Twee kampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:51

joshua"]
[quote="Chica schreef:
Maar Alane, voordat er iets uitgeproken zal kunnen worden zal toch iedereen er deel aan moeten nemen?
Ik denk dat dat totaal het geval niet is.. en ben het dan met Jos eens dat het elke keer verzand in verleden tijd, op zich niet erg (mits het op een normale manier uitgeproken word) maar dan moet er ook een stap naar voren genomen worden en niet elkaar weer kielhalen.
Daar blijft het nu bij steken terwijl dat de opzet van dit topic niet was.
..


Dat bedoel ik er zit niet echt veel voortgang in het topic.Het einde is op deze manier nog lang niet in zicht! Scheve mond
[/quote]

wat is nu het ergste wat kan gebeuren als je je mening zegt?
of iemand zijn/haar mening zegt?

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:55

Dan kunn je beter eerst maar eens een paar topics doorspitten dan weet je hoe hoog de gemoederen bij sommigen kunnen oplopen. En dat sommiger mensen benanderd zijn met vieze pbs die nergens op slaan.Dan is de lol er snel vanaf om je mening te geven hoor

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:04

joshua schreef:
Dan kunn je beter eerst maar eens een paar topics doorspitten dan weet je hoe hoog de gemoederen bij sommigen kunnen oplopen. En dat sommiger mensen benanderd zijn met vieze pbs die nergens op slaan.Dan is de lol er snel vanaf om je mening te geven hoor


Dan moet je, denk ik, ook nu niet vaag gaan doen maar het beestje bij de naam noemen, anders wordt het nooit beter.
Verder denk ik niet dat je moet verwachten dat dit in een paar dagen is opgelost. Als er nu een slotje opkomt zijn we net zover als in het begin en is er helemaal niets opgelost.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41663
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 16:05

(lang zitten tiepen, loop vast alweer wat reacties achter Knipoog)

Eerst even het waarom van dit topic. Ik heb nu al een paar keer gehoord dat dit topic nergens toe leidt. Daarover later meer Lachen Dit topic is om twee redenen gestart. Reden 1 was meer duidelijkheid krijgen over de verhoudingen in FA. Dat is IMO behoorlijk duidelijk geworden Lachen Reden twee is het proberen van een andere methode. Simpelweg wat topics op slot gooien en mensen beleeft vragen of ze zich aub niet als een stel 8 jarigen willen gedragen (nadenken voor je wat tiept, reacties in perspectief zien, etc, etc) proberen we al 3 jaar maar heeft helemaal niets geholpen. Vandaar deze wat minder orthodoxe methode om eens wat dingen opgelost te krijgen.

Ik ben eigenlijk blij verrast met een flink aantal dingen die uit dit topic zijn voortgekomen. Redelijk wat mensen die (voor een deel achter de schermen) idd in zijn gaan zien dat de andere persoon geen enorme feeks is en ook gewoon het beste voor heeft met de rest van de wereld. Erg positief IMO, er zijn al een hoop misverstanden weggewerkt.

De laatste pagina's van dit topic zijn idd een duidelijke setback. Sjuimpje uit op een niet al te subtiele/constructieve wijze haar kritiek en meteen zien een aantal mensen dat als een uitgelezen excuus om weer vrolijke en compleet ongenuanceerd te gaan hakken. Precies wat dus _niet_ willen op FA. Erg jammer.

Een van de problemen is dat alles hier van 2 (!) kanten moet komen als we iets op willen lossen. Als mensen vooral vast willen blijven aan hun beeld van 'die bitch aan de andere kant van Bokt' en elke gelegenheid aan willen blijven pakken om die persoon 'terug te pakken' dan houdt het voor ons op een gegeven moment natuurlijk ook op. Men moet wel _willen_ veranderen.

De mensen hier zouden oud en wijs genoeg moeten zijn om zelf even na te denken voor ze weer een sneer op Bokt gooien. Zo'n pissige reactie is zo getiept, het lucht lekker op en dus staat hij zo in een topic. Ik ken het gevoel maar al te goed, maar je wil niet weten hoe vaak ik al een dergelijke ondoordachte reactie van mezelf heb weggehaald of tijdens het tiepen toch maar heb weggeklikt. Maar goed, dit soort hints en tips zijn al regelmatig voorbij gekomen in dit topic...

