Twee kampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:55

BartVB schreef:
Jeetje, wat een hoop oud zeer.

De inhoudelijke verschillen worden overigens nog steeds niet echt duidelijker. Of ja, behalve het bericht van SamSam maar later blijkt weer dat dat een wat te simplistische weergave is van de verschillen?

Even over het persoonlijke gemiep tussen onder andere Sarabande, Pipo en Greetje (en ik vergeet vast nog een hoop mensen Haha!). Wat is nou jullie uiteindelijke doel? De andere partij aan het huilen krijgen ofzo Verward Het gaat iig niet over je gelijk halen ofzo. Misschien ook een interessante vraag dus.

Ben iig nog steeds geinteresseerd in de inhoudelijke verschillen.


Het gaat juist bart om dit oude zeer. Wat ik weleens uitgesproken wil hebben!

Daardoor word er inhoudelijk altijd B gezegd als de ander A zegt. Inhoudelijk is er helemaal niets gaande. Het is juist het persoonlijke waardoor er altijd gezeik is.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:02

Het gaat niet om inhoud, maar om het proces idd Lachen. Even boven de inhoud gaan staan en naar het betrekkingsniveau.

Pipo heeft dit aardig verwoord.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:15

Dit forum gaat over het fokken van paarden en ponnies. Dat is ook het enige waar ik over wil discusieren.
Hopelijk wordt dat weer mogelijk op dit forum, ik trek mij terug uit deze discussie omdat ik niets kan toevoegen dan wat ik al gezegd heb.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:28

Jammer dat de discussie nu weer de verkeerde kant uitgaat. Er wordt hier weer met vuil gespoten waardoor mensen de discussie gaan verlaten.
Omdat dit alles blijkbaar achter de schermen plaats heeft gevonden lijkt het me niet zinnig om dit in dit topic naar voren te brengen. Of je moet volledige openheid geven en geen vage beschuldigingen waardoor dingen weer een eigen leven gaan leiden.

Kunnen we weer ontopic??

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:32

Het is toch triest dat er al meerdere mensen zijn die niet meer willen of durven posten hier omdat ze weten dat ze dan het standaard verhaal weer gaan zien. Omdat ze weten dat de hele discussie verziekt wordt en weer uitdraait op een discussie over evenwicht, beweging etc.
Of een soort quiz krijgen waarmee je niets kan winnen?
Allesbehalve duidelijk antwoorden op vragen?
Oftewel van te voren weten dat de discussie toch vragen om moeilijkheden is?

Dat moet toch anders kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:34

ThePast03 schreef:
Het is toch triest dat er al meerdere mensen zijn die niet meer willen of durven posten hier omdat ze weten dat ze dan het standaard verhaal weer gaan zien. Omdat ze weten dat de hele discussie verziekt wordt en weer uitdraait op een discussie over evenwicht, beweging etc.
Of een soort quiz krijgen waarmee je niets kan winnen?
Allesbehalve duidelijk antwoorden op vragen?
Oftewel van te voren weten dat de discussie toch vragen om moeilijkheden is?

Dat moet toch anders kunnen!



Wie zegt dat deze mensen niet meer durven te posten omdat er een verhaal over evenwicht en beweging komt. Volgens mij zit daar het probleem niet hoor!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:34

De populariteit van FA ligt vooral in het per definitie niet met elkaar eens zijn en flink op elkaar inhakken. Er worden alleen discussies gevoerd, geen dialogen. Een vraag aan een ander: kun je mij eens uitleggen hoe jij tot jouw conclusie bent gekomen, wordt hier niet gesteld. Op horse-gate en hippics is er een andere cultuur;gevolg is weinig bezoekers en bijdragen. Gevolg van de FA cultuur is dat er geen kennis wordt uitgewisseld, maar nietszeggende pietpraat met de diepgang van een platluis te berde wordt gebracht, met als gevolg beschadiging van individuen en paarden. Jammer, maar helaas.

Er bestaan geen twee kampen, afhankelijk van het onderwerp, zijn er altijd weer meedrere kampen, zie painted black, lendenmech. Anna enz.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:37

Heee tot welk kamp hoor ik??

