Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ariana93
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-07-23

Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 18:36

Dag allen!
Ik heb mijn oog laten vallen op een mooie tinker-clydesdale kruising van 2 jaar. Ze heeft (behalve haar paspoort) geen papieren.
Nu zit het qua klik helemaal goed, maar ze vragen 6.5000 euro voor haar. Persoonlijk lijkt het me erg veel voor een tweejarig paard zonder papieren, maar met de huidige markt is het lastig te zeggen.
Is dit een reële prijs?

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:39

Je bedoelt 6.500 neem ik aan, maar ook dat vind ik veel te veel geld.

Wildgirl

Berichten: 11667
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:40

Dat lijkt mij ook aan de (extreem) hoge kant. Wat is haar eindmaat en is ze mooi/goed qua bouw en kleur? Dan zou ik voor een 2 jarige merrie niet meer dan 3000 over hebben maargoed, het blijft een kwestie van "wat de gek ervoor geeft "

Melzazu
Berichten: 1786
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:52

Ik denk dat je 6500 euro bedoelt (een nul is niks maar maakt dan soms toch ineens een groot verschil :D :+ ) maar ook dat vind ik echt veel te veel geld voor een dier zoals je beschrijft.

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:58

Voor een 2 jarig gezond dier, vind ik dit geen te hoge prijs. Iets aparte kruising en afhankelijk van kleur en stokmaat zullen er zeker liefhebbers voor zijn. Waar voorheen bepaalde rassen goedkoper waren dan de kwpners etc. betaal je nu gewoonweg meer voor braaf en gezond. Niet voor niets dat zelfs oudere paarden amper onder de 6 a 7 te krijgen zijn voor maneges. Voor dit geld zou het wel fijn zijn als bijvoorbeeld de benen al op de foto zijn geweest en je zelf niet meer helemaal rondom hoef te keuren.
En het is een vraagprijs hè, dus een tegenbod kun je altijd doen.

DuoPenotti

Berichten: 29534
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:01

De rustige paarden van karakter zijn sinds de "gewone" rijpaarden zo ongeveer alleen naar maar gefokt worden op beweging en niet meer op fijn karakter flink gestegen in prijs.
Dus ja wat is veel?

De eigenaar vraagt het, doe een bod. Gaat hij niet akkoord dan is het geen match.

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:08

Als je naar de werkelijke kosten kijkt van fokken wel. Als jij het er voor wilt betalen is het prima. Bieden staat vrij lijkt mij.

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:11

Wildgirl schreef:
Dat lijkt mij ook aan de (extreem) hoge kant. Wat is haar eindmaat en is ze mooi/goed qua bouw en kleur? Dan zou ik voor een 2 jarige merrie niet meer dan 3000 over hebben maargoed, het blijft een kwestie van "wat de gek ervoor geeft "


3.000 voor het fokken en het houden tot 2 jaar teveel. Dan zijn er geen paarden meer over 3 jaar. Je fokt toch niet om anders zijn hobby te financieren

Ariana93
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-07-23

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 19:27

Ik bedoel inderdaad 6.500!

Ariana93
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 19:32

Ze is nu nog wat slungelig, maar gaat een mooi groot paard worden. Ze is nooit gekeurd.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:38

Is niks van te zeggen met deze info. Als het dier een aparte kleur heeft, extreem veel behang of boven gemiddelde gangen hoeft het niks te veel te zijn.

Is het een lelijk dier met slechte gangen, dan is het heel veel geld....

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:08

Ik zag de advertentie voorbij komen. Ben je al wezen kijken? Omdat je zegt dat de klik er wel is.
Zeker mooi dier. ik vind de prijs hoog, maar niet te hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:30

Paardjes83 schreef:
Wildgirl schreef:
Dat lijkt mij ook aan de (extreem) hoge kant. Wat is haar eindmaat en is ze mooi/goed qua bouw en kleur? Dan zou ik voor een 2 jarige merrie niet meer dan 3000 over hebben maargoed, het blijft een kwestie van "wat de gek ervoor geeft "


3.000 voor het fokken en het houden tot 2 jaar teveel. Dan zijn er geen paarden meer over 3 jaar. Je fokt toch niet om anders zijn hobby te financieren
Dat werkt twee kanten op. De meeste fokkers zijn immers ook gewoon hobbyisten die het leuk vinden om een veulen te fokken, en ik vind het ook altijd opvallend dat dit argument alleen wordt aangedragen bij jonge paarden. Of betaal jij wel 50-80k voor een tienjarige, ongeacht prestaties en aanleg? :+

Daarnaast zijn het ook vrijwel altijd de hobbyfokkers die erover klagen als een paard niet oplevert wat ze gekost hebben. Professionals weten immers dat 9/10 paarden meer kosten dan dat ze opleveren en dat je het van die paar uitschieters moet hebben om break-even te draaien of zelfs winst te maken, maar dat je echt niet hoeft te verwachten er rijk van te worden. 'De markt' heeft echt lak aan de kostprijs: als er geen vraag is, daalt de prijs, zo simpel is het. Vind je dat 'de markt' te weinig biedt, dan hou je je paard en train je die waarde eraan (of laat je die waarde eraan trainen).