BTW wat betreft de kampen.. Ik ben het topic vooral gestart om wat te vissen. Ik was de draad compleet kwijt wie nou voor wie en tegen wie was op FA. Wat is er dan een beter startpunt dan de twee grootste kampen? (Anna vs Sarabande even kort door de bocht)? Natuurlijk speelt er veel meer dan alleen dat op FA. Er worden hier redelijk wat persoonlijke vetes uitgevochten tussen tientallen mensen en kleine en minder kleine groepjes en vage 'verbonden' van gelijkgestemden. Erg jammer en vooral iets dat wij (als beheer) behoorlijk beu zijn.

Achter de schermen wordt dan ook volop gewerkt aan een followup op dit topic. Meer nieuws hierover volgt later Lachen Misschien is het gratis verstrekken van Valium wel een goed plan? Knipoog

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:06

joshua schreef:
Dan kunn je beter eerst maar eens een paar topics doorspitten dan weet je hoe hoog de gemoederen bij sommigen kunnen oplopen. En dat sommiger mensen benanderd zijn met vieze pbs die nergens op slaan.Dan is de lol er snel vanaf om je mening te geven hoor



Dit is dus een zware ergenis waar duidelijk wat aan gedaan moet worden.
Omdat sommige zich hierin dus niet konden beheersen door op hun handen te blijven zitten desnoods een hele dag (niet gezegd dat ze dat in de toekomst wel kunnen) is zo'n pb dus een seintje om niet meer zelf in de verdediging te schieten maar dit door te spelen naar een moddie (of in toekomst bemiddelaar) want wat schiet het op om er vol in terug te knallen, negeren is op dat moment even beter en geeft de ander ook de tijd om even tot zinnen te komen.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:06

Ik spreek niet over mijzelf maar als ik het topic doorlees en andere topics ook dan is het wel gebuerd.Ik geef een motivatie wat een reden zou kunnen zijn dat sommige mensen hun verhaal nog niet plaatsen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:26

BartVB schreef:
De laatste pagina's van dit topic zijn idd een duidelijke setback. Sjuimpje uit op een niet al te subtiele/constructieve wijze haar kritiek en meteen zien een aantal mensen dat als een uitgelezen excuus om weer vrolijke en compleet ongenuanceerd te gaan hakken. Precies wat dus _niet_ willen op FA. Erg jammer.

Hoho,
dit vind ik oneerlijk.
Er werd duidelijk gevraagd of iedereen zijn ergernissen kon opnoemen en hier namen bij kon noemen. Ik heb al vaker aangegeven dat ik het tussen de regels door aan iemand stoelpoten zagen erg vervelend vond. Niet eens dat het zo vaak richting mij gebeurde maar ik constateerde het ook bij anderen. Wanneer daar melding van wordt gemaakt worden de bewuste reacties gesplit en op de mesthoop gezet en we moeten dan maar weer verder gaan alsof er niets is gebeurt. Zo werkt dat gewoon niet.
Toen ik hier dus weer zo'n insinuatie richting een post van mij zag, maar waar ik niet met name werd genoemd heb ik daarop gereageerd, want ja; ik heb vorige week al mijn ergernis richting Pipo wat betreft haar postings hier op Bokt kenbaar gemaakt. Dan heb ik liever dat het in dit topic gewoon bespreekbaar wordt gemaakt en dat het uitgesproken kan worden.
Dat Pipo compleet Over De Top reageert en mij probeert te pakken op het persoonlijke vlak verastte mij zelfs en Bart, jij weet hoe het er hier uitziet en aan toe gaat en dus ook dat het allemaal onzin was wat er verteld werd.

Pipo heeft bij mij ook nog de pech dat zij iedere keer net wat te laat is wanneer ze een pissige reactie over mij typt en weer weghaalt. Want vaak is zo'n reactie dan al gequote en staat in mijn pb box.

