Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:45

Ik vind het zo op de foto's op marktplaats geen bijzonder dier en ik vind hm qua bouw ook niet optimaal in elkaar zitten (hij is 2, dus er kan nog wat veranderen natuurlijk) :o. Maar goed, ik heb een volbloed dus ik val ook op andere types :D. Maar 6500 euro zou ik voor deze niet geven, de helft denk ik.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:06

Ook even gezocht, inderdaar zeer zeker geen 6.500 waard. Geen bijzondere kleur, kent wel het abc maar dat is het ook wel.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:11

AnnoNiemand schreef:
In de advertentie staat dat er geen klik is. Maar als het zo'n verschrikkelijk lief dier is, waarom is er dan geen klik? Dat vind ik verdacht.

Ehm lees de openingstopic nog eens?
Er staat juist dat er wél een klik is…

Anyway ik vind het voor een 2 jarige kruising zonder papier wel veel geld.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:17

Ineke2 schreef:
AnnoNiemand schreef:
In de advertentie staat dat er geen klik is. Maar als het zo'n verschrikkelijk lief dier is, waarom is er dan geen klik? Dat vind ik verdacht.

Ehm lees de openingstopic nog eens?
Er staat juist dat er wél een klik is…


De huidige eigenaar heeft geen klik met het dier, dat staat in de advertentie op Marktplaats. Dat is wat AnnoNiemand bedoelt

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:22

Maar wij of wie ook kan zeggen dat is het niet waard.
De huidige eigenaar vind van wel, of althans heeft het als vraagprijs.

Dan kun je een bod doen wat je zelf waard vind en het dan los laten.
En dan zie je vanzelf of het jouw dier word of niet.

Misschien gaat ze nog flink zakken in prijs, misschien is het dier over 2 weken weg.

Ik vind het overigens wel een leuk dier om te zien.
6500 nee ik zou het er niet voor geven, maar dat heb ik dan ook weer mijn hele leven nog aan geen enkel paard gegeven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:26

Mkango schreef:
]Dat werkt twee kanten op. De meeste fokkers zijn immers ook gewoon hobbyisten die het leuk vinden om een veulen te fokken, en ik vind het ook altijd opvallend dat dit argument alleen wordt aangedragen bij jonge paarden. Of betaal jij wel 50-80k voor een tienjarige, ongeacht prestaties en aanleg? :+

Daarnaast zijn het ook vrijwel altijd de hobbyfokkers die erover klagen als een paard niet oplevert wat ze gekost hebben. Professionals weten immers dat 9/10 paarden meer kosten dan dat ze opleveren en dat je het van die paar uitschieters moet hebben om break-even te draaien of zelfs winst te maken, maar dat je echt niet hoeft te verwachten er rijk van te worden. 'De markt' heeft echt lak aan de kostprijs: als er geen vraag is, daalt de prijs, zo simpel is het. Vind je dat 'de markt' te weinig biedt, dan hou je je paard en train je die waarde eraan (of laat je die waarde eraan trainen).

Nee ik koop er die ze aan de straatstenen niet kwijt raken en maak ze zelf. :+ Wat je wel en niet zelf kan bepaalt ook deels de prijs die je zal "moeten" geven. (je moet niks maar bij gebrek aan een betere formulering voor mijn koffie.)
De eigenaar vraagt 6500. Als men dat te veel vindt kan men bieden maar ik zou het sterk vinden als ie 'm voor minder dan de helft gaat mee geven. (TS haar "maximum" in haar hoofd). Zelfs al zou ze nog wat omhoog willen gaan ... Ik denk niet dat die twee elkaar tegemoet gaan komen kwa prijs tenzij het dier echt in de weg staat.

Er ís vraag. Ze willen alleen voor een dubbeltje op de 1e rang zitten de laatste jaren. Toen ik een jaar of 16 was, was 5000 a 6000 voor een dergelijk paard een heel normale prijs. Voor 3000 had je eentje die stuk was of waar iets mee scheelde kwa karakter of opvoeding in die mate dat niemand 'm nog wilde.

Dat gezegd zijnde: Zolang de recreatie markt niet eens 6000 euro wil betalen (waarmee je amper uit de kosten bent.) moet die specifieke markt IMO niet zeuren dat er voor hun geen gezonde paarden meer te vinden zijn. Men fokt waar men voor betaald. En dat is niet voor recreatie paarden blijkbaar. Eentje met afstamming in de sport gaat nog vrij simpel voor die prijs mits ie niet te krom is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:35

Ik vind 6K wel veel geld.

Zelf heb ik dit jaar een kruising tinker fries gekocht, PSSM1 vrij (beide oiders getest) beetje anders qua kruising. Maar hem heb ik 3K betaald en dat is die echt waard. Het is eeb ontzettend braaf en aanhankelijk 2 jarig paard van nu al ongeveer 1m48 en goed gebouwd.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 04-07-23 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:58

Ik kom even een beetje terug op mijn eerdere reactie.

Ja 6.5k is voor een 2 jarige van deze kruising niet gek. Maarrrr, dan wel een op en top gezond (uitziend) dier.
Ik heb ook even op marktplaats gesnuffeld.
Dit dier is handelaars import. Op de meest recente foto ziet ze er allesbehalve goed ontwikkeld uit en erg schraal.

