Twee kampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:19

Ook weer opgelost!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:23

Gelukkig Knipoog

Ik zat te denken dat ik af en toe misschien best bot overkom. Als ik mezelf ergens aan irriteer zeg ik dat meestal gewoon vrijuit, ik doe dat liever in het open in iemand's gezicht (voor zover mogelijk in cyberworld) dan via pb's of achter iemands rug roddelen.

En ik heb best wel de neiging om in te springen als ik vind dat er erg laag wordt gespeeld. Dat zou best jouw visie kunnen verklaren denk ik.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:56

Ik begrijp dat er ook op mijn reactie wordt gewacht....... ik ben druk met kids werk en paard geweest, maar zal er toch effe voor gaan zitten. Ik heb trouwens al direct in het begin van dit topic wat van me laten horen.


Ik wil even een paar dingen kwijt: Ben het er zeker mee eens dat het fijn zou zijn als er eea zou veranderen in de sfeer op F&A. Ik wil ook best toegeven dat ik niet altijd een engeltje ben geweest (wie wel trouwens?) Maar ik vind ook dat in bovenstaande posts er wel erg schappelijk over de intenties van bepaalde post/acties van Anna en vooral Ceasario gedaan wordt. Ik ben het daar niet zo mee eens, als voorbeeld schieten me de painted red kwestie en de fotoos van samsam op de site van ceasario te binnen. Ik vind juist wel dat hij snel op de persoon gaat spelen.

Ikzelf heb me misschien ook wat te veel op laten jutten. en zou best willen proberen om F&A nieuwe stijl leven in te blazen en alles te vergeten en vergeven.

Wel zou ik het een stuk fijner discussieren vinden als iedereen wat meer "ik vind" zou gebruiken ipv "het is zo dat" Ik denk dat ze zo ook veel meer mensen zullen bereiken met hun ideën/meningen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:57

O.K ik heb tot pagina zeven aandacht gelezen. Tot pagina 15 redelijk wat overgeslagen. Dus correct me if i'm wrong.

Wat me is opgevallen. Er zijn mensen met een verschillende mening. Sommige noemen ze kampen en andere willen niet tot een kamp behoren en zeggen dat dus niet te doen. Even los van het feit of er wel of geen kampen zijn.

Iedereen wil van elkaar leren maar de een zegt dat de andere niet luistert. De meeste vinden het jammer dat elk topic verzaakt in een wellus/nietus spelletje.

Er is oud zeer wat vaak tot irritatie leidt. Sommige willen het uitgesproken hebben maar dat brengt vaak alleen nog meer irritatie.(miscommunicatie) Verward

Stel we doen het zo. Vanaf nu lezen we elkaars berichten. Dus niet net zoals ik nu, en de helft overslaan.

Heb je het idee dat een ander een sneer geeft, ga dan niet zitten bedenken wat dat precies is en ga zeker niet naar anderen pb'en. Vraag gewoon "Wat bedoel je precies" De ander kan het uitleggen. Net zo lang totdat je het snapt. Dat kan natuurlijk ook prima via pb.

Maar zoals het nu lijkt worden er pb's gestuurd met halve quotes. Ik zou dus alleen een pb serieus nemen met een link naar het onderwerp Anders ga je misschien conclusies trekken en een mening vormen over iets wat helemaal niet zo bedoeld is.

Het verleden kunnen we niet veranderen. Maar we kunnen het heden wel veranderen. Dus gewoon heel direct vragen wat de ander bedoeld. Niet meteen jou eigen conclusie erbij schrijven. Want dan moet een ander zich verdedigen terwijl dat misschien helemaal niet zo bedoelt is.

Is het wel zo bedoelt. Nou prima. Dan weet je zijn of haar mening ook. Je kunt daarover namelijk gaan bekvechten maar je kunt ook denken "okee dat is zijn/haar mening" En die mag er ook zijn.
Gaat het te hard er aan toe. Gebruikt het uitroepteken.