Ik heb overigens zelden vieze pb's of bedreigingen richting mijn persoon gekregen, alleen van Aqua8horse en van Van Aalderen en dat waren dingen die compleet buiten F&A omgingen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:30


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:36

Sjuimpje schreef:
Waar ik mij trouwens ook aan stoor:
[FA] Sperma meenemen uit Canada zou het kunnen ?

Zo worden interessante topics keer op keer om zeep geholpen, wanneer wordt daar nou eens wat strenger opgetreden ipv het te verplaatsen naar slowchat.


Daar erger ik me ook aan. Daar wordt een interessant topic verandert in een soort pennymeisjes topic, blijkbaar is het woord sperma voor sommige mensen een reden om flauw te gaan doen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:42

Nou, eerlijk is eerlijk, mag ik daar even ongenuanceerd mijn ongenoegen uiten over het topic hierboven genoemd?

Mag ik dan ook uiten dat het iedere keer dezelfde bokkers zijn die een normaal topic zo verdraaien dat het uitmond op sexuele toespelingen?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:43

Idd heb er net gewoon een normaal antwoord gegeven en nu zijn er een aantal gewoon domzinnig aan het posten.. En ze durfen dan de dingen niet eens te noemen zoals ze zijn! Gek wordt je ervan en als je gewoon wat wilt vragen of antwoorden dan word er net gedaan als of het forum alleen voor hun is erg flauw en erg onvolwassen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:45

Bovendien is Bokt een forum voor jong en oud, om dan over wel of niet doorslikken te praten als je het over sperma hebt vind ik niet getuigen van veel volwassenheid.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:48

Nou misschien gebruiken ze het forum voor hun eigen fantasiƫn want waar het hart vol van is loopt de mond over.

Maar gewoon het geneuzel over jij dit jij dat... als je niet normaal met elkaar kan communiceren ga dan niet op een forum aan de gang.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:50

Chronos schreef:
Maar gewoon het geneuzel over jij dit jij dat... als je niet normaal met elkaar kan communiceren ga dan niet op een forum aan de gang.


Of ga op jeugdhonk verder

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:50

Sjuimpje schreef:
Waar ik mij trouwens ook aan stoor:
[FA] Sperma meenemen uit Canada zou het kunnen ?

Zo worden interessante topics keer op keer om zeep geholpen, wanneer wordt daar nou eens wat strenger opgetreden ipv het te verplaatsen naar slowchat.



mmm ja misschien is dat inderdaad heel erg flauw (ik kan er stiekum meestal wel om grijnzen...)

Maar is dat nu zo'n halszaak, volgens mij wordt er hier niets op de persoon gespeeld. Het is onderbroeken lol dat moge duidelijk zijn, maar het is in ieder geval lol!
Moet iemand hiervoor een ban krijgen ofzo? Als de topicstarter of wie dan ook op die rode knop drukt is het euvel zo verholpen.

Wellicht de tip voor de mensen die hier om willen grijnzen omzelf al direct zo'n split te maken
(iets van [KH] n.a.v. [FA] Sperma meenemen uit Canada zou het kunnen ? ongecencureerd!
Dat is wel zo aardig voor de topic starter, en gewoon een praktisch oplossing. Dan is iedreeen blij!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:54

Ik kan de lol er eigenlijk niet zo van in zien. Maar dat is mijn mening maar het gaat hier gewoon om een voorbeeld hoe iets om zeep geholpen wordt maar laat topics gewoon in hun waarde. En ook de topic starters en de mensen die gewoon antwoord geven en evt doorvragen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:56

Sprintje schreef:
Maar is dat nu zo'n halszaak


Het is geen halszaak. Maar het is wel heel irritant dat een serieus topic om zeep geholpen wordt door een heel aantal puberale grapjes.
De kans dat iemand nog serieus wil reageren wordt ook heel klein lijkt me.
Als er mensen zijn die willen grijnzen om het woord sperma kan dat toch ook op een ander forum? Daar hoeft FA toch niet misbruikt voor te worden?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:01

Medebokkers: het is allang gesplitst, maar voorlopig houden we het lekker gegijzeld in moderatorpraat tot we weten wat we ermee gaan doen.. Misschien idd naar de HK of het KH

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:03

ThePast03"]
[quote="Sprintje schreef:
Maar is dat nu zo'n halszaak


Het is geen halszaak. Maar het is wel heel irritant dat een serieus topic om zeep geholpen wordt door een heel aantal puberale grapjes.
De kans dat iemand nog serieus wil reageren wordt ook heel klein lijkt me.
Als er mensen zijn die willen grijnzen om het woord sperma kan dat toch ook op een ander forum? Daar hoeft FA toch niet misbruikt voor te worden?
[/quote]

OK dan!