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:42

Ik denk dat 6500 wel erg hoog ligt, maar wat al vaker vermeld wordt. Het is maar wat de gek er voor geeft. Ik weet wel dat de tinkers erg in prijs gestegen zijn de laatste tijd, vooral groot formaat.

Je zou een bod kunnen doen of afwachten of ze vanzelf zakken in prijs. Als ze het dier niet kwijt raken voor dit bedrag zakken ze vanzelf in de prijs.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:53

Tja, dat is wel een beetje de markt van nu. Paarden zijn duur, vooral als ze een koele kikker zijn. Ik vind het niet schrikbarend veel geld.

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 05:32

Ik vind het grappig om te lezen dat er mensen vanuit gaan dat het een braaf paard gaat worden. Waar halen jullie dat vandaan? Zeker tinkers zijn echt niet altijd makkelijk te handlen hoor. :+

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:03

Ik vind de prijs echt passend. Grote maat is veel waard op dit moment. Er zijn Tinker veulens die voor dit geld weg gaan, deze is al 2 jaar én nog groter. Ze kan tzt als volle Tinker opgenomen worden omdat het stamboek nog open staat.

Melzazu
Berichten: 1786
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:33

Melzazu schreef:
Ik denk dat je 6500 euro bedoelt (een nul is niks maar maakt dan soms toch ineens een groot verschil :D :+ ) maar ook dat vind ik echt veel te veel geld voor een dier zoals je beschrijft.


Dit was mijn eerste reactie. Nu komen mensen met dingen over de maat, een apart kleurtje, braaf, als ze gezond is.

Dat staat allemaal niet in de op. Er staat dat er een klik is. Later komt er nog een post met dat ze groot gaat worden.

Ik blijf er bij dat ik vanuit de summiere info het te veel geld vindt.

Maarrrrr inderdaad een aparte verschijning is vaak wel extra waard. En dan nog gewoon het feit wat iemand er zelf wel/niet voor over heeft.

Dus TS als jij het paard 6500.- waard vindt dan is ze dat waard. Simpel genoeg.

Er wordt toch wel vaker gezegd: ieder paard is zo’n 500.- waard (beetje refererend aan de slachtprijs) en de rest is emotie :D

AnnoNiemand

Berichten: 896
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:42

In de advertentie staat dat er geen klik is. Maar als het zo'n verschrikkelijk lief dier is, waarom is er dan geen klik? Dat vind ik verdacht.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:44

Die prijs is niet gek. Grote maat, gewilde kruising, als ie pssm1 getest is ook dan is er niks raars aan die prijs

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:45

AnnoNiemand schreef:
In de advertentie staat dat er geen klik is. Maar als het zo'n verschrikkelijk lief dier is, waarom is er dan geen klik? Dat vind ik verdacht.




Hoezo? Ik heb ooit een van de braafste meest veelzijdige tinkers ooit verkocht omdat ik er geen klik mee had. Die dingen hebben niets met elkaar te maken.

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:55

AnnoNiemand schreef:
In de advertentie staat dat er geen klik is. Maar als het zo'n verschrikkelijk lief dier is, waarom is er dan geen klik? Dat vind ik verdacht.


Misschien willen ze wat meer uitdaging. Maar goed, meestal denk ik bij geen klik ook wel aan een stout dier waar men vanaf wil :')

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:26

Twee jaar, kent niks, geen papier, nog niet uitgegroeid en niet op de foto geweest...

Voor mij is het teveel geld..als het dier erg knap is met goede bewegingen dan is e5000,- de max.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:32

Ik vind het een hoop geld voor een tweejarige waar je niets dan een paspoort van hebt. Mijn eenjarige heb ik destijds voor ongeveer eenzesde van de prijs gekocht met paspoort én papieren (weliswaar in 2019).

Aan de andere kant: als het karakter je ligt ... Dat is ook een heleboel waard. :)

Rizette
Berichten: 4381
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:41

Als het een wonderschoon dier is met prachtige bewegingen en kleur en exterieur ,een goed karakter en goed op rontgen en klinisch. Geen zomereczeem, goede voeten en topvriendelijk en braaf en alles al gewend aan wassen, trailer laden, verkeer enz dan is het misschien niet te duur. Blijft dat je geen afstamming hebt dus geen weet van eventuele gebreken / ziektes enz in de afstamming.