Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:38

Gefeliciteerd Moratoetje!
Vervelend is dat he zelf voorbrengen. Mij lukt dat ook totaal niet met mijn korte pootjes en krakkemikkige lijf.

Inmiddels bericht gehad van de endurancevereniging en daar zullen beide pony's en ruiter ook gehuldigd worden. Treasure heeft natuurlijk meerdere wedstrijden gewonnen dit seizoen en ook Risky heeft weer meerdere overwinningen aan zijn palmares toegevoegd.
Treasure
28 Oct: Nederlands Kampioenschap 65km: Gewonnen 16,12km/h
15 Jul Achterhoek Marathon 61km: Gewonnen 13,85km/h
6 May De Maasduinen 42km: 7e plaats 13,5km/h.
Inmiddels heeft Treasure bijna 568 wedstrijdkilometers op de teller staan.
Afbeelding

Risky:
15 Oct Winterswijk 81,37km: Gewonnen 14,70km/h
23 Sep Montferland 82,5km: Gewonnen 12,43km/h
3 Jun De Maashorst 51km: Gewonnen 13,67km/h
Risky heeft inmiddels 930 wedstrijdkilometers op de teller staan waarvan 11!! top 2 klasseringen.

Afbeelding

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:52

Moratoetje schreef:
Afgelopen zaterdag was ik op de CHK van het Ned. New Forest pony stamboek. Het was gezellig druk en voor het eerst hadden ze een andere dagindeling: in de ochtend de nieuw te keuren hengsten op het straatje en de reeds goedgekeurde (oudere) hengsten in de kleine baan aan de hand. In middag de jonge hengsten in de kooi met aansluitend de uitreiking van de predikaten, kampioenskeuring en de 2e bezichtiging. Voor mij persoonlijk vond ik het een prettige dagindeling :o

Wij hadden Heihoeve's Florencio en Arendsnest's Cappuccino mee. Florencio werd in de middag gehuldigd voor zijn sportprestaties en we hebben nog een kur op muziek gereden, beetje moeten improviseren omdat de baan niet de juiste afmetingen had maar het kwam allemaal redelijk uit. Het was voor de lol, daarnaast kent niemand de proef dus kon rijden zoals ik wilde :D

Cappuccino werd in zijn rubriek 1e geplaatst en mocht door naar de kampioenskeuring. Helaas moest ik hem in de kampioenskeuring zelf voorbrengen (wat eigenlijk niet meer gaat na mijn knieblessure, gevolg is dat ik nu weer zit met vocht in een gevoelige knie :( ) omdat mijn voorbrenger elders verplichtingen had. Heel eerlijk, ik denk als hij met Cap had gelopen, dan had de uitslag wel eens anders kunnen zijn :o Desondanks toch trots op die kleine poowny <3 en dat vocht trekt wel weer weg :')



Ben ook bij chk in Dronten geweest afgelopen Zaterdag.
Vind de dagindeling erg prettig.
Jammer dat er vooral in de grote hal veel te weinig zitplaatsen zijn.
Heb jou kür gezien en dat zag er erg prettig uit.
Fijn gereden en fijne beweging van Florencio. Vond hem onder het zadel prettiger bewegen dan in de ochtend aan de hand
Erg jammer dat je voorbrenger je heeft laten zitten.
Maar ook de kleine heeft zich dapper voorgesteld tussen de grote maten.

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:30


Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 23:43

astrea schreef:
Ben ook bij chk in Dronten geweest afgelopen Zaterdag.
Vind de dagindeling erg prettig.
Jammer dat er vooral in de grote hal veel te weinig zitplaatsen zijn.
Heb jou kür gezien en dat zag er erg prettig uit.
Fijn gereden en fijne beweging van Florencio. Vond hem onder het zadel prettiger bewegen dan in de ochtend aan de hand
Erg jammer dat je voorbrenger je heeft laten zitten.
Maar ook de kleine heeft zich dapper voorgesteld tussen de grote maten.


De voorbrenger heeft me niet laten zitten, hij moest ook nog ergens anders zijn :o

Florencio toont onder het zadel beter dan aan de hand, het was ook de laatste keer dat ik hem aan hand getoond heb. Uiteindelijk gaat het er ook om hoe ze onder het zadel zijn, dat is belangrijker dan een rondje aan een touwtje :o

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 22:53

Welke ponyhengsten staan bekend om hun fijne sport nakomelingen en goed karakter?

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:01

Uiteraard van de keur prestatie sport en fok hengst Don Cremello du Bois! O.a al 2 EK pony's gegeven en echte makkelijke fijne kinderponys
( en ja ik weet dat het altijd makkelijk is om je eigen hengst te noemen, maar ik denk dat iedereen het er wel mee eens is)

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:53

Don Cremello kan ik alleen maar onderschrijven :j . Heb ik echt een hele fijne nakomeling van gefokt waarvan ik nog steeds spijt heb dat ik die verkocht heb. :(

Even nog een foto delen van onze Pommetje op de HK :D .
Waarschijnlijk gaat hij binnenkort naar huis komen om het zomerseizoen lekker op de wei te lopen zodat het jeugdige eraf gaat. Hij krijgt gezelschap van één van mijn merries, ik wil heel graag een veulen uit deze combi namelijk en dat zou moeten lukken zo :D .

Afbeelding

Dahaba
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-02-24

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:54

Ik kom hier ook graag mee praten als beginnende kleinschalige fokker van NRPS D/E pony's en volbloed arabieren. Mooie pony LDRD!