Ik moet zeggen dat het Anna42 kamp (wel een eer om een heel kamp naar je vernoemd te hebben Knipoog ) me steeds meer begint te interresseren.

Volgens mij zijn er trouwens niet echt kampen, ieder is toch wel opzich en soms geeft de 1 je gelijk maar soms ook een ander.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:40

greetje schreef:
Sarabande wat ben jij een schijnheilig mens, alle ellende is voortgekomen uit die vieze PB"s die je altijd stuurde en die heb ik ze hier laten lezen. Joostvangestel heeft deze ook ontvangen maar heeft er ook weinig aan gedaan. Dat is ook de reden dat ik nog maar weinig op FA post. Je moet wel eerlijk blijven jongedame!!!!!


Aangezien BartVB hier een heel relevante vraag stelt, waarbij ik me als onafhankelijke moderator niet aangesproken voel, was ik eerst niet van plan te reageren.

Aangezien hier klaarblijkelijk mijn onpartijdigheid in twijfel getrokken wordt, moet ik helaas toch even reageren. Moderators zijn mijns inziens slechts verantwoordelijk voor de discussies die publiekelijk in het forum gevoerd worden. Wat er achter de schermen per PB gebeurt, valt buiten de jurisdictie van de moderator.

Omdat ik greetje en sarabande beide als mensen en als fokkers zie met een waardevolle kijk op de fokkerij, heb ik toch geprobeerd om als onderhandelaar een verzoening teweeg te brengen. Dat is mij eerlijk gezegd niet gelukt. Op een gegeven moment heb ik besloten dat dat iets is wat men als volwassenen mensen onder elkaar moet kunnen regelen. Aangezien er op het forum geen sprake was van overtredingen, had ik geen verdere grond om iemand een vingertje te wijzen, te bestraffen of iets dergelijks.

Dit is inmiddels nu teruggebracht tot iets persoonlijks. Mijns inziens is het een communicatiestoornis, waarbij de boodschap over en weer gewoon niet meer overkomt. Dat is heel jamer, maar dat is iets wat besloten is door beide partijen.

Nu zou ik graag weer op de oorspronkelijke vraag van BartVB terugkomen. Het zo me heel interessant lijken om meer te horen hoe de "kampen" beleefd worden door de betrokkenen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:40

Pipo schreef:
Wie zegt dat deze mensen niet meer durven te posten omdat er een verhaal over evenwicht en beweging komt. Volgens mij zit daar het probleem niet hoor!


Niet alleen niet durven maar ook niet willen omdat ze niet elke keer hetzelfde verhaal voorbij willen zien komen.
Maar waar zit volgens jou het probleem dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:43

ThePast03 schreef:

Niet alleen niet durven maar ook niet willen omdat ze niet elke keer hetzelfde verhaal voorbij willen zien komen.
Maar waar zit volgens jou het probleem dan?


Volgens mij waren degene die niet meer posten juist wel heel geinteresseerd in het verhaal. Maar ik praat nu voor anderen, dat doe ik liever niet, dus laat de mensen zelf aangeven waarom ze niet meer durven te posten.

Ik heb al aangeven waar volgens mij het probleem zit! Gewoon mensen die elkaar niet kunnen luchten of zien.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:46

ThePast03"]
[quote="Pipo schreef:
Wie zegt dat deze mensen niet meer durven te posten omdat er een verhaal over evenwicht en beweging komt. Volgens mij zit daar het probleem niet hoor!


