Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:22

Hij zou een gehoekt, krom achterbeen hebben. Het hindert hem in ieder geval niet in zijn beweging.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 19:54

c_alsemgeest schreef:
Gefeliciteerd met alle veulens!

Leuk Hindo, een Sorento merrie, ik heb zelf een Sorento (× jazz x zuidhorn), maar kom ze eigenlijk niet zo vaak tegen hier in de buurt :D


Ik heb ook een Sorento-merrie! (Vulina fokt met haar moeder Rivanna v Rheingau)

Vorig jaar reed ik ZZ-Zwaar met haar en daarna is ze door een prof één keer Lichte Tour gestart met bijna 69%.
in 2023 heeft ze via ET twee hengstveulens van Toto jr gekregen en dit jaar is ze sinds een week zelf moeder van een merrieveulen van Toto Jr.:

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:14

Wat goed, eindelijk een merrie gefeliciteerd!!

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:13

Red Viper staat een beetje Vlaams (voorbenen), net zoals zijn broer Roman Empire.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:13

Gefeliciteerd met de veulens!

kiko

Berichten: 770
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:32

Wie zijn er naar Van Uytert geweest?

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:16

Gefeliciteerd Yvon! Ziet er goed uit!
De merrie heeft wel veel weg van mijn merrie. Ken verder niet veel nakomelingen van Sorento.

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:18

Umeo schreef:
Red Viper staat een beetje Vlaams (voorbenen), net zoals zijn broer Roman Empire.


Bedankt! Staat dit ook ergens genoteerd als in een rapport? En weet jij wat over de achterbenen wat hierboven wordt benoemd?

In hoeverre is het een risico om hiermee te fokken? Ik ben me aan het verdiepen en nogal een leek :o

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:32

kiko schreef:
Wie zijn er naar Van Uytert geweest?

Ja ik, maar was groom bij 1 hengst dus niet alles gezien :P

kiko

Berichten: 770
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 23:55

Wat leuk zeg!
Er zaten een paar mooie jonge hengsten bij. Wij waren wel gecharmeerd van Viva Vegas.
En natuurlijk de vader van mijn veulen was er ook: One Million

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:22

lotlot2 schreef:
Umeo schreef:
Red Viper staat een beetje Vlaams (voorbenen), net zoals zijn broer Roman Empire.


Bedankt! Staat dit ook ergens genoteerd als in een rapport? En weet jij wat over de achterbenen wat hierboven wordt benoemd?

In hoeverre is het een risico om hiermee te fokken? Ik ben me aan het verdiepen en nogal een leek :o


Ik heb het zelf gezien dus weet niet of het ergens genoteerd staat :+

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:03

kiko schreef:
Wat leuk zeg!
Er zaten een paar mooie jonge hengsten bij. Wij waren wel gecharmeerd van Viva Vegas.
En natuurlijk de vader van mijn veulen was er ook: One Million

Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van Extreme, 3 goede gangen, bouw en karakter. Ik hou zelf ook van wat meer body.
One Million en O'toto ook.

Denver vond ik erg aansprekend in de baan, is niet direct mijn type paard qua bouw/lang benig. Maar de manier hoe hij berg op blijft en de makkelijke manier van lopen als 3 jarige in een toch wel hele heftige ring was echt heel erg positief.

Zelf was ik mee met Nachtwacht, die heeft echt wat meer tijd nodig gehad als jong paard, maar hij laat nu pas echt goed zien wat hij in huis heeft. De ruiter die hem nu rijdt is er ook echt helemaal gek van. Hij heeft zo veel talent voor schakelen en verzamelen. En daarbij een extreem goed karakter. Ik ken hem natuurlijk ook van buiten de ring, staat zelfs naast mijn paard op stal. Maar het is echt een van de liefste en makkelijkste hengsten die ik ken. Ook nu in het dekseizoen, nooit hormonaal en altijd bereid om 200% te geven. Je kan er bij wijze van spreken zo een kind mee laten wandelen. En zodra er een zadel op gaat gaat hij echt aan, maar blijft altijd braaf.

