Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:40

anca schreef:
Dus ik niewsgierig op mp kijken maar kan niet vinden welke jullie bedoelen :D


Als je clydesdale in de zoekfunctie gebruikt, dan zie je de advertentie wel.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:54

Een tinker X clydesdale is een drumhorse.

Je betaald hier voor het clydesdale bloed, die vaak grote maat en brave koudbloed die ze gaan worden. :j

De kruizingen worden gemaakt om. Er vers bloed in te houden, om de tinkers groter te fokken zonder er warmbloed in te stoppen, om karakter te verbeteren, en zo zijn er nog een aantal redenen.

Dus nee ze hebben geen papier of eigen stamboom, maar ze hebben wel een specifiek fokdoel en worden bewust zo gefokt.

De prijs die jij noemt is een normale prijsklasse voor deze kruizing in de huidige markt. Inderdaad ervanuitgaande dat hij gezond is. ik zou hem zeker laten keuren.

En je kan altijd een bod doen incl. Keuring.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 00:33

cp112 schreef:
DuoPenotti schreef:
Beter dan te vet
Deze zomer op de wei en je herkent haar niet meer terug.


Vet is ook niet goed maar deze is echt veel te bloot en weinig ontwikkeld voor de leeftijd. Lijkt eerder een jaarling.
Zegt niet dat ie niet leuk kan worden maar nu geen 6+k waard.

Paard is de prijs per bruikbare kilo waard. De rest zijn dromen en wensen. Wat de gek er voor geeft dus. Als deze in iemand zijn of haar droom past is ie het waard.

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 07:50

Hahaha nou dan hebben wij dure dromen op stal staan……Gelukkig maken ze het ook allemaal waar met scores boven de 70% en op inter1-2 niveau :P

Elisa2

Berichten: 37195
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 08:40

Nadiine__x schreef:
Een tinker X clydesdale is een drumhorse.

Je betaald hier voor het clydesdale bloed, die vaak grote maat en brave koudbloed die ze gaan worden. :j

De kruizingen worden gemaakt om. Er vers bloed in te houden, om de tinkers groter te fokken zonder er warmbloed in te stoppen, om karakter te verbeteren, en zo zijn er nog een aantal redenen.

Dus nee ze hebben geen papier of eigen stamboom, maar ze hebben wel een specifiek fokdoel en worden bewust zo gefokt.

De prijs die jij noemt is een normale prijsklasse voor deze kruizing in de huidige markt. Inderdaad ervanuitgaande dat hij gezond is. ik zou hem zeker laten keuren.

En je kan altijd een bod doen incl. Keuring.


Dit is wel waardevolle informatie :)

Heb het dier inmiddels gezien en het is wel een knap dier, lijkt meer op een clydesdale.
Dan nog vind ik het vrij veel geld, maar gezien het dier al gereserveerd is zal het wel meevallen dan.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:21

en topicstarter, is deze knapperd voor jou gereserveerd?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:05

Padoertje schreef:
Hahaha nou dan hebben wij dure dromen op stal staan……Gelukkig maken ze het ook allemaal waar met scores boven de 70% en op inter1-2 niveau :P

De ‘traditionele’ Sport paarden zijn IMO bizar dure dromen ja. :+

Rizette
Berichten: 4381
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:16

Nadiine__x schreef:
Een tinker X clydesdale is een drumhorse.

Je betaald hier voor het clydesdale bloed, die vaak grote maat en brave koudbloed die ze gaan worden. :j

De kruizingen worden gemaakt om. Er vers bloed in te houden, om de tinkers groter te fokken zonder er warmbloed in te stoppen, om karakter te verbeteren, en zo zijn er nog een aantal redenen.

Dus nee ze hebben geen papier of eigen stamboom, maar ze hebben wel een specifiek fokdoel en worden bewust zo gefokt.

De prijs die jij noemt is een normale prijsklasse voor deze kruizing in de huidige markt. Inderdaad ervanuitgaande dat hij gezond is. ik zou hem zeker laten keuren.

En je kan altijd een bod doen incl. Keuring.

Maar als het een tinker met stamboom x een clydesdale met stamboom is dan is de afstamming toch bekend? Het lijkt mij dat de afstamming juist niet bekend is dus je hebt geen idee wat je koopt. Je moet puur uit gaan van wat er nu voor je staat.

Elisa2

Berichten: 37195
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:33

Nadine bedoelt dat er geen stamboekpapier zit omdat er geen officieel Drumhorse stamboek is. Paspoort zal er wel bij zitten waar wellicht de afstamming ook in staat.

Ariana93
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 16:23

ChantalAM schreef:
en topicstarter, is deze knapperd voor jou gereserveerd?


Nee, helaas. Blijkbaar toch handig om sneller te handelen en niet een vraag op bokt te stellen. :')

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:50

oh das jammer. Maar er komt wel nog iets voorbij voor jou.. misschien wel beter ;)

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:01

Staat nu met nieuwe advertentie als drumhorse en geen prijs op marktplaats volgens mij

imaudy
Berichten: 5048
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:11

dierenfan schreef:
Staat nu met nieuwe advertentie als drumhorse en geen prijs op marktplaats volgens mij



Oeh ja, is van iemand die hier ook leest hihi. Vanwege de term drumhorse :D

DuoPenotti

Berichten: 29529
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:25

Ja dat dacht ik ook meteen. Die leest hier ook.