Niet alleen niet durven maar ook niet willen omdat ze niet elke keer hetzelfde verhaal voorbij willen zien komen.
Maar waar zit volgens jou het probleem dan?
[/quote]


Helaas ben ik het weer met Pipo eens, ik heb zeer veel interesse in het evenwicht en lendenmechanisme verhaal, maar die interesse wordt de grond ingeboord als je dat openlijk toegeeft, maar goed ik behoor ook tot de wat oudere garde, die ooit leerde kijken naar paarden door de oude kereltjes met de stokken, sigaar en pet. Dat wat ik toen leerde, wordt hier dus vaak duidelijker gemaakt, alleen mag dat blijkbaar niet van het "andere kamp" Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:48

Ik hecht veel waarde aan de postings van een Ceasario en Anna 42 maar dat wil niet zeggen dat ik in hun kamp zit. Ik lees ook graag de postings van Ponyzotje want het verbaasd me telkens weer dat een meisje van geloof ik 15 jaar zo'n kennis heeft van het bewegingsmechanisme van een paard..... volgens mij was zij ook mijn inbreng voor het moddyschap op FA.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:58

Het leuke van een forum als F&A zit hem juist in die ongelijke opinies van hoe een sportpaard dient te lopen. Liefst af en toe ook nog zo opgeschreven dat een relatieve leek het snapt.

Wat mij enorm stoort aan dit forum is het eeuwige gehakketak op personen. En dat beperkt zich niet tot twee of drie mensen.

Je hoeft geen kenner te zijn om te zien dat er ruim voldoende gelegenheden worden aangegrepen om -tezamen met de fokkerij-overtuiging- ook een flinke dosis sneren onder water te geven. Op de persoon spelen komt hier gewoon vaak voor, snel en emotioneel reageren idem. En dat is zo ontzettend jammer!

Er zit hier zoveel verzamelde kennis...waar ik zo graag wat van op zou willen steken. Maar al met al ziet een deel van de F&A-posters kans om van F&A eerder een roddelblad te maken dan een forum met duidelijke leerzame discussies over welk onderwerp dan ook.

Het wordt altijd welles-nietes.
Jammer!
Laatst bijgewerkt door Anya op 07-03-04 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:07

Heerlijk weer, zo'n discussie, zo lekker persoonlijk...

Ik moet bekennen; ik geniet van die controversiele topics. Niet over mensen, dat zal me worst wezen, maar wel als het over paarden gaat. Want ik ben gelukkig volwassen, ik mag lekker helemaal zelf weten of ik het met iemand eens ben of niet. En zo kan het voorkomen dat ik het enerzijds wel met Anna42 eens ben, en over een ander detail weer niet zo. En soms kan ik me vinden in de standpunten van meer kwpn-minded bokkers, en soms ook niet.

En weet je wat? Ik pak er gewoon tussenuit wat mij het meeste aanspreekt, en borduur daarmee voort op wat ik er nou zelf van vind. Op die manier is Bokt voor mij een heel leerzaam iets, het is een reden waarom ik graag kijk op [FA]. Zonder dit soort discussies was het een stuk minder leerzaam/interessant.

En voor zij die zo heerlijk 'sneren' op de mening van anderen: alleen met argumenten win je mij. Na een paar bezoekjes pik je de zinloze one-liner-plaatsers er zo tussen uit, en scroll je daaraan voorbij.
Zou menigeen die zich zo op de kast laat jagen, eens moeten proberen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:23

greetje schreef:
Ik hecht veel waarde aan de postings van een Ceasario en Anna 42 maar dat wil niet zeggen dat ik in hun kamp zit. Ik lees ook graag de postings van Ponyzotje want het verbaasd me telkens weer dat een meisje van geloof ik 15 jaar zo'n kennis heeft van het bewegingsmechanisme van een paard..... volgens mij was zij ook mijn inbreng voor het moddyschap op FA.


Het is niet dat ik geen waarde hecht aan de postings van bovengenoemde personen ik irriteer me alleen dat ze over een en hetzelfde blijven doorzeuren in elk willekeurig topic. Laten ze dan proberen om weer een apart topic te openen en niet zo opdringerig te doen. Grote kans dat veel mensen het serieus gaan lezen dan dat nu het geval is.

Ik hecht bijvoorbeeld ook veel waarde aan de postings van Sarabande, die heeft toch ook een hoop kennis van de fokkerij en de kwpn en dat ook bewezen via haar afstammelingen.
Maar die gaat niet als een Jehova getuige te keer om iedereen te overtuigen van haar gelijk.