Probeer een mening te onderbouwen en hem niet plompverloren neerzetten als feit. Iets wat voor jou heel zeker is, hoeft voor een ander niet zo te zijn. Accepteer dat ook. Er zijn veel visies en soms passen die bij elkaar en kunnen we van elkaar leren. Soms passen ze helemaal niet bij elkaar. Ook prima. We zijn volwassen en kunnen er toch over praten.

Ik weet dat je niet met een schone lei kunt beginnen. Maar je kunt het wel proberen. Als iets onduidelijk is, gewoon vragen. Of gewoon netjes beantwoorden met "bedoel jij het zus en zo? Want ik zie het zo?

Dan luisteren we naar elkaar en kunnen we van elkaar leren.

En hopenlijk kunnen we die enorme berg ervaringen gebruiken om er zelf beter van te worden. Want ervaringen zijn er genoeg. En het is jammer dat mensen niet meer posten omdat ze anders meteen een mening toebeeld krijgen. Een mening weet je pas van iemand als die het zo letterlijk heeft geschreven. (En dan nog kun je het anders oppakken)

En dan nog. Meningen staan niet vast. Ze kunnen veranderen. Maar je hoeft niet altijd de persoon te zijn om de mening van een ander te veranderen. Dat kan die persoon beter. En die persoon kan zijn of haar mening alleen veranderen als er goed onderbouwde meningen verteld worden.

Sommige verwarren meningen alleen met feiten. En dat is een grote fout.

Dus probeer een ander te accepteren. Dat betekent namelijk niet dat je dan ook zijn mening accepteert. Je kunt volstrekt verschillen maar elkaar toch accepteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:08

Heike,

Misschien dat ik het totaal verkeerd lees............maar!

Een aantal mensen probeert hier de problemen op te lossen door erover te praten en hun visie te geven. De persoonlijke vetes uit te spreken en doet daar flink hun best voor. Geven fouten toe, willen alles bespreekbaar maken. En dan praat ik niet alleen voor mijzelf.

En nu word er gezegd: Tja jongens helaas we verschillen van mening!

Het gaat hier helemaal niet om het van mening verschillen, het gaat om wat er allemaal per pb gebeurd. Dat mening verschillen over fokkerij heeft niemand moeite mee.

Maar als het zo makkelijk gaat, en mensen zo makkelijk met elkaar omgaan dan vind ik het wel best.

Overigens als je van mening veranderd schijn je spontaan een pennymeisje te zijn!

Bah ik vind bovenstaand echt geen leuke posting! En het heeft helemaal niets te maken met de realiteit.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:13

Pipo schreef:
Overigens als je van mening veranderd schijn je spontaan een pennymeisje te zijn! .


Is dit nu weer een sneer Pipo, of lees ik toch weer dingen die er niet zijn.?

Kan wel niets zeggen, voor de lieve vrede, maar we zijn hier toch open, en ik had begrepen dat we gingen proberen dit achter ons te laten toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:19

Je leest dingen die er niet zijn Samsam. Als je van mening veranderd dan word je daarvoor uitgemaakt! Mag ik dat niet zeggen?

Iemand die niet van mening is veranderd heeft nooit iets geleerd. Volgens een onderschrift van iemand. En daar ben ik het wel mee eens.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41664
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 00:39

Dit is een redelijk klassiek voorbeeld van waar dit topic in grote lijnen over gaat.

Pipo plaatst een algemene opmerking. SamSam (of ja, ik iig) betrek die opmerking op een specifieke persoon die het ooit over pennymeisjes heeft gehad en ziet het als sneer.

Vervolgens zegt Pipo dat SamSam dingen leest die er niet zijn. Dat is natuurlijk maar ten dele waar.

SamSam leest de dingen die zij in de opmerking ziet. Ze leest niet wat Pipo wil dat die opmerking overbrengt. Normaalgesproken komt wat je bedoeld en wat de ander oppikt behoorlijk overeen maar dit is dus typisch een van de gevallen dat 1 opmerking nogal dubbelzinnig opgepakt kan worden. Gevaarlijk Lachen

[edit:BartVB]Verhaal wat verduidelijkt Haha![/edit]
Laatst bijgewerkt door BartVB op 10-03-04 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:42

Ik heb inmiddels via PB begrepen dat men zich afvraagt waarom ik niet meer reageer.