Ik zou deze voor de helft nog niet meenemen :=

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:01

Veel te veel geld.
en qua kosten, het is een koudbloed, die hebben geen gekke bedragen qua dekgeld, grote kans dat het een natuurlijke dekking was, dus neen, dan heb je op 2 jaar echt geen 6000 euro kosten gemaakt.

En tuurlijk kan een bijzonder kleur of een bijzonder dier voor een hogere prijs zorgen, maar dat is hier niet het geval.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:23

Dit vind ik ook teveel geld. Ik ben in dezelfde categorie aan het kijken qua koudbloed en 2 jarige. Ik zie hele nette bedragen voorbij komen maar dit is mij persoonlijk teveel.

Ariana93
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 16:20

Dank allen voor de reacties! Gaat alle kanten op qua redelijke prijs of niet :')

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:25

De meesten zeggen te duur :D

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:28

Ik vind 6k voor het type paard niet duur (duur en veel geld zijn verschillende dingen). Maar voor dit paard absoluut wel. Veel te schraal en onderontwikkeld.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:45

Beter dan te vet
Deze zomer op de wei en je herkent haar niet meer terug.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:50

cp112 schreef:
Ik vind 6k voor het type paard niet duur (duur en veel geld zijn verschillende dingen). Maar voor dit paard absoluut wel. Veel te schraal en onderontwikkeld.


Dat zeg ik ook niet, er staat bijv ook een 2 jarige vosbonte merrie op voor 5000 euro. Nu zou ik daar ook geen 5000 euro voor betalen :'). Maar ik wil geen Tinker haha, dus ik vind ze al snel te duur. Maar zo op t oog ziet die er correct gebouwd uit. Is ze gezond en goed op de foto, pssm vrij en vrij van zomerexceem en dat soort dingen, dan hoor je mij niet zeggen dat die prijs te hoog is.

aricia

Berichten: 1794
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:24

Voor een dier die niet in Nederland gefokt is vind ik het persoonlijk teveel.
Voor dat geld verkoop ik Nordsvensk merries van 4 jaar oud.

Ik heb een Tinker x Ijslander jaarling merrie te koop die minimaal 150 word en robuust is ,voor de helft minder, en ook nog pssm1 vrij is :D

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:33

Ondertussen toch op gereserveerd.
Of dat voor die prijs is geen idee.
Misschien wel aan ts :D

Maar interesse is er dus wel.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:03

DuoPenotti schreef:
Ondertussen toch op gereserveerd.
Of dat voor die prijs is geen idee.
Misschien wel aan ts :D

Maar interesse is er dus wel.


Het verbaasd mij niks. Ze spreekt mij ook wel aan terwijl ik echt niet van tinkers enzo ben.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:13

Ja ik snap het ook, vind het ook een sympathiek dier om te zien.
En had ik hier haar een maand lopen moest ik op gaan letten of die was te vet :P :+

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:17

Diddykong schreef:
cp112 schreef:
Ik vind 6k voor het type paard niet duur (duur en veel geld zijn verschillende dingen). Maar voor dit paard absoluut wel. Veel te schraal en onderontwikkeld.


Dat zeg ik ook niet, er staat bijv ook een 2 jarige vosbonte merrie op voor 5000 euro. Nu zou ik daar ook geen 5000 euro voor betalen :'). Maar ik wil geen Tinker haha, dus ik vind ze al snel te duur. Maar zo op t oog ziet die er correct gebouwd uit. Is ze gezond en goed op de foto, pssm vrij en vrij van zomerexceem en dat soort dingen, dan hoor je mij niet zeggen dat die prijs te hoog is.


Euhm, ik quote niemand, had het dus ook niet tegen jou :')

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:18

DuoPenotti schreef:
Beter dan te vet
Deze zomer op de wei en je herkent haar niet meer terug.


Vet is ook niet goed maar deze is echt veel te bloot en weinig ontwikkeld voor de leeftijd. Lijkt eerder een jaarling.
Zegt niet dat ie niet leuk kan worden maar nu geen 6+k waard.

anca

Berichten: 1781
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:20

Dus ik niewsgierig op mp kijken maar kan niet vinden welke jullie bedoelen :D

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:38

Het paardje is nu een beetje mager, maar denk zeker dat dit een heel leuk paard kan worden!
Mijn paard was net een ezeltje toen ze 2,5 was, maar ik zag er toch wat in en ze wordt steeds mooier!
En qua waarde.. Als het is wat je zoekt dan is ze het misschien wel waard.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:56

Ik denk ook te weten welke het is. Die is wel heel schraal ja. Ergens vind ik haar niet gezond ogen?
Dus nee die zou van mij zeker niet die vp krijgen.
Staan wel veel goedkopere op.

anca

Berichten: 1781
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:06

anca schreef:
Dus ik nieuwsgierig op mp kijken maar kan niet vinden welke jullie bedoelen :D


Dank je wel voor de tips :D

Leuk dier inderdaad. Nog wel uit verhouding maar ze heeft wel wat.