Enne: oh ja, ik heb het ook van de oudere garde geleerd, ben helaas ook al bijna bejaard Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:24

over het niet durven willen posten,
ik stel hier niet zomaar een vraag over beweging(uit fokperspectief) etc
juist omdat zo'n topic meestal toch een bende word
ik lees mee in topics, reageer op topics waarbij ik denk dat ik zinigs kan inbrengen(dus fookerij waar ik wel wat van weet)
maar de meeste topics is idd lezen en halverwege opgeven omdat het een onoverzichtelijke bende is geworden waar ik niet meer wijs uit word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:40

Bart in Jip en Janneke taal is het heel simpel. De een houdt van mooie auto's uit een fabriek in Amsterdam en een ander houdt van mooie auto's uit een fabriek in Rotterdam. Over en weer kan met niet geloven dat de technische specificaties van beiden karren niet voor elkaar onder doen en dat ze allebei even fijn rijden, beiden hebben een fijne stoel, het bochtenwerk is goed, enzovoort.
Maar elke keer als er twee van elk naast elkaar voor het stoplicht staan, moeten de eigenaren toch even snoeven als het licht op groen springt.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:47

2 kampen Verward hmm nooit van gehoort!!ook niet echt wat van gemerkt, op geheel bokt zeikt iedereen elkaar wel eens af wat best irritant kan zijn, respecteer gewoon iedereens mening en als der dan nog van die kinderachtige mensen zijn die dat niet kunnen NEGEER DIE MENSEN DAN!
want dat is het probleem hier dus, iedereen gaat er steeds weer op in!!!
discuseren is heel iets anders dan elkaar lopen afzeiken, ik bedoel iedereen weet het toch beter!en dat is niet alleen op bokt dat is zo ie zo al in dit wereldje!dus come on people late we t gezellie houde!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:16

Lovely schreef:
Bart in Jip en Janneke taal is het heel simpel. De een houdt van mooie auto's uit een fabriek in Amsterdam en een ander houdt van mooie auto's uit een fabriek in Rotterdam. Over en weer kan met niet geloven dat de technische specificaties van beiden karren niet voor elkaar onder doen en dat ze allebei even fijn rijden, beiden hebben een fijne stoel, het bochtenwerk is goed, enzovoort.
Maar elke keer als er twee van elk naast elkaar voor het stoplicht staan, moeten de eigenaren toch even snoeven als het licht op groen springt.


Daarom vinden sommige mensen elke radio het zelfde .
Daar ze tevreden zijn met de nieuws en weerberichten waarvoor ze hem aangeschaft hebben . Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:51

Je houd dat altijd, ja en nee, voor en tegen, + en -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 01:00

Dat mensen over verschillende ideeën en uitgangspunten beschikken, zal altijd zo blijven. Er is alleen nog zoiets als elkaar in de waarde laten en dat lukt op dit forum vaak helemaal niet. Als men zijn eigen benadering of zienswijze beter vindt (en dat is altijd zo) dan betekent dat nog niet dat de visie van een ander dus maar waardeloos is. Vaak wordt er wel zo zwart-wit omgegaan met die tegenstellingen en dat is jammer.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:56

De mensen haken wel erg snel af. Jammer dat iedereen graag vastgeroest zit in zijn eigen keurslijf. Probeer eens buiten je eigen raamwerk te kijken, dat zou geen zeer moeten doen.

Hier even een grafische observatie van de situatie op FA:

Afbeelding

Wie vind zich in dit plaatje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:01

Ja ik kan mij er wel in vinden Joost! Vetes en miscommunicaties zijn denk ik het grootste probleem. En het persoonlijk aantrekkken van dingen. Iedere posting van bepaalde persoon met een negatief tintje lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:18

Joost, je bent de Schijnheilige levensinstelling vergeten en ook nog de neiging tot Selectieve Tunnelvisie! Bovendien zijn er op FA een paar deelnemers die alleen maar voor zichzelf bezig zijn, ze zijn er niet voor anderen, willen anderen niet helpen, willen alleen maar zichzelf en hun ding naar voren schuiven.