Het antwoord is heel simpel. Ik moest werken en ik heb wat tijd genomen om iets leuks te doen (zoals de dag voor de vrouw even overdoen Knipoog ). Ik had ook tijd nodig om alles wat hier gezegd is te verwerken en na te denken over een zinnig en wat uitgebreider antwoord dan ergens in het begin van dit topic.

Ik heb de berichten allemaal gelezen. In het antwoord van MissH herken ik veel van mijn eigen problemen en ergernis met F&A. Ook ik ben er trots op wat de KWPN fokkers bereikt hebben, vooral het gezondheisaspect, daar ben ik altijd duidelijk in geweest. Ook dat mijn mening over het KWPN beleid niet altijd positief is. Ik probeer altijd te leren van andere visies, zelfs die van Anna en Ceasario . Maar alleen door discussie kun je je een mening toetsen en bijstellen en zoals ook al door anderen gesteld is er niet altijd ruimte voor gelijkwaardige discussie. Wat mij al een tijd stoort, dat meldde ik al eerder, is dat ik veel vragen voor advies bij dekken via pb krijg omdat mensen dat niet meer on topic willen zetten .

Een goede fokker is ook een fokker met een eigen mening passie voor het fokken. Trots zijn op je eigen product hoort daar bij. Daarom is het soms zo kwetsend als daar laatdunkend over wordt gedaan.

Door die betrokkenheid, de tegenslagen die je vaak hebt komen emoties los. Bij iedereen en dus ook bij mij. Ik heb daarom ook antwoorden gegeven waar ik niet trots op ben. Soms ook bedoeld om terug te slaan. Ik vond dat als ik gepest mocht worden, dat ik dan zelf ook terug mocht pesten. Op een bepaald moment kun je dan ook niet meer terug. Er is al te veel gezegd en gedaan. Er zijn al teveel PB's heen en weer gegaan en opmerkingen in een topic gemaakt. Dan ga je toch door, omdat fokkerij mijn passie is en omdat ik dan gelijk wil hebben.

Ik hoop oprecht dat we dit forum weer kunnen gaan gebruiken waar het voor bedoeld is. Discussies over fokken.

Maar oud zeer is niet zomaar weg en de kans dat het de kop op steekt is dus aanwezig.

Daarom heb ik het volgende voorstel. Iedereen drukt gelijk op de rode knop als er een opmerking staat die ook anders gelezen kan worden. Aan de moddies zou ik dan willen vragen hier zeer alert op te reageren en de opmerking te nuanceren.

Ook voor PB's over en weer over personen kunnen we misschien zoiets afspreken. Wil IEDEREEN die een PB ontvangt over iemand, deze bij een moddie melden. Dat voorkomt zeker een boel ellende.

Tot slot wil ik nogmaals zeggen: als ik mensen heb gekwetst met mijn opmerkingen dan daarvoor mijn excuus. Ik kan niet beloven met iedereen direct te willen barbeque-en. Zoiets heeft minimaal tijd nodig. Ik kan wel beloven mijn best te doen mijn bijdrage aan dit forum positief te houden

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:44

Lijkt me een goed voorstel, ik kan me hierin vinden en wil me hiervoor inzetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:50

Sarabande, ik vind het een uitstekend plan en een goed voorstel, ik denk dat bijna iedereen zich daar wel in kan vinden.

Bijna dus, want ikzelf namelijk niet. Ik ontvang geen rare pb's over mensen en die hoef ik dus ook niet door te sturen naar een mod, ik denk dat als ik er eentje krijg, ik die gewoon fijn weggooi en er niet op in ga, ik wil daar eigenlijk buiten blijven. Rode knop doe ik niet aan, maar dat maakt in wezen geen fluit uit, er is vast altijd wel iemand die zich meer aangesproken voelt dan ikke Haha!.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:56

Pipo schreef:
Overigens als je van mening veranderd schijn je spontaan een pennymeisje te zijn!