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:15

kiko schreef:
Wie zijn er naar Van Uytert geweest?

Ik niet meer. Degenen met wie ik zou gaan belden af, en gezien ikzelf nog niet fok, vond ik het de moeite niet om te rijden. Maar ik ben wel benieuwd naar de bevindingen O:)

Gefeliciteerd met het veulen, Yvonne!

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:16

Umeo schreef:
Red Viper staat een beetje Vlaams (voorbenen), net zoals zijn broer Roman Empire.


Wat betekent dit precies? Heb nog nooit vd uitdrukking vlaams staan gehoord. Ik zit voor mijn merrie aan roman empire te denken, dus ik ben wel benieuwd! :+

pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:24

Wellicht Franse stand, oftewel wat naar buiten gedraaide voeten?

Lavitabella

Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:41

shadow33 schreef:
Umeo schreef:
Red Viper staat een beetje Vlaams (voorbenen), net zoals zijn broer Roman Empire.


Wat betekent dit precies? Heb nog nooit vd uitdrukking vlaams staan gehoord. Ik zit voor mijn merrie aan roman empire te denken, dus ik ben wel benieuwd! :+


Vlaamse stand betekent dat de voeten naar binnen wijzen als ik het goed onthouden heb. Toontredend word hiervoor vaker gebruikt.

Bij een Franse stand wijzen de voeten naar buiten.

Diortje_vds

Berichten: 559
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:43

Vlaamse stand: toontreder, dus naar binnen gedraaid

edit: op hetzelfde moment geantwoord als hierboven :D

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:25

Sorry Belg hier :D Betekent inderdaad dat de voeten naar binnen wijzen.

Ik blijf Roman Empire en Red Viper voor de rest wel heel aansprekend vinden hoor :j (wel groot)

s0173957

Berichten: 5392
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:47

Wat vinden jullie van Urianto Van den Dries?

kiko

Berichten: 770
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:55

c_alsemgeest schreef:
kiko schreef:

Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van Extreme, 3 goede gangen, bouw en karakter. Ik hou zelf ook van wat meer body.
One Million en O'toto ook.

Denver vond ik erg aansprekend in de baan, is niet direct mijn type paard qua bouw/lang benig. Maar de manier hoe hij berg op blijft en de makkelijke manier van lopen als 3 jarige in een toch wel hele heftige ring was echt heel erg positief.

Zelf was ik mee met Nachtwacht, die heeft echt wat meer tijd nodig gehad als jong paard, maar hij laat nu pas echt goed zien wat hij in huis heeft. De ruiter die hem nu rijdt is er ook echt helemaal gek van. Hij heeft zo veel talent voor schakelen en verzamelen. En daarbij een extreem goed karakter. Ik ken hem natuurlijk ook van buiten de ring, staat zelfs naast mijn paard op stal. Maar het is echt een van de liefste en makkelijkste hengsten die ik ken. Ook nu in het dekseizoen, nooit hormonaal en altijd bereid om 200% te geven. Je kan er bij wijze van spreken zo een kind mee laten wandelen. En zodra er een zadel op gaat gaat hij echt aan, maar blijft altijd braaf.

Nachtwacht is echt een mooi paard maar leek mij juist geen makkelijke. Die kan echt lopen! We waren dus wel van hem gecharmeerd.

Denver kon inderdaad lopen zeg. Dat hadden wij ook zoiets van nou die doet het wel effe.
Volgens mij had Lambourghini dat ook.

Zackery op het einde die uitgestrekte draf was echt wow die kan echt hoog.

Extreme heeft hele mooie gangen ja en mooi paard maar toch twijfel ik soms over zijn karakter. Het lijkt soms toch wel dat ze haar handen vol aan hem heeft. En dat is de reden dat ik vorig jaar uiteindelijk toch voor One Million ben gegaan. Omdat ik het veulen zelf wilde houden was karakter voor mij heel belangrijk.

Las Vegas vind ik ook verbeterd.

Denisesilver jammer dat je niet kon gaan. Ik rijd er altijd alleen naartoe. Dit keer had ik met een bekende daar afgesproken maar anders ga ik alleen. Ik vermaak mij altijd wel.

