veulens bleken goed te zijn ontwikkeld. De hoofden zijn goed van vorm en droog en hebben een sprekende uitdrukking, met name ook vanwege het mooie oog. Hals en nek zijn goed van vorm en lengte. De schouderlengte is steeds goed, maar bij de geprikte veulens zou de schouder iets schuiner kunnen liggen. De schoft is steeds goed ontwikkeld en loopt opmerkelijk lang door. De rug is nog wel eens iets lang en af en toe wat diep. De lendenpartij is goed. De croupe is goed gevormd en ook in dat opzicht werkt de hengst verbeterend. De broekspier kon langer doorlopen. Het voorbeen is best gesteld met lange koot; in algemeen goed gesteld, soms iets lang, terwijl in een enkel geval de hoek in het spronggewricht wat scherp is. De kwaliteit van het beenwerk is best. De stap is voldoende en bleek bij de geprikte veulens even minder te zijn dan bij de uitgezochte. In draf toonden de veulens een goede manier van bewegen met veel cadans en een goed gebruik van het voorbeen. De draf kenmerkt zich door lichtvoetigheid, terwijl deze goed door de rug komt. De onderbrenging van het achterbeen kon veelal iets beter. De veterinaire opmerkingen betreffen in positieve zin de bouw van het spronggewricht, dat hard en droog is.

Kort samengevat: rijtypisch gebouwde veulens met veel ras en kwaliteit. De hengst is in staat duidelijke rijpaardpoints aan te brengen. In beweging zou de achterhand beter onder kunnen treden.
Getoond: 16 veulens uit 62 dekkingen.

Competitie
1987/1988 Springen Cat. A -- 176 punten, 10e plaats.

1996 vóór dekseizoen export Duitsland (staatshengst Baden/Württemburg)

2000 januari nav beoordeling 11-jarige nakomelingen: definitief goedgekeurd

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 12:37

bedankt voor de reacties

mischien nog iemand een fotootje :p

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:43

Eej Mirandaatje... Haha! Knipoog

Karina is wel een ECHTE Doruto qua karakter hoor!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:53

karina1977 schreef:
bedankt voor de reacties

mischien nog iemand een fotootje :p


Voor foto kan je mailen (geen PB).

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:26

Hey hallo,

Wij hebben thuis ook een Bismarck merrie. We gebruiken ze vooral om mee te fokken. De meeste info heb je al gekregen zie ik. Maar een foto heb ik nog wel. Moest je nog vragen hebben, kan je me altijd een PB sturen, of kijk is in mijn profiel...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:30

Sorry voor een dubbele post!

Maar heb hier ook nog het é-mailadres van de huidige eigenaren van Bismarck. Hij staat nu in Duitsland.

Dr. Ulrich Schneider-May
Schneider-May@t-online.de

Het adres heb ik hier nu even niet bij mij, maar zal eens kijken...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:39

Er is mij ook ooit verteld dat Bismarck vroeger (bij Trakehnen) Kupferberg Gold heette Schijnheilig Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:57

Missouri schreef:
Er is mij ook ooit verteld dat Bismarck vroeger (bij Trakehnen) Kupferberg Gold heette Schijnheilig Haha!


Citaat:
Bismarck 83.7740 Stb (ex Kupferberg Gold 09.02034.83 Trak)


Meen je niet!! Tong uitsteken

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:59

Oh sorry... acute aanval van woorden-overslaan Bloos Schijnheilig Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:08

Stond Bismarck niet bij fam. Post in Middelbert??

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:29

ik heb ergens nog wel een foto uit een hoefslag van een/ 2 jaar geleden, zal het eens opzoeken en scannen

Esprietje
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:48

Van Bismarck is uiteindelijk weinig gekomen (aan sportpaarden). Er is één Bismarck bekend die lichte tour heeft gelopen. Verder zover ik weet zijn er weinig echte sportpaarden van gekomen.

Maar het feit dat er Doruto achter je merrie zit (de dressuurpaardenleverancier van Nederland) maakt het toch een interessante merrie voor de fokkerij

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:03

Meisje wat ik vroeger kende heeft een Bismarck-ruin, geloof dat ze Ludje is op Bokt. Loopt voor zover ik weet Z1 dressuur, misschien heeft ze foto's in haar profiel?

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 22:08

bedankt voor de reacties
en smokey 6 het lijkt wel of je het over mijn merrie hebt. :-p


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers