Jullie mening over Ricardo (hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Jullie mening over Ricardo (hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 10:57

Wat vinden jullie van de hengst Ricardo? (weet niet bij welk stamboek hij is goedgekeurd) Exterieur, fokwaarde, bloedlijnen, beweging enz?

Hier een stukje informatie:

v. Romantico NRA STB 88*8 (Ramano x Lancier Hols)

m Rijtven's Cinderella 568 Conn. (Van de Arenbosch Cliff 21I x Glenree Bobby 480)

Ricardo heeft een opvallend mooie gele valkkleur. 's Zomers heeft hij zwarte appeltjes. Zijn lange dichte zwart gekrulde manenbos maakt het mooie plaatje compleet. Hij heeft een super karakter.
Als je een vosmerrie hebt, kan je in combinatie met Ricardo een palomino fokken. Uit een bruine merrie kan weer een valkveulen komen.

Ricardo is heel geschikt voor het fokken van paarden en pony's die naast sport gebruik ook recreatief ingezet moeten kunnen worden. Ricardo heeft 3 volle broers en 1 volle zus. Twee van deze broers staan vlak bij ons en zijn fijn te rijden paarden. Zijn volle zus is bij ons in africhting. Eén van volle broers is op de NRPS keuring gepresenteerd. Hij is 'sterruin'

Afbeelding


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:16

Ik vind hem persoonlijk erg gaaf. Volgens mij is hij NRPS, maar dat weet ik niet zeker

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:01

Op hun website staat er zelfs niet bij, bij welk stamboek hij dekt. Verward In elk geval niet bij het NRPS.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:21

Hij dekt niet voor het NRPS Ik weet niet voor welk stamboek wel

In de advertentie staat alleen Romantico x Connemara, als dekhengst beschikbaar.
Bij de andere paarden staat er allemaal een stamboek bij vermeld, dus ik denk dat hij nergens voor erkend/goedgekeurd is Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:55

gomir schreef:
Hij dekt niet voor het NRPS Ik weet niet voor welk stamboek wel

In de advertentie staat alleen Romantico x Connemara, als dekhengst beschikbaar.
Bij de andere paarden staat er allemaal een stamboek bij vermeld, dus ik denk dat hij nergens voor erkend/goedgekeurd is Verward



Klopt, momenteel staat hij nog nergens bij geregistreerd.
Maar ze zijn geloof ik wel van plan hem bij een stamboek aan te bieden dit jaar,maar waar weet ik zo niet meer.

Het is een super ding, vorig jaar hadden wij een veulen van hem op een connemara merrie.
Er kwam een heel chique dingetje uit, met geen verkeerd beengebruik.
En een heel goed karakter, lekker nieuwschierig en lief brutaal !

Het is echt een lekker ding met een super karakter OK dan!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 17:26

Toen hij nog een jaarling was, heb ik overwogen om hem te kopen, maar hij was toen bestemd voor de export oid. Vandaar mijn nieuwschierigheid. Haha!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:47

Mystica schreef:
Toen hij nog een jaarling was, heb ik overwogen om hem te kopen, maar hij was toen bestemd voor de export oid. Vandaar mijn nieuwschierigheid. Haha!



Ben je al eens wezen kijken bij hem dan, tis zo'n lekker ding.
Mag ik weten waarom je hem niet hebt gekocht als jaarling??

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 23:19

Hij staat hier vlak bij. Vroeger was ik er elke dag te vinden. Haha! Toen heeft hij nog een keer mijn bh verscheurd. Bloos
Ik heb hem dus niet gekocht omdat ze zeiden dat als hij verkocht werd, hij naar Duitsland zou gaan. Blijkbaar heben ze zich bedacht, en hem toch maar gehouden. Goede keus volgens mij.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:25

Mystica schreef:
Hij staat hier vlak bij. Vroeger was ik er elke dag te vinden. Haha! Toen heeft hij nog een keer mijn bh verscheurd. Bloos
Ik heb hem dus niet gekocht omdat ze zeiden dat als hij verkocht werd, hij naar Duitsland zou gaan. Blijkbaar heben ze zich bedacht, en hem toch maar gehouden. Goede keus volgens mij.


Inderdaad !! OK dan!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:54

Is deze hengst niet easp gekeurd of vergis ik me in de andere romantico zoon die wildkleurvalk?

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 00:02

Ik geloof dat je Romantic Popcorn bedoeld...

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:05

Mystica schreef:
Ik geloof dat je Romantic Popcorn bedoeld...



Dat denk ik ook, dat is inderdaad ook een lekker ding, die heeft dit jaar de eer om op defokmerrie van mijn moeder te "mogen" Haha!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 09:30

Popcorn vind ik minder. Al moet ik wel zeggen dat hij er stukken beter uit ziet als vroeger.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:43

Mystica schreef:
Popcorn vind ik minder. Al moet ik wel zeggen dat hij er stukken beter uit ziet als vroeger.



Die heeft minder massa, dat is een beetje jammer en dan die pigment rondom de ogen maar wel mooie bewegingen en heel belangrijk: DE WILDKLEUR .......... is voor een fokker die op kleur wil fokken erg interresant

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:11

ricardo is een lieve hengst, af en toe een beetje eenkennig, maar verder niet gemeen. hij is niet goedgekeurd bij een stamboek

als je een goede band hebt met je paard gaat ie voor je door het vuur

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:01

ik vind hem kei gaaf

<3

_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:32

Afbeelding


hij is echt gaaf ik hou van valk kleurige!!!!!!

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Koko12345 en 109 bezoekers