Ik neem aan dat je op een post van mij doelt?
Kan hem hier wel neerzetten hoor, want ik heb die post nog, daarin stond niet dat je een pennymeisje was, maar dat je volwassen bent en dus dat de pennytijd juist voorbij is.

Je mening bijstellen kan altijd, maar ik heb er moeite mee als iemand binnen een mum van tijd 180 graden omdraait. Op mij kom je dan als een naïef en ongeloofwaardig persoon over.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41664
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 01:04

Ik ben echt serieus onder de indruk van de post van Sarabande. Hoop dan ook heel hard dat iedereen de genoemde ideeen ter harte neemt.

Het is op zich wel een beetje jammer dat er vrijwel meteen daarna een redelijke anti-climax komt in de vorm van gehakketak op Pipo. Is dat nu echt nodig op deze manier? Wat willen we nu bereiken? Dat we de reacties van anderen maar zo negatief mogelijk oppakket zodat we zelf flink van leer kunnen gaan Verward

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:07

BartVB schreef:
Ik ben echt serieus onder de indruk van de post van Sarabande. Hoop dan ook heel hard dat iedereen de genoemde ideeen ter harte neemt.

Het is op zich wel een beetje jammer dat er vrijwel meteen daarna een redelijke anti-climax komt in de vorm van gehakketak op Pipo. Is dat nu echt nodig op deze manier? Wat willen we nu bereiken? Dat we de reacties van anderen maar zo negatief mogelijk oppakket zodat we zelf flink van leer kunnen gaan Verward


Vind de reactie van Sarabande ook positief! OK dan!

Ben benieuwd hoe iedereen deze goede voornemens in praktijk gaat brengen. Al heeft nog niet iedereen plaats in het biechthokje Knipoog genomen! En ik denk dat we de sfeer op F&A alleen goed kunnen krijgen met medewerking van iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:08

Bart,

Sorry voor mijn volgende posting. Dit is niet wat ik had willen doen. Maar na Sjuim haar posting denk ik toch dat ik wel even wat kwijt wil.

Sjuim,

Voor iemand waarvan het grootste levensdoel is dat de bandages bij je rijbroek passen denk ik niet dat jij mij moet vertellen over wat volwassen zijn is.

Probeer eerst eens: Je eigen huis, je eigen auto, je eigen paard, je eigen eten, je eigen leven.......en dit zonder enige bijdrage van iemand anders.

Dat is namelijk volwassen zijn, en dan zorgen dat je overleeft! En niet zoals jij het doet. De arrogantie straalt wederom van je af. En daarmee geef je duidelijk te kennen dat je werkelijk geen idee hebt van hoe het echte leven werkelijk in elkaar steekt!

Een persoon met jou opleiding verdient gemiddeld op jou leeftijd max 1000euro netto. Als je daar alles van zou moeten doen zoals je nu doet dan had je dat nooit gered.

Ga mij niet vertellen wat volwassen is, want dat ben je echt bij lange na nog niet.

Kom maar op met die ban............

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:09

Euh Bart,
wat was nou de bedoeling van dit topic?
Juist, om de aanwezige ergernissen uit te spreken. Het was de bedoeling dat er namen genoemd werden, ik heb 2 dagfen niet naar dit topic gekeken en scoll nu alleen de laatste pagina langs en zie een opmerking staan waarvan ik zeker weet dat ik daarmee bedoeld wordt. Lijkt me logisch dat ik daarop reageer anders blijven we nog met puinresten zitten.

(Overigens ben ik wat verbaasd over jouw opmerking dat je onder de indruk bent van de post van Sarabande, want dan vraag ik me af; Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?)

Nu ga ik even de tijd nemen om op Pipo te reageren...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41664
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 01:14

De bedoeling was dat we op een "genuanceerde wijze" de eventuele problemen zouden presenteren. Niet dat we alleen maar vingertjes zouden wijzen wat op dit moment duidelijk wel gebeurt. Elkaar trut en stommerd noemen brengt ons niet echt ver Haha!