Ze hadden veel paarden maar miste er ook een paar die er normaal altijd zijn.
Maar veel jong talent. Hopelijk blijven ze heel want als ik zie hoe die 3 en 4 jarigen lopen.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:54

Het was een druk weekend, op zaterdag ben ik bij Reesink geweest en op zondag bij Van Uytert.

Bij Reesink was ik al wel fan van McLaren en Mauro, maar de jonge hengst Fiji viel mij daar enorm positief op. Ik kende hem nog niet zo, maar het leek mij echt een fijn dier. Ook de net aangekochte Total Diamond PS leek mij erg fijn. Next Pitch miste ik, wellicht is die nu alleen van Stal Brouwer? Vaderland was er alleen aan de hand, maar het is echt een imposant paard. Red Viper vind ik ook echt een fijn paard.

Bij Van Uytert was het wel erg jammer dat het begon te regenen. Na die eerste regenbui was toch wel de helft van het publiek weggegaan, dat was jammer. En op het eind begon het weer te dreigen in de lucht, dat was ook jammer. Het was wel fijn dat ze nu aan beide lange zijdes een tribune hadden ipv maar aan één lange zijde.
Denver vond ik erg opvallend als jonge hengst, leek mij een fijn dier. Ik ben benieuwd hoe die door gaat ontwikkelen.
Nordic vond ik ook heel erg fijn en goed ontwikkeld. Dat lijkt me wel een paard voor de toekomst.
Furst Dior vind ik eigenlijk al een paar jaar een heel fijn paard, maar om de een of andere reden heb ik er toch nog nooit mee gedekt. Wat is jullie mening over Furst Dior?
Zackery kon echt waanzinnig draven, maar hij is al wel een jaar of 10 en wat heeft hij in de sport gedaan eigenlijk? Iemand die dat weet? Hij leek mij wel erg scherp.
One Million, O'toto en Extreme zijn ook 3 hele fijne hengsten (waarbij de laatste mijn favoriet is), dat is echt een top jaargang geweest voor Van Uytert.

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:11

Ik denk ik zoek het even op wat betreft Zackerey. Laatste wedstrijd die hij heeft gelopen was in december 2021, M level in Duitsland.

Furst Dior is op pagina 36 al eens kort besproken, en volgens mij zijn daar nu ook weer merries drachtig van?

Ik ben zo gruwelijk McLaren fan. Wil die toch nog een keertje weer in het echt zien. Misschien volgend jaar toch een keer op en naar naar Reesink.

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:16

Ik ben ook geweest bij Uytert. Jammer van de regen, had echt een deja-vu van vorig jaar.
Het was een behoorlijk lang programma, op een gegeven moment zijn je zintuigen verzadigd ofzo, dan kan ik niet heel scherp meer kijken. Dus dat zou ook de reden kunnen zijn dat publiek afdruipt.
Misschien dat ik volgend jaar juist later kom zodat ik aan het eind nog scherp ben ;-)

Bij Extreme denk ik dat het meer de omstandigheden zijn, drukke show in dekseizoen en gespannen amazone.

Denver viel mij ook op. Ben wel benieuwd hoe sterk gehoekt zijn ab op stand is. In bewegen en karakter veel kwaliteit voor een 3jarige!

En ben benieuwd hoe de MBH Santiano x Vivaldi het gaat doen op de HK, vond dat wel een mooi paard.

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:19

De hengst Total Diamond vind ik een erg fijne hengst.
Had hem vorig jaar in Duitsland gezien en ik ken een paar veulens van hem en die zijn ook goed gelukt.
Mooie hals en goed bewegen.

Zackerey ook een fijne hengst maar wel scherp, helaas is hij weinig uitgebracht in de sport.
Zijn veulens kunnen goed bewegen ze mogen dan net even wat luxer zijn.
Maar misschien gaan ze hem nu wel in de sport uitbrengen want hij kan het wel.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:23

Eerder vond ik nog weleens dat Zackerey een beetje in 2 delen liep maar dat is al wat jaren geleden. Heeft iemand filmpjes van gisteren?