Maar als ouders niet bekend zijn is het nog steeds geen drumhorse.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:45

Iemand die denkt leuke naam aan hangen dan kan ik cashen haha. Net als bij honden kruisingen

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:10

Inderdaad, slimmerik die hier meeleest, hhahahaa drumhorse. Nou degene die daar in trapt is wel erg dom. Je kunt wel een zogenaamd drumhorse fokken, maar daarmee is het nog geen drumhorse. En gezien het feit dat de eigenaar hem eerst niet als drumhorse neerzette, wist die dus niet dat die kruising vaak gebruikt wordt om drumhorses te fokken/trainen. Drumhorse is immers geen ras, maar het doel.

Ik vind het een belachelijke prijs. Paard kan nog niets, de eigenaar heeft geen klik, dus mogelijk maar erg weinig ermee gedaan. Niet gekeurd en niet spectaculair bijzonder. Een goed beleerde en doorgereden tinker/clydesdale ja misschien, maar niet dit.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:41

@monique. Een Drumhorse is wel degelijk een benaming voor een ras. In Nederland hebben we er wellicht geen stamboek van maar in het buitenland wel degelijk meerdere.

Echter, zijn dit goed gefokte dieren met papier. Maar Nu wordt de aanduiding Drumhorse hier ook wel gegeven aan kruisingen tussen tinkers en shires/clydesdale.


Dit dier van de advertentie is een import. Ik gok dat daar een simpel blanco registratie paspoortje bij zit. Hoeveel %tinker er in zit is dus wel gissen in dit geval.

DuoPenotti

Berichten: 29529
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:47

Er is wel een drumhorse stamboek geweest. GCDHA. Gypsy Cob and Drum Horse Association.
En zover ik weet ook in Nederland.
Tenminste mijn ruin heeft dat paspoort.
Maar zonder dat de ouders bekend zijn heb je daar niet veel aan verder.

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:16

Volgens mij staat die weer op marktplaats met prijs op aanvraag.

anjali
Berichten: 15096
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:26

huricane schreef:
Volgens mij staat die weer op marktplaats met prijs op aanvraag.

Als hij op gereserveerd heeft gestaan betekent dat nog niet dat hij ook verkocht is! Dus kennelijk is hij toch nog beschikbaar en kan ts een nieuwe kans wagen.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:40

DuoPenotti schreef:
Er is wel een drumhorse stamboek geweest. GCDHA. Gypsy Cob and Drum Horse Association.
En zover ik weet ook in Nederland.
Tenminste mijn ruin heeft dat paspoort.
Maar zonder dat de ouders bekend zijn heb je daar niet veel aan verder.


Klopt het voormalig (t)GCDHA

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:14

anjali schreef:
huricane schreef:
Volgens mij staat die weer op marktplaats met prijs op aanvraag.

Als hij op gereserveerd heeft gestaan betekent dat nog niet dat hij ook verkocht is! Dus kennelijk is hij toch nog beschikbaar en kan ts een nieuwe kans wagen.


Dat dacht ik dus ook. :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:37

Misschien het speculeren en discussiëren over de prijs even laten voor wat het is?
Het is immers redelijk duidelijk dat de verkoper hier meeleest.

Uiteindelijk is het ook altijd "wat de gek ervoor geeft".
Vraagprijs hoeft niet vaste prijs te zijn. Mijn tinkerkruising wouden ze voor iets meer te koop zetten maar heb toch een wat lagere prijs kunnen overeenkomen.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:56

cp112 schreef:
@monique. Een Drumhorse is wel degelijk een benaming voor een ras. In Nederland hebben we er wellicht geen stamboek van maar in het buitenland wel degelijk meerdere.

Echter, zijn dit goed gefokte dieren met papier. Maar Nu wordt de aanduiding Drumhorse hier ook wel gegeven aan kruisingen tussen tinkers en shires/clydesdale.


Dit dier van de advertentie is een import. Ik gok dat daar een simpel blanco registratie paspoortje bij zit. Hoeveel %tinker er in zit is dus wel gissen in dit geval.


Het dier van TS komt iig van een zeer goed bekend staande fokker die wel degelijk afstammingen mee geeft op papier :)

Voor iedereen die roept te duur; draag eens een vergelijkbaar dier voor minder aan?

imaudy
Berichten: 5048
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 00:10

Caily schreef:
cp112 schreef:
@monique. Een Drumhorse is wel degelijk een benaming voor een ras. In Nederland hebben we er wellicht geen stamboek van maar in het buitenland wel degelijk meerdere.

Echter, zijn dit goed gefokte dieren met papier. Maar Nu wordt de aanduiding Drumhorse hier ook wel gegeven aan kruisingen tussen tinkers en shires/clydesdale.


Dit dier van de advertentie is een import. Ik gok dat daar een simpel blanco registratie paspoortje bij zit. Hoeveel %tinker er in zit is dus wel gissen in dit geval.


Het dier van TS komt iig van een zeer goed bekend staande fokker die wel degelijk afstammingen mee geeft op papier :)

Voor iedereen die roept te duur; draag eens een vergelijkbaar dier voor minder aan?

Voor de meeste mensen is een tinker een tinker en dit een kruising tinker :+
Ik vind het paard een mooi kleurtje hebben. Wat voor kleur zou dat zijn?