Wie heeft er een hofnar of chronos nakomeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Immi

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 12:06

Hoi!

zijn er hier nog mensen die een hofnar of chronos nakomeling hebben of kennen? Ik zou graag willen weten hoe het karakter van jou paard is! Die van mij is namelijk een heeel apart typje (heet, moeilijk in de omgang).

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:11

Hoi ik heb een merrie van chronos. Heel lief paard alleen kan ze haar zin nogal doordrijven Haha!
hoe is het karakter van jouw paard dan?

Immi

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 12:23

Die van mij is ook nog al een doordrijvertje. Voorbeeldje: als zij naar buiten wil en je wilt de box binnengaan, dendert ze gewoon dwars over je heen naar buiten.

voorbeeld 2: als ze iets engs ziet, haalt ze alles uit de kast om er niet langs te hoeven. je moet erg stevig in het zadel zitten om haar dan aan te kunnen!

Maar de meesten zeggen dat ze haar moeilijke karakter van haar vader heeft, hofnar (chronos is moeders vader)

Wat is jouw paard verder voor type? dressuur or springen?

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:30

Kende een driejarige Hofnarruin. Ongeveer 1.68 meter, veel front, donkerbruin (bijna zwart), kon ontzettende bokken en was erg soepel!
Super dressuurpaard, drie goede gangen. Is met de eigenaren meegegaan naar het buitenland.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:38

Oza is dressuur, dat omver walsen is idd een probleem, maar tegenwordig gebruik ik de zweep erbij. Als ze iets engs ziet laat ik haar kijken en dan loopt ze er daarna geoon voorbij. Vader van haar moeder is overigens variant.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:55

Ik ken een Chronos merrie en die is superbraaf. Zwartbruin van kleur. Ik kende ook een ruin van Hofnar en dat was een superlief beest en die pikte dingen heel snel op bij het leerproces.