Ik hoop ook nog een keer te dekken met Don Cremello, al heb ik voor dit jaar waarschijnlijk andere plannen.

Hoe doen jullie dat met de veulens, wanneer verkoop je degene die je niet wilt/kan houden? Met 6 maanden? Of pas met bijv 3 jaar?

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:55

En Cassanova, wat voor karakter geeft die door? verder ben ik niet geïnteresseerd in een nakomeling van hem hoor hihi… vindt haar fantastisch maar enige twijfel, achter staat ze heel nauw. Kennen meer mensen dit van zijn nakomelingen en was dit te corrigeren? Ze is pas 2, maar had eigenlijk al als veulen gecorrigeerd moeten worden

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:40

Even in het Cassanova topic kijken? :)

lailapri

Berichten: 22133
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:35

Hoe bedoel je nauw? Nauwe hoeven, koehakkig, bodem nauw, ....

Ik denk dat met 2 het soms ook nog wel een gebrek aan kracht kan zijn?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:41

Dahaba schreef:
Ik kom hier ook graag mee praten als beginnende kleinschalige fokker van NRPS D/E pony's en volbloed arabieren. Mooie pony LDRD!

Ik hoop ook nog een keer te dekken met Don Cremello, al heb ik voor dit jaar waarschijnlijk andere plannen.

Hoe doen jullie dat met de veulens, wanneer verkoop je degene die je niet wilt/kan houden? Met 6 maanden? Of pas met bijv 3 jaar?


Grappig hier ook een arab en pony's. Mijn volbloed dekt ook meer pony's/kruisingen.
Hier is de merrie momenteel 292 dagen drachtig van mijn arab hengst, maar ze heeft de boel nog goed verstopt.

Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9875
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:56

Dat is een bescheiden buikje.

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:13

lailapri schreef:
Hoe bedoel je nauw? Nauwe hoeven, koehakkig, bodem nauw, ....

Ik denk dat met 2 het soms ook nog wel een gebrek aan kracht kan zijn?


Ind koehakkig, maar voetjes ook dicht bij elkaar, dus dan heet het ook bodemnauw denk ik?

lailapri

Berichten: 22133
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:18

Ik zie wel jonge slungels die tegen elkaar aan hangen met de hakken die gewoon uitgroeien tot goede paarden. Is die jij hebt gezien ook nog erg slap en slungelig? Vind dat bij een jonge pony daarom lastig om meteen af te doen als incorrect. Ik zou echt naar het geheel kijken. Neem aan dat ze nu 2 gaat worden, misschien overbouwd, hard gegroeid is?

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:59

Ze wordt twee jaar idd. Vind het lastig, Mijn dierenarts en Smid raden het af dus denk dat ik haar toch ga laten staan

lailapri

Berichten: 22133
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:56

Zou ik daar naar luisteren idd

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:39

Knappe pony LDRD!

Kyrkelover, daar zie je inderdaad niet aan dat ze al zover drachtig is. Niet na november alsnog verloren? Benieuwd naar je combi straks.

Hier vandaag heerlijk de dekens af. Ik heb de jonkies ook onder dek staan. Ivy raakte net voor de winter haar veulenhaar kwijt en ze staat hele dagen buiten zonder beschutting. Dus fijn een dekentje op. Fellow staat 24/7 buiten met schuilstal, maar stond ook eerst zonder beschutting, dus ook maar een deken. Worden ze ook mak van.
Ivy is inmiddels ruim 9 maand, maar loopt nog bij de merrie. Eind april gaan ze beiden naar de zomerwei bij de opfok. Dan kan ze eindelijk gespeend worden. Het gaat op zich prima met de merrie, maar gun haar wel een keer lekker languit in de stal liggen in de nacht :+

Ivy en Fellow zijn volle broer en zus.
Fellow is van april 2022 en Ivy van mei 2023

Ivory (waar ze mee kroelt is niet haar moeder)
Afbeelding

My Fellow
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:38

@Setteli het veulen is zeer alive and kicking dus ze is zeker nog dragend.

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:49

kyrkelover schreef:
@Setteli het veulen is zeer alive and kicking dus ze is zeker nog dragend.



gelukkig maar :D Toont ze altijd zo weinig?

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 09:01

Heeft iemand van jullie Chocoversum ooit gezien? Wat zijn de bevindingen?

Quir

Berichten: 17368
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:23

Bloedmooie pony, echt wel 1 van de mooiste pony's in type die er is. Maar voor mij blijft hij veel te neerwaarts in beweging. Wil ze opwaarts zien met de schoft omhoog bewegen en deze gaat juist met de schoft omlaag.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:09

Verkeerde topic

lailapri

Berichten: 22133
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:02

Umeo schreef:
Heeft iemand van jullie Chocoversum ooit gezien? Wat zijn de bevindingen?

Ik kan het op de filmpjes van de bundes niet heel goed zien maar hij lijkt wel frans voor.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:12

Ik doe met een merrie minder mee. Zonnebloem had mij iets te weinig buik en toen ze ook nog hengstig leek heb ik haar laten scannen. Leeg dus. Ik denk dat het al in een vroeg stadium is geresorbeerd want nooit wat gevonden of gemerkt. Om vorige week te dekken vond ik toch wat vroeg. Gelukkig is ze zonet goed bevonden op benen, rug en nek en op weg naar haar trainingsadres.

Fleur heb ik niet weer laten scannen, maar die heeft inmiddels een aardige ronde buik :+