Ben vooral onder de indruk van de post van Sarabande omdat ik na wat gePBd gisteren merkte hoe ze tegen het topic aankeek. Na een dag geen Bokt is haar beeld schijnbaar veranderd, rustiger geworden zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:16

Even chillen is nooit verkeerd hoor Lachen. Even afkoelen en de boel laten bezinken is soms best een goede manier om zaken even in een wat beter perspectief te plaatsen. In het heetst van de strijd vallen wel de meeste klappen doorgaans, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:18

Sjuim, ik vind het hardstikke fijn dat jij het allemaal super voor elkaar hebt. Maar ik vind niet dat jij anderen die keihard werken voor wat ze voorelkaar proberen te krijgen zo arrogant te woord moet staan. Alles wat ik heb bereikt heb ik zelf verdient. Nee ik had die hulp niet van ouders of iets dergelijks. Heb er gewoon keihard voor moeten werken.

Ga niet mensen afzeiken dat ze niet volwassen zijn, dat is namelijk echt niet normaal.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:19

Pipo,
ik heb geen zin om hier mijn hele hebben en houwen neer te zetten. Ik maak hier echter wel uit op dat je blijkbaar onder de indruk bent van mijn situatie die jij trouwens (veel) rooskleuriger voorsteld dan dat hij daadwerkelijk is.
Daar ga ik dus ook verder niet inhoudelijk op in want jouw verhaaltje is niet berust op feiten maar op hersenspinsels van een jaloerse geest.


Wat ik wilde duidelijk maken dat het misschien slimmer is om je mening wat te nuanceren. Ik geloof echter, zeker na deze posts, dat niet mogelijk is.

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:20

Ik lees dit topic af vanaf t begin mee! Ben heel vaak aanwezig op FA maar durf me niet in een discussie te mengen omdat ik er niet zo veel van weet, en dus niet het idee heb dat ik wat kan toevoegen.

Sjuimpie, als je goed gelezen hebt, had je kunnen lezen dat Pipo probeert wat aan de sfeer te doen hier. Dingen achter haar te laten en verder te gaan, zonder vooroordelen over anderen, zonder een mooie discussie over een persoon, maar een discussie over de fokkerij zelf!
Snap dus niet zo het probleem van jou over dat Pipo in een keer tegen haar normale doen in gaat, wil niemand veranderen, gaat het hier toch ook nooit beter....

Ik hoop dit ik dit een beetje goed zie, anders mn excuses...

*edit* ben weer traag, reageer op sjuipies hogere post*/edit*

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:23

Lovely schreef:
Even chillen is nooit verkeerd hoor Lachen. Even afkoelen en de boel laten bezinken is soms best een goede manier om zaken even in een wat beter perspectief te plaatsen. In het heetst van de strijd vallen wel de meeste klappen doorgaans, helaas.


Van biechthok naar bubbelbad Haha!

Gelukkig kan je nog gewoon de computer afsluiten, toch nog een voordeel van discussies via het internet.
Ik hoop echt dat er wat verandering optreedt na dit "uitpraat-topic", al lijkt de fase van uitpraten voor sommigen nog niet gekomen. Maar uitpraten kan ook via PB of via S&Z (stok en zweep Schijnheilig grapje).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:24

Machie,
ik reageerde omdat er dus duidelijk nog wel wat bij Pipo speelde aangezien ze zinspeelde op een post van mij van afgelopen week.
Het blijkt dus dat ik het bij het juiste eind had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:32

MissHIS, ik ben maar even de was op gaan hangen, dat werkt ook heel verkoelend Knipoog.

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:43

Sjuimpje schreef:
Machie,
ik reageerde omdat er dus duidelijk nog wel wat bij Pipo speelde aangezien ze zinspeelde op een post van mij van afgelopen week.
Het blijkt dus dat ik het bij het juiste eind had.


dan heb ik het iets verkeerd begrepen Knipoog