Kijk als het nu 1 op zichzelf staand onderwerp was,... Maar het is meerdere malen gebeurd dat datzelfde vaste groepje (ja ik blijf het zeggen) een topic "verziekt" (ja sorry ik zie het zo) met sexuele insinuaties. Dat kan toch eigenlijk niet?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:05

Sorry Joost, ik heb dit bericht geplaatst voordat ik jouw reactie zag.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:07

Anoukie schreef:
Kijk als het nu 1 op zichzelf staand onderwerp was,... Maar het is meerdere malen gebeurd dat datzelfde vaste groepje (ja ik blijf het zeggen) een topic "verziekt" (ja sorry ik zie het zo) met sexuele insinuaties. Dat kan toch eigenlijk niet?


Helemaal mee eens.
En Joost ik had al gezien dat het topic tijdelijk gesloten was, maar het is hier toch de bedoeling dat je je irritaties uit?
Dit is duidelijk een van de irritaties en het lijkt me handig dat dit ook uitgepraat wordt.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:08

Ik zei ook dat het beter is om gewoon direct zelf een "naar aan leiding van topic" te starten. Maar ik zie dit toch liever, dan het gehak op de persoon. En dat hoeven jullie dus niet te vinden hoor, dit is mijn mening Haha!

Wat wel grappig is is dat dat vaste groepje een mix is van meerder "kampen" van bokt, maar dat terzijde.
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 11-03-04 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7313
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:09

Ik (als frequent lezer van FA) vind het erg jammer hoe hier soms gereageerd wordt.

Ik lees mee op FA om er dingen van te leren zodat, wanneer ik serieus zou willen gaan fokken, ik alvast basiskennis hebt. Helaas constateer ik dat sommige intressante topics uitlopen op het onderwater steken naar elkaar ipv discusseren.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:15

Sprintje schreef:
Ik zei ook dat het beter is om gewoon direct zelf een "naar aan leiding van topic" te starten. Maar ik zie dit toch liever, dan het gehak op de persoon. En dat hoeven jullie dus niet te vinden hoor, dit is mijn mening Haha!

Wat wel grappig is is dat dat vaste groepje een mix is van meerder "kampen" van bokt, maar dat terzijde.


En dus weer een kamp op zich, al ben ik het niet helemaal eens met je uitspraak. Het is wel degelijk een bestaand clubje volgens mij.

Ik begrijp alleen je eerste opmerking niet, waar doelt die op?

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:53

Anoukie"]
[quote="Sprintje schreef:
Ik zei ook dat het beter is om gewoon direct zelf een "naar aan leiding van topic" te starten. Maar ik zie dit toch liever, dan het gehak op de persoon. En dat hoeven jullie dus niet te vinden hoor, dit is mijn mening Haha!

Wat wel grappig is is dat dat vaste groepje een mix is van meerder "kampen" van bokt, maar dat terzijde.


En dus weer een kamp op zich, al ben ik het niet helemaal eens met je uitspraak. Het is wel degelijk een bestaand clubje volgens mij.

Ik begrijp alleen je eerste opmerking niet, waar doelt die op?
[/quote]

Welk stukje begrijp je niet? Het gehak op de persoon? Daar heb ik niemand mee in gedachte, is meer naar aanleiding van het ontstaan van het huidige topic.

Tot het "uitlokken naar bakvissen praat" kamp behoort in mijn ogen ook bijv. Missouri en CGJ (no offense!!!) Die zitten op andere topics doorgaans toch minder op 1 lijn met pipo en saluut, dacht ik.

Maar goed, misschien kan Bart een automatish N.A.V. knop maken die automatisch een nieuw topic over een onderwerp in de HK of KH aanmaakt. Dan is dit probleem en deze ergenissen heel snel een makkelijk opgelost.